Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers
Pagina 21 van 40
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
Hier eet ze sinds vorige week;
7.00/7.30: Boterham + voeding van 150/5.
Tussendoor fruit of een rijstewafel/koekje/soepstengel en soms wat sap/thee
12.00/13.00: Boterham en tuitbeker halfvollemelk, ook oefen ik telkens een paar slokken met een open bekertje.
Tussendoor fruit of een rijstewafel/koekje/soepstengel en tuitbeker sap/thee
17.00/18.00: Avondeten + danoontje of vla
Na het avondeten nog wat slokken sap of beetje warme halfvolle melk , dan vaak in bad en meteen naar bed.
De laatste tijd wil ze niet meer zoveel weten van fruit, dus slaan we het wel eens een dagje over. Gepureerd fruit of potjes fruit eet ze dan wel weer zo op. Maar ik probeer haar toch aan te leren stukjes te eten, dat is op deze leeftijd toch wel beter dan helemaal gepureerd.
@Studiebol: Balen zeg dat ze zo verkouden zijn Beterschap voor de dames!
@iloverose: Haha dat is hier ook, dat ze dan alleen nog maar oog heeft voor de vork of lepel.
7.00/7.30: Boterham + voeding van 150/5.
Tussendoor fruit of een rijstewafel/koekje/soepstengel en soms wat sap/thee
12.00/13.00: Boterham en tuitbeker halfvollemelk, ook oefen ik telkens een paar slokken met een open bekertje.
Tussendoor fruit of een rijstewafel/koekje/soepstengel en tuitbeker sap/thee
17.00/18.00: Avondeten + danoontje of vla
Na het avondeten nog wat slokken sap of beetje warme halfvolle melk , dan vaak in bad en meteen naar bed.
De laatste tijd wil ze niet meer zoveel weten van fruit, dus slaan we het wel eens een dagje over. Gepureerd fruit of potjes fruit eet ze dan wel weer zo op. Maar ik probeer haar toch aan te leren stukjes te eten, dat is op deze leeftijd toch wel beter dan helemaal gepureerd.
@Studiebol: Balen zeg dat ze zo verkouden zijn Beterschap voor de dames!
@iloverose: Haha dat is hier ook, dat ze dan alleen nog maar oog heeft voor de vork of lepel.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Aha, hij krijgt dus meer flessen dan dat jullie geven. (had ik wel verwacht). Ook wil hij nog steeds 's nachts een fles.
Thanx voor jullie schema's kan ik een beetje zien wat ik moet gaan geven op een dag.
Niet alle kindjes krijgen dus echt nog een avondfles. Wat ik me af vraag, hoe doen jullie de kindjes dan naar bed? wat voor ritueel?
Overdag/'s avonds hij valt alleen maar in slaap met een fles, dus als hij doodmoe is moet ik hem een fles geven en dan valt hij in slaap maar ik krijg hem met geen mogelijk anders in bed.
Thanx voor jullie schema's kan ik een beetje zien wat ik moet gaan geven op een dag.
Niet alle kindjes krijgen dus echt nog een avondfles. Wat ik me af vraag, hoe doen jullie de kindjes dan naar bed? wat voor ritueel?
Overdag/'s avonds hij valt alleen maar in slaap met een fles, dus als hij doodmoe is moet ik hem een fles geven en dan valt hij in slaap maar ik krijg hem met geen mogelijk anders in bed.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hier is het meestal in bad en nog even knuffelen als avondritueel.Floor schreef:Aha, hij krijgt dus meer flessen dan dat jullie geven. (had ik wel verwacht). Ook wil hij nog steeds 's nachts een fles.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Floor, het avondritueel hier is, warm eten, dan spelen ze meestal nog even, dan een fles en dan breng ik ze naar boven. En doe ik ze de pjama aan, eerst de een dan de ander en ondertussen klets ik wat. Soms lees ik een boekje voor soms ook niet. En dan liggen ze in bed. Ik zet ook altijd het muziekje van het de babyfoon aan, die speelt dan 5 liedjes.
Hier twee zieke kinderen pfff ik vind het erg pittig als ze ziek zijn. Ze zijn nog nooit echt ziek geweest maar het is nu koorts, verkouden, hoesten en veel hangen en eigenlijk alleen maar bij mij willen zitten. Dus ben vandaag ook maar ff bij mijn moeder geweest want ik kon ze allebei niet gnoeg aandacht geven. Toen ze gingen slapen bij mijn moeder ben ik ff naar de prenatal geweest het was ontzettend druk zeg.. pfff!
Hier twee zieke kinderen pfff ik vind het erg pittig als ze ziek zijn. Ze zijn nog nooit echt ziek geweest maar het is nu koorts, verkouden, hoesten en veel hangen en eigenlijk alleen maar bij mij willen zitten. Dus ben vandaag ook maar ff bij mijn moeder geweest want ik kon ze allebei niet gnoeg aandacht geven. Toen ze gingen slapen bij mijn moeder ben ik ff naar de prenatal geweest het was ontzettend druk zeg.. pfff!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Beterschap studie!
Wat heb je gehaald bij de prenatal?
Die flessen zie ik er hier voorlopig ook nog niet af gaan hoor Floor, vooral savonds niet. Ik geloof ook nooit dat Loïs daar lekker op kan slapen al, dus ik zie het wel, er komt vanzelf een dag dat ze hem niet meer wil!
Wat heb je gehaald bij de prenatal?
Die flessen zie ik er hier voorlopig ook nog niet af gaan hoor Floor, vooral savonds niet. Ik geloof ook nooit dat Loïs daar lekker op kan slapen al, dus ik zie het wel, er komt vanzelf een dag dat ze hem niet meer wil!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Hier ziet het eetschema er zo uit:
+- 6.30 voeding
9.00/9.30 fruit 1-2 stuks
10.00 voeding
+- 12.30 sneetje brood en flesje thee
15.00 voeding
18.00 avondeten/yoghurt of kwark
19.00 laatste voeding
+- 6.30 voeding
9.00/9.30 fruit 1-2 stuks
10.00 voeding
+- 12.30 sneetje brood en flesje thee
15.00 voeding
18.00 avondeten/yoghurt of kwark
19.00 laatste voeding
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
S'avonds krijgen ze hier ook echt nog een fles hoor die gaat tot de laatste druppel op dus voorlopig gaan ze niet zonder. En daarbij ze zijn nog zo klein, letterlijk, dat ik het belangrijk vind dat ze die ook binnen krijgen.
Ik heb kado's geshopt Parel, voor in mijn kraampakket, een slab, lepeltjes, een boekje(daar ging geen korting af) stapelberkers Oh en ballonnen waar 1 jaar op staat voor onze dames en maillot voor hun.
Ik heb kado's geshopt Parel, voor in mijn kraampakket, een slab, lepeltjes, een boekje(daar ging geen korting af) stapelberkers Oh en ballonnen waar 1 jaar op staat voor onze dames en maillot voor hun.
studiebol- Ratel
Ohja, nog een vraagje, ik maak dus zo'n kraampakket, dat je elke dag een kado mag uit pakken, maar wat zat er bij die van jullie in qua opvulling zeg maar? Dus niet alleen kado's maar zat er dan ook iets van die slierten in ofzo? En zo ja waar zou ik die kunnen halen?
studiebol- Ratel
Bij mij zat er in het pakket geen opvulling. Aan elk cadeautje zat een lintje met kaartje, daarop een lief stickertje (hartje) en een nummer (dus in volgorde uitpakken) ook stond er een klein tekstje op het kaartje.
Floor- Ratel
Floor hoeveel dagen kon jij kado's uitpakken?
studiebol- Ratel
10 dagen. Ik vond het echt super leuk.
Floor- Ratel
Ik had ook een kraampakket, studiebol. En die mand was gevuld door de cadeautjes zeg maar. Die waren allemaal mooi en uitgebreid ingepakt. En er zat op elk cadeau een kaart met iets erin geschreven over het cadeautje. Er zaten cadeautjes in voor mij, voor mijn man en voor de baby. En oh ja, ook 10 dagen!
Mute_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12
10 dagen is wel gebruikelijk he?
Maar ik zie zoveel leuk dingen die ik er in wil stoppen, haha! Misschien dan maar wat bij elkaar doen, zoals bijv de lepeltjes en de slab.
Maar ik zie zoveel leuk dingen die ik er in wil stoppen, haha! Misschien dan maar wat bij elkaar doen, zoals bijv de lepeltjes en de slab.
studiebol- Ratel
Mute, weet jij nog wat er voor jou en voor je man in zat? Ik ben nog erg baby gefocust namelijk.
studiebol- Ratel
Dan doe je toch gewoon voor meer dagen, alles is toch leuk om te krijgen, ik vond het super om elke dag wat uit te pakken.
Floor- Ratel
studiebol schreef:Mute, weet jij nog wat er voor jou en voor je man in zat? Ik ben nog erg baby gefocust namelijk.
Een crème of lotion voor de mama en een flesje lekker bier voor de vader?
Ik vond het kraampakket echt het meest geweldige wat ik heb gekregen. Ik kreeg er 3. En hoewel er heeeele leuke cadeautjes inzaten, maakte het me geen bal uit wat erin zat, haha, het uitpakken is al geweldig.
Verder heb ik het ook wel eens gegeven aan vriendinnen en dan had ik bij ieder cadeautje een passend 'rijmpje' van 2 zinnen erop gezet.
Succes!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
studiebol schreef:Mute, weet jij nog wat er voor jou en voor je man in zat? Ik ben nog erg baby gefocust namelijk.
Ja, inderdaad cadeautjes bij elkaar doen! Wij kregen bijvoorbeeld bij de slabber een kookboek voor papa en een schort met 'superpapa' ofzo erop. En dan was er een 'mamadag' waarin Rituals spulletjes voor mij zaten met een leesboek (zo'n handenbindertje ofzo? hoe noemen ze dat.. die boeken in het heel klein) zodat ik op bed kon lezen. En voor papa nog van Nivea een lekkere anti-aging creme en een flim (voor als we weer tijd hadden samen op de bank te zitten). Ik denk dat voor de mama bijvoorbeeld een leuke sjaal ofzo ook heel leuk is.
Mute_- Fluisteraar
_Lana_ schreef:studiebol schreef:Mute, weet jij nog wat er voor jou en voor je man in zat? Ik ben nog erg baby gefocust namelijk.
Een crème of lotion voor de mama en een flesje lekker bier voor de vader?
Ik vond het kraampakket echt het meest geweldige wat ik heb gekregen. Ik kreeg er 3. En hoewel er heeeele leuke cadeautjes inzaten, maakte het me geen bal uit wat erin zat, haha, het uitpakken is al geweldig.
Verder heb ik het ook wel eens gegeven aan vriendinnen en dan had ik bij ieder cadeautje een passend 'rijmpje' van 2 zinnen erop gezet.
Succes!
Inderdaad, wij gingen elke ochtend op bed zitten cadeautjes uitpakken. Was zó leuk
Mute_- Fluisteraar
Ik heb er het afgelopen half jaar 3 gemaakt! Ik kocht gewoon alles wat ik leuk vond, deed er een mooi kaartje bij en had ook gedacht aan de ouders. Blikjes mixdrank bijv, fles wijn, tijdschriften.. Lekker volproppen, het is zo leuk om te maken, te geven en te ontvangen!
Heb er ook 6 (!) gehad, en niet een was er voor 10 dagen (wisten er serieus het bestaan niet vanaf haha, schoonmoeder was dan ook licht gepikeerd).
Heb er ook 6 (!) gehad, en niet een was er voor 10 dagen (wisten er serieus het bestaan niet vanaf haha, schoonmoeder was dan ook licht gepikeerd).
Parel- Ratel
6 parel?? Jemig... Ik geen een Deed jij ook bij elk kado een kaartje of gewoon 1 in totaal?
Dat van lana een rijmpje van twee regels vind ik ook nog wel leuk..
Oke voor de vrouw kan ik nog wel wat bedenken, maar voor de man vind ik het lastig. Bier drinkt hij niet, tijdschriften leest hij volgens mij ook niet echt.. en films worden gedownload zeg maar Kan voor hem natuurlijk wel die stopcontact dingen er in doen?!
Dat van lana een rijmpje van twee regels vind ik ook nog wel leuk..
Oke voor de vrouw kan ik nog wel wat bedenken, maar voor de man vind ik het lastig. Bier drinkt hij niet, tijdschriften leest hij volgens mij ook niet echt.. en films worden gedownload zeg maar Kan voor hem natuurlijk wel die stopcontact dingen er in doen?!
studiebol- Ratel
Of iets voor hun samen? Dat is dan ook een beetje voor hem. Of een flesje cola en zakje chips en dan een tekstje 'voor als er weer niet gekookt is'... Ik roep maar wat hoor haha
Ik vraag mijn man nu 'wat had jij leuk gevonden in de kraammand'. En hij zegt 'ik vond het vooral iets voor vrouw en kind'. Dusss heb je ook niets aan .
Ik vraag mijn man nu 'wat had jij leuk gevonden in de kraammand'. En hij zegt 'ik vond het vooral iets voor vrouw en kind'. Dusss heb je ook niets aan .
Mute_- Fluisteraar
Haha je man is wel eerlijk Mute! Denk dat mijn vriend ook zoiets gezegd zou hebben
studiebol- Ratel
Ik had ook nog een maskertje voor papa, een boekje met liedjes (met cd!) zodat hij kon oefenen en wellicht een bal (ook om later te oefenen). Ik had een kaartje inderdaad, vind dat van dat versje ook erg leuk! Alleen zaten er bij mij serieus zeker 30 cadeaus in, had geen zin om zoveel te bedenken haha
Je kan ook krasloten doen voor papa? Onder het mom 'het is al duur zat..'
Je kan ook krasloten doen voor papa? Onder het mom 'het is al duur zat..'
Parel- Ratel
Ik weet wel dat hij het ook gewoon heel schattig vond om rompertjes en pakjes uit te pakken. Dus misschien hoef je niet teveel over de man na te denken (die heeft tenslotte ook niet zo heel veel gedaan ). Bij het kruidvat heb je wel eens van die Nivea pakketjes voor een paar euro, doe je die er toch in?
Mute_- Fluisteraar
Mijn moeder (die was echt belachelijk, vol met slaapzakken, luiers, cadeaubonnen, en thuis kwamen ze nog aan met een overlevingspakket met bier, cola light, chips etc. En een loopwagen!), mijn schoonmoeder, zus, beide overburen en mijn beste vriendin (die was ook belachelijk, hele Fischer Price pakketten, mobile, pyama..) kwamen met een pakket aan.
Parel- Ratel
Pagina 21 van 40 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011