Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers
Pagina 3 van 40
Pagina 3 van 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
Wordt het wel weer rustiger met je werk? Fijn dat je een hekje hebt zodat je ze in 1 ruimte kunt laten.
Ik ben ook echt heel blij met m'n traphekjes, nu kan ik boven eindelijk eens af en toe wat poetsen zonder dat hij staat te krijsen in z'n bedje (want daar liet ik hem eerst maar dat vond hij maar niks).
Ik ben ook echt heel blij met m'n traphekjes, nu kan ik boven eindelijk eens af en toe wat poetsen zonder dat hij staat te krijsen in z'n bedje (want daar liet ik hem eerst maar dat vond hij maar niks).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Goedemiddag!!
hier weer een drukke periode gehad. 31 juli mogen we met J.ace naar de anesthesist voor bespreking hij krijgt buisjes en ze verwijderen meteen zijn neusamandel.. ik hoop dat dit nog gebeurt in mijn vakantie dan kan ik daarna ook optimaal verzorgen zonder andere dingen te moeten regelen... Maar goed anders wordt het gewoon zorgverlof.
Ros heeft al lekker vakantie en ik moet nog 1,5 week.. .tel af!! Volgende week vrijdag naar Disney... JEAH!!
Ik mag morgen naar het CB, ben benieuwd hoe groot en zwaar onze vent is.. en welk commentaar ik ga krijgen HAHA...
@ studie, ik kan me voorstellen hoeveel planning het vereist... Ik heb daar ook zo eens in de zoveel tijd ''last'' van... vaak als het huis dan weer even helemaal schoon is is de druk er vaak bij mij weer vanaf.
@ aimee, het tong knabbelen ken ik niet.. :-) misschien dat de meiden dat ooit deden maar voor nu herken ik het nog niet
@ micky, eigenlijk wel balen dat ie al waterpokken heeft gehad.. als het voor het jaar is dan krijgen ze het later vaak alsnog een keer.
@ floor, hier gaat J.ace standaard na het eten in bad.. doen we met de meiden ook nog steeds haha...
en ik moet zeggen dat ik het knoeien op de grond nog mee vind vallen... ik vind voornamelijk veel eten op zijn schoot of haren.. :-)
@ ayla, hoe is het met je dame!!
hier weer een drukke periode gehad. 31 juli mogen we met J.ace naar de anesthesist voor bespreking hij krijgt buisjes en ze verwijderen meteen zijn neusamandel.. ik hoop dat dit nog gebeurt in mijn vakantie dan kan ik daarna ook optimaal verzorgen zonder andere dingen te moeten regelen... Maar goed anders wordt het gewoon zorgverlof.
Ros heeft al lekker vakantie en ik moet nog 1,5 week.. .tel af!! Volgende week vrijdag naar Disney... JEAH!!
Ik mag morgen naar het CB, ben benieuwd hoe groot en zwaar onze vent is.. en welk commentaar ik ga krijgen HAHA...
@ studie, ik kan me voorstellen hoeveel planning het vereist... Ik heb daar ook zo eens in de zoveel tijd ''last'' van... vaak als het huis dan weer even helemaal schoon is is de druk er vaak bij mij weer vanaf.
@ aimee, het tong knabbelen ken ik niet.. :-) misschien dat de meiden dat ooit deden maar voor nu herken ik het nog niet
@ micky, eigenlijk wel balen dat ie al waterpokken heeft gehad.. als het voor het jaar is dan krijgen ze het later vaak alsnog een keer.
@ floor, hier gaat J.ace standaard na het eten in bad.. doen we met de meiden ook nog steeds haha...
en ik moet zeggen dat ik het knoeien op de grond nog mee vind vallen... ik vind voornamelijk veel eten op zijn schoot of haren.. :-)
@ ayla, hoe is het met je dame!!
Gast- Gast
Floor, ik gebruik vaak washandjes om het gezichtje te poetsen omdat die doekjes zo stinken, en ook omdat ik het duur en slecht voor het milieu vind om ze te vaak te gebruiken, ik gebruik ze vooral als ik ergens anders ben. Op 60 graden gaan veel vlekken er wel uit, anders vind ik het ook niet zo erg (maar dan gebruik ik ze niet meer voor in bad, ziet er toch te smerig uit). Ik heb ook wel een rompertje met meer schimmel achtige vlekken weg kunnen gooien, volgens mij was dat een aardbeivlek.
Hier gaat het zo hard met Lotte, veel kruipen, zich overal tegen optrekken, en niet stil willen liggen bij het verschonen of aankleden. Als ik eerlijk ben word ik er af en toe echt doodmoe van. Maar ik ben natuurlijk ook wel blij dat ze het allemaal zo goed doet.
Hier gaat het zo hard met Lotte, veel kruipen, zich overal tegen optrekken, en niet stil willen liggen bij het verschonen of aankleden. Als ik eerlijk ben word ik er af en toe echt doodmoe van. Maar ik ben natuurlijk ook wel blij dat ze het allemaal zo goed doet.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Hier ook een dame die overal heen tijgert, ze is inmiddels aardig snel, vooral als ze iets iets doet wat niet mag en lachen dat ze dan doet, kei leuk. Ik werk momenteel 's morgens 's middags en 's avonds en het weekend (nog ruim 1,5 week) dus het is even pittig hier. Vriend is wel thuis maar viert ook de zomerfeesten, was vandaag brak dus niks gedaan... Hopelijk doet ie morgen wel wat, ik doe niks meer als ik thuis kom. Gisteren naar het cb 73 cm en +- 9,5 kg. Ik weet het niet precies en geen zin om het boekje te pakken Qua eten en drinken gaat het super, ze eet goed fruit groente en brood, en ze ligt nu vanaf kwart over 7 in bed, nog geen laatste fles gehad.. Who knows, als ze doorslaapt laat ik haar misschien wel slapen, kijken of ze doortrekt tot morgenvroeg! Qua gewicht kan ze het wel hebben, ze is in verhouding iets zwaarder als lang.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
@ Studiebol: Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je er een keer eventjes doorheen zit! Je krijgt al echt een dikke pluim voor hoe je het allemaal redt in je eentje. Je moet het toch allemaal maar zelf regelen en dan ook je werk nog eens. Nou ja, ik weet niet wat ik met mijn post wil bereiken ;-), maar petje af voor jou!!
Zo'n hek lijkt me trouwens echt een hele goede. Net zoals dat hekwerk ( weet niet meer hoe het heet, haha ) van Stofzuiger, ze kunnen heerlijk spelen en je hoeft er niet de hele tijd achteraan te hollen.
Hoe gaan jullie dat doen?
Ben wel benieuwd.
Zo'n hek lijkt me trouwens echt een hele goede. Net zoals dat hekwerk ( weet niet meer hoe het heet, haha ) van Stofzuiger, ze kunnen heerlijk spelen en je hoeft er niet de hele tijd achteraan te hollen.
Hoe gaan jullie dat doen?
Ben wel benieuwd.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Warmer gaan wassen kan inderdaad ook, alles gaat hier eigenlijk op 30 graden, sommige dingen op 40.
Ik ga verder toch maar op zoek naar een pak doekjes die niet zo stinken (sorry studie ) dan kan ik die tenminste onderweg gebruiken of als ik bij iemand op visite ben.
Het blad van de stoel zit er nog steeds aan vast
Lana, heet dat geen playpen ofzoiets wat stofzuiger heeft. Ik ga hier gewoon de hele dag achter hem aan, eigenlijk overal zit hij op/in/aan, hij vindt alles interessant. de echte dingen die hij niet in z'n mond mag stoppen heb ik opgeruimd, de kastjes die hij kan open maken staat niks in wat hij niet mag hebben (zoals schoonmaakmiddel ofzo). Ik laat hem heel de dag z'n gang gaan en haal hem alleen ergens weg als hij echt wat doet wat ik niet wil hebben (zoals in de kattenbak ).
Ik ga verder toch maar op zoek naar een pak doekjes die niet zo stinken (sorry studie ) dan kan ik die tenminste onderweg gebruiken of als ik bij iemand op visite ben.
Het blad van de stoel zit er nog steeds aan vast
Lana, heet dat geen playpen ofzoiets wat stofzuiger heeft. Ik ga hier gewoon de hele dag achter hem aan, eigenlijk overal zit hij op/in/aan, hij vindt alles interessant. de echte dingen die hij niet in z'n mond mag stoppen heb ik opgeruimd, de kastjes die hij kan open maken staat niks in wat hij niet mag hebben (zoals schoonmaakmiddel ofzo). Ik laat hem heel de dag z'n gang gaan en haal hem alleen ergens weg als hij echt wat doet wat ik niet wil hebben (zoals in de kattenbak ).
Floor- Ratel
@ Floor: Leuk hè zo'n ondernemend mannetje, haha! Ik ben ook van plan om het zo te doen hoor, want ik denk dat zo'n playpen ( dat was het ja ) best wel in de weg staat, voor mijn gevoel. Maar het lijkt me wel handig. Vooral als de een de ene kant op 'rent' en de ander de andere kant .
Jij hebt ook je handen vol dus .
Jij hebt ook je handen vol dus .
_Lana_- Ratel
Het scheelt dat ik er maar 1 heb dan, jij hebt nog 2 kids die dan rondrennen. Moet er niet aan denken 2 van deze druktemakers te hebben, ik ben nu al doodmoe als ik moet werken en hij hangt de hele tijd in m'n benen, omdat hij ook zo nodig moet kijken/meehelpen. Of het is ineens verdacht stil dan weet ik ook dat ik de huiskamer in moet want dan doet hij vast iets wat niet mag
Floor- Ratel
Floor die van de trekpleister ruikt veel minder dan die ene met framboos geur. Je kan het is proberen.
Lana bedankt voor je lieve woorden. Stofzuiger heeft idd een playpen maar dat zag ik toch niet echt hier in huis staan. Ik zal wel een foto maken hoe we het gaan doen als het af is. Ze mogen van mij ook echt het huis door maar ik wil wel met een gerust hart ff naar de wc gaan of ff boven een bed opmaken en dat is nu niet aan de orde.
Beegee krijgt hij nu al buisjes? Veel klachten?
Lana bedankt voor je lieve woorden. Stofzuiger heeft idd een playpen maar dat zag ik toch niet echt hier in huis staan. Ik zal wel een foto maken hoe we het gaan doen als het af is. Ze mogen van mij ook echt het huis door maar ik wil wel met een gerust hart ff naar de wc gaan of ff boven een bed opmaken en dat is nu niet aan de orde.
Beegee krijgt hij nu al buisjes? Veel klachten?
Laatst aangepast door studiebol op di 17 jul 2012 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
morgen,
wij hebben ritje cb weer gehad... J.ace groeit prima! 8350 gram en blijft 70,3 cm... Oren waren nog goed rood dus even in de gaten houden of hij er geen last van krijgt.
rondom het kruipen en je huis ''afzetten'' ik moet zeggen dat ons huis intussen zo kids proof is dat ik met gerust hart naar het toilet kan zonder dat ik bang ben dan er iets gebeurt. Het enigste wat t.z.t weer terug komt zijn de traphekjes.
@ studie, J.ace hoort ''slecht'' dat viel mij al heel snel op. Nu bleek bij de controle van het cb dat er vocht achter het trommelvlies zat, toen ik bij de KA was gaf ik aan dat mij opviel dat hij vaak dingen laat hoort of niet en dan ineens schrikt omdat er bijv iemand boven hem hing. Die keer naar zijn oren en zag dat er veel rotzooi in zat en ook vocht dus voor de zekerheid naar de KNO gestuurd. Maandag voordat we naar de KNO gingen had hij een kuur gekregen omdat zijn oren geprikkeld waren, een dag later zag de KNO dat ze flink ontstoken waren. Hij wilde geen risico nemen omdat zijn gehoor belangrijk is voor de ontwikkeling vandaar al zo snel buisjes. Ook heeft hij natuurlijk al een behoorlijk ziekteverzuim gehad met o.a. rs. We mochten een foto maken van zijn neusamandel en ook die is fors vergroot dus ook die halen ze eruit (al is het jammer dat dat kreng weer aan kan groeien maar goed)
@ floor, haha als het verdacht stil is klopt het ook niet he... :-) heeft het een rede dat je op 30 wast? Ik was met zeer veel regelmaat 60 of 95
liefs
wij hebben ritje cb weer gehad... J.ace groeit prima! 8350 gram en blijft 70,3 cm... Oren waren nog goed rood dus even in de gaten houden of hij er geen last van krijgt.
rondom het kruipen en je huis ''afzetten'' ik moet zeggen dat ons huis intussen zo kids proof is dat ik met gerust hart naar het toilet kan zonder dat ik bang ben dan er iets gebeurt. Het enigste wat t.z.t weer terug komt zijn de traphekjes.
@ studie, J.ace hoort ''slecht'' dat viel mij al heel snel op. Nu bleek bij de controle van het cb dat er vocht achter het trommelvlies zat, toen ik bij de KA was gaf ik aan dat mij opviel dat hij vaak dingen laat hoort of niet en dan ineens schrikt omdat er bijv iemand boven hem hing. Die keer naar zijn oren en zag dat er veel rotzooi in zat en ook vocht dus voor de zekerheid naar de KNO gestuurd. Maandag voordat we naar de KNO gingen had hij een kuur gekregen omdat zijn oren geprikkeld waren, een dag later zag de KNO dat ze flink ontstoken waren. Hij wilde geen risico nemen omdat zijn gehoor belangrijk is voor de ontwikkeling vandaar al zo snel buisjes. Ook heeft hij natuurlijk al een behoorlijk ziekteverzuim gehad met o.a. rs. We mochten een foto maken van zijn neusamandel en ook die is fors vergroot dus ook die halen ze eruit (al is het jammer dat dat kreng weer aan kan groeien maar goed)
@ floor, haha als het verdacht stil is klopt het ook niet he... :-) heeft het een rede dat je op 30 wast? Ik was met zeer veel regelmaat 60 of 95
liefs
Gast- Gast
foto weg!
Zo is het dus geworden, mijn vriend heeft dat hekje gemaakt. en het pas dus precies tussen de muur en de bank, de bank de muur en het raam, zijn de andere "wanden" van de box. Op deze manier kan ik de meiden even heel makkelijk achter het hekje schuiven en bijv even naar boven. Het geeft me een prettig gevoel dat ze daar niks uit kunnen spoken wat ik liever niet wil.
Beegee, wat fijn dat je er zo op tijd bij bent dan en dat hij dus wel wat met zijn oortjes heeft. Is buisjes zetten een lastige operatie en duurt dat lang, of is het eigenlijk zo gebeurd?
Zo is het dus geworden, mijn vriend heeft dat hekje gemaakt. en het pas dus precies tussen de muur en de bank, de bank de muur en het raam, zijn de andere "wanden" van de box. Op deze manier kan ik de meiden even heel makkelijk achter het hekje schuiven en bijv even naar boven. Het geeft me een prettig gevoel dat ze daar niks uit kunnen spoken wat ik liever niet wil.
Beegee, wat fijn dat je er zo op tijd bij bent dan en dat hij dus wel wat met zijn oortjes heeft. Is buisjes zetten een lastige operatie en duurt dat lang, of is het eigenlijk zo gebeurd?
studiebol- Ratel
Oh jammer Studie, ik heb de foto gemist. Maar wel heerlijk dat je ze daar met een goed gevoel in kan zetten en zelf iets kunt gaan doen. Dat geeft een hoop rust denk ik. Want je hebt geen box meer toch?
Had jij trouwens 1 box?
Had jij trouwens 1 box?
_Lana_- Ratel
Lana, je hebt pm.
Ja ik heb maar een box, en die is nu weg nou ja hij staat nog in de kamer mijn vriend moet hem nog uit elkaar halen;) Heb jij twee boxen dan? Ik heb lang getwijfeld om hem weg te halen hoor, hier ook nog is een topic over geopend. Maar er samen in leggen dat was gewoon zielig want dan konden ze geen kant op lagen elkaar in de weg, nou dat vond ik niet wat, maar ik denk dat dit wel een goede oplossing is.
Ja ik heb maar een box, en die is nu weg nou ja hij staat nog in de kamer mijn vriend moet hem nog uit elkaar halen;) Heb jij twee boxen dan? Ik heb lang getwijfeld om hem weg te halen hoor, hier ook nog is een topic over geopend. Maar er samen in leggen dat was gewoon zielig want dan konden ze geen kant op lagen elkaar in de weg, nou dat vond ik niet wat, maar ik denk dat dit wel een goede oplossing is.
studiebol- Ratel
studiebol schreef:Lana, je hebt pm.
Dank je wel! Wat handig!! En zo hebben ze evengoed lekker de ruimte.
Hele goede oplossing.
Wij hebben 2 boxen. Daar ben ik wel blij mee, want sinds een paar weken draait mijn dochter en dan is 1 box gewoon te klein.
Maar ik weet niet hoe lang ze dat nog leuk blijven vinden. Tot nu toe vinden ze het nog prima gelukkig.
_Lana_- Ratel
echt een domme vraag, maar ik las hier geloof ik dat er bij het brood 's middags een flesje (100cc) melk wordt gegeven. Net heb ik het CB gebeld omdat ik niet wist hoeveel onze zoon precies aan flesvoeding op een dag nog moest krijgen, hij heeft gisteravond geen fles, ik was bang dat hij dus te weinig krijgt, dat klopt, want hij krijgt maar flessen van 150+5 (meer in de fles gaat hij spugen).
Hij moest dus volgens het CB 500cc krijgen, zij zegt zo mooi, flesje 200 smorgens, 100 bij de boterham en dan 200 pap 's avonds en dan slapen, ehm ja oke.
Maar hoe geven jullie dan die fles bij de boterham, echt na de boterham toch op schoot een flesje drinken of in de stoel laten zitten in een rietjesbeker ofzo?
Hij moest dus volgens het CB 500cc krijgen, zij zegt zo mooi, flesje 200 smorgens, 100 bij de boterham en dan 200 pap 's avonds en dan slapen, ehm ja oke.
Maar hoe geven jullie dan die fles bij de boterham, echt na de boterham toch op schoot een flesje drinken of in de stoel laten zitten in een rietjesbeker ofzo?
Floor- Ratel
Ze krijgt hem hier na de boterham gewoon op schoot, lekker even een "ons" momentje.
Ayla- Kletskop
Ok dan ga ik dat ook maar doen want hij krijgt nu dus te weinig flesvoeding nu (en eerst kreeg hij altijd te veel )
Floor- Ratel
Oei, als ik dat advies lees Floor, krijgen ze hier teveel, ze zijn natuurlijk ook nog een paar maanden ouder. 's Morgens op 6 uur 200cc papfles, om 10 uur fruit en 150cc melk, om 14 uur brood en weer 150cc melk en een uurtje na het avondeten krijgen ze nog een papfles van 200cc. Dat is 700cc.
Gast- Gast
Als hij 3x 165 krijgt, krijgt hij dan wel genoeg? Want dan zou ik als ik jou was gewoon 165geven 3x.
Ayla- Kletskop
Als ze het nodig hebben maakt dat toch niet uit Stof? Als je ervan af wil kan je ook sap of thee geven he.
Ayla- Kletskop
Sap krijgen ze 2x tussendoor, thee vinden ze echt niks.Ayla schreef:Als ze het nodig hebben maakt dat toch niet uit Stof? Als je ervan af wil kan je ook sap of thee geven he.
Mijn kinderen vallen de laatste tijd aan op het eten alsof ik ze uithonger , dus blijkbaar hebben ze het nodig.
Gast- Gast
Stof ze krijgen niet te veel hoor, met 8 maanden is het minimaal 500 cc flesvoeding, vanaf ongeveer 10 maanden minimaal 300cc flesvoeding. Daarnaast dus nog ander drinken, maar dat is het minimum! Dus je geeft niet te veel hoor. Ik dacht alleen al dat ik hem te weinig had gegeven, hij had maar 2 flessen op 150+5 (denk ik, ik kan het met niet meer herinneren..)
Floor- Ratel
Ayla schreef:Als hij 3x 165 krijgt, krijgt hij dan wel genoeg? Want dan zou ik als ik jou was gewoon 165geven 3x.
dan zit hij er net onder maar dat lijkt me niet zo'n ramp
Floor- Ratel
Ik ben pas deze week met pap begonnen, eerst 150ml+5 schepjes +pap, nu doe ik 180+6+pap, komt dat dan overeen met 200cc?
Wat dat betreft was bv toch wel makkelijk moet ik zeggen.
Ik geef na de boterham het flesje (met 150cc) meestal op schoot, soms wel in de stoel, ligt een beetje aan mijn bui. Helaas helpt ze de laatste tijd niet meer mee met zelf vasthouden, dat vind ik wel jammer.
Wat dat betreft was bv toch wel makkelijk moet ik zeggen.
Ik geef na de boterham het flesje (met 150cc) meestal op schoot, soms wel in de stoel, ligt een beetje aan mijn bui. Helaas helpt ze de laatste tijd niet meer mee met zelf vasthouden, dat vind ik wel jammer.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Onze zoon kan alleen een fles liggend drinken dus vandaar mijn vraag melk toch in de stoel geven maar dan uit een rietjesbeker.
Ik denk dat ik er toch voor kies om hem gewoon de fles te geven want die rietjes beker zit ik ook de hele tijd vast te houden dus dan kan ik netzo goed de fles geven.
Ik denk dat ik er toch voor kies om hem gewoon de fles te geven want die rietjes beker zit ik ook de hele tijd vast te houden dus dan kan ik netzo goed de fles geven.
Floor- Ratel
Pagina 3 van 40 • 1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» foto topic begin en eind 2012
» Whaah een goed eind van 2011
» Mama's met kids uit 2011