Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor wo 11 jul 2012 - 5:17

Wat leuk om die verschillen te lezen tussen de 2 meiden.
Onze zoon krijgt nu tandje nr. 6 Neutral waren we net van het krijsen af (tandje 4 en 5 kwamen weer tegelijk) maar nee na 2 dagen was de rust weer over en ja hoor nog een tandje komt er aan. Ik hoop dat hij ze snel allemaal heeft want dit is niet goed voor mijn nachtrust.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol wo 11 jul 2012 - 5:27

Floor is die zoon van jou niet stiekem een paar maand ouder:D 6 tandjes al weer!!

Heel zachtjes zeg ik dat ik er nog niet heel veel van heb gemerkt dat ze die tandjes krijgen
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 wo 11 jul 2012 - 6:38

D. Is met haar 2e tandje bezig, en ze heeft er tot nu toe nog helemaal geen last van gehad. Bij de 1e ook niet gelukkig.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Floor wo 11 jul 2012 - 6:48

Fijn toch dat ze geen last hebben van tandjes, studie en star!
Hier kwamen tandje 1 en 2 onder tegelijk, daarna kwam tandje 3 onder en toen 4 en 5 boven tegelijk en nu dus boven nr 6. Bij allemaal heeft hij heel veel pijn, veel huilen/krijsen, koorts, spugen, niet slapen enzovoort dus ik hoop dat het snel gedaan is met al die tandjes krijgen (al is er dan vast weer wat anders).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee wo 11 jul 2012 - 22:48

Studiebol: Wat knap van je meiden!!! :cheering:

Floor: Jeetje, jouw zoon sjeest ook overal doorheen he... Al zoveel tandjes, hij loopt al Yes Snelle Jelle!

Star007: Fijn dat jouw dochter nergens last van heeft gehad!

Ik heb even wat vragen voor de ervaringsdeskundigen:
- Volgende week zondag gaan wij beginnen met vast voedsel introduceren. Ik begrijp dat je de eerste week/weken rustig aan moet doen omdat ze moeten wennen aan voedsel enzo, maar vanaf wanneer ga je fruit én groente aanbieden op een dag? En daarnaast ook nog eens een broodkorst? Als ik het bv.com schema aanhoud, en elke 3/4 dagen maar 1 soort groente of fruit mag aanbieden, krijgt hij met 9 maanden denk ik nog geen twee eetmomenten op een dag...
- Luuk heeft ineens iets geks met zijn tong. Hij steekt hem ver uit, draait hem rond, zit erop te kauwen. Is dit normaal? Laughing
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  blondje1313 wo 11 jul 2012 - 23:10

Van de tong weet ik niet, herken ik niet.
Fruit heb ik meteen 's ochtends geïntroduceerd en één of twee weken later 's avonds/laat op de middag groente. In het begin nam ze toch maar een paar hapjes, het was pas een hele tijd later dat ze er ook een voeding voor liet vallen. Dus ik deed steeds tussen twee voedingen het fruit of de groentehap.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Floor do 12 jul 2012 - 0:13

Aimee schreef:Studiebol: Wat knap van je meiden!!! :cheering:

Floor: Jeetje, jouw zoon sjeest ook overal doorheen he... Al zoveel tandjes, hij loopt al Yes Snelle Jelle!

Star007: Fijn dat jouw dochter nergens last van heeft gehad!

Ik heb even wat vragen voor de ervaringsdeskundigen:
- Volgende week zondag gaan wij beginnen met vast voedsel introduceren. Ik begrijp dat je de eerste week/weken rustig aan moet doen omdat ze moeten wennen aan voedsel enzo, maar vanaf wanneer ga je fruit én groente aanbieden op een dag? En daarnaast ook nog eens een broodkorst? Als ik het bv.com schema aanhoud, en elke 3/4 dagen maar 1 soort groente of fruit mag aanbieden, krijgt hij met 9 maanden denk ik nog geen twee eetmomenten op een dag...
- Luuk heeft ineens iets geks met zijn tong. Hij steekt hem ver uit, draait hem rond, zit erop te kauwen. Is dit normaal? Laughing

Aimee, hij is inderdaad snel met veel dingen, dat is af en toe wel gek hoor.
Ik gaf direct al broodkorst en fruit op 1 dag, vrij snel (na 2 weken ofzo) werd de broodkorst gewoon brood met korst, dan at hij een paar stukjes.
Na een week of 3/4 ben ik groente er ook bij gaan geven. Maar toen gaf ik niet structureel alles elke dag, maar net hoe het uit kwam, inmiddels krijgt hij ruim 2 maanden vast voedsel en sinds 2 weken krijgt hij echt alles structureel elke dag aangeboden. Ik gaf in het begin wel altijd 2/3 dagen het zelfde fruit/groente zodat hij kon wennen aan de smaak.
Onze zoon doet dat met z'n tong ook heel erg, dat deed hij vanaf het moment dat hij last kreeg van tandjes, 2 weken voordat we witte puntjes zagen al, nu weten we het eigenlijk wel, als hij gek doet met z'n tong en constant met z'n vinger in z'n mond zit begint er weer ergens een tandje te komen. Wil niet zeggen dat Luuk ook al tandjes krijgt maar dat was bij ons dus wel zo.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie do 12 jul 2012 - 1:16

Aimee, mijn dochter had ook zo'n tongfase. Ze bleef er dan heel serieus bij kijken, echt een heel grappig gezicht. Ze heeft nog geen tandjes, dus volgens mij was het hier meer de ontdekking dat ze een tong had en die ook kon gebruiken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Star007 do 12 jul 2012 - 1:32

@Aimee: Dat met de tong herken ik wel. Dat heeft D. ook een lange tijd gedaan. wat betreft vast voedsel ben ik begonnen met groente en paar dagen daarna kreeg ze fruit en groente. Na 1,5 week volgens mij, at ze het al goed. Ik heb niet echt 3 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven , zoals de meeste doen. Ze heeft nergens last van gehad.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  studiebol do 12 jul 2012 - 6:02

V heeft op een gegeven moment haar tong ook ontdekt, helemaal blij was ze er meeMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 561177

Wat betreft het eten, ik merk dat ik over dat soort denken al weer heel goed moet nadenken hoe ik het ook al weer dood, erg he!

Maar wij zijn begonnen met fruit(banaan) ik heb wel de eerste 3 weken alles drie dagen aangeboden.Ik merkte ook echt dat ze dag 1 het vaak niet wat vonden en dag 3 ging het er al sneller in. Volgens mij ben ik na een week al begonnen met groente. Ik bood ook steeds 3 dagen het zelfde in groente aan. Brood daar heb ik lang mee gewacht, ze aten echt al goed fruit en groente toen ze brood gingen eten. Ik denk dat ze nu sinds anderhalve maand consequent smiddags brood eten. Het is niet bewust hoor dat ik zo lang met brood heb gewacht, maar meer zo van "jeetje al ze dat ook nog is moeten eten" dus daar heb ik gewoon ff mee gewacht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Aimee do 12 jul 2012 - 8:55

Oké, het 'tongen' is dus normaal Laughing Het ziet er idd heel grappig uit, hij zit doodserieus op zn tong te kauwen en ermee te draaien.

Met het eten zal ik eerst maar eens kijken hoe hij het oppakt. Ik wil wel graag met groente beginnen, maar als dat ongeveer 2 weekjes goed gaat, ga ik ook gewoon fruit erbij introduceren. Als hij dan ergens op reageert weet ik dat het niet de groente is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  mickey do 12 jul 2012 - 22:04

Oef... ben hier al lang niet meer geweest.... Embarassed

Ben wel regelmatig op het forum, maar heb niet altijd zin om te reageren, sorry meiden! Heb ook niet altijd wat te melden, dat speelt natuurlijk ook mee.

Hier gaat alles zijn gangetje. Vakantie in Frankrijk was heeeeeeeeeeerlijk. Hebben heerlijk weer gehad, en F vond alles prima. Hij heeft wel waterpokken gehad, maar daar had hij geen last van. We zijn ook de eerste keer gaan zwemmen met hem, hij vond het erg leuk geloof ik. Nou ja.. de eerste keer was het niet echt heel spannend, maar de keren daarna steeds leuker Wink En er zijn nu ook tandjes aanwezig! De hele week op vakantie zagen we twee streepjes in zijn onderste kaak en toen waren ze er ineens. Ook zonder problemen of wat dan ook, ineens waren ze er, twee tandjes tegelijk!

Ik heb wel een tip voor Studie: neem genoeg luiers mee op vakantie. Ik zag dat jullie naar Frankrijk gaan, de luiers zijn daar echt mega duur! Ik had daar luiers willen kopen, want ik wist niet of ik genoeg had, maar toen ik de prijs zag, heb ik heeeeeeeeeel zuinig met de luiers gedaan Wink F zit nu nog in maat 3, voor een pak Pampers waar je hier zo'n €11,50 voor betaalt bij Kruidvat, waar er 48 inzitten, betaal je in Frankrijk het dubbele!! Dus ik zou er genoeg meenemen voor je meiden!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  studiebol do 12 jul 2012 - 23:50

Mickey bedankt voor de Tip ik had het idd al eerder gelezen/gehoord, dus ik was dat idd al van plan?

Nog meer tips? Ik hoor het graag Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 561177 Ben echt in mijn hoofd al bezig wat ik toch allemaal mee moet sjouwen en nu weet ik wel dat we naar een gewoon ontwikkeld land gaan met winkels enzo, maar toch.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  mickey vr 13 jul 2012 - 9:55

Wat eten betreft had ik voldoende flesvoeding, pap en warme hapjes meegenomen. Fruit ook een aantal potjes, in ieder geval voor de heen- en terugweg, omdat we een overnachting hadden gepland. Het is uiteraard ook allemaal te koop hoor, maar mijn Frans is niet zo best Wink Ik heb dan ook niet gekeken wat warme hapjes daar kosten. Voor de rest vond ik het allemaal niet veel duurder dan hier, alleen die luiers dus. Zelfs het huismerk van de supermarkt was nog duurder dan een pak pampers hier... Brood vond ik erg lekker, maar wel een wat andere smaak als hier. Ik weet niet of je meisjes daar moeilijk in zijn, dus dat zou je zelf moeten bedenken.

Voor de rest wat meenemen betreft: we hadden veeeeeeeeeel te veel meegenomen. Het was behoorlijk warm, waardoor F de helft van de tijd alleen maar een romper aan had. Alleen als we een dagje weggingen, kreeg hij een broek met shirt aan Wink

Ik heb trouwens bedacht dat ik de volgende vakantie wegwerp-slabbers meeneem. Die had ik nu niet, maar de gewone gingen echt ontzettend hard en we hadden eigenlijk geen zin om te wassen op vakantie.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor ma 16 jul 2012 - 8:01

Dames, wat zijn we ver weggezakt!
Vraagje over het eten/knoeien en dan vooral het poetsen daarna.
Onze zoon eet niet bepaald netjes :shock: met als gevolg dat alles zo'n beetje onder het eten komt te zitten, vind ik allemaal prima hoor maar waar maken jullie je kindje nou mee schoon? Ik gebruikte altijd een spuugdoekje, natgemaakt onder de kraan en dan handjes en gezicht afdoen maar ik krijg er zulke vlekken van die niet meer uit die spuugdoekjes gaan.
Nu had ik bij Aldi snoetendoekjes meegenomen maar silent gatver die stinken naar framboos, als ik hem daarmee poets ruikt hij naar een zoete kauwgombal.
Dus hoe maken jullie je kindje schoon?

volgende vraag, zijn er hier dames met de ikea kinderstoel? ik heb hem dus en ik heb er vanmiddag het blad opgeklikt, nu krijg ik hem niet los angel kan die er nog af? zo ja hoe want ik wou de stoel eigenlijk zaterdag meenemen (familieuitje)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla ma 16 jul 2012 - 8:47

Ik maak me nooit zo druk om vlekken die niet meer uit slabbers/spuugdoekjes gaan. Als we weg gaan neem ik wel degene zonder vlekken mee Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 2 253468018 Heb je de gebruiksaanwijzing van de stoel niet meer? Oja ik poets met een nat washandje of met een billendoekje.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Floor ma 16 jul 2012 - 8:54

Over het algemeen maakt het me ook niet uit hoor die vlekken maar ik krijg nu toch wel erg veel doekjes waar zwarte vlekjes (schimmel?) in zit en die krijg ik er in de was niet uit dus gooi ik ze maar weg, nu had ik wel veeeeel spuugdoekjes maar op deze manier hou ik der niet zo veel over :P

De gebruiksaanwijzing heb ik niet nee
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla ma 16 jul 2012 - 9:04

Zwarte vlekjes komen van banaan, dat krijg je er ook niet uit volgens mama, je zou even kunnen googlen. Gebruiksaanwijzing ook even googlen?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Floor ma 16 jul 2012 - 9:06

ahh was dat van banaan, ik vroeg me al af hoe dat nou weer kwam, een paar doekjes ineens met vlekjes, terwijl ik dat normaal niet heb(hebben meestal geen banaan dat is niet zijn favoriet en bovendien moet hij er erg van spugen, het is te slijmerig denk ik)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  hellowkitty ma 16 jul 2012 - 9:37

Ik gebruik wel snoetepoetsers van Action die ruiken naar perzik... en met sommige billendoekjes kan het ook van pampers en zwitzal...en anders een washandje nat maken en daarna meteen omspoelen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  mickey ma 16 jul 2012 - 9:51

Ik heb laatst van de aldi een hersluitbaar pak doekjes gekocht. Die ruiken niet zo zoet, meer als gewone billendoekjes.
Wat de stoel betreft: als je de poten eraf haalt en dan de stoel ff op de kop houdt, moet je een flinke mep tegen het blad geven (aan de onderkant dus). Dan gaat die er hier altijd vanaf.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 ma 16 jul 2012 - 10:03

Floor schreef:volgende vraag, zijn er hier dames met de ikea kinderstoel? ik heb hem dus en ik heb er vanmiddag het blad opgeklikt, nu krijg ik hem niet los angel kan die er nog af? zo ja hoe want ik wou de stoel eigenlijk zaterdag meenemen (familieuitje)

Als het goed is voel je aan de binnenkant van de stoel waar je kindje met zijn buikje tegen aan zit 2 'palletjes' zitten. Gewoon een stukje plastic die als het ware over een ander stuk plastic klikt. Die moet je losduwen en dan kan je het blad er af halen. Twijfel nu alleen of er aan de zijkant ook van die dingen zitten, maar kan niet kijken want ik lig al in bed.

Mocht je het nou niet snappen en het lukt niet moet je het ff zeggen, want dan maak ik morgen even een foto van wat onze stoel en wat ik bedoel.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  studiebol ma 16 jul 2012 - 17:56

Morgen!

Floor ik vond die naar Framboos rook wel lekker Very Happy Maar ik heb nu die van de trekpleister die ruiken wel wat minder zoet, ik heb dus gewoon van die snoeteboeners. Hier maken ze er ook een ontzettende zooi van, het is hier namelijk hot en hip om je handen in je mond te stoppen als daar net eten in zit...en als ze kwark eten dan vraag ik me echt af wat er in hun blijft zitten vaak zijn ze ontzettend wit overal.

Verder gaat het hier wat minder, ik zat er zaterdagochtend gewoon ff helemaal door heen. Heb het op mijn werk super druk, werk ook vaak wat momenten thuis omdat ik het anders gewoon niet af krijg. Maar de meiden veranderen ook gewoon niet super negatief hoor, maar L zit echt overal waar ik haar dus eigenlijk niet wil hebben dus pluk haar continue weer ergens anders vandaan. V heeft nu echt wel last van haar tweede tandje die door komt haar eczeem dus die is eigenlijk gewoon niet te genieten..
En daarbij komt alles wat er nog gedaan moet worden, boodschappen, huishouden weet ik veel wat. Ik ben continue aan het nadenken, wat,waneer en waar ik kan doen, hoe moet ik het plannen enzovoort. Afgelopen woensdag had ik geen eten meer voor de meiden, normaal heb ik altijd een voorraad nu gewoon niet kon het gewoon niet bedenken. Buurvrouw niet thuis dus ik moest met de meiden de kruidvat in, wat een drama, alles stond vol gebouwd kon nergens door nergens langs... ik kon wel janken in die winkel.
De meiden slapen ook veel minder dus overdag kan ik gewoon minder doen en s' avonds heb ik gewoon de energie niet meer..

Gelukkig is mijn vriend dit weekend thuis gekomen en samen hebben we even het huis goed aan gepakt, hij heeft me echt goed geholpen dus dat lucht al weer op. Ik hoop dat het na deze week ook weer rustiger is op het werk en dan hoop ik dat het weer wat beter gaat allemaal.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor ma 16 jul 2012 - 21:30

Ik ga straks proberen hoe het blad van de stoel af moet, hij staat op zolder.

hahaha studie, ik vind het echt zo onwijs stinken die framboosdoekjes. Moet zeggen dat na de zwangerschap het slecht tegen luchtjes kunnen is gebleven, ik vind zowat alles stinken (zelfs soms het eten wat ik sta te koken met als gevolg dat ik dan maar een boterham eet, ik krijg dan echt geen hap door m'n keel van dat 'stinketen')
Studie wat vervelend dat het zo druk is en je het daarom zo negatief ziet. Fijn dat je vriend thuis was en goed kon helpen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 17 jul 2012 - 3:20

Het is niet zo dat ik het niet meer zie zitten ofzo hoor maar ik merk gewoon dat het gewoon echt ff pittig is de afgelopen 2 weken en daar is mijn werk mede een oorzaak aan.

Maar ja het feit is wel dat ik alles zo goed mogelijk moet plannen, bedenken,regelen en uitvoeren in mijn eentje en ik denk dat ik gewoon ff het maximale had bereikt. Ben al wat meer ontspannen nu mijn vriend thuis is en kan helpen. Hij is een mooi hekje aan het maken voor de meiden dat ik hun ruimte wat kan begrenzen dus dat zijn dingen die gaan me gewon helpen, hoop ik!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: