Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 10 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Twellie ma 13 aug 2012 - 10:14

Leuk dat hij gaat tijgeren Lookie! Ik heb ook die plastic slabbetjes van de Ikea, ideale dingen.

Floor: nou hopelijk vannacht dan echt een goede nachtrust. Wat ze dan nog lang van streek kunnen zijn van teveel indrukken / uit het ritme gehaald worden, he Neutral .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 10 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor ma 13 aug 2012 - 19:03

helaas was het weer een ramp. Echt alles rustig en volgens ritme gedaan gisteren maar het hielp niks.
's avonds warm eten en een paar uur later in bad maar helaas kwam daarna al z'n eten er weer uit. Daarna maar een fles gegeven, het was inmiddels half 9. Ook dat hielp niet en telkens bleef hij spugen, verder was hij vrolijk aan het spelen (zolang hij maar niet naar bed hoefde want daar was het krijsen). Dus om 22.30 zat ik nog een extra fles te geven en daarmee viel hij in slaap.
Vannacht was hij weer een paar keer wakker maar ging gelukkig vrij snel slapen.
Bah nooit geweten dat hij zo erg uit z'n doen kon zijn nadat hij ergens zou slapen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 ma 13 aug 2012 - 19:21

@ floor: het uit logeren gaan, kan ook toevallig net samen vallen met een sprongetje.

Hier is het al een paar dagen drama met slapen. Zondag sliep ze pas om 23.00 en gisteren rond half 9...Normaal slaapt ze tussen 6en en 7 en huilt ze ook niet ofzo, maar nu is het krijsen en ook s nachts soms wakker worden. Overdag slaapt ze nu ook max een uur i.p.v. In totaal zo'n 3 uur. Hopelijk is de sprong snel over haha
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Parel ma 13 aug 2012 - 19:53

Loïs slaapt al een week niet voor 9 uur, dan ligt ze te zeuren in bed, maar ze gaat er echt om 7 uur in. Ook wordt ze savonds heel vaak krijsend wakker alsof ze net een enge droom heeft gehad..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Aimee ma 13 aug 2012 - 19:55

Hier hetzelfde als bij Parel. Laat slapen en 's nachts krijsend wakker worden zonder aanwijsbare reden...
Denk niet dat het een sprong is, maar misschien de warmte ofzo?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Parel ma 13 aug 2012 - 20:00

Ja zat ik ook aan te denken Aimee.. Al is er wel nu een sprongetje waarin ze dromen en nachtmerries ontdekken.. En alles wat daar staat beschreven klopt weer precies! Ook kan ze dingen die ze zou moeten kunnen volgens 'hun'. Verder heeft ook een boel te maken met nieuwe indrukken zoals op de fiets enzo
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose di 14 aug 2012 - 1:05

Hier was het vanacht ook raak.ze wordt eigelijk nooit snachts wakker maar nu al twee nachten achterelkaar vanacht werd ze om 1.30 krijzend wakker ik tilde ze uit bedje ze klamte zich helemaal aanmij vast,daarna maar bij ons op bed mevrouw had de slaap uit!! Fles gemaakt heeft ze opgedronken nou toen was het een feestje helemaal hieper de pieper heel vrolijk en gek doen hihi maar slapen nee ze is uiteindelijk om 4 uur in slaap gevallen en om 7.00 was ze der weer.ben blij dat vrij ben lekker niks doen vandaag .ondanks dat heeft A een best zin helemaal niet humeurig.ik denk zelf dat het komt van heel veel nieuwe indrukken sinds vaneweek zit ze ook op de fiets nouja ik hoop dat het vanacht weer als vanouds gaat
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  iloverose di 14 aug 2012 - 1:07

Parel schreef:Ja zat ik ook aan te denken Aimee.. Al is er wel nu een sprongetje waarin ze dromen en nachtmerries ontdekken.. En alles wat daar staat beschreven klopt weer precies! Ook kan ze dingen die ze zou moeten kunnen volgens 'hun'. Verder heeft ook een boel te maken met nieuwe indrukken zoals op de fiets enzo
Dat denk ik ook parel veel nieuwe indrukken
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Star007 di 14 aug 2012 - 2:03

Dat D. slechter slaapt kan inderdaad ook aan de warmte liggen, maar ze is over het algemeen heel erg aan het veranderen ( zeggen ze op het kdv ook) vraagt heeeeel veeel aandacht; wil constant samen spelen, liedjes zingen ( laat ze merken door in haar handjes te gaan klappen) etc. even alleen in de box zitten of op de grond spelen gaat dan nog voor 15 min. , maar in de schommelstoel liggen o.i.d. , nee dat wil ze echt niet meer. Maargoed ze is ookal een grote meid aan het worden, en die horen niet meer in de schommelstoel haha Wink

Het kruipen heeft ze hier nog niet ontdekt. Ze doet nog steeds alleen buikschuiven in zijn achteruit Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 10 394967 ze is de laatste week wel meer bezig met haar armen te gebruiken om rondjes om haar as te draaien. Maar rollend komt ze ook waar ze wil .

@iloverose: Welkom trouwens !
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle di 14 aug 2012 - 3:47

Hey meiden ik kom even binnen vallen met een vraag.

Ik had L. in bad gedaan en ging haar afdrogen en zag dat haar oksel helemaal rood en geirriteerd is. Combinatie van de warmte wn het niet goed afdrogen vrees ik. Ik voel me erg schuldig Sad
Het is ook een soort van open.denk ik want het lijkt wat vochtig.

Iemand dit ook eens gehad? Ik moet morgen naar het consultaturburo dis kan ik het gelijk laten zien.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Star007 di 14 aug 2012 - 4:38

Puggle schreef:Hey meiden ik kom even binnen vallen met een vraag.

Ik had L. in bad gedaan en ging haar afdrogen en zag dat haar oksel helemaal rood en geirriteerd is. Combinatie van de warmte wn het niet goed afdrogen vrees ik. Ik voel me erg schuldig Sad

Iemand dit ook eens gehad? Ik moet morgen naar het consultaturburo dis kan ik het gelijk laten zien.
Dat is een smetplek waarschijnlijk. Goed droog maken en er wat sudocreme of talkpoeder / maizena op doen. D. heeft het vaak ink haar nekje en dan werkt sudocreme goed.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Puggle di 14 aug 2012 - 4:45

Star007 schreef:
Puggle schreef:Hey meiden ik kom even binnen vallen met een vraag.

Dat is een smetplek waarschijnlijk. Goed droog maken en er wat sudocreme of talkpoeder / maizena op doen. D. heeft het vaak ink haar nekje en dan werkt sudocreme goed.

Bedankt voor je reactie star! Het is ook wat dik. Maar kan het geen kwaad om er iets op te smeren als het een beetje open lijkt?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 14 aug 2012 - 4:55

Nee daar is het voor.. Ik zou er een beetje talkpoeder op doen! Anders een beetje bepanthen of sudocreme, wel een klein beetje en erop deppen, niet smeren.

Kan toch gebeuren?!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 5:02

A. heeft er ook veel last van. Onder zijn okseltjes, nekje, knieholtes en andere delen waar wat meer vetjes zitten.
Ik dep het altijd droog met een schone doek en doe er dan talkpoeder op.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 14 aug 2012 - 6:51

Kan gebeuren puggle niet schuldig om voelen, verder zou ik ook zeggen smeer er wat op als in sudocreme of talkpoeder.

Floor echt balen dat je kleine vent zo slecht er van slaapt, dat is niet leuk!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  *Lookie* di 14 aug 2012 - 7:21

Floor, wat vervelend dat je zoontje zo moeilijk slaapt en uit z'n doen is na het logeren. Dan merk je toch weer hoeveel indrukken ze opdoen. Hopelijk zit hij gauw weer in zijn ritme.

Hier is het wat slaap betreft de laatste weken ook wat minder. Hij slaapt moeilijker in, en wordt 's avonds ook geregeld even wakker -huilend. Misschien inderdaad ook het verwerken van indrukken, en hij draait ook zoveel dat hj vaak ook tegen de spijlen aan ligt. En dan lijkt het of hij te moe is om weer goed te gaan liggen. Hoe vaak ik hem wel niet (slapend ook) met zijn hoofd op het voeteneind aantref... Toen hij vorige week de eerste 2 tandjes kreeg was hij 's nachts ook wel wakker, gelukkig is het deze week alleen weer 's avonds af en toe (afkloppen...) Ik zal even naar hem toe, hij is nu ook weer heel onrustig.

Zweten jullie kindjes trouwens ook zo? Bij H is soms de hele hydrofielluier (die onder het hoofdje ligt) kletsnat en heb ook regelmatig zweetplekken in het bedje.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Floor di 14 aug 2012 - 8:14

Onze zoon zweet ook heel erg en die vangt dus het meeste zweet wel op.
hij is echt compleet uit z'n doen, we krijgen hem gewoon niet naar bed wat we ook doen, hij weigert te slapen of uberhaupt te liggen in bed, zodra ik me omdraai krijst hij weer aan.
Heb net een heel ritueel gedaan van rustig opruimen boven, muziekje luisteren, boekje lezen, daarna muziekje aan en ben ik op de grond bij z'n bedje gaan zitten met m'n armen door de tralies spijlen om hem te kunnen aaien en vasthouden. Het helpt allemaal geen biet.
Hij krijste net nog even hard als driekwartier daarvoor en je raad het al (terwijl ik dit typ) mijn man is nu net 3 minuten bij hem geweest en nu is het stil, we hebben geen idee of hij slaapt, ik hoop van wel.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle di 14 aug 2012 - 9:08

Bedankt meiden. Ik weet ook wel dat het kan gebeuren, maar ik schrok gewoon erg ervan. En ik dacht dat het slecht was om er wat op te smeren al het open is. Ik zal zo eens kijken, ik heb bephanten. En morgenochtend laat ik er ook even naar kijken.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  hellowkitty di 14 aug 2012 - 9:16

@ puggle toen J ongeveer die leeftijd was had ze ook smetplekjes achter der oren ook open en t stonk dus toen ook beginnen met smeren deed het wel met een wattenstaafje dan kan je heel zachtjes aantippen.
Voelde me toen ook schuldig maar kan ook van zweten zijn.

@ all

Hier slaapt ze overdag ook iedere keer heel kort 30min tot een uur en van half 6 tot half 9 wakker maar hartstikke moe.
Ze slaapt sinds een paar dagen ook soms op der buik Rolling Eyes .
Rolt tegenwoordig hele bed en box door.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Floor di 14 aug 2012 - 18:48

puggle, kan gebeuren toch. Wij hebben er sudocreme op gesmeerd (dat heb ik in de kraamweek ook bij mezelf opgesmeerd gekregen, ik had enorme smetplekken van het verband gekregen).

hellowkitty, leuk toch dat ze alle kanten op rolt en op haar buik kan slapen.

hier was de nacht weer vreselijk brak, heb vanaf 2 uur opgezeten met een huilend kind tot 4.30 uur, ben echt moe nu maar ik moet zo naar de tandarts en mijn moeder komt dus hier in huis oppassen, uiteraard ligt hij nu te slapen! baal wel want dan had ik nog mooi kunnen slapen nu.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose di 14 aug 2012 - 20:37

Floor wat jammer dat je zoontje vanacht zo huilde je wordt er zelf ookzo moe van. slaap je zoontje smiddag ook nog ?anders zelf dan ook even een dutje doen

starro07 hihi leuk buikschuiven in zijn achteruit .A heeft vorige week ondekt dat ze kan kruipen maar ze gebruikt steeds maar een been het lijkt net of wordt het andere been gewoon mee schuift .daarvoor was het ook buikschuiven en rollen

puggle kan gebeuren niet schulldig over voelen ik had het bij A steeds bij het linker okseltje terwijl ik voor mij doen toch wel goed afdroogde.idd sodocreme er op smeren ik had zelf niet het idee dat ze er last van had

looki A zweet niet zo snel allleen bij het drinken van de voeding dan is haar haar helemaal nat maar anders eigelijk niet

Zo vannacht weer niet goed geslapen ik ben dit helemaal niet gewent van A.om 0.30 weer krijsent wakker helemaal overstuur grote krokodile tranen ,heb ze uit bed gepakt even lekker geknuffel en getroost weer inbedgelegt eigelijk sliep ze vrij gouw weer maar wel 3 a4x half huilend wakker ik denk zelf dat ze enge dromen heeft van de allemaal nieuwe indrukken of zo want overdag slaapt ze wel gewoon net zoals anders .
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mickey di 14 aug 2012 - 20:55

Hey meiden

Ik ben er alweer een tijdje niet geweest, om mee te schrijven dan, heb wel meegelezen.

@iloverose: welkom!

@Floor: wat balen zeg, dat hij nog steeds zo'n moeite heeft met slapen. Dan zie je het helemaal niet meer zitten om hem uit logeren te doen he.

@Slecht slapen: ik weet ff niet meer wie het erover had, het 's nachts wakker worden, maar F heeft dat ook af en toe. Ik heb het idee dat hij droomt dan, want hij lijkt gedesorienteerd als ik bij hem kom. Als ik hem dan ff op de arm heb gehad, en ff heb geknuffeld, dan kan ik hem weer terug leggen en dan slaapt hij verder. Het gebeurt hier ook vooral na een drukke dag.
We waren zondagmiddag naar een babyborrel geweest, daar was het behoorlijk druk, dus dat was al heel spannend voor hem. En toen zijn we 's avonds ook nog uit eten geweest. Nou... dat was de druppel hoor. Normaal gaat hij tussen 19.00 en 19.30 naar bed, maar nu zaten we toen nog in het restaurant. Wel de fles gegeven en in de wagen gelegd, maar daar was hij het niet mee eens... Heb dus uiteindelijk mijn grillschotel gegeten met F op schoot. Hij heeft zelfs stiekem een paar frietjes van mijn bord gepikt... Ik zag het net te laat, toen was hij al aan't kauwen Embarassed Daarna nog bij een ijssalon een ijsje gaan eten, m'n moeder is toen rondjes gaan wandelen met hem, want hij was doooooodmoe. Hij viel toen ook al snel in slaap en toen we daarna in de auto stapten, werd hij ff wakker, maar sliep hij toch al snel weer. Helaas heb ik thuis nog 1,5 uur met hem gezeten voordat ik zijn kamer af mocht... Zodra ik richting de deur ging, begon hij weer te gillen. Zelfs nog een flesje melk gegeven, maar dat hielp ook niet. Uiteindelijk heb ik het licht op zijn kamer uit gedaan en ging ik steeds een beetje verder van zijn bedje af, totdat ik uiteindelijk de deur dicht kon doen en zelf ook naar bed kon. 's Nachts werd hij ook nog ff wakker, maar toen sliep hij na 5 minuten zelf weer verder.

@All: hier gaat alles prima! F heeft sinds eergister door hoe hij zelf moet gaan zitten, het ziet zo schattig uit als hij dan eindelijk zit en heel trots naar ons kijkt I love you Verder is hij sinds een week of twee heel fanatiek aan't tijgeren en vooral de dingen die hij niet mag, zijn dan interessant... Mijn boeken in de boekenkast, stekkers uit het stopcontact trekken, de deurstopper, pfff... Het wordt opletten nu Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  mickey wo 15 aug 2012 - 1:00

Zo, inmiddels ook alweer op het CB geweest. F weegt nu 9405 gram en is 71 cm. "Hij volgt zijn eigen lijntje, he?" was het commentaar. Volgens mij wilde ze eigenlijk zeggen dat hij boven de gemiddelde lijn groeit Wink
Ik had voor F zijn fruit meegenomen, want we moesten daar zijn om 11.00, dan heeft hij meestal honger, of hij slaapt dan. Ik had galiameloen in stukjes gesneden en een vorkje meegenomen. Na een paar hapjes gevoerd te hebben, vond F zichzelf een grote jongen en pakte de vork af en stopte het zelf in zijn mond Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 10 281626781 Ik hoefde alleen nieuwe stukjes aan de vork te prikken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Parel wo 15 aug 2012 - 1:31

Ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo dik!
L. weegt dat denk ik ook nu, en die was 2 weken terug 72 cm.
Volgens mij is hij prima gemiddeld!

L. gooit tegenwoordig dr eten er weer uit als ze het niks vindt Laughing
En eet het idd ook wel zelf van dr vork (wat nogal een gevecht is om die vork terug te krijgen soms). We waren net met etenstijd boodschappen aan het doen, dus ze heeft heel pedagogisch in de wandelwagen een stuk brood zitten eten haha, kon ik thuis een fles geven en kon ze zo dr nestje in!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Puggle wo 15 aug 2012 - 6:13

Ik ben vandaag voor de eerste prikjes geweest. Ze huilde erg hard, was wel zielig! Verder gaat het gelukkig goed, ze slaapt veel nu.

Ze woog 4600 gram en 55 cm. Gaat echt hard. Ze zat net onder de midden lijn.

Ik moest haar okseltje gewoon goed droog houden en er wat bephanten op smeren en het even een weekje aankijken.

Floor, wat vervelend dat je zoontje moeilijk slaapt. Lijkt me erg lastig zeg! Zeker omdat je zelf op een gegeven moment ook echt op raakt denk ik.

Mickey, wat leuks zeg dat hij nu zelf kan zitten!

Parel, wat grappig dat ze zo leuk met de vork wil spelen Laughing

Even een vraagje. Toen jullie kleine zoals was als mijn L. (7 weken) hoe laat gaf je dan de laatste fles? En hoe laat kwam ze dan voor de volgende?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: