Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+22
Lejow
Mute_
Linda
Happydobby
Jazzlyn
Limburg85
Puggle
*Lookie*
iloverose
Parel
_Lana_
Annie24
Ayla
mickey
Twellie
blondje1313
pindaatje
Star007
Aimee
Floor
hellowkitty
studiebol
26 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 2:07

Blondje hahaha knap van mij? Ik vind het knap van jullie dat jullie allemaal zo mooi gestructureerd leven hebben met werken, opvang, avondjes weg, vakanties enzovoort.
Wij hebben inderdaad geen opvang, hij is 24 uur per dag 7 dagen per week bij mij.
Ik ben het ook wel met hem eens maar ik vind het gewoon lastig (ik denk meer voor mezelf lastig dan dat onze zoon het lastig vind om ergens anders te slapen).
Lekker toch dat jij er zo van kan genieten om L weg te brengen en een avondje weg te zijn.

Parel het is geen optie om hem naar de opvang te brengen. Ik snap jouw punt vanuit je werk gezien wel, het zal ook echt allemaal wel beter zijn voor een kindje om niet alleen maar thuis te zijn maar naar een kdv te gaan maar wij vinden het geen optie, wij denken dat het beste voor ons/onze zoon is om thuis te blijven. Uiteindelijk als hij 2 jaar is mag hij naar de crèche, ik geloof dat dat 2 ochtenden per week is. Daar gaat hij wel naar toe straks.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 2:20

Ja, maar het is ook meer dat ik het voor jou bedoel hoor. Je hoeft hem ook niet perse naar een kdv te brengen, maar misschien 1x in de week 2 weken naar je moeder bijv? Of iemand in de buurt? Overigens zit L. nu bij mij op de groep, dus 24-7 om me heen, en dat vind ik echt vreselijk, dus ik vind het uberhaupt al heel knap hoe jij je werk kan doen!

Jij bedoeld denk ik peuterspeelzaal, ik hoop voor je dat dit nog bestaat over een jaar. Ook dit heeft een flinke terugloop en ze gaan de peuterspeelzalen hetzelfde behandelen als kinderdagverblijven. Je zal dus ook per uur moeten betalen voor de kinderopvang en dan krijg je een teruggaaf. Veel ouders hier in de omgeving gaan daarom dan ook over naar de kinderopvang geloof ik. Dat is tenminste wat ik heb vernomen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 2:27

Iedereen in mijn omgeving werkt (ook onze ouders) dus het is niet zo dat ik hem even weg kan brengen zodat ik wat anders kan doen.
Voor mezelf heb ik het verder niet nodig dat hij ergens naar toe gaat, ik vind het prima zo, soms is het alleen druk met het werk en dan lukt het af en toe niet allemaal zoals ik het wil maar ach, inmiddels slaapt hij 's nachts dus ik kan het beter hebben nu.
Ik denk dat het bij jou ook anders is nu je L bij je op de groep hebt, dan moet je je aandacht ook verdelen naar de andere kindjes. Ik heb alleen onze zoon en 2 katten, dat is toch wat gemakkelijker.

peuterspeelzaal kan ook ja, ik dacht dat het creche heet maar inderdaad peuterspeelzaal.
Ik weet er verder ook niks van, alleen dat ik er vroeger ook naar toe ging, ik vind het goed voor hem als hij daar leert spelen met andere kindjes.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 2:38

Floor schreef:Iedereen in mijn omgeving werkt (ook onze ouders) dus het is niet zo dat ik hem even weg kan brengen zodat ik wat anders kan doen.
Voor mezelf heb ik het verder niet nodig dat hij ergens naar toe gaat, ik vind het prima zo, soms is het alleen druk met het werk en dan lukt het af en toe niet allemaal zoals ik het wil maar ach, inmiddels slaapt hij 's nachts dus ik kan het beter hebben nu.
Ik denk dat het bij jou ook anders is nu je L bij je op de groep hebt, dan moet je je aandacht ook verdelen naar de andere kindjes. Ik heb alleen onze zoon en 2 katten, dat is toch wat gemakkelijker.

peuterspeelzaal kan ook ja, ik dacht dat het creche heet maar inderdaad peuterspeelzaal.
Ik weet er verder ook niks van, alleen dat ik er vroeger ook naar toe ging, ik vind het goed voor hem als hij daar leert spelen met andere kindjes.

wij willen J. ook naar de psz doen inderdaad als hij 2 jaar is. Als dat dan nog bestaat, als het tegen die tijd is samengegaan met een kdv dan brengen we hem daar 2 dagdelen naar toe. Maar van wat ik nu weet blijft psz nog gewoon bestaan voorlopig (maar daar kan zomaar weer een wetswijziging verandering in brengen waar wij nog niet van op de hoogte zijn Wink )

Gast
Gast

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 2:42

Ze zullen vast wel blijven bestaan hoor, maar het loopt nu al erg terug, ik geloof dat de subsidie minder wordt doordat ze het hetzelfde willen gaan behandelen.

Ik snap je wel hoor Floor, hoogstwaarschijnlijk had L. hier ook thuis gebleven.
Ik had haar niet op de groep eerst maar nu ineens wel wegens de flinke terugloop van de opvang zijn we gefuseerd. Ik ben trouwens wel aan het solliciteren en zodra ik ander werk heb gaat zij ook naar een andere opvang. Het is voor haar niet leuk mij al werkend om zich heen te hebben (want ze wil bij me zijn) en voor mij ook niet (ik vind het sneu de andere kindjes geen aandacht te kunnen geven als L. dus bij me is en mijn kind onnodig laten huilen voelt heel onnatuurlijk). Wel chapeau voor je zelfdiscipline zeg!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 6:34

Floor, ik zelf vind het niet lastig om de meiden weg te brengen, maar ze hebben nog niet zo vaak bij mijn ouders gelogeerd hoor. Zeker V heeft een hele poos slecht geslapen daar wilde ik niemand mee opzadelen, vaak haald ik ze dan om 11 savodns weer op ofzo. Mijn ouders zijn ook een keer hier geweest, zoals mijn vader zeg; of ik nou bij jou tv kijk of bij ons thuis! Ook zet ik savonds wel eens de babyfoon bij de buren maar dan ben ik niet ver weg of lang weg. Ik vind het zelf dus niet lastig, misschien als je het een paar keer doet dat je dan zelf ook ervaart dat je het minder lastig vind?

Ik snap zelf niet hoe je kan werken met een kindje om je heen,dat vind ik heel knap ik heb door ddat ik een paar weken terug heel druk op het werk was een keer op vrijdagochtend en woensdagochtend gewerkt nou wat een chaos met die twee meiden in huis! Dus ik vind het knap dat jij het kan!

Poison fijn dat het zo lekker gaat met je! Hier gaat het met de meiden ook goed, ze zitten heerlijk, V kruipt nu ook, als je hun handjes pakt gaan ze staan en L zet dan echt duidelijke stappen. V doet ook al een goede poging. Heerlijk om te zien hoe ze zich ontwikkelen.

Parel, hoe gaat het solliciteren? zoek je een hele andere baan of op een ander dagverblijf?

Hier hebben ze besloten dat warm eten niet meer stoer isMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 561177 het gaat in de mond en het gaat er weer uit.. beetje frustrerend voor mij maar ik probeer het maar los te laten ze gaan vanzelf weer eten hoop ik dan maar. Fruit en brood eten ze gelukkig wel erg goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 7:04

Parel, dan is het wel lastig dat ze nu ineens wel bij je op de groep zit. Hoe gaat het me solliciteren?

Studie, het zal vanzelf denk ik ook wel gemakkelijker gaan. Ik moet gewoon nog even die drempel over. Twijfel nu alleen wat ik zal doen met mijn schoonouders. Ze wilden ook hier in huis komen maar hij mocht ook daar slapen. Ze zien hem niet zo vaak 1 keer per maand/2 maanden en zijn nog nooit alleen met hem geweest. (mijn moeder bijv. blijft hier wel eens een uurtje in huis als ik naar therapie moet)
owja warm eten is toch ook niet stoer! het is veel leuker om het weer uit je mond te halen hahaha fijn zo'n kinderen.
weet niet of ze bij jou tandjes krijgen, onze zoon eet z'n warm eten erg slecht als hij tandjes krijgt (dan eet hij z'n eten lauw of bijna koud maar warm niet)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 7:12

Tja het is al niet echt warm meer als ik het ze geef omdat ze nu dus zo moeilijk doen duurt het langer. Dus ik denk dat het dat net niet is hoor. Ze krijgen voorkeur, gisteren aten ze namelijk wel een stukje vlees maar brocoli kwam weer uit de mondMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 561177

Tja wat vind jij prettiger dat je zoontje ergens logeert of niet, als hij ergens logeert kan je misschien de volgende ochtend wat werken? Dan heb je en een leuke avond met je man en een ochtend rustig werken dat is misschien prettig? Maakt je dat niks uit dan kan je vragen of ze bij jullie komen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 7:18

Studie, boterham eten is hier ook niet stoer hoor! En als ze klaar is met eten gooit ze het er idd uit! Heel irritant, maar het staat ook beschreven in de (daar kom ik weer) sprong, ze leren nieuwe dingen en inderdaad aangeven dat ze iets niet lekker vinden.

Kinderopvang loopt heel erg terug, dus ik heb oa een functie gevonden hier om de hoe bij een verzorgingstehuis, daar kan je intern een 1daagse opleiding doen voor Verzorgende IG en bij hun tegelijkertijd werken. Dan werk ik iets meer, maar ook avond, weekend en nachtdiensten en krijg je dus ORT eroverheen. En het zit hier om de hoek, dat scheelt ook! En ik vind het wel een uitdaging weer. Mag begin september op gesprek, en hoop heel erg dat het lukt! Daar zit ook weer een kinderdagverblijf aan vast dus kan haar daarheen brengen, ons buurjongetje zit daar toevallig ook.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 7:29

Ik heb gewoon dat oei ik groei boek weer ik moet dat toch is vaker bekijken, geloof ook wel dat het een sprongetje is. Mijn moeder zei ook al, dat is een fase, jij hebt dat ook gedaan Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 561177

Oke spannend dus je gaat echt een andere kant op dan! Ben heel benieuwd! al vast heel veel succes met je gesprek!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 7:58

Dankjewel!
Lo slaat haar eten trouwens ook weg, erg fijn!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 8:02

Studie, ik laat het aan mijn man over, als hij het leuk vind dat hij daar slaapt dan laten we hem daar een keer logeren. Anders blijft hij thuis (dat vind ik prettiger).

Parel, klinkt wel goed dat je ook weer erbij kunt gaan leren. Succes met je gesprek!

Vind jullie altijd wel grappig met het oei ik groei en sprongetjes gedoe, sorry het is voor mij toch echt gedoe ik heb er niet zo veel mee geloof ik.
Ik heb het boek ook gehad maar weer verkocht.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 di 7 aug 2012 - 8:05

@ Parel: Spannend zeg! Hopelijk word je aangenomen. Het is dan wel heel erg wennen hoor, onregelmatig werken. Dat breekt in het begin echt op, nouja dat is mijn ervaring dan. Ik werkte toen in het begin meteen fulltime ( 36 uur), en had er vaak reeksen van 6,7 of zelfs 8 dagen achter elkaar bij zitten. Dan had ik weer een dag ,of met geluk 2 om bij te komen en dan mocht ik weer komen werken pff. Maargoed, nu ik 25 uur werk ( en vanaf oktober 28 uur), valt het allemaal wel mee. Alleen de weekenden werken is gewoon echt niet leuk. Ik wil dan van mij gezinnetje genieten. Maar al met al moet ik bekennen dat de toeslagen heel prettig zijn. Had laatst door veel avonduren / weekenden werken, zelfs hetzelfde loon als toen ik fulltime werkte! Afgelopen maand was daardoor weer een domper qua loon Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 394967 . En dat filmpje op fb! klein, schattig kikkertje hahah. Kan nu niet op fb reageren , anders zien mijn collega's dat ik tijdens het werk aan het fb en ben haha. Dan maar hier een reactie Laughing

@Studiebol: Ik vind het zo grappig om te lezen dat onze dames vaak tegelijk 'last' hebben van waarschijnlijk een sprong. (ze schelen ook maar 1 dag haha). Hier eet ze ineens ook best slecht en laat ze duidelijk haar voorkeuren merken. Banaan is bijvoorbeeld ineens helemaal not done haha. Terwijl dat echt haar favo fruit was. Qua avondeten eet ze misschien 4 happen, het toetje gaat er dan weer wel in. Flessen gaan ook niet meer op, achja ik maak me er niet druk om, dat scheelt dan weer dat ze een flinkerd is Very Happy

@Floor: Ik zou ze dan bij jullie thuis laten komen. Dan is het voor jullie zoon wat meer vertrouwt.

Ik heb weer een slaapdienst en loop me vanaf vanmiddag al te vervelen hier. Er zijn maar 4 clienten thuis, de rest is nog op vakantie Neutral . Mijn vriend is net met D op visite geweest hier. 1 van de clienten heeft de fles mogen geven, en dat vond die client ( verstandelijk gehandicapt) geweldig haha.
Verder gaat het met D. allemaal wel zijn gangetje ( op het eten na ). Ze heeft nu trouwens duidelijk haar 'eerste woordjes'; Mama !!I love you , dat lijkt ze ook echt bewust tegen mij te zeggen haha. en Neenee .
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 8:14

Wat liefffff Star!
L. zegt al een paar weekjes bewust mama, en dan vooral al dreinend `Mamamamamaaaaaaaa` en dan haar armpjes uitsteken!

Ja het zal vast wel wennen zijn hoor! Ik ga dan ook 25 uur werken, en dan 1 dag in de week naar school. Natuurlijk ook schoolwerk ernaast, maar L. slaapt prima dus dat lukt me wel.

Heel erg lief dat jullie die client de fles hebben laten geven zeg! En dat D. ook gewoon bleef liggen haha

En dank je wel voor ons kikkertje! Gaaf he? Zo kom je ook vooruit! Ze ligt zelf in bad en dan duwt ze zichzelf van de kant af, en dat heeft ze dus in het echte leven ook door haha oh EN als ze vervelend is rond 6 uur savonds dan zet ik haar naast me op de bank met Dora, en ze kirt het uit! Fantastisch vind ze het haha zo grappig! En ze doet natuurlijk zelf kiekeboe steeds (beetje jammer dat je geen handdoek over dr gezicht kan halen of ze trekt hem weer terug en doet buhhhh!) Very Happy
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 8:15

Star eerste woordjes...ooh lief zeg! Dat is leuk!

Ja herken je veel? Grappig en ook fijn ligt het niet helemaal aan mij! Ja toetje gaat hier idd ook er super goed in terwijl dat eigenlijk gewoon simpele kwark is met soms wat fruit er door als ik dat al gesneden klaar heb liggen. Toch apart dat ze dat wel gewoon eten! Hier zijn ze niet echt van die flinkerds dus vandaar dat ik soms wel ff denk dat ze gewoon goed moeten eten, maar goed dan laat ik ze tussen de middag gewoon meer brood eten, dat compenseert wel weer wat denk ik dan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 8:17

Parel bij jou ook al eerste woordjes? Zoo leuk zeg..

Hier zegt L iets wat op papa lijkt.. maar ik ontken dat Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 3079029344 vind dat het mama moet zijn! Haha Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 di 7 aug 2012 - 8:19

studiebol schreef:
Hier zegt L iets wat op papa lijkt.. maar ik ontken dat Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 3079029344 vind dat het mama moet zijn! Haha Very Happy

Hahaha , ik roep ook de hele dag ' mama mama mama' , dan vergeet ze gewoon papa te zeggen Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 8:20

Hahaha, L. zei ook als eerste papa hoor, hele dagen, maar niet bewust!
En toen kwam papa haar ineens een keer een papfles geven ipv van mama en toen was het hek van de dam, toen was het mamamamamamamaaaa mamamamamamaaa
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 8:21

Oh! En L. kan high5en! Supertof haha
En soms heb ik dr vast en dan komt ze naar mn mond toe met dr mond wagenwijd open en dan krijg ik een kusje Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 281626781
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 8:22

wij hebben een dinosaurus/monster Wink
Hij zegt niks, niet eens iets wat in de buurt van een woord komt, er komt voornamelijk gegrom en gegil uit, dus vandaar is hij ons monster
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 8:26

Hahaha ook leuk! Maar die van jou is motorisch heel erg snel he!
Meiden praten vaak eerder, en jongens lopen eerder zeg maar.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Floor di 7 aug 2012 - 8:29

Ahh wist niet dat daar bij jongens en meisjes nog verschil in zit.
Ik zit braaf elke dag woordjes te herhalen maar hij lacht me voornamelijk uit en gromt gewoon verder en als z'n gegrom niet hard genoeg helpt (aandacht niet snel genoeg gaat, eten niet snel genoeg, ik kijk niet oid) dan gaat hij er gewoon bij slaan op tafel/stoel/grond dan krijgt hij z'n zin, dus tja dat praten is ook niet echt nodig denk ik.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 7 aug 2012 - 8:32

ik denk wel dat ze hier serieus als eerste papa gaan zeggen, ik praat heel veel over papa, we gaan papa bellen, papa komt dan thuis dat soort dingen. Ik zeg ook wel dat zal mama even pakken maar misschien minder bewust.

Verder is het tadatata ta..taaaaa tatatata Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 7 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Parel di 7 aug 2012 - 8:37

Ja, jongens zijn ook beter in hun grove motoriek voornamelijk, dus torens bouwen, fietsen etc. Meisjes zijn weer iets sneller met puzzelen en binnen de lijntjes kleuren bijv. Zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen maar dit is wel bekend.

Sowieso hoeven ze nog niet zo snel te praten hoor geloof ik. Ik zeg gewoon heel vaak tegen Lo, `Ik ben ma-ma` haha, hoezo zelfverheerlijking?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie di 7 aug 2012 - 8:41

Ik zeg voor de zekerheid ook heel vaak mama, haha. Ik probeer nu ook te leren hoe haar zus heet, maar dat heeft ze nog niet in de peiling.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: