Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

+7
Happinaz
Susan
Blond
Gympie
SoGood
Jeanette
Blair
11 plaatsers

Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Blair do 2 aug 2012 - 6:10

Hier gaan we het boek van augustus 'Vijftig tinten grijs' bespreken. Ik zag dat PrinsesBo pas een boek wilde bespreken na een maand, maar dat lijkt me erg lang onthouden als je het boek al snel uit hebt.
(Overigens wil ik dit topic ook gebruiken voor de andere boekbesprekingen, ik edit dan alleen titel van topic, suggesties tips en adviezen over hoe ik dit aan moet pakken zijn welkom hoor, ik weet niet hoe jullie het gewend waren van PrinsesBo Laughing ).

Ben benieuwd naar alle meningen.

Lets go. :cheering:

Augustus:
Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Images?q=tbn:ANd9GcTuSU5TmPmroEmeGGK_Or4m2wZ5HdNjsaTpwAmPhdPDgRZCShyC-A
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Jeanette do 2 aug 2012 - 7:10

Mag ik al beginnen? Heb het boek al gelezen namelijk! Razz

Ik vind het wel een heerlijk boek! Niet echt een hoogstandje eerder simpel, maar wel een boek waarvan ik echt perse door wilde lezen. Het was boeiend omdat je wilt weten wat er nou echt in die Grey om gaat en het waarom. Ook intrigerend om te lezen hoe Ana met haar gevoelens en verstand worstelt. Het boek is spannend en meeslepend. Ik had het boek in 2 dagen uit. Daarna gelijk in Vijftig Tinten Donkerder begonnen en had die ook in 2 dagen uit. Die vond ik dan net wat leuker, omdat er meer verhaal in zit. Ik ga nu in Vijftig Tinten Vrij beginnen, ik ben benieuwd hoe dat verhaal in elkaar steekt. Ja, ik ben fan!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gast do 2 aug 2012 - 7:13

Ik ben eergisteren begonnen dus als ik het uit heb zal ik het hier even melden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  SoGood do 2 aug 2012 - 7:19

Ik hoorde dat het een onwijs geil boek is.



Hebben! Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. 281626781
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gympie do 2 aug 2012 - 7:29

Sogood schreef:Ik hoorde dat het een onwijs geil boek is.



Hebben! Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. 281626781

Laughing
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Blond do 2 aug 2012 - 8:36

Ik ben over de helft. Ik vind het wel intrigerend op de een of andere manier. Inderdaad geen hoogstandje qua literatuur, maar ik leg het boek toch niet zo makkelijk weg (of nou ja, mijn iPad dan). En geil, ja dat is het ook best wel eens Wink (ik ben nog niet bij de BDSM scènes beland haha).

Alleen word ik wel gek van het 'onderbewustzijn' en de 'innerlijke godin' van Ana.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Susan do 2 aug 2012 - 9:45

Mag het alleen over het eerste deel gaan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Blair do 2 aug 2012 - 10:46

Ja Susan, deel 2 we in september bespreken.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Happinaz do 2 aug 2012 - 20:10

Ik ben ook gegrepen door het boek. Niet omdat eht nou zo ontzettend fantastisch geschreven is maar de hoofdpersonen, Grey en Ana intrigeren mij en hun fascinatie voor elkaar fascineren mij. Ik vind het heel boeiend om te volgen welke dynamiek zij samen vormen.
Susan heeft het elders al eerder benoemt, ik vraag me ook af wie uiteindelijk nou de meeste macht/controle heeft. Fysiek en verbaal Grey maar op emotioneel gebied denk ik toch Ana. Ana beslist telkens wat er gebeurt. Ze gaat een stukje mee in de situatie en uiteindelijk weet ze het toch om te zetten naar haar hand en wensen en hij geeft haar daarin ook controle. Hij is eigenlijk heel lief, zorgzaam op zijn eigenzinnige manier. Hij gaat voor haar door het vuur.
De seksscenes vind ik soms prikkelend, soms geil en soms ronduit vervelend en dan sla ik ze over.

Ik ben fan, kijk uit naar de film ook. Ik ben inmiddels gestart met deel 3.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 2:37

Ik ben in deel 1 bezig en ik vind het wel een pageturner! Geen hoogstaande literatuur ofzo, maar zeker vermakelijk om te lezen Very Happy .
Alleen vind ik de term innerlijke godin nogal tegenstrijdig met haar onzekerheid. Als je onzeker bent noem je iets van jezelf niet snel godin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Océane za 4 aug 2012 - 9:28

Ik heb nog nooit zo snel een boek uitgelezen als dit eerste deel van de trilogie. Ik bleef maar lezen, niet dat het hoogstaande literatuur is maar het verhaal en relatie tussen Ana en Grey intrigeerde mij zo dat ik het niet wilde wegleggen. Ik ben al wel in het 2e deel begonnen, maar er kwam even een bevalling tussendoor, haha. Ik hoop dat ik gauw weer tijd (en puf) heb om verder te lezen, want ik ben heel benieuwd of Ana of Grey nu uiteindelijk de 'sterke' van de twee blijkt te zijn. Ik ben fan...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:52

Ik heb het eerste deel inmiddels uit! Ik wilde maar steeds verder lezen, weten wat er achter Grey schuilt gaat. Tot nu toe vind ik toch Ana de sterkste. Ze gaat in veel dingen met hem mee, maar komt zo achter haar grenzen en handelt daar ook vervolgend naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Blond ma 6 aug 2012 - 1:20

Ik heb ook deel 1 uit! Ik vind inderdaad de relatie tussen Ana en Christian het verhaal boeiend maken. Die seksscenes zijn er naar mijn mening iets te vaak, en ik vind ze ook niet zo heel boeiend (zeker als je er al weet ik wat van die twee hebt gelezen).

Ben net begonnen in deel twee.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Mierzoet di 14 aug 2012 - 20:43

Chance schreef:Ik heb ook deel 1 uit! Ik vind inderdaad de relatie tussen Ana en Christian het verhaal boeiend maken. Die seksscenes zijn er naar mijn mening iets te vaak, en ik vind ze ook niet zo heel boeiend (zeker als je er al weet ik wat van die twee hebt gelezen).

Ben net begonnen in deel twee.

Hier precies hetzelfde.

Wil ook weten wat het verhaal achter Christian nou is... Maar goed, ga dus beginnen met deel 2!

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  mzcharlotte wo 15 aug 2012 - 0:05

Ik heb afgelopen weekend het eerste deel uitgelezen en zat toen wel echt te springen om in deel 2 te beginnen (gelukkig heb ik de trilogie in 1 klap gekocht, dus kon meteen verder). Ik vraag me af of het boek echt bedoeld is als hoogstandje, want ik hoor/lees dat iedereen het makkelijk wegleest en dat heb ik zelf ook zo ervaren. Ik vind het wel knap hoe de interactie tussen Ana en Grey zo meeslepend wordt omschreven, ik bleef er echt 'in'.

Ik weet niet of het verschil is dat ik het in het Engels lees, maar ik vond de irritatiefactor van de innerlijke godin wel meevallen en vond het ook wel herkenbaar. Ik ben eigenlijk ook helemaal niet zo zeker van mijzelf en juist van de bevestiging van mijn man dat hij mij mooi vindt (enz.) kan ik ook wel een inwendig dansje maken hoor Wink. In dit boek is het dan de innerlijke godin genoemd, geef het beestje een naam.

Ik vond het leuk dat het verhaal helemaal anno nu is, zonder verwijzingen naar het jaartal. Grappig dat Ana haar favoriete band, ook die van mij is, dat maakt haar personage heel relateerbaar voor mij. Alleen had ik ze in mijn hoofd dat ze rood krullend haar gegeven en toen ik tegenkwam dat zij brunette was, heb ik dat maar gewoon even genegeerd.

Wat ik wel irritant vond, is dat Ana zich zo vast beet in het willen weten waarom Grey niet aangeraakt wilde worden. En juist omdat ik me verder best in haar kon herkennen, werd ik zelfs een beetje kwaad, "alsof alle vrouwen zulke heksen zijn". Op Grey ben ik ook wel kwaad geweest, dat jaloerse kan ik echt niet uitstaan (ook al werd de oorzaak ervan wel helder omschreven).

En de e-mailwisseling vond ik ook leuk. Ik kreeg alleen laat door dat de subject van de mails ook elke keer anders waren (en niet gewoon simpele replies), een gesprek op zichzelf.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  SarahKey wo 15 aug 2012 - 4:04

Ik heb het boek gereserveerd bij de bieb. 57 mensen voor me Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. 1270000679 Wel 17 exemplaren dus hopenlijk schiet het wel op.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 5:14

Wow dat zijn er veel SarahKey!

@Mzcharlotte: Ik heb hem in het Nederland gelezen en hij leest inderdaad heel makkelijk weg. Ik ben eigenlijk benieuwd of bepaalde irritaties liggen aan de vertaling of gewoon aan het boek, maar ik heb geen zin om het nogmaals in het engels te lezen smile .

Maar ik vond het wel een 'page turner'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 3:53

Tja, wat zal ik er eens over zeggen? Ik vond het geen geweldig boek en de manier waarop het geschreven is maakte weinig indruk op me. Ik vond het een verrassend einde en ga de andere 2 boeken lezen uit nieuwsgierigheid. Sommige stukken vond ik echt te langdradig.
Zelf vond ik het nogal ongeloofwaardig dat ze maagd bleek te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug. Empty Re: Boekbespreking 'Vijftig tinten grijs - James E.L.' boek aug.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum