Wasmachine ruikt muf
+6
Sjaantje
Lotus_
Coccinelle
Elsje
Sylvana
TukTuk
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wasmachine ruikt muf
Sinds een tijdje ruikt onze wasmachine een beetje muf, niet fris. Als ik de was er niet meteen na het wassen uithaal gaat onze was er ook naar stinken.
Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Iemand enig idee wat ik er tegen kan doen?
Gast- Gast
Re: Wasmachine ruikt muf
Draai je wel eens een kookwas? Ik had het ook een tijdje en na een kookwas nergens last meer van!
Gast- Gast
Je kunt ook gewoon je wasmachine laten draaien zonder was. Dat heb ik toen gedaan maar als je beddengoed toch gewassen moet worden sla je twee vliegen in één klap!
Gast- Gast
En je kan er dan ook wat Soda of (schoonmaak)azijn bijgooien! Dat verwijderd de zeepresten. Ook goed even dan de rubberen rand, en er "onder" zeg maar schoonmaken (Niet los maken van je wasmachine, maar er zit van een dubbele rand.. lastig uit te leggen..)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
idd Soda! Zo'n zak kost 1 euro bij de Kruidvat en ik doe daar 2 keer van. Ik gebruik dus een halve zak soda om de 2 maanden. Ik gooi het in een lege trommel en laat het op 90 graden draaien op het langste programma + extra spoelen
Is ook nog eens goed voor de kalk in je wasmachine
Gast- Gast
Razz_ schreef:idd Soda! Zo'n zak kost 1 euro bij de Kruidvat en ik doe daar 2 keer van. Ik gebruik dus een halve zak soda om de 2 maanden. Ik gooi het in een lege trommel en laat het op 90 graden draaien op het langste programma + extra spoelen
+1. En ik gooi nog wat schoonmaakazijn in de laadjes.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
De heb ik laatst ook gehad en dit kwam door het water wat er in blijft staan.
Als het goed is zit er rechts onderin een klepje, die kan je open maken en een dop er afdraaien. Daar komt dan het laagje water uit je wasmachine dat niet weg gepomt wordt.
Ik zal er wel goed een bakje of iets dergelijk onder doen want dat water stinkt onzettend!!
Als het goed is zit er rechts onderin een klepje, die kan je open maken en een dop er afdraaien. Daar komt dan het laagje water uit je wasmachine dat niet weg gepomt wordt.
Ik zal er wel goed een bakje of iets dergelijk onder doen want dat water stinkt onzettend!!
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Soda is toch niet goed voor de aluminium onderdelen? Ik laat hem af en toe draaien op 90gr met azijn. Hij schijnt ook goed schoon te worden door hem te laten draaien met een vaatwasserblokje, dat ga ik de volgende keer maar eens proberen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Razz_ schreef:idd Soda! Zo'n zak kost 1 euro bij de Kruidvat en ik doe daar 2 keer van. Ik gebruik dus een halve zak soda om de 2 maanden. Ik gooi het in een lege trommel en laat het op 90 graden draaien op het langste programma + extra spoelen
Dit + dat ik na het wassen het deurtje altijd open laat staan.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Ik heb een vaatdoekje bij de wasmachine liggen, daarmee maak ik altijd het zeepbakje even droog + het richeltje in het rubber bij deuropening. Dat is bij mijn machine niet te zien, maar daar ligt altijd nog een laagje water in. En dan het deurtje en het zeepbakje lekker open laten staan! Het vaatdoekje droogt ook wel weer op en die gaat zo nu en dan een keer mee de was in.
Buiten dat doe ik sowieso ook af en toe een kookwas met lege trommel met soda en/of azijn, alleen vergeet ik dat vaak haha
Buiten dat doe ik sowieso ook af en toe een kookwas met lege trommel met soda en/of azijn, alleen vergeet ik dat vaak haha
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Hadden wij ook een tijdje terug: ik was praktisch alles op 30 a 40 graden en twee keer in de week een was van 60 graden. Toen hoorde ik dat het de bedoeling was om minstens twee keer per maand een kookwas te draaien om de wasmachine hygienisch te houden. Bacterien veroorzaken namelijk de vieze lucht. Sindsdien een frisse wasmachine.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik laat de machine ook regelmatig (zonder was) op 95 graden draaien, met schoonmaakazijn en soda erin. Hier nog nooit nare geurtjes gehad.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Haal je dat bakje waar je waszeep en wasverzachter in doet er wel eens uit? Dat kan behoorlijk gaan stinken!
Gast- Gast
en opgelost?
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Ben ook wel benieuwd, heb namelijk ook last van een stinkende wasmachine. Morgen maar eens soda en schoonmaakazijn halen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik had er ook last van, draai eens in de 2 maanden al een kookwas met soda. Maar toch stonk het de laatste tijd, was heel erg muf inderdaad. Naar aanleiding van dit topic het dopje waar het water in zat eens open gemaakt, water eruit gehaald en schoongemaakt. En bij mij is het opgelost
Gast- Gast
Ik zet de wasmachine iedere maand aan op een kookwas met een scheut schoonmaakazijn. Ik had begrepen dat dat minder agressief is dan soda.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: