Vers fototopic
+110
ladycat
Isis
Floor
*Troela*
Caro
claudiaveronique
Kaboutertje
Middleme
Mermaid
Yare
Ella
Shy
Lonely Goatherd
sterremaan
RioolSpook
Filoria
Burn
Dennenappel
ExpressoB
slaatje
Susan
rapa nui
Rose
Caribbeanlover
loura
Antibes
_Cyn_
Caramba
CCC
Mida4you
Muppetje
Joontjuh
Arwyn
Niki
Puggle
Parel
TwistedAngel
Snoes
Sterre
Ibbeltje
PrimaBella
Printje
NoName88
Highway
Sugarfall
June
Jade
Chocolate Cookie
Merai
Eris
Flippin' Bitch
Blond
Siamsa
Carra
Atelier Madame
silly-one
InweCulnamo
Kowalski
Phileine
JD
luenca
_Lacey_
Toet
Aziraphale
Minx
SoGood
Xanna
Reeza
Zininzon
Pompoen
Discordia
Rumble
Zwerver
Sylvana
Sanne
Rush
Shisha
Alex
Rebecca
Stuiterbal
Juul
Poubelle
Marin
Inge
ekiaam87
Mees
Oasis
Rovine
Mamsie
xxDila
Jeanette
Elysia
Mizz_S
Elliot
Gympie
Roza
Bazinga
Schaapke
Blair
Sjaantje
Lady4
Rouge
Erin
Raindrop
Lejow
SoCali
Feline
Guus
Tiana
Bliss
114 plaatsers
Pagina 35 van 40
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Re: Vers fototopic
Toet schreef:Wat is Sunprincess toch een leuke, mooie vrouw!
Aah, dank je wel!!!!
Gast- Gast
Marin, ik zie vaker dat jij mensen op straat op de foto zet. Vraag jij deze mensen om toestemming?Marin schreef:Foto´s van de Barcelona Fotografie Tour die we gedaan hebben!
Zelf in actie:
En aantal van de mooiste foto's die ik gemaakt heb:
Maar ook even een iets minder leuke foto, van het ongeluk wat we eergisteren hebben gehad. Godzijdank zijn er geen gewonden gevallen, maar de grote trots van m'n vriend is kapot Zo zielig.
Ineens moesten we hard remmen en de auto heeft zulke goede remmen dat we inderdaad nog net op tijd stil stonden, maar toen ineens BOEM, auto van achteren er in gereden. Drie uur lang op de sleepauto gewacht en nu is het wachten tot we meer weten. De schade valt nog mee, hoewel het nog niet zeker is of we er wel mee naar Nederland kunnen en dan moeten we vliegen. Maar bovenal was het gewoon schrik en m'n vriend is zo zielig, z'n arme auto, pas vier maanden oud.
Gast- Gast
Hangt van de foto af natuurlijk. Als ik zo'n mannetje wat langsloopt om toestemming vraag is het moment weg. Bij portretten waarbij men recht de camera in kijkt soms wel. Dat doet zo ongeveer elke fotograaf op die manier. Ik was tijdlang van mening dat ik geen kinderen fotograferen maar daar had ik t met die professionele fotograaf over, en zij deed dat wel gewoon en moest ik ook doen voor de opdrachten.
Over de auto voor de geïnteresseerden: Net gebeld, hij kan hier niet gerepareeed worden dus wordt naar NL gesleept en wij huren een auto voor de terugweg.
Over de auto voor de geïnteresseerden: Net gebeld, hij kan hier niet gerepareeed worden dus wordt naar NL gesleept en wij huren een auto voor de terugweg.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Niet om jou aan te vallen hoor Marin, maar ik zou het eigenlijk niet prettig vinden als er zomaar foto's worden gemaakt van mijn kind.
Gast- Gast
Nee daarom heb ik dat ook jarenlang niet gedaan omdat ik op zich die mening deel. Maar voor deze cursus moest ik t wel doen. Zijn wel hele mooie foto onderwerpen natuurlijk dus ben wel blij met de foto's. Ik heb ook wel eens de foto's daarna doorgemaild naar de ouders, dat vinden ze vaak wel leuk.
Marin- Lady Post-a-lot
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Snap dat bij die man dan het moment weg is, maar misschien achteraf vragen en anders verwijderen? Vind dat zijn rechten boven het moment gaan.Marin schreef:Hangt van de foto af natuurlijk. Als ik zo'n mannetje wat langsloopt om toestemming vraag is het moment weg. Bij portretten waarbij men recht de camera in kijkt soms wel. Dat doet zo ongeveer elke fotograaf op die manier. Ik was tijdlang van mening dat ik geen kinderen fotograferen maar daar had ik t met die professionele fotograaf over, en zij deed dat wel gewoon en moest ik ook doen voor de opdrachten.
Gast- Gast
Zo doen de meest beroemde fotografen het ook al 100 jaar, smikkel.
Ik snap je punt maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet echt. Spaans kan ik dan nog wel een beetje maar stel je bent in China op reis, dan werkt toestemming vragen ook niet. Bovendien ga ik m'n camera niet te dicht bij mensen houden om foto's te laten zien, daar is ie te duur voor. Denk dat bijna elke fotograaf me wel gelijk zou geven dat je best toestemming kan vragen wanneer dat uitkomt maar dat t in de praktijk bijna nooit zo werkt.
Ik snap je punt maar in de praktijk werkt dat natuurlijk niet echt. Spaans kan ik dan nog wel een beetje maar stel je bent in China op reis, dan werkt toestemming vragen ook niet. Bovendien ga ik m'n camera niet te dicht bij mensen houden om foto's te laten zien, daar is ie te duur voor. Denk dat bijna elke fotograaf me wel gelijk zou geven dat je best toestemming kan vragen wanneer dat uitkomt maar dat t in de praktijk bijna nooit zo werkt.
Marin- Lady Post-a-lot
Supermooie foto's Marin!
Wat balen van de auto..... zal het nog wel gemaakt kunnen worden?
Wat balen van de auto..... zal het nog wel gemaakt kunnen worden?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Zo natuurlijk vind ik dat niet. Snap dat bij die man dan het moment weg is, maar misschien achteraf vragen en anders verwijderen? Vind dat zijn rechten boven het moment gaan.
In principe mag je in het openbaar best foto's nemen. De rechten komen er pas bij kijken als je over wil gaan tot publicatie.
Gast- Gast
En de ouders van het meisje weten ook dat ze op een openbaar forum online staat?
Gast- Gast
Reva schreef:En de ouders van het meisje weten ook dat ze op een openbaar forum online staat?
Inderdaad, ik zou het zelf niet prettig vinden dat iemand foto's maakt van mijn kind en al helemaal niet dat het op een forum wordt geplaatst.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Eens met Smikk.. Ik zou not amused zijn als ik erachter zou komen dat ik ongevraagd ben gefotografeerd en dan ook nog op een openbaar forum gezet ben.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Floor schreef:Reva schreef:En de ouders van het meisje weten ook dat ze op een openbaar forum online staat?
Inderdaad, ik zou het zelf niet prettig vinden dat iemand foto's maakt van mijn kind en al helemaal niet dat het op een forum wordt geplaatst.
Ook mee eens!
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Pff wat een gezeik weer van smikkel en consorten.
Van het forum kan ik wel begrijpen en kan ik m zo afhalen maar sorry hoor, verder werkt fotografie gewoon zo, zo gebeurt het fotograferen van mensen zo vaak, al sinds Henri Cartier Bresson enzo.
Van het forum kan ik wel begrijpen en kan ik m zo afhalen maar sorry hoor, verder werkt fotografie gewoon zo, zo gebeurt het fotograferen van mensen zo vaak, al sinds Henri Cartier Bresson enzo.
Marin- Lady Post-a-lot
Waarom gezeik? Omdat niet iedereen roept wat een fantastische foto's je hebt gemaakt? Als ik zie dat iemand ongevraagd een foto van mij maakt zal ik diegene vriendelijk doch dringend verzoeken de foto te verwijderen, hoe mooi of artistiek die foto dan moge zijn.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Nee om die vraag van smikkel waar ik al antwoord op had gegeven. Ik doe er niks verkeerd aan om straatfoto's te maken met mensen er op, is volkomen legaal. Dat zij t niet netjes vindt is haar goed recht, maar ik ga echt niet bij elke foto toestemming vragen. Zo werkt t simpelweg niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Nee dat weten ze niet want ik heb geen idee wie de ouders zijn en dat kind zat in dr eentje op t stoepje een ijsje te eten. Ouders zaten vast ergens op t terras.
Tja, kan je niet netjes vinden, normaliter doe ik dat ook liever niet, van de fotograaf moest t nu, en heeft t een mooie foto opgeleverd.
Tja, kan je niet netjes vinden, normaliter doe ik dat ook liever niet, van de fotograaf moest t nu, en heeft t een mooie foto opgeleverd.
Marin- Lady Post-a-lot
De foto maken mag dan een opdracht zijn geweest, online zetten toch echt jouw keuze. Weet je nog wat je tegen Alex zei en haar voor waarschuwde met haar fotoshoot en de foto's naar je vriend mailde? Heel frappant dat juist jij nu ongevraagd iemands kindje online zet.
Gast- Gast
Mijn man maakt ook soms foto's van onbekenden en plaatst die dan op zijn Flickr. Ik begrijp ook niet zo goed wat daar mis mee is...
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Marin, prachtige foto's.
En ik heb het idee dat er 'gezeurd' wordt, omdat het Marin is. Als het, pak em beet, Powerbabe of Charlie was die de foto's plaatste, zou er waarschijnlijk met geen woord over privacy gerept worden.
Maar ach, dit soort discussies is al honderden keren gevoerd, dus waar waag ik me eigenlijk aan?
En ik heb het idee dat er 'gezeurd' wordt, omdat het Marin is. Als het, pak em beet, Powerbabe of Charlie was die de foto's plaatste, zou er waarschijnlijk met geen woord over privacy gerept worden.
Gast- Gast
Isis schreef:Mijn man maakt ook soms foto's van onbekenden en plaatst die dan op zijn Flickr. Ik begrijp ook niet zo goed wat daar mis mee is...
Ik vind dat ik als ouder zelf mag bepalen welke foto's er van kind in het openbaar gepubliceerd worden. Lijkt me vrij normaal.
Gast- Gast
Maar voor de mensen die moeite hebben met die foto van het kindje (die volgens mij maar tijdelijk hier staat toch?) als jullie foto's maken, zeker de mensen die zélf kinderen hebben, op een plek waar veel andere mensen zijn bv een dierentuin, doen jullie dan álle foto's weg waar andere mensen op staan?
Plaatsen jullie nooit foto's op welke site dan ook waar iemand anders dan jezelf, je partner of je eigen kinderen op staan?
Plaatsen jullie nooit foto's op welke site dan ook waar iemand anders dan jezelf, je partner of je eigen kinderen op staan?
Gast- Gast
Youandi schreef:Marin, prachtige foto's.
En ik heb het idee dat er 'gezeurd' wordt, omdat het Marin is. Als het, pak em beet, Powerbabe of Charlie was die de foto's plaatste, zou er waarschijnlijk met geen woord over privacy gerept worden.Maar ach, dit soort discussies is al honderden keren gevoerd, dus waar waag ik me eigenlijk aan?
Dat idee kreeg ik ook al een beetje. En ik denk dat ze na 1 opmerking ook wel snapt dat het niet zo hele netjes is i.p.v. de ene na de andere die ongeveer dezelfde opmerking plaatst.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Het feit dat hij ze openbaart is daar mis mee.Isis schreef:Mijn man maakt ook soms foto's van onbekenden en plaatst die dan op zijn Flickr. Ik begrijp ook niet zo goed wat daar mis mee is...
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 35 van 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Pagina 35 van 40
Permissies van dit forum: