ALDI - wat is er goed en wat niet?
+24
_Lacey_
Printje
luenca
Arwyn
Carra
Fearie
SarahKey
Ibbeltje
Jasmine
Jeanette
kajaka88
Caribbeanlover
loura
Rush
Elliot
Jade
Atelier Madame
Inge
Minx
litllejoy
TukTuk
Lousanne
Happinaz
JD
28 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
ALDI - wat is er goed en wat niet?
Wij gaan eens wat bezuinigen op de boodschappen... Niet meer elke dag naar de appie,maar 1x per 2 weken naar de Aldi.
Nu zijn wij er nog nooit geweest voor boodschappen,dus ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat je er wel en wat vooral niet moet kopen?
Is fruit en groente er goed? En vis en vlees?
Of is het beter om er alleen niet-verse dingen te halen?
Geen idee of het in deze pijler hoort trouwens...
Nu zijn wij er nog nooit geweest voor boodschappen,dus ik vroeg me af of iemand me kan vertellen wat je er wel en wat vooral niet moet kopen?
Is fruit en groente er goed? En vis en vlees?
Of is het beter om er alleen niet-verse dingen te halen?
Geen idee of het in deze pijler hoort trouwens...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: ALDI - wat is er goed en wat niet?
Ik kom er zelf niet veel. Wij hebben een tijdje heel exact boodschappen met elkaar vergeleken om te bezuinigen en toen bleek dat als we bij de appie alleen aanbiedingen boodschappen deden en daarnaast vooral euroshopper zouden aankopen we net zo 'duur' uitwaren. Ik ga dus toch liever naar de appie omdat ik daar gewoonweg meer keuze heb.
Ontopic: groente en fruit is juist wel goed bij de Aldi, de lidl etc. Die komen goed uit de testen. Hoe dat met vlees en vis is weet ik niet, dat eten wij maar weinig.
Ik vind eigenlijk alles wat ze hebben prima te eten en van kwaliteit, je hebt alleen minder keus.
Ontopic: groente en fruit is juist wel goed bij de Aldi, de lidl etc. Die komen goed uit de testen. Hoe dat met vlees en vis is weet ik niet, dat eten wij maar weinig.
Ik vind eigenlijk alles wat ze hebben prima te eten en van kwaliteit, je hebt alleen minder keus.
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10
Persoonlijk zou ik dan liever naar de Lidl gaan. Daar is het assortiment groter en tja, dat is persoonlijk, maar ik vind het lekkerder.
De Icetea van de Aldi is wel heel erg lekker, hun vorm van Redbull ook en ik haalde er in de winter altijd stoofvlees. Voorheen haalde ik er ook kaas, maar aangezien ik daar eens een niet zo'n fris stuk trof, kwam ik erachter dat ze bij de Jumbo ook budgetkaas hebben. Net zo duur, alleen ligt het dan in de koeling en heeft het geen rare plekjes.
De Icetea van de Aldi is wel heel erg lekker, hun vorm van Redbull ook en ik haalde er in de winter altijd stoofvlees. Voorheen haalde ik er ook kaas, maar aangezien ik daar eens een niet zo'n fris stuk trof, kwam ik erachter dat ze bij de Jumbo ook budgetkaas hebben. Net zo duur, alleen ligt het dan in de koeling en heeft het geen rare plekjes.
Gast- Gast
ik vind de groente en fruit er prima, en we kopen er ook vaak chips/koekjes/snoepjes en dat soort dingen. Ik vind niet zo lekker bij de aldi het brood (een beetje een gek 'vet' smaakje ofzo, om het langer houdbaar te maken?), de frisdrank vind ik niet zo lekker maar drinken we toch sowieso weinig, en de zuivel vind ik niet zo en is ook goedkoper bij de AH het goedkoopste merk.
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Goed:
Pakken ice tea (Eens met Maura, die zijn erg lekker! En goedkoop, 55 cent per pak)
Pakken met soort dubbel fris achtig drinken
Blikjes energydrink
Vleeswaren
Kaas (Wel de voorgesneden kaas dan, die ligt in de koeling, de stukken kaas liggen buiten de koeling en die haal ik dus liever bij de Lidl)
Koekjes
Pistoletjes / worstenbroodjes etc
Pindakaas
Pff zo veel eigenlijk!
Kan niet zo 1 2 3 dingen bedenken die niet goed zijn.. Maar bovenstaande dingen zijn dingen die ik sowieso altijd wel haal daar.
Wel is me opgevallen dat de Aldi de laatste tijd een stuk duurder is geworden.
Pakken ice tea (Eens met Maura, die zijn erg lekker! En goedkoop, 55 cent per pak)
Blikjes energydrink
Vleeswaren
Kaas (Wel de voorgesneden kaas dan, die ligt in de koeling, de stukken kaas liggen buiten de koeling en die haal ik dus liever bij de Lidl)
Koekjes
Pindakaas
Pff zo veel eigenlijk!
Kan niet zo 1 2 3 dingen bedenken die niet goed zijn.. Maar bovenstaande dingen zijn dingen die ik sowieso altijd wel haal daar.
Laatst aangepast door AngelNyn op vr 27 jul 2012 - 0:49; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Goed:
Pakken ice tea
Blikjes energydrink
Vleeswaren
Kaas
Koekjes
Pindakaas
Pff zo veel eigenlijk!
Haha, zo zie je dat smaken verschillen.. Ik vind juist die pakken met dubbelfris achtig drinken echt niet lekker, zo'n nep smaakje..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Fruit en groente haal ik niet of nauwelijks bij Aldi, de rest van de boodschappen wel. Behalve dan de merkartikelen of specials als koffie en dergelijke. Op zich hebben ze prima kwaliteit van vlees, vis en overig assortiment.
Gast- Gast
Lousanne schreef:AngelNyn schreef:Goed:
Pakken ice tea
Blikjes energydrink
Vleeswaren
Kaas
Koekjes
Pindakaas
Pff zo veel eigenlijk!
Haha, zo zie je dat smaken verschillen.. Ik vind juist die pakken met dubbelfris achtig drinken echt niet lekker, zo'n nep smaakje..
Smaken verschillen idd Ik haal er wel altijd alleen die rode pakken, die met citroen etc vind ik sowieso niet zo lekker.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Wat ik meestal koop bij de Aldi (en dus goed vind):
- Kipkrokantschnitzel
- Kipcordonblue
- Wc-Papier
- Keukenrol
- Stokbrood kruidenboter
- Crackertjes met de smaken Sour&Cream en Pittige Tomaat
- Ongezouten cashewnoten
- Chips balsmico, curry en ribbelchips paprika
- Ijsthee perzik
- Rode wijn Kaapse Pracht ofzo iets
- Melk koeling 2 liter
- Yoghurt koeling 1 liter
- Kattenvoer zacht
- Afbakstokbroden
- Afbakcroissants
- Pure chocolade 85%
- Kipkrokantschnitzel
- Kipcordonblue
- Wc-Papier
- Keukenrol
- Stokbrood kruidenboter
- Crackertjes met de smaken Sour&Cream en Pittige Tomaat
- Ongezouten cashewnoten
- Chips balsmico, curry en ribbelchips paprika
- Ijsthee perzik
- Rode wijn Kaapse Pracht ofzo iets
- Melk koeling 2 liter
- Yoghurt koeling 1 liter
- Kattenvoer zacht
- Afbakstokbroden
- Afbakcroissants
- Pure chocolade 85%
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Chocola! Ik ga wel eens speciaal voor de chocola naar de Aldi. Verder kun je sinds de prijzenoorlog idd ook goed bij de ah shoppen. Euroshopper is vaak prima en net zo duur als Aldi/Lidl. Ik ga om te besparen weer naar de markt voor groenten voor de eerste paar dagen van de week. Daar kun je flink besparen.
Edit: zakjes kattenvoer en toiletpapier
Edit: zakjes kattenvoer en toiletpapier
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Op mijn werk hebben we regelmatig boodschappen bij aldi
Thuis kopen we soms bij aldi, vaker bij Lidl
Wel lekker
Die grote bakken met perzik maracuja yoghurt of andere smaak
De wokgroente
Andere groente ook prima, maar koop vaak mijn groente bij de plus of Lidl
Vlees en vleeswaren heb ik ook weinig op aan te merken
De kip krokant schnitzels zijn erg lekker (ook die met saté vulling)
De ketchup en frietsaus
Knakworsten
Pindakaas (met nootjes en zag vandaag dat ze nu pindakaas pittig hebben)
De nep versie van ben&jerry cookie dough is te lekker (hier zo goed als altijd uitverkocht)
Toiletpapier
Soep in zak
Cassave chips
Chrackers (die groene staan bij de chips)
Thuis kopen we soms bij aldi, vaker bij Lidl
Wel lekker
Die grote bakken met perzik maracuja yoghurt of andere smaak
De wokgroente
Andere groente ook prima, maar koop vaak mijn groente bij de plus of Lidl
Vlees en vleeswaren heb ik ook weinig op aan te merken
De kip krokant schnitzels zijn erg lekker (ook die met saté vulling)
De ketchup en frietsaus
Knakworsten
Pindakaas (met nootjes en zag vandaag dat ze nu pindakaas pittig hebben)
De nep versie van ben&jerry cookie dough is te lekker (hier zo goed als altijd uitverkocht)
Toiletpapier
Soep in zak
Cassave chips
Chrackers (die groene staan bij de chips)
Laatst aangepast door Inge op vr 27 jul 2012 - 0:55; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ooo ja en ik neem ook weleens vis uit de vriezer mee en groente en fruit. Maar meestal ga ik maar 1x in de 3 weken naar de Aldi...
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik vind persoonlijk het brood ook heel goed van de Lidl, mijn vriend eet altijd tijgerbrood wat daar 1,15 voor een heel brood is, en vind dat heel erg lekker! Ik haal meestal dat luxere brood voor mezelf en dat smaakt ook prima. Ze hebben bij ons sinds kort zelfs een verse afbakafdeling, 4 croissantjes voor een euro kun je dan halen. Ideaal en heerlijk!
Voor de rest ben ik fan van de lidl, wij hebben gisteren gebbqed, allerlei salades uit de koeling (pastasalade, bakken salade, sausjes) smaken super! En ik vond het vlees ook echt lekker.
De groente van de Lidl is echt super en verhouding met de groenteman bij ons en ook de c1000 of de AH. Zo had ik laatst voor 29 cent een kilo andijvie! Die blijft dan ook gewoon een week mooi in de koeling. Ja ik ben echt lidl fan. Alleen jammer dat ze niet alles hebben (zoals lasagnebladen, penne-pasta etc). En sommige dingen zijn er bijvoorbeeld juist weer heel erg duur (tomatenpasta, 4 blikjes voor 80 cent oid, terwijl die bij de AH/c1000 etc maar 7 of 8 cent kosten).
De pizza's zijn ook goed en de minipizza's voor feestjes.
Voor de rest ben ik fan van de lidl, wij hebben gisteren gebbqed, allerlei salades uit de koeling (pastasalade, bakken salade, sausjes) smaken super! En ik vond het vlees ook echt lekker.
De groente van de Lidl is echt super en verhouding met de groenteman bij ons en ook de c1000 of de AH. Zo had ik laatst voor 29 cent een kilo andijvie! Die blijft dan ook gewoon een week mooi in de koeling. Ja ik ben echt lidl fan. Alleen jammer dat ze niet alles hebben (zoals lasagnebladen, penne-pasta etc). En sommige dingen zijn er bijvoorbeeld juist weer heel erg duur (tomatenpasta, 4 blikjes voor 80 cent oid, terwijl die bij de AH/c1000 etc maar 7 of 8 cent kosten).
De pizza's zijn ook goed en de minipizza's voor feestjes.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik vind groente- en fruit juist niet zo goed bij de ALDI, bij de LIDL beter!
ik vind van de Aldi het vlees wel goed (zowel diepvries als vers). Zuivel, toetjes en vleeswaren ook.
Ik vind chips, brood, schoonmaakproducten etc. niet zo fijn van de Aldi/Lidl
Ik ga trouwens speciaal voor de kipkrokant schnitzels en kipcordonblue naar de Aldi. Mijn vriend (en ik ook) vindt dat heerlijk!
ik vind van de Aldi het vlees wel goed (zowel diepvries als vers). Zuivel, toetjes en vleeswaren ook.
Ik vind chips, brood, schoonmaakproducten etc. niet zo fijn van de Aldi/Lidl
Ik ga trouwens speciaal voor de kipkrokant schnitzels en kipcordonblue naar de Aldi. Mijn vriend (en ik ook) vindt dat heerlijk!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik kom heel vaak bij de Aldi, naast mijn huis zit een klein winkelcentrumpje met een Aldi en een Albert Heijn. Wat ik lekker vind bij de Aldi:
- Limonadesiroop aardbei of grenadine
- De nep-Roosvicee
- Pakken vruchtensap (sinaasappel/perzik)
- Pakken ijsthee
- Prosecco (blauwe fles)
- vacuum verpakte aardappelschijfjes met spek en ui
- XXL-schnitzels
- varkenshaasjes uit de diepvries
- groenten/vlees/zuivel is daar altijd prima
- pakjes kerriesaus-poeder
- koekjes/snoepjes/chocola is over het algemeen ook allemaal wel lekker
- broodbeleg zoals vlokken/hagelslag is prima
- pasta
Wat ik echt niet lekker vind bij de aldi:
- brood
- sausmix voor macaroni/spaghetti
- Limonadesiroop aardbei of grenadine
- De nep-Roosvicee
- Pakken vruchtensap (sinaasappel/perzik)
- Pakken ijsthee
- Prosecco (blauwe fles)
- vacuum verpakte aardappelschijfjes met spek en ui
- XXL-schnitzels
- varkenshaasjes uit de diepvries
- groenten/vlees/zuivel is daar altijd prima
- pakjes kerriesaus-poeder
- koekjes/snoepjes/chocola is over het algemeen ook allemaal wel lekker
- broodbeleg zoals vlokken/hagelslag is prima
- pasta
Wat ik echt niet lekker vind bij de aldi:
- brood
- sausmix voor macaroni/spaghetti
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
De luxe magnum ijsjes van de Aldi zijn in ieder geval te lekker.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Elke keer als ik weer de Aldi in loop dan ben ik teleurgesteld omdat ze dan weer dingen niet hebben wat ik zoek. Erg frustrerend. Dat ik voor mij 1 van de redenen waarom ik er niet vaak kom. De Lidl heeft wel meer keuze dan de Aldi. Fruit en groenten vind ik zelf altijd erg tegen vallen maar ik ga er tegenwoordig alleen heen voor dingen zoals toiletpapier, afwasmiddel, wasmiddel, kattengrid en bij de Aldi hebben ze mijn favo chocola. Voor de rest ben ik dan ook niet echt fan.
Je kan ook echt alle aanbiedingen afstruinen uit verschillende winkels. Dat blijkt het goedkoopst te zijn maar kost ook een heleboel tijd!
Je kan ook echt alle aanbiedingen afstruinen uit verschillende winkels. Dat blijkt het goedkoopst te zijn maar kost ook een heleboel tijd!
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Aldi is niks mis mee, maar Lidl vind ik persoonlijk net wat fijner.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Ik ga altijd naar de aldi voor houdbare melk, flesjes water, wasmiddelen, vleeswaren, afbakbroodjes, fruit en soms wat groente, maar dat ligt eraan wat er op dat moment is en of ik het nodig ben.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Chocolade (oeh, daar hebben ze zoveel lekkere varianten!!) en rooibos thee met aardbei en slagroom!
De rest..? Geen idee haha. Weet wel dat de frisdrank daar sowieso vies is.
De rest..? Geen idee haha. Weet wel dat de frisdrank daar sowieso vies is.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het met veel producten ook maar net wat je gewend bent. Zoals mensen hier aangeven dat bepaalde dranken niet te zuipen zijn. Het is echt een kwestie van smaak en dus uitproberen.
Gast- Gast
..
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Toch moet je soms inderdaad wel heel erg opletten hoor met de prijzen, euroshopper / basismerk is in sommige gevallen veel voordeliger! Bijvoorbeeld de boterhamzakjes van de Lidl, die zijn daar alleen maar te koop voor 60/70 cent terwijl die van de euroshopper 19 cent zijn! Oke die van de lidl zijn veel steviger en groter, maar die van euroshopper zijn ook prima voor een paar boterhammen in te bewaren.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
De smaakjesthee! Die ene met 4 soorten in een doosje. En ze hebben super lekkere toetjes, vooral die met peer is lekker!
Gast- Gast
AngelNyn schreef:
Dat was mij ook opgevallen idd. Ik was bij de Aldi vaak meer kwijt dan bij de Appie. Verder vind ik de datum op versproducten van de Aldi erg optimistisch, heb meermalen versproducten voor/op de datum weg kunnen gooien, omdat er bijvoorbeeld schimmel opzat, sla compleet verlept was en meer van dat soort dingen.
Ik kom er dan ook niet meer en ga lekker naar de Albert Heijn. Daar weet ik zeker dat ik geen problemen heb met versproducten en kan ik alles in één keer halen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Oke, dit is niet goed!
» Niet goed...
» Het is niet goed..
» Het is niet goed...
» Oke, dit is niet goed!