Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oke, dit is niet goed!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Oke, dit is niet goed! Empty Oke, dit is niet goed!

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 8:33

Pffff even van me afschrijven hoor! Mijn vriend en ik werken alletwee bij Defensie. Ik kreeg vorig jaar al te horen dat ik rond de zomer waarschijnlijk mijn functie kan verliezen. Maar nu vertelde mijn vriend net dan hij in aug opnieuw moet solliciteren op zijn eigen functie, wordt hij niet aangenomen dan kan hij zijn functie ook vergeten. De hoop is dus eigenlijk dat we beiden moeten zorgen dat we een andere functie vinden zo niet dan staan we op straat:shock:

Ik bedoel 1 iemand ontslag kan nog wel, maar 2 mensen!! Hoe gaat in de toekomst, ons huis etc etc? Pffff ik weet het is nog niet zover, maar stel je voor? Het zet je tot nadenken? Ben hard bezig voor de burgermaatschappij maar wat als ik daar geen baan+studie kan vinden? Bah wat een rot nieuws! 11 jaar lief en leed in je werk stoppen Oke, dit is niet goed! 394967

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Oke, dit is niet goed! Empty Re: Oke, dit is niet goed!

Bericht  Antibes do 26 jan 2012 - 8:37

Oh, bah zeg.. Los van hoe kut die onzekerheid sowieso al is, is dubbele onzekerheid wel helemaal verschrikkelijk!! Hopelijk kunnen jullie gewoon blijven of voor die tijd nog een redelijk plan B formuleren..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 8:42

Wat een klote situatie! Hopelijk houdt iig 1 van jullie z'n baan nog!

M'n ouders hebben hetzelfde mee gemaakt, beide tegelijkertijd werkeloos (bedrijf failliet).. Was geen makkelijke situatie.. Hopelijk overkomt jullie dat niet!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 8:57

Wat is de reden dat Defensie opeens af wil van zijn oude personeel? Worden jullie te duur of? Ik vind het, persoonlijk, een hele vreemde zaak van de overheid. En hoe kunnen zij verwachten dat jullie, en dan in dit geval twee personen in een gezin, zo maar weer de burgerij in kunnen?

Zijn er via Defenisie geen opleidingen te krijgen, waardoor je nu alvast, voor de zekerheid, kunt orienteren op de burgermaatschappij, zodat jullie in augustus niet met lege handen staan?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 26 jan 2012 - 11:19

Tsjee, dat zou wel heftig zijn mocht dit gaan gebeuren. Maar wat raar dat je vriend dan weer op zijn eigen functie moet solliciteren?! En krijg je geen leertraject voor buiten Defensie door Defensie? Ik dacht dat dat altijd zo was..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 23:13

Gisele schreef:Wat is de reden dat Defensie opeens af wil van zijn oude personeel? Worden jullie te duur of? Ik vind het, persoonlijk, een hele vreemde zaak van de overheid. En hoe kunnen zij verwachten dat jullie, en dan in dit geval twee personen in een gezin, zo maar weer de burgerij in kunnen?

Zijn er via Defenisie geen opleidingen te krijgen, waardoor je nu alvast, voor de zekerheid, kunt orienteren op de burgermaatschappij, zodat jullie in augustus niet met lege handen staan?

Puur bezuinigen van de 2de kamer! Er worden 6000 functies opgegeven , mensen mogen hun contract niet meer verlengen etc. Studies lijken leuk maar het moet wel mogelijk kunnen zijn en nu met alle bezuinigen wordt er amper nog iets weggegeven. Ik heb genoeg certificaten maar een garantie op een goede baan moet nog blijken. Wil ook graag weer studeren dus ben aan het kijken voor in de zorg of toerisme. Veel militairen stappen ook over naar de politie maar dat zie ik juist weer niet zitten.

Gast
Gast

Bericht  Travelgurly vr 27 jan 2012 - 23:24

Ooh balen Cimic.

Is AMV dan niks voor je? Mijn vriend is daar nu mee bezig op de kazerne bij Hilversum.

Mijn vriend is net optijd begonnen met een studie nog bij defensie, want zijn oude kazerne komt door de ontslagen ook leeg te staan. Mijn vriend is sergeant1, met al die papieren kan je overal wel een goede baan krijgen....alleen je moet hem wel kunnen krijgen. tis echt lastig nu.....hoop dat jullie een oplossing vinden.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 22:17

Travelgurly schreef:Ooh balen Cimic.

Is AMV dan niks voor je? Mijn vriend is daar nu mee bezig op de kazerne bij Hilversum. Nope, dat kon niet meer helaas. Zit nu ook bij de logistiek maar daar zit ook alles vol, wat dus inhoudt dan straks 10 mensen op een functie gaan solliciteren. Maakt de kans ook niet groot! Ben nu ook aan het kijken in de burger maar ook daar moet ik ook netjes solliciteren. Pffff het is zzo dubbel aan de ene kant wil ik zeker niet weg, maar zo heb ik niet veel keus over. Wel fijn dat je vriend wel de opleiding kan doen? Is hij al klaar met zijn opleiding? Hij is toch niet zo lang van de KMS af, toch? En idd mocht je vriend stoppen of zijn opleiding niet halen heeft hij meer kans op een burgerbaan. De AMV'ers zijn de enige lui met een baangarantie. smile

Mijn vriend is net optijd begonnen met een studie nog bij defensie, want zijn oude kazerne komt door de ontslagen ook leeg te staan. Mijn vriend is sergeant1, met al die papieren kan je overal wel een goede baan krijgen....alleen je moet hem wel kunnen krijgen. tis echt lastig nu.....hoop dat jullie een oplossing vinden.

Gast
Gast

Bericht  Ella za 28 jan 2012 - 22:49

Jeetje net wat je zegt, 1 geen baan is wellicht wel te overzien maar 2. Hopelijk komt het niet zo ver en behoud in ieder geval 1 van jullie je baan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:01

Was het niet zo dat jij al best lang iets anders wilde doen? Staat me zoiets bij... Wellicht is dit dan een deur die open gaat naar nieuwe mogelijkheden ipv slechts een deur die dicht gaat. Al kan ik me natuurlijk meer dan goed voorstellen dat je gek wordt van dit idee hoor. Ik zou er in ieder geval goed over nadenken of je niet nu al zult gaan zoeken voor iets anders of dat je af wilt wachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 23:37

Zusje schreef:Was het niet zo dat jij al best lang iets anders wilde doen? Staat me zoiets bij... Wellicht is dit dan een deur die open gaat naar nieuwe mogelijkheden ipv slechts een deur die dicht gaat. Al kan ik me natuurlijk meer dan goed voorstellen dat je gek wordt van dit idee hoor. Ik zou er in ieder geval goed over nadenken of je niet nu al zult gaan zoeken voor iets anders of dat je af wilt wachten.

Dat klopt, ik wil al een tijdje wat anders doen. Maar aan de andere kant blijf ik Defensie leuk vinden. Komt er meer op neer dat ik de meester in twijfelen ben. Ik hou me dan meer vast bij het bekende omdat ik dan ook bang bent de verkeerde keuze te maken, of stel het studeren lukt niet etc.... Ik baal hier ook van want ik kan af en toe zo wispelturig overkomen :S

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:09

Heel herkenbaar hoor. Zo zat ik jarenlang bij een telecombedrijf. Het werk was superleuk maar ik wilde ook al best lang iets anders. Iets waar ik meer passie in kon vinden. Ik zag mijn (vrijwillig) ontslag dan ook als een nieuwe kans aangezien ik wat geld mee kreeg en dus ook tijd had. Uiteindelijk kwam ik er niet uit maar na mijn laatste baan heb ik het wel gevonden. Ik ben ook heel erg bang om te mislukken of dingen niet te halen, onwetend te zijn in een nieuw werkveld maar dat zijn allemaal dingen die voorbij gaan, denk ik dan maar altijd. Zie het als een stok achter de deur. Natuurlijk vind je het leuk waar je nu zit maar er zijn blijkbaar ook andere dingen die je leuk lijken. Zijn er mogelijkheden om die uit te voeren?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:39

Ik heb eens even zitten nadenken? Maar de grootste reden dat ik twijfel is hoe stom het ook klinkt is.. dat ik bang ben om weer te gaan studeren. Als ik even terug kijk en zie hoeveel moeite het mij kost om te leren word ik vreselijk onzeker bij het idee om te gaan werken/studeren omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken. Ik ben geen dom meisje. Heb in het verleden ook een studie gedaan doktersassistent? Deze studie kon ik volgen binnen defensie een paar jaar terug. Ik ben moeten stoppen omdat mijn cijfers te slecht waren. Embarassed Ik begreep de hele studie, maar ik kon mijn concentratie er niet bij houden + dat ik moeite heb om dingen te onthouden. Ik heb voor deze studie een soort intest moeten doen om te kijken wat je leerniveau is. Ik scoorde gemiddeld havo niveau maar er waren 2 minpuntjes? Dat was het rekenen en de snelheid van het leerniveau! Uiteindelijk toch nog de opleiding gedaan maar ik merkte dat de decaan haar twijfels had en die klopte. Ik baal hier zo verschrikkelijk van! Leren kost mij zo veel moeite terwijl ik weet dat ik het kan. Dat heb ik bij Defensie ook ervaren. De opleidingen die ik daar heb gedaan hebben me bloed, zweet en tranen gekost. Het is gewoon alsof ik contineu tegen een onzichtbare muur oploop. Nu weet ik sinds een paar maanden dat ik AD(H)D heb. En nu valt voor mij alles op zijn plek. Nu is het te begrijpen waarom ik zoveel moeite heb met leren? Aan de andere kant, ligt het wel aan mijn AD(H)D? Bedoel er zijn meiden die het ook hebben en zelfs de Uni doen. Snap het niet? Dit heeft me ook erg onzeker gemaakt. Ik wil het heel graag maar door de ervaringen die ik heb ben ik bang dat ze straks weer zullen zeggen dat ik niet slim genoeg ben om een studie af te maken.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 29 jan 2012 - 0:48

Cimic schreef:Ik heb eens even zitten nadenken? Maar de grootste reden dat ik twijfel is hoe stom het ook klinkt is.. dat ik bang ben om weer te gaan studeren. Als ik even terug kijk en zie hoeveel moeite het mij kost om te leren word ik vreselijk onzeker bij het idee om te gaan werken/studeren omdat ik bang ben dat het niet gaat lukken. Ik ben geen dom meisje. Heb in het verleden ook een studie gedaan doktersassistent? Deze studie kon ik volgen binnen defensie een paar jaar terug. Ik ben moeten stoppen omdat mijn cijfers te slecht waren. Embarassed Ik begreep de hele studie, maar ik kon mijn concentratie er niet bij houden + dat ik moeite heb om dingen te onthouden. Ik heb voor deze studie een soort intest moeten doen om te kijken wat je leerniveau is. Ik scoorde gemiddeld havo niveau maar er waren 2 minpuntjes? Dat was het rekenen en de snelheid van het leerniveau! Uiteindelijk toch nog de opleiding gedaan maar ik merkte dat de decaan haar twijfels had en die klopte. Ik baal hier zo verschrikkelijk van! Leren kost mij zo veel moeite terwijl ik weet dat ik het kan. Dat heb ik bij Defensie ook ervaren. De opleidingen die ik daar heb gedaan hebben me bloed, zweet en tranen gekost. Het is gewoon alsof ik contineu tegen een onzichtbare muur oploop. Nu weet ik sinds een paar maanden dat ik AD(H)D heb. En nu valt voor mij alles op zijn plek. Nu is het te begrijpen waarom ik zoveel moeite heb met leren? Aan de andere kant, ligt het wel aan mijn AD(H)D? Bedoel er zijn meiden die het ook hebben en zelfs de Uni doen. Snap het niet? Dit heeft me ook erg onzeker gemaakt. Ik wil het heel graag maar door de ervaringen die ik heb ben ik bang dat ze straks weer zullen zeggen dat ik niet slim genoeg ben om een studie af te maken.

Maar misschien dat je juist nu met medicijnen, dat het studeren wel beter gaat?
Ja er zijn waarschijnlijk inderdaad mensen die universiteit doen terwijl ze ADHD hebben, maar dat zijn vaak de mensen die met studeren makkelijk in een hyperfocus terecht komen bijvoorbeeld.

Ik merk nu ook al dat het studeren mij een stuk beter af gaat, ik onthou dingen beter, ik neem de stof makkelijker in me op, ik ben rustiger tijdens examens. Voorheen was ik als eerste klaar, omdat ik zo snel door de vragen heen ging uit angst te vergeten wat ik moest antwoorden als ik eerst op mijn gemak de vraag er voor zou oplossen..
Nu merk ik dat ik de afgelopen examens telkens juist bij het groepje hoor wat als laatste klaar is.
Dacht ik een paar weken geleden nog dat ik geen tijdsverlening nodig had (Heb gesprek gehad op school, en bij ons krijgen mensen met ADHD standaard toestemming om, net als bij dyslectie, 25% meer tijd te krijgen voor een examen)
Nu ben ik blij dat ik die mogelijkheid heb om er aanspraak op te maken, mocht het noodzakelijk zijn. (Wordt nu telkens onrustig als ik merk dat 75% van de mensen al klaar is, maar ze roosteren standaard wel al veel tijd in voor een examen, dus heb het nog niet nodig gehad).

Het is nog lange niet zoals ik hoopte dat het zou zijn hoor, maar ik ben nu al zo'n stap vooruit, en dan moet de coaching nog echt beginnen eigenlijk.

Als je echt graag weer wilt studeren zou ik je hierdoor niet laten tegen houden! En misschien desnoods een deeltijd opleiding? Zodat je niet alleen maar aan het studeren bent maar ook gelijk praktisch bezig bent.
Misschien helpt dat je ook?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 1:44

Ik twijfel werkelijk nu in alles! reizen, studie, relatie! Merk echt dat ik mezelf opnieuw aan het ontdekken ben, dat kost me een hoop energie en merk dat ik erg aan het overkomen ben als een wispelturig tutje!Embarassed Probeer met alles een nuchtere blik te leveren en soms gaat me dat goed af. Diep in mijn hart weet ik wat ik wil. Studeren in de zorg. Ik heb het er altijd over en ik vind het leerzaam en leuk! Bij Defensie ben ik het misgelopen maar de onzekerheid blijft! Ben erg aan het leunen op de nuchtere kijk en adviesen van anderen, nu alleen zelf inzien! En dat laatste is zo lastig!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 29 jan 2012 - 1:55

Cimic schreef:Ik twijfel werkelijk nu in alles! reizen, studie, relatie! Merk echt dat ik mezelf opnieuw aan het ontdekken ben, dat kost me een hoop energie en merk dat ik erg aan het overkomen ben als een wispelturig tutje!Embarassed Probeer met alles een nuchtere blik te leveren en soms gaat me dat goed af. Diep in mijn hart weet ik wat ik wil. Studeren in de zorg. Ik heb het er altijd over en ik vind het leerzaam en leuk! Bij Defensie ben ik het misgelopen maar de onzekerheid blijft! Ben erg aan het leunen op de nuchtere kijk en adviesen van anderen, nu alleen zelf inzien! En dat laatste is zo lastig!

Je moet jezelf niks aantrekken van hoe je overkomt op anderen nu! Het is echt niet erg om over alles te twijfelen! Ik had dat nadat ik de diagnose kreeg, zeker omdat er ook trekken van PDD-NOS bij zaten, ik had spijt van de keuze om te laten testen, ik wilde stoppen met school, twijfelde ook ineens over mijn relatie etc..
Maar twijfelen is niet erg, beter dan je kop in het zand steken en maar doorgaan met iets wat je misschien niet wilt. Want je komt hier echt sterker uit.

Misschien kan je eens een dag mee lopen met colleges of eens kijken of je in contact kan komen met iemand die een zelfde opleiding doet, zodat je eens kan zien hoe het stof is etc.
Daarnaast weet je nu gewoon ook je struikelblokken, je weet dat je met medicatie al een stuk beter kan concentreren/helderder bent in je hoofd, en dan is het taak om uit te zoeken wat voor jou werkt. Je hebt echt de hersenen wel, anders kom je niet op havo niveau uit, en nouja dan duurt het misschien wat langer voordat je stof opneemt, als je je planning goed maakt en je je daaraan kan houden, boeit het toch niet dat jij misschien 10 uur over iets doet waar een ander 5 uur over doet?
En misschien met de medicatie dat je ook wel sneller de stof opneemt?

Stel je zou geen opleiding gaan doen, welke mogelijkheden heb je dan op dit moment? Probeer er gewoon rustig over na te denken, stel je wilt gaan studeren begint dat toch pas in augustus / september op zijn vroegst, dus je hebt nog tijd genoeg om te beslissen!

Overigs weet ik niet hoe dat geldt voor jou, omdat je bij defensie zit en of je destijds al studiefinanciering hebt ontvangen. maar als je in het verleden al studiefinanciering hebt ontvangen (voor 2005 geloof ik), voor een MBO opleiding en je zal nu weer MBO gaan doen, mits je niet langer dan bepaald aantal maanden stufi hebt ontvangen voor HBO, dan kan je gewoon weer opnieuw stufi aanvragen voor 3 of 4 jaar. Maar weet dus niet of je HBO of MBO wilde gaan doen.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 3:51

Hee Cimic,

Het is niet erg om te twijfelen en wispelturig te zijn. Het enige is dat het voor jou vervelend is. Maar je hoeft niet van de een op andere dag te beslissen. Vergeet niet te ademen, haha, denk rustig na over je opties en je keuzes.

De beslissing om bij Defensie weg te gaan, is nu gemaakt voor jou, dat hoef je zelf niet meer te doen. Wellicht geeft het je wat rust. Je hart gaat uit naar studeren in de zorg, oriënteer je daar rustig op. Bezoek open dagen, vraag brochures aan.

Ik weet natuurlijk niet hoe je met geld zit, maar stel je hebt genoeg, pak je kans om te gaan reizen in de tussentijd. Misschien kan je daar zelfs nog wel beter nadenken over wat je wilt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: