Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe moet je op wifi met een blackberry?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:02

Hoe moet ik met mijn blackberry op wifi internet zonder dat ik gebruik maak van internet wat je moet betalen?

Snap niks van die roaming wel of niet Embarassed

Ben bang dat hij op telefoon internet gaat wat ik juist niet wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:05

Om op Wifi te kunnen heb je een keyword of sleutel nodig van de router/modem met ingebouwde router.

Ondanks dat het sleutelwoord altijd in kleine letters wordt aangeduidt, zijn het in de meeste gevallen hoofdletters. Wifi op de BB kun je inschakelen door bovenin Wifi te selecteren, dan te klikken op het wifi-tekentje een punt met drie boogjes, en dan te kiezen voor je eigen router/modem met ingebouwde router. Hij vraagt dan om de sleutel en als je deze invoert en deze juist is, dan ben je verbonden, maar zie je het puntje met drie boogjes ook witter oplichten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:21

Klopt maar ik kan 2 dingen aanzetten namelijk mijn data verkeer en mijn roaming.

Wat moet ik ervan aanzetten en wat moet ik ALTIJD uit laten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:25

Ik wil namelijk thuis en op andere plekken altijd op wifi kunnen maar weet dus niet of ik mijn data gegevens of roaming moet aanzetten en of dit kwaad kan en gratis is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:28

Maar als je niet betaald voor internet, buiten de wifi om, dan kunt je beter alles uitzetten? Toch? Want als er weleens iets tussendoor komt, dan ben je de pisang.

Ik heb in het verleden eens een melding gehad dat ik aan Roaming deed. Nooit geweten wat ik dan deed en ook nooit een cent extra voor betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:33

dat klopt.

Maar ik dacht als je 1 van de twee aan zet dat je dan niet op mobiel netwerk kunt maar wel op wifi thuis en op andere plekken waar wifi beschikbaar is zoner dat je daarvoor betaalt. snappie?

Maar welke er dan uit moet blijven geen idee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:37

Ik denk dat hij binnenkomt.

Maar als je buiten het huis geen internetabonnement hebt, dat je hem beter enkel kunt inschakelen als je het thuis nodig hebt. Of wanneer je ergens op wifi stuit. Lijkt mij te eng om ook maar iets aan te laten staan, zolang er buitenhuis geen internetverbinding is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 11:42

Dat klopt maura.

Ik kan op wifi maar dan moet ik iets uitschakelen en dan kan ik niet meer gebeld worden maar wel op internet.

Ik wil juist dat ik op wifi kan maar ook nog gebeld kan worden dus moet iets klooien met die roamen en data gegevens maar weet niet wat dan aan of uit moet.

haha.. ja lastig uit te leggen sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 16:33

http://www.blackberries.nl/blackberry-weblog/tips/item/362-tip-van-de-dag-internet-op-je-blackberry-uitzetten

En je wifi gewoon altijd aan laten. Misschien heb je een knop die zegt dat -ie altijd om een wifiverbinding moet vragen? Heeft de iPhone bijv. wel.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Caramba wo 25 jul 2012 - 16:52

Roaming staat bij mij altijd uit. En Wifi blijft bij mij altijd aan staan.

Heb zelf dan geen BB, maar een samsung en wanneer ik ergens ben waar wifi is, krijg ik een melding.
Mijn internet heb ik ook nooit aan thuis, alleen als ik ergens ben waar ik internet nodig heb, en er is geen wifi, zet ik wifi uit en maak ik verbinding met mijn pakket gegevens, dus geen roaming of wat dan ook.
Het scheeld bij mij trouwens wel enorm in kosten. De eerste keer schrok ik er toch wel even van dat mijn rekening aardig gezakt was.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 17:49

Je hoeft wifi niet uit te zetten. Als je niet inlogt, ga je over op je eigen mobiele internet (indien nodig). Wifi kost niks dus kun je gewoon aan laten staan.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 21:20

Maar zonder je data gegevens aan kan ik toch geen wifi ontvangen? Kan dat niet op internet op mijn blackberry.

Maar als ik het wel aanzet gaat het van het andere internet af wat ik dus niet wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 21:55

Katie_ schreef:Maar zonder je data gegevens aan kan ik toch geen wifi ontvangen? Kan dat niet op internet op mijn blackberry.

Maar als ik het wel aanzet gaat het van het andere internet af wat ik dus niet wil.

Dus je kunt niet met alleen wifi aan op internet? Dat is raar, mijn telefoon kan dat wel. Ik heb overigens een iPhone.

Is dat alleen thuis zo of overal met wifi? Want dan kan het zijn dat jullie de draadloze verbinding niet helemaal juist hebben.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  minoessepoes wo 25 jul 2012 - 22:29

Ik had vorig jaar op vakantie roaming uitgezet en Wifi aan en ik heb gewoon geinternet op mijn telefoon zonder later een extra rekening te ontvangen. Ook nooit bij stil gestaan dat alleen roaming uit zetten niet voldoende zou zijn.

Om roaming uit te schakelen ga je naar optie--- mobiel netwerk--- tijdens roaming----- selecteer: UIT

Vervolgens ga je naar verbindingen en vink je Wi-Fi aan, je kan eventueel ook nog een netwerk zoeken. Op deze manier kan je gewoon bellen en gebeld worden en ook sms-en, maar ook gewoon op Wi-fi.

Maar misschien begrijp ik nu verkeerd wat nu precies het probleem is.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 22:43

minoessepoes schreef:Ik had vorig jaar op vakantie roaming uitgezet en Wifi aan en ik heb gewoon geinternet op mijn telefoon zonder later een extra rekening te ontvangen. Ook nooit bij stil gestaan dat alleen roaming uit zetten niet voldoende zou zijn.

Om roaming uit te schakelen ga je naar optie--- mobiel netwerk--- tijdens roaming----- selecteer: UIT

Vervolgens ga je naar verbindingen en vink je Wi-Fi aan, je kan eventueel ook nog een netwerk zoeken. Op deze manier kan je gewoon bellen en gebeld worden en ook sms-en, maar ook gewoon op Wi-fi.

Maar misschien begrijp ik nu verkeerd wat nu precies het probleem is.

Ik begrijp het ook niet meer smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet je op wifi met een blackberry? Empty Re: Hoe moet je op wifi met een blackberry?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum