Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oogcontact maken

4 plaatsers

Ga naar beneden

Oogcontact maken Empty Oogcontact maken

Bericht  Diese di 25 jan 2011 - 22:05

Mijn dochtertje is 14 weken oud. Wanneer ze in de box of op het verschoningskussen oid ligt of halfzittend in de wipper/maxicosi, kan ik heel goed (oog)contact met haar maken. Ze lacht en brabbelt er dan wat van af! Wanneer ze bij ons op schoot of op de arm zit waarbij haar hoofdje niet ondersteund wordt, lukt het echter niet om contact te maken. Dan draait ze haar hoofdje steeds naar de zijkanten weg. Ze wiebelt dan ook behoorlijk met haar hoofdje, terwijl haar nekje volgens mij stevig genoeg is. Het lukt dan niet om oogcontact te maken en ook niet om haar aan het lachen te krijgen. Ook niet met spelletjes als vliegtuigje ofzo.

Is dit herkenbaar bij een baby van deze leeftijd? Ik begin me wel zorgen te maken!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogcontact maken Empty Re: Oogcontact maken

Bericht  PapillonRose di 25 jan 2011 - 22:50

Volgens mij is dat niet zo heel gek. Mijn dochtertje is 13 weken en als ik haar op schoot zet zonder het hoofdje te ondersteunen dan is ze vooral druk bezig met haar hoofdje rechtop houden, contact maken lukt alleen als ze op dat moment haar hoofdje onder controle heeft. Terwijl ze ook echt wel sterk in haar nekje is. Ik doe het ook niet te vaak, want dat is niet eens zo goed en ik doe het ook meer zo nu en dan om de spieren mee te oefenen.

Maar volgens mij is dat nog normaal op deze leeftijd hoor, zo'n hoofd is gewoon zwaar en dan hebben ze daar meer aandacht voor dan voor de omgeving denk ik..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Diese di 25 jan 2011 - 23:14

PapillonRose schreef:Volgens mij is dat niet zo heel gek. Mijn dochtertje is 13 weken en als ik haar op schoot zet zonder het hoofdje te ondersteunen dan is ze vooral druk bezig met haar hoofdje rechtop houden, contact maken lukt alleen als ze op dat moment haar hoofdje onder controle heeft. Terwijl ze ook echt wel sterk in haar nekje is. Ik doe het ook niet te vaak, want dat is niet eens zo goed en ik doe het ook meer zo nu en dan om de spieren mee te oefenen.

Maar volgens mij is dat nog normaal op deze leeftijd hoor, zo'n hoofd is gewoon zwaar en dan hebben ze daar meer aandacht voor dan voor de omgeving denk ik..

Dank je wel voor je reactie!
Ik krijg niet de indruk dat ze bezig is om haar hoofdje onder controle te houden, omdat ze wel heel gemakkelijk van links naar rechts beweegt om onze blik te ontwijken (zo voel dat).
Maar misschien is het inderdaad normaal, hoop het!
Herkennen anderen dit ook, of juist niet?
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  loesje wo 26 jan 2011 - 0:10

Onze zoon heeft ook van die kuren dat ie ons niet wil aankijken en dan kun je er voor gaan hangen maar dan kijkt ie gewoon de andere kant op. Dit is volgens mij gewoon normaal hoor hij wil dan gewoon rondkijken want leg ik hem neer op het aankleed kussen dan kijkt ie me wel aan en brabbelt die er op los.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 1:49

Dit klinkt heel normaal hoor. Dat heeft onze dochter precies zo. Ik kan ook hele 'gesprekken' met haar hebben en dan brabbelt en lacht ze er op los. Maar zodra ze niet comfortabel zit/ligt, dan is ze voornamelijk bezig om dat voor elkaar te krijgen. Ze kletst dan ook het meest wanneer ze in de box ligt of op het aankleedkussen, of tegen onze opgetrokken knieen aan.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:24

Toen mijn dochter die leeftijd had, maakte ze op die manier ook nooit oogcontact. Ze maakte zelfs helemaal geen oogcontact als iemand te dichtbij was, alleen van een afstandje. Is niks om je zorgen over te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: