Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foliumzuur vraag

5 plaatsers

Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Foliumzuur vraag

Bericht  Sazzle ma 23 jul 2012 - 5:56

Hallo Allemaal!

Na een héle tijd meegelezen te hebben, heb ik nu besloten om wat meer te posten en actiever te zijn.

Mijn vriend en ik hebben besloten om eind augustus te stoppen met de pil! Nu heb ik me al wat ingelezen maar..

Op het potje foliumzuur staat dat je 4 weken van te voren moet beginnen met slikken. Dus dat zou nu ongeveer zijn. Maar dan slik ik de pil nog. Maakt dat verder nog iets uit of moet ik gewoon beginnen met foliumzuur op het moment dat ik met de pil stop?
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  studiebol ma 23 jul 2012 - 6:00

Er is een kans dat je meteen zwanger bent als je eind aug stopt, die kans is klein, maar is er. Ik zou dan gewoon nu vast beginnen met slikken, het kan geen kwaad in samenwerking met de pil.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Sazzle ma 23 jul 2012 - 6:01

studiebol schreef:Er is een kans dat je meteen zwanger bent als je eind aug stopt, die kans is klein, maar is er. Ik zou dan gewoon nu vast beginnen met slikken, het kan geen kwaad in samenwerking met de pil.

Oke dus het zou niks uit moeten maken.. Nou dat begin ik daar morgen meteen mee! Vind het toch wel spannend allemaal Foliumzuur vraag 561177
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 6:02

Nee maakt niets uit als je nog aan de pil bent, het is een vitamine. Gewoon zo snel mogelijk mee beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:07

Ik ben er pas mee begonnen toen ik zwanger was maar blijf het wel slikken tot het einde vd zwangerschap alhoewel dat dus ook eigenlijk niet hoeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:32

Dat hoeft ook niet omdat het ruggetje en schedeltje op een gegeven moment wel gesloten zijn toch? Het lijkt me dat het termijn dat je het moet slikken daar op gebaseerd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:36

het is juist belangrijk in het allereerste stadium van de zwangerschap, omdat dan de neuraalbuis aangelegd wordt. Over het algemeen heb je een tekort aan deze vitamine in je lichaam en het duurt zo'n 4 weken tot dat tekort is aangevuld. Vandaar dat aangeraden wordt om 4 weken voor de bevruchting al te beginnen met foliumzuur. Op die manier weet je zeker dat het tekort aan is gevuld. De neuraalbuis is aangelegd rond de 12 weken geloof ik, dus dan kun je in principe stoppen met het slikken van foliumzuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:37

Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:39

Printje schreef:Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.

Wat jammer maar goed, zoiets doe je ook niet expres. Als er ook nog andere vitamine bij zitten dan begrijp ik wel dat je het doorslikt. Het kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:41

Zusje schreef:
Printje schreef:Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.

Wat jammer maar goed, zoiets doe je ook niet expres. Als er ook nog andere vitamine bij zitten dan begrijp ik wel dat je het doorslikt. Het kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Ja nou ja bij R heb ik dat ook niet gedaan eigenlijk. Heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar bij beiden zwangerschappen wist ik al heel vroeg dat ik zwanger was en toen ben ik meteen gaan slikken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 7:44

Ik moet ook echt hoognodig weer extra vitaminepillen gaan slikken, ik vergeet het steeds, zo slecht... Zeker nu in combinatie met zwanger zijn én nog borstvoeding geven.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Annemoontje ma 23 jul 2012 - 7:54

Ook toevallig zeg, ik zat toen dadelijk op de fiets, toen opeens dezelfde vraag in me opkwam. Ik ga eind september namelijk ook stoppen met de pil. Fijn dat ik nu het antwoord al weet. nerd
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:03

Printje schreef:
Zusje schreef:
Printje schreef:Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.

Wat jammer maar goed, zoiets doe je ook niet expres. Als er ook nog andere vitamine bij zitten dan begrijp ik wel dat je het doorslikt. Het kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Ja nou ja bij R heb ik dat ook niet gedaan eigenlijk. Heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar bij beiden zwangerschappen wist ik al heel vroeg dat ik zwanger was en toen ben ik meteen gaan slikken.

Mijn zusje heeft het niet geslikt bij haar eerste zwangerschap, ze wist het niet. Ze was toen zwanger van een kindje met een open schedeltje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 8:05

Zusje schreef:
Printje schreef:
Zusje schreef:
Printje schreef:Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.

Wat jammer maar goed, zoiets doe je ook niet expres. Als er ook nog andere vitamine bij zitten dan begrijp ik wel dat je het doorslikt. Het kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Ja nou ja bij R heb ik dat ook niet gedaan eigenlijk. Heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar bij beiden zwangerschappen wist ik al heel vroeg dat ik zwanger was en toen ben ik meteen gaan slikken.

Mijn zusje heeft het niet geslikt bij haar eerste zwangerschap, ze wist het niet. Ze was toen zwanger van een kindje met een open schedeltje.

Ow jeetje maar zou dat echt door die tabletten helemaal te voorkomen zijn geweest, puur een vraag uit interesse hoor? Mijn moeder is namelijk van de nuchtere soort en die zegt dan; vroeger had je ook niet dat soort dingen en werd het gros ook gezond geboren.

Mag ik vragen hoe het met dat kindje is afgelopen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:07

Printje schreef:
Zusje schreef:
Printje schreef:
Zusje schreef:
Printje schreef:Ik gebruik Davitamon mama en daarin zitten ook gewoon allerlei vitaminen dus ik slik het gewoon maar door.
Heb er vantevoren geen seconde aan gedacht om eerder te beginnen met foliumzuur eigenlijk.

Wat jammer maar goed, zoiets doe je ook niet expres. Als er ook nog andere vitamine bij zitten dan begrijp ik wel dat je het doorslikt. Het kan verder ook geen kwaad natuurlijk.

Ja nou ja bij R heb ik dat ook niet gedaan eigenlijk. Heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Maar bij beiden zwangerschappen wist ik al heel vroeg dat ik zwanger was en toen ben ik meteen gaan slikken.

Mijn zusje heeft het niet geslikt bij haar eerste zwangerschap, ze wist het niet. Ze was toen zwanger van een kindje met een open schedeltje.

Ow jeetje maar zou dat echt door die tabletten helemaal te voorkomen zijn geweest, puur een vraag uit interesse hoor? Mijn moeder is namelijk van de nuchtere soort en die zegt dan; vroeger had je ook niet dat soort dingen en werd het gros ook gezond geboren.

Mag ik vragen hoe het met dat kindje is afgelopen?

helemaal voorkomen niet, maar het is wel wetenschappelijk bewezen dat een tekort aan de vitamine de kans sterk vergroot op neuraalbuisdefecten. Ik weet zo even geen cijfers uit mijn hoofd, maar sinds aangeraden wordt om foliumzuur te slikken zodra je zwanger wilt worden, het aantal kindjes met neuraalbuisdefecten echt drastisch is geminderd.


Laatst aangepast door Rejoy. op ma 23 jul 2012 - 8:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:07

Natuurlijk is het gros gezond maar als je iets zou kunnen voorkomen door extra vitamine te slikken dan zou ik dat gewoon doen. Dan weet je zelf zeker dat je er alles aan gedaan hebt. Kindjes met een open schedeltje zijn niet levensvatbaar buiten de baarmoeder. De bevalling is dan ook opgewekt bij 27 weken en het kindje is na 4 uur overleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 8:09

jeetje zusje wat erg zeg.


Rejoy; zal wel stom zijn maar wat is dat neuraalbuis?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:12

Printje schreef:jeetje zusje wat erg zeg.


Rejoy; zal wel stom zijn maar wat is dat neuraalbuis?

uit de neuraalbuis worden de hersenen en het zenuwstelsel gevormd. Een vrij belangrijk onderdeel van het lichaam dus. De neuraalbuis wordt geloof ik in de eerste drie maanden van de zwangerschap aangelegd, dus vandaar dat aangeraden wordt om al zo vroeg te starten met foliumzuur. Als de neuraalbuis eenmaal is aangelegd doet foliumzuur daar niks meer voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 8:14

Bedankt voor je uitleg, dat jij dat allemaal ook weet hahahaha. Ik voel me altijd zo'n doos vergeleken bij jou haha ik weet dat soort dingen niet en heb er ook nog nooit van gehoord. Zal mijn nuchtere Brabander wel zijn denk ik...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 8:33

daar krijg ik nu wel een beetje dit gevoel van hoor: nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 8:37

Rejoy. schreef:daar krijg ik nu wel een beetje dit gevoel van hoor: nerd


hahaha niet doen, ik ben blij met Einstein Rejoy Yes
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Sazzle ma 23 jul 2012 - 9:04

Bedankt voor alle antwoorden! Ben dan ook van plan om foliumzuur + vitamine tablet te gaan slikken. Begin morgen. Ik heb vanaf zondag een maand vakantie. Het plan is om daarna te stoppen met de pil.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Veluwe

Terug naar boven Ga naar beneden

Foliumzuur vraag Empty Re: Foliumzuur vraag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum