Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijbewijs halen-vragen!

+22
Niekske
Krullebol
Penny Blossom
Caramba
Jeanette
Frappuccino
Roxi3
Arwyn
Marin
Joli86
Atelier Madame
Rush
kajaka88
Blond
Tinus
Angela_1986
TukTuk
Poubelle
Elliot
Raindrop
SuperGrover
Bazinga
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Rijbewijs halen-vragen! - Pagina 2 Empty Re: Rijbewijs halen-vragen!

Bericht  Marin ma 23 jul 2012 - 7:27

Ik ben nu anderhalf jaar bezig zo ongeveer :O Maar wel met twee keer een aantal maanden niet lessen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Arwyn ma 23 jul 2012 - 7:38

Ik heb in totaal volgens mij 32 lessen gehad, de meeste in blokken van 2 uren, 1 keer per week. Ik ben in augustus begonnen en had in december mijn rijbewijs. Mijn instructeur raadde trouwens ook aan om 2uur achter elkaar te rijden, omdat het dan sneller leert dan als je steeds 1 uurtje per week hebt.

Theorie vond ik echt makkelijk. Ik had van mijn rijinstructeur een cd gekregen met vragen ed en dat waren precies de soort vragen die je op het examen krijgt, vond het daardoor helemaal niet moeilijk.

De eerste les reed hij mij trouwens naar een industrieterrein en daar heb ik voor het eerst gereden. Gewoon gelijk alles zelf doen, maar daar kon je even rustig oefenen met schakelen en bochten en zo. Daarna de weg op gegaan en rustig door dorpjes heen gereden.

Je moet trouwens niet te snel denken dat je het fout doet. Werkelijk elke rijles sloeg de motor minimaal 1 keer af bij mij (ik leste trouwens in een benzine ipv diesel) en tijdens het afrijden ook 1 of 2 keer. Toch ben ik de eerste keer gelijk geslaagd. Er kan altijd iets fout gaan, het gaat er dan vooral om hoe snel jij je weer terug pakt en verder gaat.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roxi3 ma 23 jul 2012 - 7:47

Hoeveel lessen heb jij gehad?
Ik heb tussen de 50 en 60 uur les gehad maar ik moest steeds blokken van 2 uur per keer afnemen dus ik heb ongeveer 30 lessen gehad.

Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren?
Ik vond het in het begin heel lastig en was ook erg onzeker in de auto.

Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...)
Ik hoefde alleen te sturen en daarna hebben we heeeeel veel rondjes gereden op een parkeerplaats.

Oh en hoe deden jullie 't praktijk/theorie gebeuren? Eerst praktijk helemaal onder de knie hebben of eerst theorie halen? Of beide tegelijk? Is de theorie moeilijk?
Toen ik ongeveer op de helft van mijn lespakket zat heb ik mijn theorie gehaald. Ik vond het niet moeilijk maar ik heb veel zitten oefenen met een cd-rom.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:53

Ik heb m'n rijbewijs in België gehaald. In totaal 20 uur les en voor de rest een half jaar stagerijden bij m'n vriend in de auto, alleen heb ik toen heel weinig gereden omdat we wegens omstandigheden in die periode in Nederland woonden en ik mocht alleen in België rijden. Uiteindelijk gelukkig wel meteen in 1 keer geslaagd.

Theorie heb ik geen les voor gevolgd, gewoon zelf geleerd en in 1 keer (op t randje) geslaagd. Ik heb eerst theorie gedaan en toen pas praktijk, vond ik wel handig omdat de regels in België toch iets anders zijn in Nederland en je theorie is in België ook 3 jaar geldig.

Gast
Gast

Bericht  Frappuccino ma 23 jul 2012 - 19:03

Ik heb 47 lesuren gehad, ik ben begonnen in juni en heb mijn rijbewijs in 1 keer gehaald in januari (heb hem nu net een half jaartje Laughing ).

In mijn eerste les zijn we eerst de stad uitgereden (ik woon in het centrum van Zwolle, in een heel smal straatje :P), en vervolgens op achteraf gelegen weggetjes mocht ik gaan rijden. Die eerste les was echt een ramp, ik vond het doodeng dat ik meteen op de openbare weg mocht, ik durfde niet harder dan 30 en toen een heel eind verderop een kind de straat op fietste schrok ik zo dat ik een ruk aan het stuur gaf laughcry Gelukkig is het later allemaal nog goedgekomen Wink Het duurde wel heel wat lessen voordat ik vertrouwen in het rijden kreeg, ik bleef het heel eng vinden, vooral dat je geen controle hebt op wat andere weggebruikers doen. Koppeling op laten komen was eerst ook een ramp, het gebeurde soms wel dat de auto me 5 keer per les af sloeg. Ergens na 25 lessen heb ik de TTT gedaan, dit was voor mij wel goed, zo weet je alvast hoe een examen er aan toe gaat, en als je het haalt (zoals ik) heb je bij je daadwerkelijke examen niet meer de stress van de bijzondere verrichtingen. Toen ik rond de 35 lessen zat vond mijn instructeur dat ik wel af kon rijden, maar ik wilde het zelf nog niet, ik had er nog niet genoeg vertrouwen in. Koste dus nog wel wat extra geld, maar volgens mij is het voor mij wel een goede keus geweest om gewoon er goed de tijd voor te nemen, zo heb ik wel de TTT en het examen beide in 1 keer gehaald smile

Oja, over de theorie, die heb ik gehaald toen ik ongeveer 20 lessen had gehad, wilde hem ook niet te snel halen (en je leert de theorie ook gewoon goed door hem in de praktijk te brengen). Ik ben wel bijna meteen begonnen met het lezen van het boek, gewoon telkens kleine stukjes, zodat ik niet in 1 keer het hele boek er in hoefde te stampen. Je moet sowieso je theorie hebben voordat je een TTT kan doen.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Jeanette ma 23 jul 2012 - 19:45

Ik heb 25 lessen van 1,5 uur gehad en dat verdeeld over 3 maanden. Ik heb trouwens geen snelcursus gedaan, maar gewoon. Ik heb praktijk en theorie beiden in 1 keer gehaald. Mijn instructeur was echt geweldig, heb echt zo im die gast gelachen. Tussendoor heb ik 1x een andere instructeur gehad, wat een oude chagrijnige zak. Ik heb toen de rijschool laten weten dat ik die vent niet meer hoefde. Verder ben ik eigenlijk ook nooit zenuwachtig geweest. Tijdens mijn praktijk examen kreeg ik te horen dat ik wel wat schoonheidsfoutjes maakten, maar dat ik rustig en beheerst reed. Volgens mijn instructeur haal je je rijbewijs veel moeilijker wanneer je zenuwachtiger bent.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Caramba ma 23 jul 2012 - 19:58

Mijn instructeur hield mij aan het lijntje. Ik heb heel veel lessen gehad. Heb 1,5 jaar gelest.
Hij had al een examen voor mij aangevraagd, maar na heel wat maanden mocht ik dan eindelijk eens voor het examen. Theorie had ik al bijna een jaar! 2 weken voordat mijn theorie verliep heb ik dan eindelijk mijn rijbewijs gehaald.
Tegen mij zei hij steeds heb het voor je aangevraagd maar heb nog steeds geen bericht. Terwijl mijn buurmeisje, die ook bij hem reed, tegen mij had gezegd hij vind jou niet rijden en tegen mij zei hij dus steeds wat anders Rijbewijs halen-vragen! - Pagina 2 394967

De eerste keer mocht ik alleen maar schakelen. De keer erna meer en de derde keer al op de snelweg.
Wanneer ik om bijzondere rijverrichtingen vroeg zei hij dat we dat de volgende keer deden, maar er kwam maar niets!

Theorielessen volgde ik bij hem thuis, hoefde daar niets voor te betalen. Les koste toen €35,-.
Heb mijn rijbewijs nu alweer 7 jaar.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Penny Blossom ma 23 jul 2012 - 20:16

Ik heb 42 uur les gehad. Iedere week had ik gemiddeld eenmaal 3 uur rijles en eenmaal 2 uur rijles. Ik heb meteen mijn theorie moeten halen omdat ik al vanaf de start wist wanneer mijn praktijkexamen was. Ik heb alles in een keer gehaald.

Mijn eerste les was in een simulator. Ik mocht nog niet meteen de weg op.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush ma 23 jul 2012 - 20:17

Tris schreef:Moet je achteruit bochtjes maken?.. Waarom? :/
Omdat je achteruit toch ook moet weten wat de auto doet als je stuurt? Rijbewijs halen-vragen! - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Krullebol ma 23 jul 2012 - 20:33

Ik weet niet het aantal uur, wel leste ik 2 x per week 2 uur. Dit vond ik erg prettig. Zo kreeg ik he snel onder de knie. In 3 maanden heb ik m gehaald (1e keer gezakt) en instructeur was een rustige kerel. Hij moest soms hard lachen om mijn acties. De eerste keer dat ik reed kwam ik op een aardig smalle weg een vrachtwagen ons tegemoet rijden. Ik heb echt keihard geroepen " dat gaat toch nooit passen".!!!?!? Maar uiteraard, ging prima smile
Als je al na een aantal lessen merkt dat je je niet op je gemak voelt bij de instructeur wil ik tip geven om 'snel' naar iets anders te kijken. Zo'n instructeur is zo belangrijk, en andersduurt het lessen alleen maar langer en heb jij er geen plezier in. Maar uiteraard ga je ervoor dat je ene hele toffe krijgt! Veel plezier he!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922

Bericht  Niekske ma 23 jul 2012 - 21:10

Pff mijn verhaal wil je vast niet horen, maar ik ben nu erg blij met mijn rijbewijs! Bloed, zweet en tranen heeft het me gekost...

Mijn eerste les ging eigenlijk vrij goed, ik heb op een industrie-terrein rondgereden en rustig de auto leren kennen zeg maar. Ik werd toen ingeschat op 36 lessen, dus mijn examen werd ook meteen gepland. Ondertussen ook theorie examen gehaald, maar mijn instructrice stond me langzaamaan enorm tegen. Ze raakte altijd helemaal in de stress en begon te schreeuwen als ik iets fout deed en daarvan raakte ik weer in de stress. Toen mijn examen naderde, voelde ik me er ook nog niet klaar voor, maar ik moest het maar gewoon doen van haar. Nog een hele week extra lessen erbij genomen, maar ik zakte inderdaad, ik was veel te onzeker vond de examinator. Dat had ik toen wel verwacht. Daarna heb ik om een andere instructeur gevraagd en die kreeg ik, een heel relaxte kerel en al gauw vond ik het rijden weer leuk. Op naar mijn tweede examen! Mijn instructeur wilde liever niet mee met het examen, waar ik wel van baalde. De examinator die ik kreeg, had ik al verhalen over gehoord van studiegenoten, hij stond als zeer streng bekend. Ik kreeg dus alweer de zenuwen en wederom zakte ik, nog steeds te onzeker. Dus weer terug naar de lessen en op naar examen nummer drie. Deze keer stond ik erop dat mijn instructeur mee ging, omdat ik vond dat ik de tweede keer al had moeten slagen en ik wilde een getuige erbij. Maar ik bleek meer dezelfde examinator te hebben als voor mijn tweede examen. Ik baalde er flink van, maar mijn lessen gingen zo goed en mijn instructeur had er alle vertrouwen in. Eigenlijk ging het examen ook erg goed, ik voelde me ook relaxter met mijn instructeur erbij. En toch liet de examinator me weer zakken. Hij had wat kleine vage dingen en uiteindelijk stond mijn instructeur tegen hem te schreeuwen dat hij een mierenneuker was en dat ik gewoon goed gereden had. Maar hij bleef bij zijn besluit... ik heb nog een klacht ingediend, samen met mijn instructeur, maar dat haalde ook niks uit. Toen was ik echt even klaar met rijlessen en ik heb een half jaar pauze genomen. Toen ik weer wilde beginnen, was mijn instructeur inmiddels weg bij de rijschool, dus ik kreeg weer iemand anders. Weer rustig aan begonnen met lessen, ik was het gelukkig niet verleerd! Na een paar lessen het vierde examen aangevraagd en met klem verzocht om me niet weer dezelfde examinator te geven. Inmiddels was mijn theorie verlopen, dus die heb ik ook opnieuw moeten halen. Het vierde examen ging dan eindelijk eens echt goed en ik was geslaagd!

Ik denk dat ik totaal iets van 70-80 lessen heb gehad, het hele geintje heeft me in elk geval zo'n 4000 euro gekost :O
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Kqip ma 23 jul 2012 - 21:17

Ik heb 32 lessen gehad. De ene keer reed ik een uur, de andere keer anderhalf. Begonnen met sturen, gas, remmen. 2e les kwam schakelen erbij. De eerste 3 lessen lekker door de stad en op smalle weggetjes en parkeerterreinen gereden. Na een les of 6 de snelweg op. En na 24 lessen had ik mijn TTT. Theorie heb ik niks voor gedaan, had 4 fout. Rijbewijs in 1x gehaald. Ik vond het allemaal niet zo bijzonder whehe. Alleen naderhand at problemen gehad met de koppeling van de auto van mijn vader, maar met veel oefenen was dat ook snel verleden tijd.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  vlinder-2011 ma 23 jul 2012 - 22:52

Tris schreef:Ik ga volgende week beginnen met lessen! IEH ik vind 't spannend, want ik durf niet zo heel erg goed...M'n ehm instructeur heet 't toch? Is een vriend van de familie, wat 't alweer iets makkelijker maakt, maar k blijf beetje zenuwachtig. Is 't niet moeilijk, is de weg niet opeens te smal etc.. Hoewel ik 't beetje eng vind, wil ik 't wel gewoon snel leren, maar wat is snel? Dus Very Happy

Hoeveel lessen heb jij gehad? 27 lessen
Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren? Ging gelijk goed maar had ook al eens een keer bij mijn vriend in de auto gereden
Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...) Ik ging op een industrieterrein schakelen idd

Oh en hoe deden jullie 't praktijk/theorie gebeuren? Eerst praktijk helemaal onder de knie hebben of eerst theorie halen? Of beide tegelijk? Is de theorie moeilijk? 't Leren valt me zo tegen als 't 'moet'... Ik deed beide tegelijk, theorie is niet moeilijk gewoon veel oefenen b.v. met vrienden/familie/kennissen als je in de auto zit.

*edit; ik begrijp dat 't voor iedereen verschillend is, maar een grof ongeveertje is wel leuk om te lezen Very Happy
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Bericht  Atelier Madame ma 23 jul 2012 - 22:55

OMG Niekske alsof ik mijn verhaal teruglees in jouwe... ik krijg nog plaatsvervangende kriebels als ik terugdenk aan die examens..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 23:17

Hoeveel lessen heb jij gehad? Ik weet het niet, als je nagaat dat ik pas met de 5e x examen mijn rijbewijs heb gehaald en tussendoor nog steeds autorijlessen had..

Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren? Ik bleef problemen houden met de wisselwerking tussen de koppeling en het gaspedaal. Mijn instructeur stelde op een gegeven moment voor dat ik examen deed voor automaat, maar ik heb volgehouden. Detail: schakelen bleef een zwak punt, ook nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald, na jaren geprutst te hebben en eigenlijk een hekel gehad te hebben aan autorijken rijd ik nu al meer dan een jaar met veel plezier in een automaat en wil ook niet meer anders..

Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? Ik reed 60 op een smal landweggetje, (durfde niet sneller) en had het gevoel dat ik keihard ging Rijbewijs halen-vragen! - Pagina 2 1578173417

Oh en hoe deden jullie 't praktijk/theorie gebeuren? Eerst praktijk helemaal onder de knie hebben of eerst theorie halen? Of beide tegelijk? Is de theorie moeilijk? Ik heb via mijn rijschool theorielessen gehad en heb theorie examen gedaan toen ik al een paar lessen had gehad. Ik vond de theorie niet echt moeilijk. Ik heb het theorie examen in 1 x gehaald. Praktijkexamen dus pas met de 5e x.

Gast
Gast

Bericht  Magenta di 24 jul 2012 - 4:39

Ik heb mijn rijbewijs negen jaar geleden gehaald. Mijn ouders hadden een compleet pakket ingekocht van 40 lesuren. Achteraf was dat veel te veel, want ik kon toch al autorijden. Maar zo deed ik wel een beetje extra ervaring op.
Doordat ik al kon rijden heb ik de eerste rijles eigenlijk het hele programma al gedaan, snelweg, bijzondere verrichtingen e.d.

Theorie heb ik na een paar lessen gehaald, omdat mijn instructeur het belangrijk vond om dat eerst goed te kennen.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 5:11

Ik heb in totaal 32 lessen van een uur gehad. Zowel mijn theorie-examen als mijn praktijkexamen heb ik in een keer gehaald. De eerste les heb ik gereden in een landweggetje en de tweede les ging ik al de gewone weg op en helling trekken. Ik vond dat toen doodeng! Al met al viel het mee. Ik had het redelijk snel onder de knie en merkte ook dat het elke les beter ging. Inmiddels is dat alweer ruim 6 jaar geleden.

Gast
Gast

Bericht  M@niek di 24 jul 2012 - 10:27

Ik ben in 15 lessen geslaagd en ook in 1x mn theorie gehaald. Heb dan ook wel van de beste rij-instructeur les gehad Laughing
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 21:31

Mijn verhaal is ook niet echt positief. Ik wilde in de zomervakantie een snelcursus doen. Hiervoor moest ik eerst een simulatortest maken en daaruit bleek dat ik 32 uur lessen nodig had. Mijn tussentijdsetoets (totaal niet nodig en duur!), theorie en praktijkexamen werden ook gelijk ingepland. Nou, mooi zou je denken en ik had er ook wel vertrouwen in... Totdat ik mijn instructeur ontmoette, wat een l*l was dat! Ik moest mijn eerste les gelijk vanuit mijn huis de snelweg op, hij zou wel schakelen. Het voelde alsof ik een hartaanval zou krijgen, zo eng vond ik het. Ik had verwacht eerst op het industrieterrein te oefenen of in een rustige buurt. Achteraf gezien was dit zelfs gevaarlijk.

Hij wilde alles veel te snel en ik kreeg ook niet echt de kans om rustig te oefenen. Als het mis ging (wat heel normaal is), sloeg hij hard op het dashbord en begon te schreeuwen en te schelden. Hij maakte mij ontzettend onzeker en de lessen gingen steeds slechter. Mijn TTT heb ik daarom ook niet gehaald en kreeg dus geen vrijstelling voor mijn examen.

Toen werd er gezegd dat ik mijn examen zo ook niet zou halen en die verplaatste hij, wat nogal lang duurde. En ik moest meer lessen nemen en langer doorgaan (dit heeft mijn echt honderden euros meer gekost). Uiteindelijk ook gezakt voor mijn praktijk. Hierdoor moest ik van hem nog meer lessen etc. Ik ben toen naar de rijschool gegaan (was een hele grote) en heb gevraagd om een andere instructeur. Die hadden ze niet ivm vakantietijd en ik moest het hier maar mee doen. Ik heb toen serieus overwogen om er mee te stoppen, maar dan zou dit alles mij nóg meer kosten. Toch maar doorgegaan dus.

Uiteindelijk heb ik de knop omgezet en tegengas gegeven (figuurlijk Laughing ). Ik eiste dat ik mocht bepalen hoeveel lessen ik nog nodig had, wat ik tijdens die lessen wilde oefenen en wanneer ik mijn examen deed. Toen was het een kwestie van een paar weekjes voordat ik mijn rijbewijs had.. En de vakantie was inmiddels om. Achteraf gezien heeft hij gewoon veel geld uit mij weten te krijgen tijdens de vakantietijd.

Na zelf nog wat geoefend te hebben, kan ik nu echt heel goed rijden. Als ik het over zou kunnen doen, zou ik het heel anders aanpakken. De tip die ik je wil meegeven: Ga op zoek naar een kleine rijschool die door anderen als positief wordt ervaren en maak daar eerst een proefles. Staat de instructeur je dan al niet aan, ga dan op zoek naar de volgende. Dat gaat je veel problemen schelen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 24 jul 2012 - 21:47

Ik sluit me overigens aan bij het verhaal van Peachy over een kleinere rijschool kiezen, ik heb bij een hele grote in Ut.recht gelest (brui.nsma) en was er echt dik ontevreden over. Zo onpersoonlijk en alleen maar uit op geld. Ze hadden mij echt een veel te klein pakket verkocht na de proefles. Sowieso zou ik voorzichtig zijn met van te voren als je examen inplannen, ik zou eerst gewoon eens 10-15 lessen nemen zodat je weet op welk niveau je zit. Ben echt verbaasd dat er hier mensen tussen zitten die al in 15 lessen hun rijbewijs hebben gehaald :shock:.. Overigens hoor je over te kleine rijscholen wel weer vaak dat ze je maar door laten lessen.

Nog een tip: de slagingspercentages op de website van het cbr zeggen niet altijd wat, sommige rijscholen hebben 1-2 mensen per maand terwijl anderen er tientallen per dag hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Bazinga ma 30 jul 2012 - 4:47

Kleine update Wink

De introductieles zit erop! Volgens de instructeur moet ik aan 30 lessen genoeg hebben, dus dat pakket heb ik genomen. Wilde eerst losse lessen, maar de rijschool is vrij flexibel. Kleine rijschool, geen keten. 't Ging allemaal prima, heb de eerste 10 minuten alleen gestuurd en verder zelf gereden. Auto is één keer afgeslagen en instructeur heeft niet één keer hoeven in te grijpen, dus 't valt me mee ghehe.

Alles combineren vind ik alleen wel wat lastig, maar 't zal een kwestie van wennen zijn. Nog 29 lessen Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: