Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijbewijs halen-vragen!

+22
Niekske
Krullebol
Penny Blossom
Caramba
Jeanette
Frappuccino
Roxi3
Arwyn
Marin
Joli86
Atelier Madame
Rush
kajaka88
Blond
Tinus
Angela_1986
TukTuk
Poubelle
Elliot
Raindrop
SuperGrover
Bazinga
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rijbewijs halen-vragen! Empty Rijbewijs halen-vragen!

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 5:36

Ik ga volgende week beginnen met lessen! IEH ik vind 't spannend, want ik durf niet zo heel erg goed...M'n ehm instructeur heet 't toch? Is een vriend van de familie, wat 't alweer iets makkelijker maakt, maar k blijf beetje zenuwachtig. Is 't niet moeilijk, is de weg niet opeens te smal etc.. Hoewel ik 't beetje eng vind, wil ik 't wel gewoon snel leren, maar wat is snel? Dus Very Happy

Hoeveel lessen heb jij gehad?
Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren?
Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...)

Oh en hoe deden jullie 't praktijk/theorie gebeuren? Eerst praktijk helemaal onder de knie hebben of eerst theorie halen? Of beide tegelijk? Is de theorie moeilijk? 't Leren valt me zo tegen als 't 'moet'...

*edit; ik begrijp dat 't voor iedereen verschillend is, maar een grof ongeveertje is wel leuk om te lezen Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijbewijs halen-vragen! Empty Re: Rijbewijs halen-vragen!

Bericht  SuperGrover ma 23 jul 2012 - 5:40

Ik heb 60 lessen gehad, ik had het zeker niet gelijk door, ik was een behoorlijke faler. De eerste les ging ik een beetje rondrijden in een woonwijk, inderdaad oefenen met schakelen. Ik vond t doodeng, ik durfde de eerste 10 minuten geen gas te geven, reed alleen op de koppeling. Ik heb mijn theorie vrij laat gehaald, niet zozeer omdat ik iets tegen leren heb (theorie is voor mij geen probleem, maar de praktijk...), maar omdat je theoriecertificaat slechts een jaar geldig is. Als je net zo'n faler bent als ik, en meer dan een jaar aan het lessen bent, moet je opnieuw je theorie halen. Dat wilde ik zien te voorkomen, daarom heb ik pas tegen mijn 20e les theorie-examen gedaan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Raindrop ma 23 jul 2012 - 5:45

Ik heb enkel nog maar mijn theorie.
Ik heb theorielessen gevolgd (4 avonden in 1 week) bij een rijschool hier in de buurt en ben toen daarna ook vrij snel voor mijn theorie gegaan en ook geslaagd. Die lessen hebben echt enorm geholpen.

Ik heb een aantal rijlessen gehad (in Nederland 13 uur ofzo maar gestopt wegens verhuis en in België heb ik nu 3 lessen van 2 uur gehad).
Ik zag echt heel erg op tegen mijn eerste rijles, ik was echt bang dat ik verkeerd zou sturen etc. maar het viel zo enorm mee en rijden is echt heel leuk Very Happy Ik mocht de eerste rijles ook alles doen (schakelen, sturen, gas geven etc.).
Wat ik persoonlijk wel moeilijk vind is dat je veel tegelijk moet doen (schakelen, sturen, gassen, remmen en ook goed moet opletten) en daar word ik zelf nog wel wat zenuwachtig van.

Mijn theorie heb ik trouwens in België gehaald. In Nederland ben ik begonnen met rijlessen en heb daar nooit mijn theorie examen afgelegd.

Maar leuk joh, je eerste rijles! Succes en heel veel plezier! Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elliot ma 23 jul 2012 - 5:47

Hoeveel lessen heb jij gehad? Ik denk een stuk of 40, ben in juli begonnen (op mijn verjaardag, de 24e) en heb op 8 april het jaar daarop mijn rijbewijs gehaald. Ik had één les per week.
Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren? Ik had het schakelen enzo wel meteen door, ik had er alleen moeite mee om, als ik had teruggeschakeld voor een bocht, mijn koppeling weer op te laten komen. Ik had het idee dat ik dan heel hard wegschoot, wat natuurlijk helemaal niet zo is. Het heeft heel wat lessen gekost om dat normaal te doen.
Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...) Ik heb tijdens mijn eerste les alleen rondjes gereden op een groot parkeerterrein, om te oefenen met het op laten komen van de koppeling. Schakelen deed ik pas de tweede of zelfs derde les volgens mij!

Oh en hoe deden jullie 't praktijk/theorie gebeuren? Eerst praktijk helemaal onder de knie hebben of eerst theorie halen? Of beide tegelijk? Is de theorie moeilijk? 't Leren valt me zo tegen als 't 'moet'...
Ik ben zoals ik zei eind juli begonnen en heb rond kerst mijn theorie-examen gehaald. Mijn rij-instructeur gaf zelf aan dat ik daar aan moest beginnen. Ik vond de theorie niet moeilijk, ik heb heel veel proefexamens geoefend met CD roms en heb mijn theorie-examen in één keer gehaald!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Poubelle ma 23 jul 2012 - 5:47

Ik heb 2 jaar geleden al eens gelest, maar met die instructeur kon ik het echt niet vinden.
Die vent zat tegen me te schreeuwen als ik een fout maakte enzo, en ik was al ontzettend nerveus elke keer dat ik in de auto stapte dus dat maakte het er niet beter op. Vooral met de koppeling kon ik niet echt overweg, dat was drama. Dat is heel lang nog zo gebleven, ook bij de tweede rijschool. Maar dat kwam doordat ik alles te snel en goed wilde doen en dan ging het dus mis.
Toen er ook nog gezeur kwam over de betalingen ben ik daar gestopt, in totaal heb ik daar 12 lessen ofzo gehad.
Toen heb ik twee jaar niet durven lessen, afgelopen oktober ben ik weer begonnen bij een andere rijschool.
M'n instructeur kende ik nog van vroeger, het is een jongen van een jaar of 23, bij hem heb ik altijd op m'n gemak in de auto gezeten. Als ik een fout maakte was de enige opmerking die ik kreeg 'Wat doe je nou?' en dan de opmerking wat ik de volgende keer beter kon doen.

Ik heb bij hem 45 lessen gehad. Ik ben na 10 lessen ongeveer begonnen met het leren van m'n theorie, daarvan heb ik een samenvatting gemaakt (als je wilt kan ik die mailen) en theorie in 1 keer gehaald.
Ook ben ik in 1 keer geslaagd voor m'n examen.

Laatst aangepast door Pixie op ma 23 jul 2012 - 5:48; in totaal 1 keer bewerkt
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  TukTuk ma 23 jul 2012 - 5:47

Aantal lessen weet ik niet, wel het aantal uur; ik heb totaal 37 uur gelest, veel lessen van 1,5 tot 2 uur gehad.

Ik ben begonnen met rondjes op een parkeerplaats in zijn 1, alleen omdat er veel kinderen waren, gingen we na 2 kleine rondjes al gelijk de weg op. Mocht gelijk zelf naar huis rijden. Heb vooral toen op het sturen geconcentreerd, maar mocht volgens mij ook al schakelen, maar weet ik niet zeker meer..
Ik had het vrij snel door, alleen was ik nog wel heel onzeker en dat zorgde er voor dat ik er langer over deed. Het enige waar ik moeite mee had was bij een stoplicht bijvoorbeeld wegrijden, de motor is heel wat keren uitgevallen Laughing

Ik ben begonnen met praktijk, en na een paar lessen had mijn instructeur mijn TTT en examen al aangevraagd, dus moest nog snel mijn theorie gaan halen toen.
Ik ben in oktober / november begonnen en in januari mijn rijbewijs gehaald.

Beide heb ik in 1x gehaald. Theorie is echt gewoon stampen, en veel oefen examens doen online (10 euro voor 10 examens geloof ik). Ik vond het echte examen alleen wel makkelijker dan al die oefen examens.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 5:52

Oh samenvatting is altijd goed Very Happy Ik sta sowieso open voor tips&trucs en aanwijzing en the whole shebang!

Ik heb ook veel nare verhalen gehoord, over vervelende instructeurs en rijscholen die de lessen 'uit rekken', om maar meer uren in rekening te kunnen brengen. M'n moeder zei ook gelijk 'Gewoon gelijk zeggen dat ze 't moeten zeggen als 't niks wordt!' Maar ja ik ben ook zo'n nerd die rustig thuis 2 stoelen naast elkaar zet en de wcrolhouderstok er naast zet, om thuis te kunnen 'schakelen', om te kunnen oefenen, 't idee en gevoel door te krijgen enz :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 23 jul 2012 - 5:54

Tris schreef:Oh samenvatting is altijd goed Very Happy Ik sta sowieso open voor tips&trucs en aanwijzing en the whole shebang!

Ik heb ook veel nare verhalen gehoord, over vervelende instructeurs en rijscholen die de lessen 'uit rekken', om maar meer uren in rekening te kunnen brengen. M'n moeder zei ook gelijk 'Gewoon gelijk zeggen dat ze 't moeten zeggen als 't niks wordt!' Maar ja ik ben ook zo'n nerd die rustig thuis 2 stoelen naast elkaar zet en de wcrolhouderstok er naast zet, om thuis te kunnen 'schakelen', om te kunnen oefenen, 't idee en gevoel door te krijgen enz Rijbewijs halen-vragen! 253468018

Dat schakelen heb je echt binnen no-time door, daar hoef je niet voor te oefenen hoor Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Angela_1986 ma 23 jul 2012 - 5:54

Oh ik vond het ook zó spannend en als het aan mij had gelegen was ik nooit begonnen... Maar nu ben ik er super blij mee! :cheering:

Ik heb geloof ik iets van 40 lessen gehad. En tegelijkertijd begonnen met het leren van de theorie maar die heb ik wel pas na een half jaar gehaald want dat certificaat was maar tijdelijk geldig.
Het viel me mee hoe snel ik het onder de knie had. Maar toen ik net gewend was kreeg ik een andere lesauto laughcry
De 1e x hoefde ik niet zelf thuis weg te rijden maar gingen we eerst naar een rustige, brede plek met voldoende ruimte. Het was daar altijd druk met lesauto's haha!

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 5:54

AngelNyn schreef:
Tris schreef:Oh samenvatting is altijd goed Very Happy Ik sta sowieso open voor tips&trucs en aanwijzing en the whole shebang!

Ik heb ook veel nare verhalen gehoord, over vervelende instructeurs en rijscholen die de lessen 'uit rekken', om maar meer uren in rekening te kunnen brengen. M'n moeder zei ook gelijk 'Gewoon gelijk zeggen dat ze 't moeten zeggen als 't niks wordt!' Maar ja ik ben ook zo'n nerd die rustig thuis 2 stoelen naast elkaar zet en de wcrolhouderstok er naast zet, om thuis te kunnen 'schakelen', om te kunnen oefenen, 't idee en gevoel door te krijgen enz Rijbewijs halen-vragen! 253468018

Dat schakelen heb je echt binnen no-time door, daar hoef je niet voor te oefenen hoor Laughing

Was een bijwijzevaahaan Rijbewijs halen-vragen! Talk2hand
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Tinus ma 23 jul 2012 - 5:56

Het aantal lessen weet ik niet meer precies. Ik ben begonnen in november en had in juni het jaar erop mijn rijbewijs, ik leste in keer in de week. De eerste les moest ik meteen achter het stuur, wat ik niet verwacht had. Bij de eerste kruising kon ik niet optrekken en sloeg ie af, lekker half op de weg! Laughing We zijn toen naar een parkeerplek gereden, daar geoefend. Weet wel dat de instructeur me heel erg hielp met de koppeling e.d.
Toen in examen deed, zo'n 10 jaar terug, had je nog een TTT, weet niet of die nu nog bestaat. Maar heb dat wel gedaan en toen hoefde ik niet meer in mijn examen zelf die te doen, scheelde wel een hoop. Qua theorie is het gewoon stampen en leren en vooral, oefenen! Ik had zo'n disc met oefeningen die je op de computer kon doen, zou ik je wel aanraden.
In het begin is het natuurlijk spannend en eng, ik denk dat iedereen dat wel heeft. Maar je leert het echt, en dan zie je dat je zelfvertrouwen ook groeit en het je steeds makkelijker af gaat!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Blond ma 23 jul 2012 - 5:56

Ik heb veel lessen gehad, was absoluut geen natuurtalent. Pas de 3e keer geslaagd. Ik had ook een lul van een instructeur trouwens, werd heel onzeker van hem. Ik had toen voor mezelf op moeten komen en een andere instructeur vragen, maar dat durfde ik niet destijds.
Ik heb pas echt goed leren rijden op Curaçao, toen ik dagelijks reed.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kajaka88 ma 23 jul 2012 - 5:58

De eerste keer moest ik op een niet zo'n druk veldweggetje laten zien wat ik kon. Zodat mijn instructeur wist wat hij van me kon verwachten. Daarna gingen we naar een steeds drukkere wijk. Heb volgens mij wel zo'n 40 uur gelest, als het niet meer is, want ben ook nog een keer gezakt. En heb daarna natuurlijk nog meer lessen gehad.

Theorie heb ik gewoon thuis geleerd. Ben niet naar les geweest daarvoor. Die heb ik in 1 keer gehaald.

De reden dat ik trouwens de eerste keer gezakt was, was dat ik te voorzichtig was. Dus alvast voor het afrijden; Wees niet te voorzichtig!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 6:00

Ghehe mijn broer heeft 3x praktijkexamen moeten doen; de eerste keer was-ie te roekeloos en de tweede keer te voorzichtig Very Happy Is ook een lastig iets, geloof ik... Maar als ik 't zo lees, ben k wel blij m'n instructeur te kennen! (En de overige instructeurs trouwens ook, de rijschool is van een oude vriend van m'n ouders, waardoor ik gelukkig ook goedkoper les, mochten er wel 80 lessen nodig zijn....)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop ma 23 jul 2012 - 6:07

Haha ik zie het al voor me Laughing
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Rush ma 23 jul 2012 - 6:09

Ik heb 17 lessen gehad van 1 uur. Ik had nog de oude theorie manier en dat ging redelijk, het nieuwe bind ik moeilijker. Het moeilijkste vond ik alles tegelijk moeten doen, dat was in het begin even chaos.

Oh en achteruit bochtjes maken haha. Ik ben nog geen achteruit rij held, terwijl ik wel weer makkelijk achteruit inparkeer. Nou iedere gek zn gebrek laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 6:17

Moet je achteruit bochtjes maken?.. Waarom? :/

God volgens mij word ik zo'n idioot die alles ontwijkt en gewoon binnenroutes neemt om situaties te ontwijken...

De laatste keer dat ik achter 't stuur zat, was op een parkeerterrein bij 't strand, 's avonds laat. Maaar ik was daarvoor wezen zeilen en daar zit 't roer in 't midden van de boot. Dus wil je rechtdoor; hou je roer recht. In een auto zit je natuurlijk niet in 't midden, dus ik ben echt op een cm van de andere auto's gaan rijden, omdat ik zo de neiging had 't stuur in 't midden van de weg te houden...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame ma 23 jul 2012 - 6:25

Hier een held de pas de 5e x het examen heeft gehaald, echt flink last van faalangst. In totaal zon 60/70 uur les gehad, dus in verhouding gewoon de eerste keren veel te weinig uur gereden (want geen aanleg). Theorie in 2x gehaald, gewoon veel leren en oefenen mrt cd werkt goed. Hoewel de nieuwe verkeersinzicht vragen wel lastig zijn.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 6:28

Tris schreef:Ik ga volgende week beginnen met lessen! IEH ik vind 't spannend, want ik durf niet zo heel erg goed...M'n ehm instructeur heet 't toch? Is een vriend van de familie, wat 't alweer iets makkelijker maakt, maar k blijf beetje zenuwachtig. Is 't niet moeilijk, is de weg niet opeens te smal etc.. Hoewel ik 't beetje eng vind, wil ik 't wel gewoon snel leren, maar wat is snel? Dus Very Happy

Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...)

*edit; ik begrijp dat 't voor iedereen verschillend is, maar een grof ongeveertje is wel leuk om te lezen Very Happy

Hahah van mijn verhaal wordt je denk ik niet blij:

Ik heb 40 lesuren gehad ongeveer, maar deed vaak 2 uren achter elkaar. Bij mij ging het gelijk al redelijk. Niet veel last gehad van stutteren. De eerste les was gelijk op mijn 18e verjaardag. Ik moest toen al iemand naar huis brengen en langs een weg gaan die ik echt vreselijk vond, namelijk langs het water en die weg is vrij smal als je met twee auto's er langs rijdt. Maar ook dat kwam wel weer goed Wink

Ik heb praktijk en theorie gelijk gedaan. Ik vond het theorie leren wel leuk omdat ik er met mijn vriend een wedstrijdje van maakte. Je had namelijk vrij veel voorbeeld vragen in mijn boek, dus dan deden we wie de meeste goed had etc. Ik heb wel geluk gehad dat gevaarherkenning toen net getoetst werd, want toen mocht je nog veel fouten hebben. Dat vond ik wel lastig, maar had ik ook nooit geoefend.. :P
Ik ben destijds in april begonnen, in augustus theorie en ben in december geslaagd voor mijn rijbewijs. Beiden in 1x.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle ma 23 jul 2012 - 6:36

Fruity schreef:
Tris schreef:Ik ga volgende week beginnen met lessen! IEH ik vind 't spannend, want ik durf niet zo heel erg goed...M'n ehm instructeur heet 't toch? Is een vriend van de familie, wat 't alweer iets makkelijker maakt, maar k blijf beetje zenuwachtig. Is 't niet moeilijk, is de weg niet opeens te smal etc.. Hoewel ik 't beetje eng vind, wil ik 't wel gewoon snel leren, maar wat is snel? Dus Very Happy

Hahah van mijn verhaal wordt je denk ik niet blij:

Ik heb 40 lesuren gehad ongeveer, maar deed vaak 2 uren achter elkaar. Bij mij ging het gelijk al redelijk. Niet veel last gehad van stutteren. De eerste les was gelijk op mijn 18e verjaardag. Ik moest toen al iemand naar huis brengen en langs een weg gaan die ik echt vreselijk vond, namelijk langs het water en die weg is vrij smal als je met twee auto's er langs rijdt. Maar ook dat kwam wel weer goed Wink

Ik heb praktijk en theorie gelijk gedaan. Ik vond het theorie leren wel leuk omdat ik er met mijn vriend een wedstrijdje van maakte. Je had namelijk vrij veel voorbeeld vragen in mijn boek, dus dan deden we wie de meeste goed had etc. Ik heb wel geluk gehad dat gevaarherkenning toen net getoetst werd, want toen mocht je nog veel fouten hebben. Dat vond ik wel lastig, maar had ik ook nooit geoefend.. :P
Ik ben destijds in april begonnen, in augustus theorie en ben in december geslaagd voor mijn rijbewijs. Beiden in 1x.

Waarom zou ze niet bij worden van jouw verhaal?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 6:37

Oh omdat ik de eerste les gelijk langs het water en op een vrij smalle weg moest rijden en zij dat al beschrijft als iets wat ze eng vind. En dat het dus wel voor kan komen dat ze bij de eerste les ergens langs moet wat ze 'eng' vindt.

Gast
Gast

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 6:39

Nouja ik ben gewoon een beetje bang dat een brede weg opeens verandert in een poort of zo Very Happy Ik heb echt een ruimtelijk inzicht van likmnvessie (of zo, ik ken die uitdrukking eigenlijk niet zo goed) dus ik weet nooit hoe ik een auto ergens door heen ga krijgen, ik baal al van 't kratje voorop m'n fiets, omdat ik nu steeds om rij, ipv even ergens tussendoor te piepen, omdat ik 't niet kan inschatten..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Joli86 ma 23 jul 2012 - 6:43

Eerste les mocht ik meteen thuis aanrijden, hoefde alleen maar gas te geven en te sturen. Koppelen, remmen en schakelen deed mijn instructeur, had alles wel redelijk snel door.
In totaal heb ik 42 uur les gehad en in precies 8 maanden mijn rijbewijs gehaald, gelukkig 1ste x geslaagd! smile
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Marin ma 23 jul 2012 - 7:05

Hoeveel lessen heb jij gehad? Ik ben nog niet klaar met m'n rijlessen. Ik heb er nu 40 gehad. Ik had een pakket van 35 lessen inclusief theorielessen, theorie examen en praktijk examen. Dat laatste moet ik dus nog doen. Ik zit dus al over m'n aantal lessen in het pakket heen, maar betaal nu losse lessen. De laatste paar keer neem ik dubbeluren.

Had je 't gelijk een beetje door of bleef je de eerste 10x stutteren? Ik ben pas 1 keer afgeslagen en dat was op de dag dat ik ontspannen raakte, dus zo slecht kan dat niet zijn toch Wink Maar verder... nee. Maar dat komt ook omdat ik eerst een superslechte instructrice had, die echt heel negatief was. Daardoor voelde ik me helemaal niet op m'n gemak bij haar in de auto. Ook ben ik nog een half jaar gestopt toen ik overspannen raakte, dus daarna moest ik het weer oppikken. MAAR... Ik vind autorijden wel heel leuk en sinds ik een nieuwe instructeur heb, gaat het veel beter en helemaal sinds hij net een nieuwe auto heeft, gaat het ineens van vroemmmm vroemmmmm ik ga snel en ik kan het! Ik heb het licht gezien! Nou hopelijk nog een paar lessen tot m'n examen!

Wat deed je de eerste les? (Geloof dat je begint met schakelen toch? En op een hele brede weg rijden? God ik hoop 't...) Tijdens de eerste 5 lessen moest ik nog niet eens schakelen joh! Eerst maar eens sturen en daarna gas geven en remmen leren.

Ik had een rijschool uitgekozen waar ook theorielessen gegeven werden en de rijschool zat bij me op de hoek, dus dat leek me makkelijk voor de lessen..maar in de praktijk ben ik maar 1 keer naar zo'n les geweest. Maar op zich is dat wel heel handig, je leert er wel veel van. Ik had nog best moeite met de theorie, maar uiteindelijk heb ik met weinig fouten gewoon in één keer gehaald. De praktijk had ik veel meer moeite mee. Ik benader alles zo theoretisch en wil door m'n faalangst alles gewoon helemaal goed doen, maar zo werkt het gewoon niet in de praktijk. Dat heeft dus even moeite gekost.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Bazinga ma 23 jul 2012 - 7:24

Hoe lang zijn jullie er qua tijd mee bezig? Dus niet in lestijden, maar in maanden zegmaar...

Ik twijfel, enerzijds denk ik, ik betaal maar 20 euro per les, ik neem gewoon 2 lessen per week (als dat mogelijk is) dan ben ik er sneller vanaf, maar 't scheelt me wel financieel als ik gewoon wekelijks les :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: