Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even sollicitatiebrief check??? Update1

+10
Filoria
luisa
Raindrop
Bay
minoessepoes
Lady4
Lavendel
Jeanette
_Nina
SleepingBeauty
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  SleepingBeauty zo 22 jul 2012 - 20:32

Dit is de kern van mijn brief.

Na aanleiding van uw vacature op ......, neem ik de vrijheid te solliciteren naar de functie als verpleegkundige op de afdeling cardiologie.

Op dit moment ben ik werkzaam bij ............. voor 20 uur in de week. Ik ben op zoek naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week.
Ik ben in het ziekenhuis werkzaam ben geweest op verschillende afdelingen op oproepbasis. Hierdoor heb ik ook diverse diensten op de cardiologie gewerkt en dit sprak me altijd meer aan dan andere afdelingen. Ik vond het erg interessant en zou graag hierin meer willen leren en ervaringen op doen.
Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor de patiënt en een goede samenwerking met collega’s, door goede communicatie en open te staan voor elkaar.


Wat vinden jullie van de motivatie, hebben jullie nog andere ideeeen.
Ik ben hier altijd zo slecht in!


Laatst aangepast door SleepingBeauty op di 24 jul 2012 - 21:32; in totaal 1 keer bewerkt
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  _Nina zo 22 jul 2012 - 20:33

Naar aanleiding van Wink
Edit: er wordt trouwens aangeraden om alinea's niet met 'ik' te beginnen, dat heb je ook niet, maar ik maakte er ook altijd een sport van om m'n zinnen niet met 'ik' te beginnen. Ik vind dat altijd zo 'ikke, ikke, ikke' staan...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Jeanette zo 22 jul 2012 - 20:36

Er zijn een paar schoonheidsfoutjes;

Na aanleiding van uw vacature op ......, neem ik de vrijheid te solliciteren naar de functie als verpleegkundige op de afdeling cardiologie.

Op dit moment ben ik werkzaam bij ............. voor 20 uur in de week. Ik ben op zoek naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week.
Ik ben in het ziekenhuis werkzaam ben geweest op verschillende afdelingen op oproepbasis. Hierdoor heb ik ook diverse diensten op de cardiologie gewerkt en dit sprak me altijd meer aan dan andere afdelingen. Ik vond het erg interessant en zou graag hier meer in willen leren en ervaringen op willen doen.
Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor de patiënt en een goede samenwerking met collega’s, door goede communicatie en open te staan voor elkaar.


Dik gedrukte heb ik veranderd. Bij de zin van 'Ben', heb je dit twee keer er in staan. Verder zou ik niet noteren dat cardiologie je meer aanspreekt dan andere afdelingen, maar dat je hierin je ambitie is en daar graag verder zou willen leren/werken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Lavendel zo 22 jul 2012 - 21:01

Ik zou er uitlaten dat je op oproepbasis hebt gewerkt endat je nu maar 20 uur werkt). Dit is niet echt relevant hier in de brief en dit komt minder over dan dat ze denken dat je een gewoon contract hebt gehad voor meer uur. Als ze dat belangrijk vinden om te weten vragen ze het wel in een gesprek.

Gewoon zeggen dat je op verschillende afdelingen werkzaam bent geweest en ervaring hebt met cardiologie.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Lady4 zo 22 jul 2012 - 23:08

Ik vind het enthousiasme er niet vanaf spatten eerlijk gezegd. Een vrije standaard motivatie, zoals ze er wel meer zullen krijgen. Je mag jezelf best wat meer verkopen en wat enthousiaster zijn over de cardiologie.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  _Nina zo 22 jul 2012 - 23:16

Lady4 schreef:Ik vind het enthousiasme er niet vanaf spatten eerlijk gezegd. Een vrije standaard motivatie, zoals ze er wel meer zullen krijgen. Je mag jezelf best wat meer verkopen en wat enthousiaster zijn over de cardiologie.
Hier ben ik het ook wel mee eens. Je geeft aan op zoek te zijn naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week, maar er komt nergens in die brief naar voren dat je uitdaging bij cardiologie ligt. Het komt op mij over dat je een uitdagende baan wilt, 32 uur in de weke wilt werken, maar dat het je eigenlijk niets uitmaakt watvoor baan. Dan denken zij ook, word maar putjesschepper, ook uitdagend...
Geef aan waaróm cardiologie je meer aanspreekt, want met alleen het zinnetje dat het je meer aanspreekt dan andere afdelingen, ga je het niet redden vrees ik inderdaad.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 23:44

Geef aan waarom juist dat ziekenhuis. probeer te voorkomen dat het een standaardbrief word die je eigenlijk naar elk ziekenhuis kunt sturen.
Verder vind ik dat je zinnen te vaak met ik beginnen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  minoessepoes ma 23 jul 2012 - 0:01

Probeer geen loze kreten te gebruiken, geef aan waarom het in jou ogen een uitdagende baan is, waarom cardiologie je meer aanspreekt dan andere afdelingen enz.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  SleepingBeauty ma 23 jul 2012 - 0:58

Dat vond ik zelf ook wel een beetje, maar vind het heel lastig om dat nou juist op papier te zetten...Rolling Eyes

Ga er nog eens naar kijken...



Dank voor jullie tips meiden
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 1:53

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Bay ma 23 jul 2012 - 4:44

Eens met voorgaande . Daarnaast zou ik je opening wat "specialer" maken zodat de lezer meteen geinteresseerd is en niet weer denk...n.a.v. bla bla bla

Ik heb wel tips voor je of een voorbeeld van mijn sollicitatiebrieven maar dat doen ik liever via pm. Krijg altijd zeer positieve reacties op mijn brief. Daarnaast werd tijdens mijn minor sollicitatie.training op mijn HBO opleiding mijn brief en cv altijd als voorbeeld gebruikt.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 5:20

Hoe doe jij de opening altijd Zilver?
Kan je je brief eens naar mij sturen, ik ben wel benieuwd namelijk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Raindrop ma 23 jul 2012 - 5:38

Yasmin schreef:Hoe doe jij de opening altijd Zilver?
Kan je je brief eens naar mij sturen, ik ben wel benieuwd namelijk Even sollicitatiebrief check??? Update1 561177

Ook naar mij als je wilt? Ik ben ook wel benieuwd Even sollicitatiebrief check??? Update1 561177
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  luisa ma 23 jul 2012 - 5:46

Ik vind het niet mooi om de zin te gebruiken, ' neem ik de vrijheid te solliciteren op'. Niks mis met die zin, maar vind ik meer toepasselijk bij een open sollicitatie. Ik zou hier gewoon doen n.a.v. solliciteer ik op de functie van... o.i.d.
Maar goed, is een kwestie van voorkeuren denk ik.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 6:05

Sluit me aan bij Lady4 en had je niet uitgenodigd voor een gesprek op basis van deze motivatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:01

luisa schreef:Ik vind het niet mooi om de zin te gebruiken, ' neem ik de vrijheid te solliciteren op'. Niks mis met die zin, maar vind ik meer toepasselijk bij een open sollicitatie. Ik zou hier gewoon doen n.a.v. solliciteer ik op de functie van... o.i.d.
Maar goed, is een kwestie van voorkeuren denk ik.

Ik vind het ook een beetje apart staan.Ik vind persoonlijk ook altijd zo raar als mensen zeggen: naar aanleiding van uw vacature in.. Dan denk ik altijd van:waarom zetten mensen dat erin, bedrijf zelf weet ook wel toch waar ze de vacature geplaatst hebben?

Trouwens, goede opbouw Zilver smile Ook origineel!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Filoria ma 23 jul 2012 - 8:41

SleepingBeauty schreef:Dit is de kern van mijn brief.

Na aanleiding van uw vacature op ......, neem ik de vrijheid te solliciteren naar de functie als verpleegkundige op de afdeling cardiologie.

Op dit moment ben ik werkzaam bij ............. voor 20 uur in de week. Ik ben op zoek naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week.
Ik ben in het ziekenhuis werkzaam ben geweest op verschillende afdelingen op oproepbasis. Hierdoor heb ik ook diverse diensten op de cardiologie gewerkt en dit sprak me altijd meer aan dan andere afdelingen. Ik vond het erg interessant en zou graag hierin meer willen leren en ervaringen op doen.
Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor de patiënt en een goede samenwerking met collega’s, door goede communicatie en open te staan voor elkaar.


Wat vinden jullie van de motivatie, hebben jullie nog andere ideeeen.
Ik ben hier altijd zo slecht in!
Ik ben in een positieve bui, dus wil je even complimenteren met de dikgedrukte zinnen. Die vind ik heel mooi. Helder, relevant en enthousiast. Die moet je laten staan wat mij betreft!

Probeer meer punten en minder 'en' en komma's te gebruiken. Dat leest prettiger. Maar ik ben het niet met je eens dat je hier slecht in bent hoor! Heb een hoop motivaties gezien die veeeeeel minder goed waren geschreven.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Flower_L ma 23 jul 2012 - 9:41

Na aanleiding van uw vacature op ......, zou ik graag willen solliciteren naar de functie als verpleegkundige op de afdeling Cardiologie.

Op dit moment ben ik voor 20 uur per week werkzaam bij ............. . Echter, ik ben op zoek naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week.
In het ziekenhuis ben ik op verschillende afdelingen op oproepbasis werkzaam geweest. Hierdoor heb ik diverse diensten op de afdeling Cardiologie gewerkt, wat mij altijd meer aansprak dan de andere afdelingen. Ik vind het erg interessant (wat vind je dan precies interessant? heel kort en bondig, rest is juist om nieuwsgierigheid te wekken) en zou graag meer ervaring op willen doen. Wat verwacht je van de functie? Ik vind het belangrijk om oog te hebben voor de patiënt, evenals voor een goede samenwerking met collega’s, door goede communicatie en open te staan ?? voor elkaar.




niet teveel zinnen beginnen met 'Ik'. en je moet ook iets van jezelf laten zien. Bedoel, iedereen zal erin zetten dat hij of zij het een interessante functie vindt. Waarom jij?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Lady4 ma 23 jul 2012 - 11:06

Ik heb je via pm mijn sollicitatiebrief gestuurd. Misschien heb je er wat aan. Ik ben op basis van deze brief uitgenodigd voor gesprek en toen aangenomen op de spoed.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  SleepingBeauty ma 23 jul 2012 - 19:21

Wauw super bedankt voor jullie reacties.

Ik ga nog wel even aan de brief sleutelen, want zie er goede tips tussen staan.

Lady; bedankt voor je brief, heb ik ook zeker wat aan!!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  SleepingBeauty di 24 jul 2012 - 21:31

Naar aanleiding van uw vacature op ,,,,,,,,solliciteer ik naar de functie als verpleegkundige op de afdeling cardiologie.

Op dit moment ben ik werkzaam bij,,,,,,,,,,,,,20 uur in de week. Ik ben op zoek naar een uitdagende baan voor 32 uur in de week.
In het ziekenhuis ben ik werkzaam geweest op verschillende afdelingen via een flexpool. Hierdoor heb ik ook diverse diensten op de cardiologie gewerkt met veel plezier.
Ik vond het erg interessant en zou graag hier meer in willen leren en ervaringen op willen doen. Het spreekt mij aan omdat het een dynamische afdeling is, waarin situaties ook zo kunnen veranderen en je soms acuut moet handelen. Dat mis ik nu soms in mijn werkzaamheden.

In mijn werk vind ik het belangrijk om oog te hebben voor de patiënt en een goede samenwerking met collega’s, door goede communicatie en open te staan voor elkaar. Ik kan goed omgaan met drukte op een afdeling en weet mijn prioriteiten te stellen.




Nou heb een poging gedaan om het aan te passen.
Het is trouwens geen interne sollicitatie. Ik werk nu in de revalidatie;)
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 22:35

Ik vind hem nog steeds niet goed..
Wat ik mis: vertel wat over je persoonlijke eigenschappen. Lijkt mij dat je flexibel, klantgericht moet zijn en goed kunnen aanpassen/inleven in de patient.
En waarom juist dat ziekenhuis?
Ik vind je motivatie ook niet zo. Het lijkt mij dat elke afdeling binnen een ziekenhuis dynamisch is en dat je accuut moet kunnen handelen.

Je kunt bijvoorbeeld noemen dat de patiënten anders zijn, ouder/jonger(ik heb zelf echt geen idee of dat zo is) en dat je daar een uitdaging inziet. Of dat juist cardiologie constant verandert en dat je daar verder in zou willen doorgroeien.

Je zegt ook dat je goed om kunt gaan met drukte, noem een voorbeeld?
Is dit trouwens je hele brief? Die van mij zijn altijd 3 kwart a4

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Discordia di 24 jul 2012 - 22:55

Mijn brieven zijn meestal 1 a4 lang. Ik vind je brief niet bijster spannend of origineel. Maar ik heb even snel wat voor je opgesteld:

Geachte heer, mevrouw,

Op de website van (organisatie) zag ik de vacature van verpleegkundige op de afdeling cardiologie. Uiteraard vindt u veel van mijn studie- en werkverleden terug in mijn cv, maar graag leg ik u middels deze brief uit waarom de functie mij aanspreekt.

Momenteel ben ik werkzaam als (functie). Dit doe ik met veel plezier, maar het betreft een functie van 20 uur in de week. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging waarbij ik mij voor minimaal 32 uur in de week kan inzetten. Door het werken via een flexpool ben ik al met veel verschillende afdelingen in aanraking gekomen. Zo heb ik ook diverse diensten op de afdeling cardiologie gewerkt. De dynamiek van deze afdeling spreekt me aan en ontbreekt nu in mijn fuctie. Ik zou graag meer willen leren en ervaring opdoen op de afdeling cardiologie in een ziekenhuis.

De keuze voor het (naam ziekenhuis) is bewust gedaan omdat ..... (reden)

De visie van het ziekenhuis neem ik mee in mijn eigen dagelijkse werkzaamheden. Ik vind het zeer belangrijk om oog te hebben voor de patiënt en goed en nauwkeurig samen te werken met collega’s. Door de ervaring die ik al bezit op het gebied van verpleegkunde weet ik goed hoe ik hoofd- en bijzaken moet scheiden om zo efficient mogelijk te werken.

Ik hoop dat mijn brief reden is om mij uit te nodigen voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,
(naam)
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 22:59

De briefopzet van Discordia vind ik een heel goede! Hij bekt lekker en geeft relevante informatie weer. Hij komt ook heel spontaan en zelfverzekerd over.

Je eigen brief is zo... standaard en wat saai, om eerlijk te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Jeanette di 24 jul 2012 - 23:00

Ja, die van Discordia is mooi! Je mag jezelf zeker meer verkopen inderdaad!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Even sollicitatiebrief check??? Update1 Empty Re: Even sollicitatiebrief check??? Update1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum