Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

+2
Cow
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:40

Tijdens de afwas werd 1 van mn zusjes boos en shagerijnig. Ze was op iedereen boos en shagerijnig. Ik weet nog steeds niet waarom, maar ik was nogal verbijsterd. Ik dacht echt dat ik niets gedaan had. Het werd alleen maar erger totdat ik maar gestopt ben met afdrogen. Anders zou ik helemaal uit mn slof schieten. Mn vader zei dat ik samen met mn broertje de was moest afhalen en ophangen.
Verbijsterd gingen we naar boven. Mn broertje mopperde nog door, maar ik probeerde met alle spanning van de ruzie mijzelf nog rustig te krijgen. We hadden de was afgehaald en legde die op het bed van mn ouders zodat de rest zelf hun eigen droge was kon uitzoeken.
Met een volle mand met was ging ik naar de zolder om was op te hangen, met nog alle spanningen in mijn hoofd, gedachten en lichaam. Drie t-shirts moest ik op hangen en een trui. Ondertussen ik was mijzelf aan het bedenken wat ik ga terug zeggen tegen mn zusje. Ik haalde een wit vochtig t shirt uit de wasmand. Ik kon zien dat er bij de kraag iets opgeschreven was met een eddingstift. (dat doen we altijd om alle kleding te kunnen onderscheiden) Ik draaide de t shirt om zodat ik het kon lezen.... "MAM" stond er in de kraag. Warempel, de T-shirt van mn moeder. Ik kreeg tranen in mijn ogen en ik begon te huilen.
Alsof mn moeder tegen me zei: "rustig nou en geen ruzie meer maken". Dat zou ze hebben gedaan als we met zn allen ruzie hadden: iedereen tot kalmte bedaren en gewoon verder gaan. Heel even voelde het alsof mn moeder bij me was. Ik heb nu nog tranen in mn ogen en mn make up is uitgelopen. Maar ik voel me wel een stuk rustiger in mijn hoofd!

Goh, is mn moeder toch nog een beetje bij ons...

(ik moest dit even van me afschrijven)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Lejow di 25 jan 2011 - 7:46

Dat lijkt me een emotioneel maar zeer warm moment Bitterkoek!!
Fijn dat het je geholpen heeft om je wat rustiger te maken.

Veel sterkte nog voor de komende tijd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:47

Ik sluit mij bij Lejow aan.

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:48

Wat fijn dat dit even precies op het juiste moment kwam!
*knuffel*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Cow di 25 jan 2011 - 7:48

Wij zeggen dan altijd dat ze op bezoek zijn geweest. Ik vind het een heerlijke gedachte.....
Het zet je weer even met 2 benen op de grond, heb je het zo ook aan je zusje verteld? Weet zij ook gelijk hoe jij je voelde en kun je het samen over je moeder hebben....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Lady4 di 25 jan 2011 - 7:49

Wat fijn dat het even voelde alsof je moeder er was. Ik geloof er wel in dat mensen over je blijven waken en dicht in de buurt zijn. Ik denk dat je de reactie van je zusje niet te zwaar moet opvatten. Jullie zitten in een hele moeilijk periode en dit is ongetwijfeld een wanhopige uiting van woede, verdriet en wanhoop van haar kant. Probeer haar dus niet te hard aan te pakken, aan een troostend gebaar heeft ze nu meer. Misschien had je vader dit ook door en heeft hij jou en je broertje daarom wel even naar boven gestuurd, zodat hij even alleen met haar kan praten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:50

ILD schreef:Wij zeggen dan altijd dat ze op bezoek zijn geweest. Ik vind het een heerlijke gedachte.....
Het zet je weer even met 2 benen op de grond, heb je het zo ook aan je zusje verteld? Weet zij ook gelijk hoe jij je voelde en kun je het samen over je moeder hebben....

Wouw.... daar ben ik niet eens op gekomen! Bedankt! Dat ga ik zeker doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:53

hug de tranen springen in mn ogen.
Fijn dat jij het zo voelde en dat het op het juiste moment kwam. Hopelijk is het snel weer goed met je zusje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Angela_1986 di 25 jan 2011 - 7:54

Toeval bestaat niet... hug
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Cow di 25 jan 2011 - 7:56

Bitterkoek_ schreef:
ILD schreef:Wij zeggen dan altijd dat ze op bezoek zijn geweest. Ik vind het een heerlijke gedachte.....
Het zet je weer even met 2 benen op de grond, heb je het zo ook aan je zusje verteld? Weet zij ook gelijk hoe jij je voelde en kun je het samen over je moeder hebben....

Wouw.... daar ben ik niet eens op gekomen! Bedankt! Dat ga ik zeker doen!
Goed zo, sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap. Je zusje weet hoe jij je voelde toen ze zo rot deed en je kan dan mooi vertellen dat het shirt van je moeder precies op het goede moment kwam waardoor het niet evt onnodig escaleerde.
Je hebt elkaar nodig en deze tijd. Help elkaar dan ook, je moeder kwam jullie nu ook even helpen. Ruzie is nergens voor nodig, het leven is zo kort.....
En nu zit ik hier met tranen in mijn ogen.....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:08

Angela_1986 schreef:Toeval bestaat niet... hug

Klopt, hier niet nee.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Try di 25 jan 2011 - 8:12

Elodie schreef: hug de tranen springen in mn ogen.
Same here..

Fijn dat dit zo gebeurde en dat je daar een soort troost uit kan putten want het lijkt me supermoelijk.. Heb je al met je zusje gepraat?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 8:34

Ja soort van. Ik heb tegen haar gezegd wat er was gebeurd. Ze is weer rustig en ze had zo te zien met mn pa en mn andere zusje gepraat. Het is weer goed. smile Wij zijn weer met zn allen tv gaan kijken. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Try di 25 jan 2011 - 8:39

Bitterkoek_ schreef:Ja soort van. Ik heb tegen haar gezegd wat er was gebeurd. Ze is weer rustig en ze had zo te zien met mn pa en mn andere zusje gepraat. Het is weer goed. smile Wij zijn weer met zn allen tv gaan kijken. smile

Fijn smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  SoGood di 25 jan 2011 - 8:43

Mooi.. smile
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alsof het zo bedoeld moest zijn.....  Empty Re: Alsof het zo bedoeld moest zijn.....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum