Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow di 25 jan 2011 - 7:34

Zijn hier moeders die zwanger zijn (geweest) en het hypermobiliteits syndroom hebben?
Ik heb hier zelf last van en vraag me af hoe jullie dat tijdens de zwangerschap / bevalling ervaren hebben!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 7:37

Liva heeft dat toch ook?
Of zit ik er nu finaal naast?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Angela_1986 di 25 jan 2011 - 7:56

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb ook HMS en vooral veel last van mijn bekken dus ik vraag me wel af hoe dat zou gaan als ik eventueel ooit zwanger zou raken...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 22:02

Hazeltje schreef:Liva heeft dat toch ook?
Of zit ik er nu finaal naast?

Liva is draagster van hemofilie.

Of ze ook hypermobiel is weet ik niet ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast di 25 jan 2011 - 22:53

Alex167 schreef:
Hazeltje schreef:Liva heeft dat toch ook?
Of zit ik er nu finaal naast?

Liva is draagster van hemofilie.

Of ze ook hypermobiel is weet ik niet ...

Ja, dat bovenste weet ik inderdaad.
Ik dacht het onderste ook maar ik begin nu te twijfelen....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 0:48

Ik heb dat ook en ik ben niet geheel ongeschonden uit beide zwangerschappen/bevallingen gekomen helaas.
Ik had erg veel last van mijn bekken, brak mijn schaambot bij de bevalling van Tygo. Bij de zwangerschap van Jens zat ik al vrij vroeg in een rolstoel en is het een geplande keizersnede geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:24

Hazeltje schreef:
Alex167 schreef:
Hazeltje schreef:Liva heeft dat toch ook?
Of zit ik er nu finaal naast?

Liva is draagster van hemofilie.

Of ze ook hypermobiel is weet ik niet ...

Ja, dat bovenste weet ik inderdaad.
Ik dacht het onderste ook maar ik begin nu te twijfelen....

Liva heeft volgens mij geen hypermobiliteit, anders heeft ze het goed verborgen gehouden voor me. We zijn een tijd heel erg close geweest en toen hoorde ik er niks over. Misschien verwar je het met hsp? Ze is hoogsensitief namelijk.

Ik wist trouwens niet Lejow, dat je dat hebt. Vervelend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 4:29

Ja, tis best klote haha
Mijn vingers schieten geregeld uit zijn kommetjes, mijn kaak schiet uit zijn kom of op slot als ik gaap of in een appel bijt (ik snij mijn appeltje dus netjes in stukjes hehe).
Mijn rug is een zwakke plek en na een lange dag veel zitten of veel staan vieren mijn knieën feest..

Vroeg me dus af hoe het zat met zwanger zijn.. Omdat mijn heupen ook flink ver door kunnen buigen enzo. Wellicht een optie om deze voor een zwangerschap zo sterk mogelijk te trainen?

Ja dat van je schaambot wist ik Lieskuh, dat moet me toch zo'n pijn hebben gedaan Sad Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:34

Nee, dan denk ik niet dat Liva het heeft.
Sorry!

Het lijkt me vrij pittig dan Lejow als ik dat van Lieskuh lees en wat jij allemaal hebt.
Misschien dan zodra je het weet ook naar een therapeut die wellicht hier veel vanaf weet?
Geen idee of je daar iets aan hebt hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:41

Lejow schreef:Ja, tis best klote haha
Mijn vingers schieten geregeld uit zijn kommetjes, mijn kaak schiet uit zijn kom of op slot als ik gaap of in een appel bijt (ik snij mijn appeltje dus netjes in stukjes hehe).
Mijn rug is een zwakke plek en na een lange dag veel zitten of veel staan vieren mijn knieën feest..

Vroeg me dus af hoe het zat met zwanger zijn.. Omdat mijn heupen ook flink ver door kunnen buigen enzo. Wellicht een optie om deze voor een zwangerschap zo sterk mogelijk te trainen?

Ja dat van je schaambot wist ik Lieskuh, dat moet me toch zo'n pijn hebben gedaan Sad Sad

Joh, Hazeltje, maakt niet uit hoor.

Het klinkt behoorlijk beroerd Lejow, wat je omschrijft. Misschien is het handig om advies in te winnen bij een arts?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 4:45

Ja denk dat dat verstandig is hehehe

Als ik bij de ortho / tandarts lig kan ik mijn mond ook niet ver open doen, dan knaktie er uit.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 4:48

Lejow schreef:Ja denk dat dat verstandig is hehehe

Als ik bij de ortho / tandarts lig kan ik mijn mond ook niet ver open doen, dan knaktie er uit.

Oh jeetje.. Nou ik zou gewoon de huisarts bellen en je door laten verwijzen, je kan maar beter goed voorbereid zijn! Je bent zeker niet de enige die dit heeft en een kinderwens, ze kunnen je vast informeren en adviseren.

Ben wel benieuwd wat ze zeggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 4:51

Heb ook een keer bij een orthopeed op de behandeltafel gelegen, toen de HA het niet meer wist.
Zijn antwoord: Goh.. je bent wel erg buigzaam he.. Euh ja.. Waarom denk je dat ik hier ben?!?!?!?!
angel


Maar ik denk idd dat zodra de test positief uit mag slaan ik aan de bel hang bij de dokter Very Happy

Ik wil geeeeeeeeeeen gebroken schaambot (het doet al zeer als ik het typ) Suspect
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Angela_1986 wo 26 jan 2011 - 4:56

@Lejow, hoe zijn jouw bekken? Ik had er toevallig laatst 'n gesprek over met de osteopaat, die blijft versteld staan van het aantal cm's verschil dat ik steeds weer in mijn bekken heb en gaf dus aan dat dit nog wel eens het grootste probleem kon worden als ik zwanger zou worden... Rolling Eyes Hij had het idd ook over het gebruik van een rolstoel. Nu heb ik hélemaal nog geen kinderwens maar ik schrok er toch wel 'n beetje van. Ik had zelf natuurlijk ook al wel bedacht dat ik last van de hms zou kunnen hebben tijdens een eventuele zwangerschap maar hij was wel echt bezorgd daarom.

Trouwens even een beetje off-topic maar is hier iemand die hms heeft en daarvoor een trainings-/revalidatieproces voor heeft gevolgd?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 5:23

Ik weet niet hoe mijn bekken zijn eigenlijk, nog nooit gecontroleerd.. Maar na een dag veel lopen, vinden ze het niet heel fijn meer...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:04

Lejow schreef:
Ja dat van je schaambot wist ik Lieskuh, dat moet me toch zo'n pijn hebben gedaan Sad Sad
Dat heeft het ook inderdaad dat wens ik niemand toe. Maar goed het wil natuurlijk niet zeggen dat dit jou ook gaat gebeuren. Er zijn mensen zat met dat hypermobiele gedoe die nergens last van hebben. Ik bleek namelijk ook geen zwangerschapshormoon aan te maken en mijn bekken waren daardoor niet verweekt. Dat speelt dus ook mee en had misschien wel de grootste rol.

Mijn fysio wilde me eens meenemen naar zijn school om te laten zien hoever mijn onderbeen van de tafel omhoog kon terwijl mijn bovenbeen nog óp de tafel lag. Laten we zeggen dat mijn enkel zo'n 15 tot 20 cm boven de tafel zweefde. Mijn schouder popt ook zomaar uit de kom als ik niet uitkijk. En een armklem (tja, daar heb ik wel eens mee te maken in mijn werk en moeten we dus op elkaar oefenen) voel ik niet eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 8:19

Lieskuh schreef:
Lejow schreef:
Ja dat van je schaambot wist ik Lieskuh, dat moet me toch zo'n pijn hebben gedaan Sad Sad
Dat heeft het ook inderdaad dat wens ik niemand toe. Maar goed het wil natuurlijk niet zeggen dat dit jou ook gaat gebeuren. Er zijn mensen zat met dat hypermobiele gedoe die nergens last van hebben. Ik bleek namelijk ook geen zwangerschapshormoon aan te maken en mijn bekken waren daardoor niet verweekt. Dat speelt dus ook mee en had misschien wel de grootste rol.

Mijn fysio wilde me eens meenemen naar zijn school om te laten zien hoever mijn onderbeen van de tafel omhoog kon terwijl mijn bovenbeen nog óp de tafel lag. Laten we zeggen dat mijn enkel zo'n 15 tot 20 cm boven de tafel zweefde. Mijn schouder popt ook zomaar uit de kom als ik niet uitkijk. En een armklem (tja, daar heb ik wel eens mee te maken in mijn werk en moeten we dus op elkaar oefenen) voel ik niet eens.

Terwijl hij hem optilde, of jij zelf??
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:20

Ik kom zelf zo'n 15cm omhoog, met hulp ruim 20cm. Zonder dollen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 8:22

Nee.. dan 'win' jij hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom Empty Re: Zwanger zijn met het Hyper mobiliteits Syndroom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum