Taartje eerste verjaardag/ meptaart
+20
Linda
Makamba
tweeling
Novalee
Floor
Theezakje13
Thunder
Fearie
kwak
Jasmine
-Ieniemienie-
Susan
Happydobby
SarahKey
Flower_L
Pandora
duckie
Tania
Darius
Pien
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Taartje eerste verjaardag/ meptaart
ik maak ze idd ook an de 12cm blanda... Ik vind het gewoon leuk om dat erbij te maken.
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Eens met Darius, ik vind een meptaart ook erg onzinnig. Maar daar ging het niet om. Ik vind het wel ontzettend mooie taarten Ieniemienie!!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
K heeft een meptaartje gehad.
In woezel en pip thema, net als de grote taart.
Hij heeft er heerlijk van gesnoept!!
In woezel en pip thema, net als de grote taart.
Hij heeft er heerlijk van gesnoept!!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Dat hele zoete erbij is dus ook mijn " issue". Ik denk dat ik maar gewoon een cake bak en daar een stukje vanaf haal en die als taartje voor haar maak met heel dun fondant en wat versiersels.
Cupcakes maak ik ook met botercreme en fondant. Dat kan ik dus ook gelijk gebruiken voor de taart.
Cupcakes maak ik ook met botercreme en fondant. Dat kan ik dus ook gelijk gebruiken voor de taart.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.
mag ik vragen wat je voor prijzen hebt gevonden?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Floor schreef:Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.
Ik heb ook nog nooit een taart gemaakt met fondant maar ik ga het morgen toch doen, vorige week al eens geoefend en veel youtube filmpjes bekeken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
N. krijgt wel haar eigen taart waarmee ze mag doen wat ze wil. Dit is vanwege haar koemelk-, ei en soja allergie. Ik ga het maken van biscuit (wat je ook voor beklede taarten gebruikt) maar ze krijgt geen fondant of marsepein, ook vanwege de allergieën. Ik ga hem besmeren met rozenbotteljam en dan beleggen met fruit.
Had N. geen last van allergieën gehad dan had ze ook wel een eigen taartje gekregen denk ik. Ergens is het onzin maar ik vind het leuk om te maken. Er een kopen had ik niet gedaan.
Had N. geen last van allergieën gehad dan had ze ook wel een eigen taartje gekregen denk ik. Ergens is het onzin maar ik vind het leuk om te maken. Er een kopen had ik niet gedaan.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
-Ieniemienie- schreef:@darius het is ook een beetje onzinnig. Maar ik vond het zo leuk om te maken ! Heb altijd marsepein van de grote taart over en die gebruik ik dan ipv weg te gooien. Ik ken de discussie niet. Maar het is toch ieder voor zich. Ik vind het maken leuk. Als ik het zou moeten kopen had ik het niet gedaan. Want je betaald vaak best veel voor zon meptaartje.
Je kan toch ook een stukje van een gewone taart afsnijden en daarin laten meppen? Of zie ik het verkeerd
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Susan schreef:Krijgen we nu weer een meptaartdiscussie?
Ik moet eerlijk toegeven dat dat het eerste was waar ik aan dacht toen ik dit topic zag staan!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
duckie 8 euro voor een meptaartje. Het zal inderdaad wel zijn naar gelang het werk dat zo'n taartje kost maar ik vind het veel in verhouding met de prijs voor een normale (gewone, grote) taart.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Fearie schreef:Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.
En ik gok dat er heel veel niet in zijn mond komt. Sommige kindjes snoepen heel wat op, maar de meesten meppen en smeren vooral
SarahKey schreef:Fearie schreef:Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.
En ik gok dat er heel veel niet in zijn mond komt. Sommige kindjes snoepen heel wat op, maar de meesten meppen en smeren vooral
Dat is ook zo, ik gun hem dat wel (en mezelf de lol om de foto's terug te kijken).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
SarahKey schreef:Fearie schreef:Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.
Dat hoort bij een meptaartje toch
Gast- Gast
Vraag voor de dames die met blanda maken, ik wilde dat laatst ook, als cadeautje voor iemand, maar die mislukte. Hij wilde er niet meer uit én wilde niet goed gaar worden. Graag DE tip / recept.
Gast- Gast
Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.
Laatst aangepast door Linda op do 19 jul 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.
Ik las jouw laatste zin eerst verkeerd en dacht, arm kind, moet ze nu elk jaar van die taart eten met haar verjaardag? Maar je bedoelt natuurlijk de verjaardagen van jullie etc.
Gast- Gast
Pippa schreef:Linda schreef:Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.
Ik las jouw laatste zin eerst verkeerd en dacht, arm kind, moet ze nu elk jaar van die taart eten met haar verjaardag? Maar je bedoelt natuurlijk de verjaardagen van jullie etc.
Hahaha, ja nu ik het terug lees lijkt het inderdaad zo. Maar ik bedoel inderdaad verjaardagen van andere mensen. De taart was nog 3 maanden goed in de vriezer.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
*weg*
Laatst aangepast door Annie24 op do 19 jul 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Uit een blanda (meptaartje) kunnen 4 stukjes, dus ik vraag ook altijd gewoon de prijs die ik per persoon vraag x 4.
Pippa, je moet de blanda heel heel heeeeeeeel goed invetten!
En verder doe ik altijd de temp op laten lopen, min of 8 op 150, min of 8 op 160 en een min of 8 op 170.
Pippa, je moet de blanda heel heel heeeeeeeel goed invetten!
En verder doe ik altijd de temp op laten lopen, min of 8 op 150, min of 8 op 160 en een min of 8 op 170.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik spuit de (metalen) blanda in met bakspray van baukje. Ik gebruik de volgense verhouding van de bakmix (funcakes biscuit) Dit zijn de verhoudingen via deleukstetaarten.nlPippa schreef:Vraag voor de dames die met blanda maken, ik wilde dat laatst ook, als cadeautje voor iemand, maar die mislukte. Hij wilde er niet meer uit én wilde niet goed gaar worden. Graag DE tip / recept.
- 50gr mix
- 40gr ei
- 5ml water
- 200gr marsepein
Dan bak ik ze als volgt (hete lucht):
eerst 10 min op 135 graden, dan 10 min op 150 graden en dan 10 min op 160 graden. Omdat je langzaam opbouwt met de temperatuur, stijgt het deeg mooi en krijg je niet zo'n enorme luchtbel.
Dan uit de overn meteen omkiepen op een rooster. Tot nu toe gaan ze er altijd uit. SUcces de volgende keer!
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik heb voor de visite cupcakes gemaakt en voor Z. hebben we een slagroomtaart gekocht als meptaartje.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Wij hadden voor de visite taart en R kreeg een lekker plakje cake. Ik vind een meptaart onzin en ik maakte hem met een plakje cake gewoon veel blijer.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Eerste verjaardag.
» eerste verjaardag
» Eerste verjaardag
» Cadeautje eerste verjaardag
» Eerste verjaardag.