Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taartje eerste verjaardag/ meptaart

+20
Linda
Makamba
tweeling
Novalee
Floor
Theezakje13
Thunder
Fearie
kwak
Jasmine
-Ieniemienie-
Susan
Happydobby
SarahKey
Flower_L
Pandora
duckie
Tania
Darius
Pien
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Taartje eerste verjaardag/ meptaart - Pagina 2 Empty Re: Taartje eerste verjaardag/ meptaart

Bericht  duckie do 19 jul 2012 - 1:03

ik maak ze idd ook an de 12cm blanda... Ik vind het gewoon leuk om dat erbij te maken.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taartje eerste verjaardag/ meptaart - Pagina 2 Empty Re: Taartje eerste verjaardag/ meptaart

Bericht  Fearie do 19 jul 2012 - 1:11

Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder do 19 jul 2012 - 1:13

Eens met Darius, ik vind een meptaart ook erg onzinnig. Maar daar ging het niet om. Ik vind het wel ontzettend mooie taarten Ieniemienie!!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Theezakje13 do 19 jul 2012 - 1:13

K heeft een meptaartje gehad.
In woezel en pip thema, net als de grote taart.
Hij heeft er heerlijk van gesnoept!!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pien do 19 jul 2012 - 1:15

Dat hele zoete erbij is dus ook mijn " issue". Ik denk dat ik maar gewoon een cake bak en daar een stukje vanaf haal en die als taartje voor haar maak met heel dun fondant en wat versiersels.

Cupcakes maak ik ook met botercreme en fondant. Dat kan ik dus ook gelijk gebruiken voor de taart.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Floor do 19 jul 2012 - 1:15

Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  duckie do 19 jul 2012 - 1:33

Floor schreef:Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.

mag ik vragen wat je voor prijzen hebt gevonden?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Happydobby do 19 jul 2012 - 1:42

Floor schreef:Wat een mooie taarten komen hier voorbij. Ik ga in elk geval een taart kopen, ik heb nog nooit een taart gemaakt dus dat kan ik niemand aandoen op zijn eerste verjaardag. Ik vind zo'n meptaartje wel erg leuk maar heb net een beetje gezocht wat het kost en ik denk dat hij gewoon een taartpuntje krijgt.

Ik heb ook nog nooit een taart gemaakt met fondant maar ik ga het morgen toch doen, vorige week al eens geoefend en veel youtube filmpjes bekeken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Novalee do 19 jul 2012 - 2:16

N. krijgt wel haar eigen taart waarmee ze mag doen wat ze wil. Dit is vanwege haar koemelk-, ei en soja allergie. Ik ga het maken van biscuit (wat je ook voor beklede taarten gebruikt) maar ze krijgt geen fondant of marsepein, ook vanwege de allergieën. Ik ga hem besmeren met rozenbotteljam en dan beleggen met fruit.

Had N. geen last van allergieën gehad dan had ze ook wel een eigen taartje gekregen denk ik. Ergens is het onzin maar ik vind het leuk om te maken. Er een kopen had ik niet gedaan.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  tweeling do 19 jul 2012 - 2:21

-Ieniemienie- schreef:@darius het is ook een beetje onzinnig. Maar ik vond het zo leuk om te maken Very Happy! Heb altijd marsepein van de grote taart over en die gebruik ik dan ipv weg te gooien. Ik ken de discussie niet. Maar het is toch ieder voor zich. Ik vind het maken leuk. Als ik het zou moeten kopen had ik het niet gedaan. Want je betaald vaak best veel voor zon meptaartje.

Je kan toch ook een stukje van een gewone taart afsnijden en daarin laten meppen? Of zie ik het verkeerd Taartje eerste verjaardag/ meptaart - Pagina 2 827601
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Makamba do 19 jul 2012 - 2:25

Susan schreef:Krijgen we nu weer een meptaartdiscussie? Taartje eerste verjaardag/ meptaart - Pagina 2 1347041234

Ik moet eerlijk toegeven dat dat het eerste was waar ik aan dacht toen ik dit topic zag staan!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Floor do 19 jul 2012 - 2:25

duckie 8 euro voor een meptaartje. Het zal inderdaad wel zijn naar gelang het werk dat zo'n taartje kost maar ik vind het veel in verhouding met de prijs voor een normale (gewone, grote) taart.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  SarahKey do 19 jul 2012 - 3:33

Fearie schreef:Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.

En ik gok dat er heel veel niet in zijn mond komt. Sommige kindjes snoepen heel wat op, maar de meesten meppen en smeren vooral I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Fearie do 19 jul 2012 - 4:55

SarahKey schreef:
Fearie schreef:Hier komt er waarschijnlijk ook een meptaartje, maar weet nog niet hoe ik dit ga doen. Een plak cake met slagroom of echt een taartje? Fondant en alles wat er in zit is zo zoet, denk ik dan en aan de andere kant, D wordt maar 1x 1 jaar dus moet me ook niet zo aanstellen.

En ik gok dat er heel veel niet in zijn mond komt. Sommige kindjes snoepen heel wat op, maar de meesten meppen en smeren vooral I love you

Dat is ook zo, ik gun hem dat wel (en mezelf de lol om de foto's terug te kijken).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 5:24

SarahKey schreef:

Dat hoort bij een meptaartje toch Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 5:25

Vraag voor de dames die met blanda maken, ik wilde dat laatst ook, als cadeautje voor iemand, maar die mislukte. Hij wilde er niet meer uit én wilde niet goed gaar worden. Graag DE tip / recept.

Gast
Gast

Bericht  Linda do 19 jul 2012 - 5:38

Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.

Taartje eerste verjaardag/ meptaart - Pagina 2 F196391e

Laatst aangepast door Linda op do 19 jul 2012 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 5:40

Linda schreef:Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.

Ik las jouw laatste zin eerst verkeerd en dacht, arm kind, moet ze nu elk jaar van die taart eten met haar verjaardag? Maar je bedoelt natuurlijk de verjaardagen van jullie etc. nerd

Gast
Gast

Bericht  Linda do 19 jul 2012 - 5:43

Pippa schreef:
Linda schreef:Wij hadden een allergievrije taart laten maken voor dochter (en mij). Taart was best duur, 40 euro geloof ik, maar dat hadden we er voor over. Ze heeft er behoorlijk wat van gegeten. We hebben ook nog een hoop ingevroren. Daar kreeg ze dan met andere verjaardagen een stukje van.

Ik las jouw laatste zin eerst verkeerd en dacht, arm kind, moet ze nu elk jaar van die taart eten met haar verjaardag? Maar je bedoelt natuurlijk de verjaardagen van jullie etc. nerd

Hahaha, ja nu ik het terug lees lijkt het inderdaad zo. Laughing Maar ik bedoel inderdaad verjaardagen van andere mensen. De taart was nog 3 maanden goed in de vriezer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Annie24 do 19 jul 2012 - 6:43

*weg*

Laatst aangepast door Annie24 op do 19 jul 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Lejow do 19 jul 2012 - 6:46

Uit een blanda (meptaartje) kunnen 4 stukjes, dus ik vraag ook altijd gewoon de prijs die ik per persoon vraag x 4.

Pippa, je moet de blanda heel heel heeeeeeeel goed invetten!
En verder doe ik altijd de temp op laten lopen, min of 8 op 150, min of 8 op 160 en een min of 8 op 170.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  -Ieniemienie- do 19 jul 2012 - 6:48

Pippa schreef:Vraag voor de dames die met blanda maken, ik wilde dat laatst ook, als cadeautje voor iemand, maar die mislukte. Hij wilde er niet meer uit én wilde niet goed gaar worden. Graag DE tip / recept.
Ik spuit de (metalen) blanda in met bakspray van baukje. Ik gebruik de volgense verhouding van de bakmix (funcakes biscuit) Dit zijn de verhoudingen via deleukstetaarten.nl
- 50gr mix
- 40gr ei
- 5ml water
- 200gr marsepein
Dan bak ik ze als volgt (hete lucht):
eerst 10 min op 135 graden, dan 10 min op 150 graden en dan 10 min op 160 graden. Omdat je langzaam opbouwt met de temperatuur, stijgt het deeg mooi en krijg je niet zo'n enorme luchtbel.

Dan uit de overn meteen omkiepen op een rooster. Tot nu toe gaan ze er altijd uit. SUcces de volgende keer!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Mida4you do 19 jul 2012 - 6:48

Ik heb voor de visite cupcakes gemaakt en voor Z. hebben we een slagroomtaart gekocht als meptaartje.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 7:32

Wij hadden voor de visite taart en R kreeg een lekker plakje cake. Ik vind een meptaart onzin en ik maakte hem met een plakje cake gewoon veel blijer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: