Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misselijkheid en op je werk komen/werken

+10
*Lookie*
Smaragdje
Flip Fluitketel
bolus26
Printje
Annemie
CCC
Muis
SarahKey
slaatje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Misselijkheid en op je werk komen/werken Empty Misselijkheid en op je werk komen/werken

Bericht  slaatje di 17 jul 2012 - 18:18

Hoe doen/deden jullie dat? Ik heb net voor het eerst boven de pot gehangen. Ben me een partij misselijk. Ik zou vandaag invallen voor een collega, maar moet eerst nog 35/40 minuten met de bus reizen en daarna ongeveer 15/20 minuten lopen om daar te komen. Die rit met de bus ga ik niet redden zonder de hele bus onder te kotsen. Hoe hebben jullie dit opgelost op het werk? Want om me nou steeds ziek te gaan melden lijkt met niet erg handig..
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Misselijkheid en op je werk komen/werken Empty Re: Misselijkheid en op je werk komen/werken

Bericht  SarahKey di 17 jul 2012 - 18:22

Oh wat lastig zeg zo misselijk.

Ik zou kijken wat er iets helpt tegen de misselijkheid.

Ik had er, gelukkig, alleen 's avonds last van en bij mij hielp vanillevla en cola goed.

Maar ook droge crackertjes.

Succes!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Misselijkheid en op je werk komen/werken Empty Re: Misselijkheid en op je werk komen/werken

Bericht  Muis di 17 jul 2012 - 18:22

Vervelend meis! Ik ben niet veel ziek geweest, maar de dagen dat ik misselijk was ben ik wel gaan werken. Gelukkig maar 2x overgeven op het werk.

Ik zorgde er altijd voor dat ik bij de deur van de bus ging zitten zodat ik gelijk kon uitstappen als ik heel misselijk werd. Verder vond ik het fijn dat ik iedere keer een zuchtje wind kreeg als de deur voor iemand anders open ging.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 18:29

Oeh, dat is lastig.
Ik zou voor de zekerheid zorgen voor zakjes en evt een flesje water/kauwgum.

Ik was wel erg misselijk en gaf bijna de hele dag over maar bij kwam het pas na de 12 weken.
Heb 1x een collega bijna in zijn nek gespuugd omdat hij liep te klieren en niet door wilde lopen.
Kort daarna ben ik vanwege mijn bekken/s.i. gewricht de ziektewet in gegaan dus toen was ik gewoon thuis.

Succes!

Gast
Gast

Bericht  CCC di 17 jul 2012 - 18:39

Tot ong. 18 wkn ben ik goed ziek geweest... Ik hield echt niks binnen, heb eerst okugest van vsm geprobeerd en dit hielp even, daarna gewoon elke keer doorgezet.. vraag me niet hoe ik de autoritten heb overleefd en de werkdagen. Er waren dagen bij dat ik meerdere maken overgaf overdag op het werk. Uiteindelijk emasafene op aanraden van de vk gekregen en hierdoor kon ik weer redelijk functioneren...

Bij mij hielpen droge crackers, eierkoeken en yoghurt redelijk trouwens...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 18:43

En `s avonds iets naast je bed leggen zodat je niet met een lege maag uit bed hoeft. Dat werkte bij mij ook redelijk.

Gast
Gast

Bericht  Annemie di 17 jul 2012 - 18:50

Ik ben mijn hele zwangerschap misselijk geweest en elke dag overgeven. Daardoor voelde ik me erg slap en duizelig,ik hadme eerst ziek gemeld en na een tijdje ben ik alleen 's middags gaan werken,want dan voelde ik me beter.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  Printje di 17 jul 2012 - 19:07

Pff wat lastig zeg, ik heb helaas geen tips voor je want het is hier niet herkenbaar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  bolus26 di 17 jul 2012 - 19:37

ik at bijna constant wat en veel naar de wc lopen op mn werk.bij de huisarts kun je eventueel ook pillen halen,bij mij heeft de acupuncturist naaltjes gezet. heb me 1 keer 1 dag ziek gemeldt omdat ik op de heen weg mezelf en de auto onderspuugde.Toen ik belde om te zeggen dat ik later kwam mocht ik een dagje thuisblijven.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flip Fluitketel di 17 jul 2012 - 19:45

Ik hoefde gelukkig tijdens de periode dat ik misselijk was niet veel te werken. Maar had altijd een pakje crackers bij me. Zodra ik voelde dat ik trek kreeg ging iets eten. Dit hielp enigzins. En ik had alltijd een plastic zakje in de auto die een aantal keer goed van pas kwam als ik naar huis reed.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 20:11

Je kunt bij de dokter pilletjes krijgen.

Ik heb op mijn eerste werkdag het hele toilet onder gekotst, ik heb de wc niet eens gehaald pale vreselijk genant.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 17 jul 2012 - 22:04

Bij mij hielp het om op weg naar mijn werk op zuurtjes te zuigen. Niet te min kon ik daarna vaak alsnog boven de wc gaan hangen hoor, maar dat was in iedergeval niet onderweg Misselijkheid en op je werk komen/werken 394967

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  *Lookie* di 17 jul 2012 - 22:10

Bah, heel herkenbaar! Een vriendin van mij, die nu zwanger is, heeft idd pilletjes gekregen (helaas wist ik tjdens mijn zwangerschap hier niets van), die helpen bij haar echt goed. Wat ik zelf deed was toch altijd ontbijten met een beschuitje. Ik heb op mijn werk meteen gezegd dat ik zwanger was en toen afgesproken dat ik 's morgens niet eerder dan 9.00 hoefde te beginnen (dan was het vaak nog nie goed, ik heb wel eens gebeld dat ik iets later kwam maar niet vaak). Ook mocht ik wanneer ik het nodig vond wat gaan eten om erger te voorkomen. Ze hielden er bij mij wel goed rekening mee.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 22:10

Mermaid Forest schreef:Je kunt bij de dokter pilletjes krijgen.
Emesafene, dat helpt echt enorm! Ik heb nog een stripje liggen, maar het is vast niet verstandig om dat zomaar naar je op te sturen zonder dat je huisarts het je heeft voorgeschreven.

En is het met jouw baan eventueel mogelijk om later te beginnen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 22:29

Oh, wat naar is dat he? Vorig jaar heb ik me er de eerste keren overheen gezet, maar dan hoefde ik ook pas in de middag te beginnen. Ik heb me één keer ziek gemeld, toen ik maar blééf spugen en daarna ben ik de vakantie in gegaan met de hoop dat het na de vakantie beter zou gaan. In mijn geval helaas niet zo. Sorry, ik heb niet echt tips voor je! Er was bij mij maar weinig dat wat deed. Emesafene heeft bij mij de scherpe randjes weggehaald, en acupunctuur deed ook wel wat. Bij sommigen helpt het om regelmatig kleine beetjes te eten. Probeer ook te kijken naar of je van specifieke producten (niet) misselijk wordt. Bij mij bleef waterijs bijvoorbeeld redelijk goed binnen Wink

Gast
Gast

Bericht  bolus26 di 17 jul 2012 - 22:30

ow ja op zuurtjes zuigen of pepermuntjes onderweg en cola bij het ontbijt
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  mauwmauw wo 18 jul 2012 - 0:57

Dat was ook 1 van de redenen dat ik toen de tijd mijn leidinggevende meteen heb verteld dat ik zwanger was.Ik had zoiets van mocht ik ziek/zwak/misselijk worden dan weten ze waarom.Uiteindelijk ben ik vaak misselijk geweest,maar gelukkig nooit over hoeven geven tijdens het werk.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Stuiterbal wo 18 jul 2012 - 1:08

Ik ging standaard met pedaal emmer zakjes op pad. Gelukkig hoefde ik niet ver te reizen naar mijn werk en zodra ik binnen kwam liep ik meteen door naar de wc smile

En dat 12 weken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Slakje wo 18 jul 2012 - 3:38

Ik werk in een winkel en hier wren ooit klanten die echt zo.verachrikelijk hard stonken naar.pis en.kak. Kezus het was echt verschrikkelijk. Ik heb ten voor het oog van die mensen meten kotsen. Ik.schaamdr me zo hard maar ik kon er niks aandoen. De combinatie van zwanger zijn, hele dag trappen op n trappen af en dan nog eens de geur was.. teveel.

Ik at altijd beschuit of gerooaterd brood in d ochtend
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 20:19

He bah dat je zo misselijk bent! Misschien dat je die tabletjes kunt krijgen tegen misselijkheid. Die busreis lijkt me ook wel een hel als je je zo voelt. Als je zo misselijk blijft kan je je beter ziek melden denk ik. Misschien valt het op je werk wel mee, maar zo lang in de bus komt je misselijkheid niet ten goede.

Ik ben misselijk aan het werk gegaan. Deed gewoon even rustiger aan als ik te misselijk werd. En verder wilde het over het algemeen wel goed. Maar ik ben in 10 min op mijn werk.

Gast
Gast

Bericht  slaatje wo 18 jul 2012 - 20:30

Dank voor jullie reacties. Ik heb vanochtend voor ik mijn bed uitging een crackertje gegeten. Toen uit bed direcht een kommetje yoghurt. Dat hielp, want niet echt misselijk. Valt nu ook mee. Als ik wat op voel komen zetten, neem ik een hapje brood ofzo en dan gaat het wel weer. Gelukkig weten ze het idd op mijn werk, dus begrip is groot.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: