Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

+11
Didi
Rush
Rovine
Blond
Janelie
Paper Crown
Tania
Clapperdie
loura
Arwyn
Marin
15 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 4:29

Wie heeft er tips om je nagels mooi te houden na het lakken?

Ik zorg altijd dat ik rustig lak, daarna goed laat drogen, top coat er op, weer drogen... en dan toch binnen het uur zijn ze alweer verpest. Toch ergens tegenaan gestoten, of moest ik plassen en zie je een afdruk van m'n broek of wc papier er in ofzo, altijd, altijd, altijd beschadigd de lak weer zo snel! Daarna weer lakken is ook kut, want dan krijg je een dubbele laag en beschadigd het alleen maar sneller, want hoe dikker de lak, hoe makkelijker dat gaat.

Wat doe ik toch verkeerd?

Zitten jullie echt een uur nadat je gelakt hebt doodstil? En daarna dan?

Ik kan dat volgens mij echt gewoon niet en vraag me af of het aan mij ligt, of dat iedereen dat stiekem heeft en niemand elkaars nagels zo goed inspecteert dat je die plekjes ziet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Arwyn ma 16 jul 2012 - 4:37

Ik gebruik echt nooit topcoat en bij mij gaat het meestal goed.
Van tevoren vast plassen en tussendoor echt goed laten drogen. Als die eerste laag nog niet helemaal droog is, droogt de 2e bij mij ook altijd minder snel.
Van tevoren je nagels ook goed schoon en vetvrij maken (even handen wassen).
En tsja, na de tijd toch even een half uurtje er niet aan zitten denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  loura ma 16 jul 2012 - 4:38

Ik herken het wel hoor! Maar ik zorg er altijd voor dat ik alles gedaan heb (naar wc enzo) en dat ik daarna gewoon even rustig kan zitten om het te laten drogen. Ook heb ik een speciaal goedje, dry drups en dan beschadigden ze naar mijn idee minder. Na 3 kwartier zijn ze wel goed droog bij mij en beschadigen ze niet meer.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 4:41

Je kunt ook als de bovenlaag droog is je handen even onder de koude kraan houden. Dan harden ze sneller uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Clapperdie ma 16 jul 2012 - 4:41

Ik lak ze altijd tijdens een film. En dan laat ik ze wel een uur drogen voordat ik iets ga ondernemen.

Ik was wel altijd mn handen en nagels uitgebreid. En ik doe 2 laagjes gekleurde lak en geen topcoat.

Misschien ligt het er ook aan met welke lak je lakt?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 4:43

Clapperdie schreef:

Misschien ligt het er ook aan met welke lak je lakt?

Ik heb het met goedkope en dure laks, dus daar zal 't denk ik niet aan liggen. Ik kan ook gewoon niet een uur niet plassen, daar is m'n blaas te klein/slecht voor haha dus dat ligt aan mij!

Die tip van koud water zal ik eens proberen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 4:55

Oh en zorg dan als je je nagels gaat lakken dat je iets aan hebt dat je makkelijk naar beneden trekt als je moet plassen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Tania ma 16 jul 2012 - 4:55

Marin schreef:
Clapperdie schreef:

Misschien ligt het er ook aan met welke lak je lakt?

Ik heb het met goedkope en dure laks, dus daar zal 't denk ik niet aan liggen. Ik kan ook gewoon niet een uur niet plassen, daar is m'n blaas te klein/slecht voor haha dus dat ligt aan mij!

Die tip van koud water zal ik eens proberen!

Nou dat wordt nagels lakken zonder broek aan Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Paper Crown ma 16 jul 2012 - 5:03

Ik heb een spuitbus die mijn lak gauw laat drogen!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Janelie ma 16 jul 2012 - 5:07

Heel herkenbaar! Ik wil het altijd graag doen voordat ik ga slapen om vervolgens wakker te worden met een kussensloop motiefje in mijn nagels. Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) 1270000679
Een tip heb ik niet voor. Ik gebruik alleen nagellak dat na 1 laagje goed dekt zodat ik geen tweede laagje hoef te lakken. Ik doe wel vaak de base coat een dag van te voren erop. Dan is die laag helemaal goed ingedroogd voordat er weer een laagje overheen gaat. Ik denk dat je vooral gewoon pech hebt, want ik ken wel vrouwen waarbij nagellak heel snel droogt. Bij mij hard nagellak ook niet zo snel uit. Bij een vriendin is haar nagellak echt super snel ingehard, terwijl als ik dezelfde nagellak gebruik hij bij mij na een uur nog steeds niet geheel droog is.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 5:08

Daar zijn speciale topcoats voor, zoals Seche vite en INM Out the door..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Janelie ma 16 jul 2012 - 5:22

Wat voor een spuitbus is dat Paper Crown?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Blond ma 16 jul 2012 - 5:38

Je hebt een spray van Herome, 1 minute dry of zoiets.

Verder doe ik alleen een basecoat, en 1 laag gekleurde nagellak. Topconoat niet. En verder inderdaad alles al van tevoren doen.

Drink jij zoveel dan, dat je elk uur moet plassen?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 5:46

Wat laten jullie ze lang drogen! Ik laat het max 10 minuten drogen, dan even met m'n handen onder de kraan, op laten drogen en klaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Rovine ma 16 jul 2012 - 5:46

Vooraf inderdaad naar de wc en het uur erna niet veel meer doen dan wat computeren of lezen. Soms doe ik het ook een halfuurtje voor ik ga slapen. Alvast in bed liggen, lakken, halfuurtje lezen en dan slapen. Afdrukken van mijn deken staan er niet in en het kan 's nachts wel goed uitharden zodat het beter bestand is tegen hardere stootjes.

1 laag is trouwens binnen 10 minuten droog bij mij, meestal doe ik er 3, maar de 3e laag duurt dan wel stukken langer.


Laatst aangepast door Rovine op ma 16 jul 2012 - 5:47; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Janelie ma 16 jul 2012 - 5:46

Volgende keer dat ik bij de ici ben eens kijken. Klinkt echt ideaal! Ik loop ook altijd te hannesen met mijn nagellak.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Arwyn ma 16 jul 2012 - 6:04

Lakken in bed lijkt me echt niks.. Al was het maar omdat ik echt hoofdpijn krijg als ik te lang in die geur zit.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 6:24

Chance schreef:

Drink jij zoveel dan, dat je elk uur moet plassen?


Ja ik drink zo'n 2 liter water per dag, en heb daarbij ook een kleine blaas. Ben dat dus wel gewend om veel te plassen, maar met nagellakken niet handig, kom ik steeds meer achter (ik beet altijd nagels, pas sinds kort dat ik ze kan lakken). Misschien een drank-arm dagje inplannen als ik ga lakken, maar da's ook zo omslachtig haha.

Die spray zal ik eens naar kijken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Rush ma 16 jul 2012 - 6:29

Ik heb altijd quick dry lak, maar ik lak meestal tijdens een TV-serie ofzo. Na 1 aflevering zijn ze dan wel droog.

Maargoed, als je blaas dat niet volhoudt dan wordt het wel lastig!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Didi ma 16 jul 2012 - 6:39

Ik gebruik Seche Vite topcoat. In een minuut of 5 is het hartstikke droog.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Sugarfall ma 16 jul 2012 - 7:25

Ik blijf daarna inderdaad een kwartiertje echt helemaal stil zitten. Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) 394967 En inderdaad onder de koude kraan. Als ik een topcoat gebruik heb ik raar genoeg sneller een beschadiging dan wanneer ik geen topcoat gebruik.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 7:51

Ik gebruik altijd basecoat, lakje, topcoat. En fohn mijn handen Wink

Ik wist niet van die koude kraan! Ga ik ook eens proberen.

Mijn lak blijft trouwens meestal wel 4/5 dagen goed zitten voordat hij begint te bladderen. Haal het er meestal na een week af. Zonder topcoat werkt echt niet, dan zijn er de dag erop al hoekjes af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Minx ma 16 jul 2012 - 17:15

Meerdere dunne laagjes als ik te dik lak krijg ik ook patroontjes
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Melis_je ma 16 jul 2012 - 19:19

Didi schreef:Ik gebruik Seche Vite topcoat. In een minuut of 5 is het hartstikke droog.

Ik gebruik ook een topcoat die extra snel droogt: Essense top speed gloss "30 second superdry" en dat is hij ook echt. En het is heel goedkoop.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  KOL ma 16 jul 2012 - 19:34

Ik heb daar nooit problemen mee...

Gebruik een basecoat die binnen een minuut goed droog is en dan de nagellak zelf. Meestal Catrice en meestal is 1 laag genoeg. Na een half uur is het echt wel goed droog en bij een tweede laag doe ik die dus na een half uur op.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dit? (nagels lakken) Empty Re: Hoe doen jullie dit? (nagels lakken)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum