Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen kraamzorg

+5
liesje
Filoria
Linda
Happydobby
Creabea_28
9 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Ervaringen kraamzorg

Bericht  Creabea_28 ma 16 jul 2012 - 2:41

Nu ook de tweede echo helemaal goed was, wordt het voor ons tijd om ons te verdiepen in de kraamzorg.
Hebben jullie ervaring met 1 van deze kraamzorg-instellingen:

- Careyn
- House of Care
- kraamzorg de Eilanden

Graag hoor ik jullie ervaringen of tips waarop te letten bij het maken van een keuze. Ik heb echt geen idee waar ik op moet letten. Ik snap dat het ook afhangt van welke persoon je bij een bepaalde instelling treft, maar ik vind een algemene indruk/ervaring ook al erg belangrijk. Dank julle wel!



Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Happydobby ma 16 jul 2012 - 3:37

Misschien kan je je zorgverzekeraar raadplegen op internet, ik heb bij hun degene gekozen met de hoogste waardering. Uiteindelijk bleek dat bureau de beste keus van de provincie te zijn.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Linda ma 16 jul 2012 - 3:40

Wij hadden een kraamhulp van Careyn en dat is goed bevallen.
Ik heb gewoon 8 dagen dezelfde vrouw gehad. Ik had gevraagd naar iemand met verstand van bv, die kreeg ik ook. De communicatie verliep goed.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Filoria ma 16 jul 2012 - 4:48

Het kan inderdaad per instelling verschillen hoeveel ze met borstvoeding bezig zijn. Sommige kraamzorgbureaus organiseren bijvoorbeeld borstvoeding-informatie-avonden en vinden het belangrijk dat de verzorgsters veel van borstvoeding weten. Dus als je van plan bent borstvoeding te gaan geven, zou je daar naar kunnen vragen.

En check even hoe ze omgaan met het aantal uren kraamzorg. Ons kraamzorgbureau belooft het wettelijk aantal uren kraamzorg te leveren als je je vóór vijf maanden zwangerschap aanmeldt. Die regels zouden ook nog wel eens kunnen verschillen denk ik.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  liesje ma 16 jul 2012 - 5:00

heb beide keren bij de eilanden kraamzorg genomen. ik heb hele fijne ervaringen erover. weet ook dat ze over borstvoeding veel weten maar je wel vrij laten in je keuze wat je wil geven
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Printje ma 16 jul 2012 - 8:21

Ik heb toevallig gisteren de kraamzorg geregeld, ik heb geen ervaring met degene die jij noemt trouwens. Hier heb ik voor Homecare gekozen, beviel erg goed. Wel heb ik nu voor het minimum aantal uren gekozen (24 uur geloof ik) omdat ik het idee van een vreemde in huis helemaal niet fijn vind en gewoon liever mijn eigen ding zelf doe.

Bij R hadden we echt een schat hoor maar ik kan er niet tegen dat iemand anders aan het stofzuigen is en ik maar op de bank moet zitten ofzo.


Overigens ga ik geen borstvoeding geven en dan krijg je sowieso al minder uren. Ik heb gevraagd om een relaxed iemand die niet zoveel van de regeltjes is (perse in bed liggen wil ik bijv. niet)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Annie24 ma 16 jul 2012 - 8:37

Wij hadden de Eilanden en mijn ervaringen waren in het begin niet goed, later wel.

Ik ben op vrijdag bevallen en kwam om zondag rond 16 uur thuis. Toen kwam er iemand voor 1 uurtjes langs om de basis uit te leggen. Luier verschonen, in badje doen, flesje maken en weg was ze weer.
Maandag kwam er iemand anders, weer voor 1 uurtje en weg was ze weer.
Op dinsdag kregen we pas onze vaste kraamhulp en die ging op zondag weer weg. Dat was wel een schat van een vrouw.

Het begon allemaal wat stroef dus (ik had meer dan 50 hechtingen en kon geen traplopen, dus 1 uurtje hulp was niet echt handig) en de vaste kraamhulp bood ook haar excuus daarvoor aan, maar van de Eilanden zelf heb ik nooit iets gehoord.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Printje ma 16 jul 2012 - 8:42

Annie hebben jullie serieus niemand gehad vd kraamzorg die in het weekend bij jullie kwam? dat is inderdaad wel slecht zeg, wat was de reden daarvan?

Bij een tweede kan ik dat nog snappen maar bij een eerste kindje?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Annie24 ma 16 jul 2012 - 9:55

Printje schreef:Annie hebben jullie serieus niemand gehad vd kraamzorg die in het weekend bij jullie kwam? dat is inderdaad wel slecht zeg, wat was de reden daarvan?

Bij een tweede kan ik dat nog snappen maar bij een eerste kindje?

Op vrijdag, zaterdag en zondag lag ik in het ziekenhuis Wink Toen had ik dus hulp van daar, maar toen we op zondag thuis kwamen en we het dus alleen moesten doen kregen we idd iemand voor 1 uurtje. Wij kwamen om 16 uur ongeveer thuis en zij kwam rond 18 uur pas. Y. maar huilen en wij hadden géén idee laughcry Ik had het hele weekend in het ziekenhuis op bed gelegen, dus had hem zelfs nog nooit een luier omgedaan en een flesje kreeg ik daar zo kant en klaar in mijn handen, dus dat moesten we ook uitzoeken.

Op maandag dus ook maar 1 uurtje en vanaf dinsdag gelukkig meer.

De reden die mijn vaste kraamhulp op dinsdag aangaf was dat er geen personeel beschikbaar was in deze regio. Kan op zich wel kloppen, want in het ziekenhuis was ik de laatste die daar mocht bevallen (anders hadden we naar een ander ziekenhuis moeten rijden) en ik lag niet op de kraamafdeling, maar op een andere afdeling omdat de kraamafdeling vol was. Dus dat kan best...

We hebben de 1e 2 dagen thuis dus maar gedaan wat ons het beste leek laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Parisienne ma 16 jul 2012 - 12:04

Ik had Careyn en ben daar gewoon tevreden over. Al telt mijn mening niet helemaal mee, want mijn achternicht kwam bij mij kramen. Zij werkt bij Careyn, dus heb haar als voorkeur opgegeven. De opstart was ook prima. Mijn moeder heeft ons de eerste uren uit het ziekenhuis opgevangen en 'voorbereidt' voor de nacht. Aanvankelijk zou mijn achternicht dit natuurlijk doen, maar mijn moeder is ook kraamverzorgster geweest (ook bij Careyn), dus die vond het wel bijzonder om de eerste uren te doen. De volgende ochtend kwam mijn achternicht en die is eigenlijk hele dagen gebleven. Soms ging ze wat eerder weg, als N. en ik naar bed gingen 's middags. Zij maakte dan nog wat dingen af en ging lekker naar huis. Ook heeft ze er twee dagen 'bijgeplakt' onder het mom van: de BV loopt nog niet heel lekker, dus ze heeft nog wat extra hulp nodig. Dit was helemaal niet waar, maar we vonden het beiden gezellig dat ze bij ons in huis was Laughing Ik had dus een paar dagen extra hulp en een gezellig kletsmaatje. Careyn deed dus niet moeilijk over de extra uren die ik 'nodig' had.

Verder heb ik weinig contact met Careyn zelf gehad, dus eigenlijk heb je niet veel aan mijn verhaal.. sorry!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  SarahKey ma 16 jul 2012 - 19:48

Happydobby schreef:Misschien kan je je zorgverzekeraar raadplegen op internet, ik heb bij hun degene gekozen met de hoogste waardering. Uiteindelijk bleek dat bureau de beste keus van de provincie te zijn.

Zo heb ik dit ook gedaan. En de kraamzorg is mij erg goed bevallen. Een vlotte jonge meid die veel van borstvoeding af wist, veel deed en mij in de watten legde. Heb alleen haar gehad al die dagen (en een staigair). Zou de volgende keer weer voor dat kraambureau kiezen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen kraamzorg Empty Re: Ervaringen kraamzorg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum