Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel kostte jullie huwelijk?

+18
Le Chat Noir
slaatje
Alex
SarahKey
Arwyn
Guus
Mizz_S
Blue flower
Printje
Lejow
Shisha
Fearie
RYW
Suus
Sarah1985
Jasmine
nina
Slakje
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoeveel kostte jullie huwelijk? Empty hoeveel kostte jullie huwelijk?

Bericht  Slakje zo 15 jul 2012 - 19:23

Of wat is jullie budget? Wij hebben op dit moment een budget van 5000 euro in ons hoofd voor een klein feest, en trouwen in het gemeentehuis (geen ceremonie). Eten doen we met de familie de we kennen (geleverde familie die we amper nooit zien) en de beste vrienden. Het avondfeestmogen gewoon de mensen die we verder nog kennen nog komen. Ik wil ook geen superduper jurk. Heb de zaal eventjes opgezocht en die zou max 1000 euro kosten met dj enzo erbij (geen eten).

Is dat budget haalbaar?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel kostte jullie huwelijk? Empty Re: hoeveel kostte jullie huwelijk?

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 20:20

Ja vind ik wel, maar ons budget was €3500 en dat hebben we gehaald. Wel hebben we veel zelf gedaan.

Gast
Gast

Bericht  nina zo 15 jul 2012 - 20:32

Een goed huwelijk is toch onbetaalbaar? Of is dit te flauw? hoeveel kostte jullie huwelijk? 1578173417
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 20:36

Met 5000 euro kun je veel regelen, mits je het niet te uitgebreid doet. Onze bruiloft kostte in totaal 13.000 euro (incl. huwelijksreis). Wij hadden dan ook alles erop en eraan en een avondfeest voor ruim 100 gasten, dus dan tikt dat wel aan. (het feest, incl. 'receptie' en diner voor 20 daggasten, kostte alleen al 4000 euro!).

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 21:10

Wij hadden ook alles erop en eraan, maar hadden ipv een dure zaal een tuinfeest met bqq. Bar gehuurd, personeel via via ingehuurd, drank ingekocht etc. Mijn man heeft een cateringbedrijf dus kon makkelijk aan al het materiaal , eten en drinken komen. Taart kon hij bijv ook zelf maken.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine zo 15 jul 2012 - 21:27

Wij waren in totaal zo'n € 6.500 kwijt.

Hierbij zit in:
Kosten stadhuis
Band
Feest
Diner met daggasten (22 personen)
Trouwvervoer
Huwelijksnacht
Kleding
Bloemen

De fotograaf kregen we van mijn schoonouders.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Sarah1985 ma 16 jul 2012 - 1:40

onze bruiloft koste 6000 euro

En dat is heel uitgebreid hadden fotograaf. zijn getrouwd in de kerk met een koor erbij. Feest voor 100 mensen diner voor de daggasten. En ik een jurk en hij een pak. Een DJ Die koste ook iets van 400 euro.

Dus het moet makkelijk lukken

Laatst aangepast door Sarah1985 op ma 16 jul 2012 - 1:41; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Suus ma 16 jul 2012 - 1:41

Wij zullen max 10000 euro kwijt zijn. We hebben de locatie die we zelf graag willen en redelijk veel gasten, omdat ik veel familie heb en iedereen erbij wil hebben. We hebben 57 daggasten en verder ook nog een stuk of 100 mensen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  RYW ma 16 jul 2012 - 1:45

nina schreef:Een goed huwelijk is toch onbetaalbaar? Of is dit te flauw? hoeveel kostte jullie huwelijk? 1578173417

Mijn huwelijk kostte me minder dan mijn scheiding Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Fearie ma 16 jul 2012 - 2:34

Wij hebben 3500 euro berekend en gaan veel dingen zelf regelen, lowbudget trouwkleding, zelf eten regelen (BBQ), drank zelf inkopen en via via een DJ.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Shisha ma 16 jul 2012 - 2:42

Wij waren ongeveer 4000,- euro kwijt en we zijn getrouwd op locatie (kasteeltje) met een feest erachteraan.(in de orangerie) Met ongeveer 60 daggasten die mee hebben gegeten (bbq) en 's avonds ongeveer 100 gasten.

Maar we hebben ook veel zelf gedaan. Mijn jurk had ik 2e hands via marktplaats, make up heb ik zelf gedaan, trouwauto via marktplaats (was maar 200,- euro voor de hele dag), we hadden geen band maar zelf een playlist gemaakt op de laptop en deze aangesloten op de boxen en de fotograaf is een kennis van mijn moeder dus die vroeg er ook weinig voor. (150,- euro) We hebben zelf de zaal versierd en via internet zelf de kaarten ontworpen en laten afdrukken. Dat scheelt ook een hoop geld. hoeveel kostte jullie huwelijk? 561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Lejow ma 16 jul 2012 - 2:47

Shisha schreef:Wij waren ongeveer 4000,- euro kwijt en we zijn getrouwd op locatie (kasteeltje) met een feest erachteraan.(in de orangerie) Met ongeveer 60 daggasten die mee hebben gegeten (bbq) en 's avonds ongeveer 100 gasten.

Maar we hebben ook veel zelf gedaan. Mijn jurk had ik 2e hands via marktplaats, make up heb ik zelf gedaan, trouwauto via marktplaats (was maar 200,- euro voor de hele dag), we hadden geen band maar zelf een playlist gemaakt op de laptop en deze aangesloten op de boxen en de fotograaf is een kennis van mijn moeder dus die vroeg er ook weinig voor. (150,- euro) We hebben zelf de zaal versierd en via internet zelf de kaarten ontworpen en laten afdrukken. Dat scheelt ook een hoop geld. hoeveel kostte jullie huwelijk? 561177

Kijk, dit klinkt interessant!
Mij lijkt een bbq ook echt super leuk, maar zou zo geen locatie weten waar dat kan Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Shisha ma 16 jul 2012 - 2:54

Lejow schreef:
Shisha schreef:Wij waren ongeveer 4000,- euro kwijt en we zijn getrouwd op locatie (kasteeltje) met een feest erachteraan.(in de orangerie) Met ongeveer 60 daggasten die mee hebben gegeten (bbq) en 's avonds ongeveer 100 gasten.

Kijk, dit klinkt interessant!
Mij lijkt een bbq ook echt super leuk, maar zou zo geen locatie weten waar dat kan hoeveel kostte jullie huwelijk? 1371890812

Was voor ons ook even zoeken. We zijn getrouwd in Doetinchem en dat was voor ons gelukkig nog redelijk in de buurt. Maar bij de meeste locaties zit je inderdaad vast aan een menu daar en dan ben je vaak minimaal zo'n 25,- euro pp kwijt.

Wat ook een optie kan zijn is trouwen op het gemeentehuis en voor de receptie/bbq/feest een zaal afhuren. Mijn moeder had bijv voor haar vijftigste verjaardag een zaal gehuurd met een grote tuin erbij en een speeltuin voor de kinderen. Koste dacht ik iets van 250,- euro voor de hele dag. En daar mocht ze de catering ook zelf regelen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 2:58

Zoals ik onze bruiloft in mijn hoofd heb met high tea & etentje met 35 - 50 man, kom ik op €4000.

Gast
Gast

Bericht  Slakje ma 16 jul 2012 - 5:55

Hmm, ik heb ondertussen het één en ander uitgezocht (wil er gewoon goed voorbereid aan beginnen zodat we ons nergens zorgen om moeten maken en dit echt onze dag wordt). Voor het eten met de daggasten en het feest en blablabla kom ik op ongeveer 4000 euro uit. Dus ik denk dat we verder tegen de 7000 à 8000 euro zullen zitten, om het ruim te houden?!

Of en wat zijn de prijzen ongeveer van jurken (de goedkopere, dus geen jurk van 2000, of zal ik wel zoiets kwijt zijn eraan?)?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha ma 16 jul 2012 - 6:09

Ik heb bij een bruidszaak een paar merkloze/huismerk jurken aangehad en die waren zo'n 1000 euro. Maar er zijn wel goedkopere te krijgen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Suus ma 16 jul 2012 - 7:39

Ik heb in een goedkopere bruidszaak een jurk gekocht en deze kostte 600 euro. Was gelijk de duurste die ze daar hadden Wink En hij is prachtig! En wordt gewoon op maat gemaakt.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Slakje ma 16 jul 2012 - 7:42

Dan ga ik eens even horen in de zaak hier in de buurt. Dan kan ik even mijn hoofd zot maken en dan alles weer eventjes de kast in tot september (mijn vriend wilt dan pas een datum zetten terwijl ik eigenlijk héééééél graag p 15 april zou willen trouwen, haha, meisjesdromen...)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 16 jul 2012 - 7:45

Veel, ik weet het niet eens meer precies maar zeker over de 10.000 euro alles bij elkaar (met de bruidskleding erbij die we gekregen hebben vd ouders) Ik weet niet meer wat mijn jurk gekost heeft eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Blue flower ma 16 jul 2012 - 8:19

Niet schrikken... 20.000....

Maar goed, wij wilde dan ook niet in Nederland trouwen maar we met onze naasten, en voor vriendin nog een feest. Wij zijn in Venetie getrouwd en hadden voor onze naaste familie (groepje van 25 man) een super de luxe bungalow park geboekt waar wij met z'n allen een weekje verbleven. En dan hier in Nederland hadden een een avond een strandtent (wonen aan Zee) afeghuurd... Misschien voor veel mensen belachelijk maar dit is hoe wij het wilde.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Mizz_S ma 16 jul 2012 - 8:35

Vergeken met de meeste hier best wel veel, ongeveer 16.000 euro. Wij hadden een hele dure locatie, maar alles was dan ook tot in de puntjes verzorgd, exact zoals wij wilden en we hoefden niets zelf te regelen. Ik heb er totaal geen spijt van, het was elke cent waard!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Guus di 17 jul 2012 - 6:47

Hoe doen jullie dat?!

Wij hebben niet een dure feestlocatie en hebben weinig staan voor kleding en rongen maar komen toch op ruim 9000 euro uit terwijl we de ceremonie en locatie cadeau krijgen...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Arwyn di 17 jul 2012 - 6:50

Slakje schreef:Dan ga ik eens even horen in de zaak hier in de buurt. Dan kan ik even mijn hoofd zot maken en dan alles weer eventjes de kast in tot september (mijn vriend wilt dan pas een datum zetten terwijl ik eigenlijk héééééél graag p 15 april zou willen trouwen, haha, meisjesdromen...)
Mooie datum, hebben wij het ook wel eens over gehad, haha.
Ik ben de 14e jarig, vriend de 16e. Trouwen op de 15e, hebben we het allemaal in 3 dagen gehad Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Fearie di 17 jul 2012 - 7:02

Goochempie schreef:Hoe doen jullie dat?!

Wij hebben niet een dure feestlocatie en hebben weinig staan voor kleding en rongen maar komen toch op ruim 9000 euro uit terwijl we de ceremonie en locatie cadeau krijgen...

Wij hebben ongeveer 3500 euro berekend, even een ideetje van onze budgetverdeling
150 euro trouwkaarten
280 euro trouwen
525 euro feestlocatie
400 euro trouwjurk
300 euro trouwpak
300 euro trouwringen
250 euro dj
50 euro trouwauto
000 euro bruidsfotograaf (staat voor nu een vriendin, maar is nog niet 100% zeker)
50 euro bedankjes
1300 euro feestmiddag en avond (eten en drank regelen we zelf)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 7:03

Fearie, hebben jullie geen bloemen? of andere kosten zoals kapsel/make-up?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: