Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van toeslagen?

+9
ellibre
luisa
Rush
Fearie
Gympie
Atelier Madame
Vanilla Queen
girli
Jilke
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Rush vr 13 jul 2012 - 22:34

Gympie schreef:Oke, ik dacht dat je dat verplicht was. Is dat alleen als je een brief krijgt dat je moet dokken?
Nee niet alleen, met een koophuis of bijzonder vermogen ben je volgens mij ook verplicht aangifte te doen. En zo zijn er vast meer voorwaarden waarop ze dat baseren. Yes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Gympie vr 13 jul 2012 - 22:37

Rush schreef:
Gympie schreef:Oke, ik dacht dat je dat verplicht was. Is dat alleen als je een brief krijgt dat je moet dokken?
Nee niet alleen, met een koophuis of bijzonder vermogen ben je volgens mij ook verplicht aangifte te doen. En zo zijn er vast meer voorwaarden waarop ze dat baseren. Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 3079029344

Aah, oke. Vandaar dat we verplicht zijn (koophuis). Ik dacht gewoon iedereen, haha. Bedankt voor de opheldering.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  ellibre vr 13 jul 2012 - 22:46

Gympie schreef:
Rush schreef:
Gympie schreef:Oke, ik dacht dat je dat verplicht was. Is dat alleen als je een brief krijgt dat je moet dokken?
Nee niet alleen, met een koophuis of bijzonder vermogen ben je volgens mij ook verplicht aangifte te doen. En zo zijn er vast meer voorwaarden waarop ze dat baseren. Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 3079029344

Aah, oke. Vandaar dat we verplicht zijn (koophuis). Ik dacht gewoon iedereen, haha. Bedankt voor de opheldering.
Je bent verplicht om belastingaangifte te doen als je betaald werk hebt verricht en meer dan 44 euro aan belasting moet (bij)betalen. Ook als je hier geen bericht over krijgt:

Uw belangrijkste verplichting op het gebied van belastingheffing is het doen van aangifte: juist, volledig en op tijd. U moet dit doen als wij u daarom hebben gevraagd. Het kan ook zijn dat u betaald werk hebt gedaan zonder dat wij dat weten. Wij kunnen u daarover dan ook niet vragen aangifte te doen. U moet dan uit eigen beweging aangifte doen. - http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/standaard_functies/prive/contact/rechten_en_plichten_bij_de_belastingdienst/acties_van_de_aangever/wanneer_aangifte_doen/wanneer_aangifte_doen
Als de Belastingdienst je geen uitnodiging voor het doen van belastingaangifte heeft gezonden en je moet meer dan €44 belasting (bij)-betalen, moet je zelf aangifte doen door het programma van de Belastingdienst te downloaden en in te vullen. Wie dat niet doet, is in overtreding en loopt het risico van een aanslag met een boete. - http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/belasting/belastingaangifte/1574254/belastingaangifte-verplicht/
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  TukTuk za 14 jul 2012 - 2:00

Volgens mij moet je hoe dan ook doorgeven dat je toeslagpartners bent, anders komt de BD daar zelf ook wel mee. Vind het erg dom en naief van je vriend. Je hebt er gewoon geen recht op, accepteer het.
Krijgen jullie geen huurtoeslag?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Jilke za 14 jul 2012 - 2:36

Nee wij krijgen geen huurtoeslag. Dat zou ik met mijn salaris alleen niet eens krijgen smile

Ik heb het nu gewoon stopgezet vanaf morgen, verder hoefde ik niks aan te geven of wat dan ook.
Kan ik er vanuit gaan dat ik nog terug moet betalen of krijg ik gewoon niks meer?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Winegum za 14 jul 2012 - 8:02

Jilke schreef:Nou ja, ik heb hem gewoon stopgezet. Het zal wel goed zijn.
Die 2 euro die we anders zouden krijgen word ik toch niet rijker van.

Overigens: dit is nog gebaseerd op mijn inkomen x 2. Terwijl mijn vriend meer verdiend als mij, dus zouden we zoiezo boven die grens van 54.000 ofzo zitten.

Dit vind ik ook erg raar. Je zegt in een post eerder dat je vriend 70 euro krijgt, terwijl jij minder krijgt.
Ik denk dat je vriend de afgelopen tijd zijn inkomen niet heeft gewijzigd op internet of via een formulier of wat dan ook. Anders zou hij geen recht hebben op die 70 euro (wat sinds dit jaar max. 69 is geworden maar dat terzijde).

Ga er van uit dat je nu nog niks hoeft terug te betalen. Je krijgt er over een tijdje vanzelf wat van te horen als ze de definitieve berekening gaan maken.
Voor volgend jaar zou ik het wel gezamenlijk aan gaan vragen hoor. Wat wij zelf doen is het inkomen zo hoog zetten dat je geen recht hebt op de toeslag, maar wel in het systeem staat. Zo kun je, als blijkt dat je minder hebt verdiend dan het maximale toch nog wat terug krijgen. Heb je helemaal niks aangevraagd en sta je niet in het systeem, dan krijg je namelijk niks.
Bij ons is het namelijk wel zo dat we, zeer waarschijnlijk, gewoon over het maximale bedrag heen gaan, maar ik ben nog een student en ik weet niet exact hoeveel ik ga verdienen tot aan het einde van het jaar. Bij mijn vriend is het ook niet helemaal zeker, want hij krijgt veel overuren omdat hij veel moet reizen. Dat bedrag weet je ook nooit van te voren. Daarom hebben we het bedrag op 0 laten zetten en kunnen we uiteindelijk toch nog iets krijgen als blijkt dat we toch 'te weinig' hebben verdiend.

Voor volgend jaar, als ik ook een fulltime baan heb, hopelijk, gaan we het gewoon stopzetten. Dan komen we zeker over het bedrag heen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Rush za 14 jul 2012 - 9:07

Winegum schreef:
Dit vind ik ook erg raar. Je zegt in een post eerder dat je vriend 70 euro krijgt, terwijl jij minder krijgt.
Ik denk dat je vriend de afgelopen tijd zijn inkomen niet heeft gewijzigd op internet of via een formulier of wat dan ook. Anders zou hij geen recht hebben op die 70 euro (wat sinds dit jaar max. 69 is geworden maar dat terzijde).
Er wordt wel 70 uitbetaald in de meeste maanden van het jaar Yes

Het maandbedrag is namelijk officieel €69,83 en ze doen alleen aan ronde euro`s. Dus je krijgt 2 of 3 maanden 69 euro en de rest 70.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Winegum za 14 jul 2012 - 9:11

Aah oke, weer iets geleerd Laughing
Ik zag het alleen bij clienten dat ze nog maar 69 ipv 70 betaald kregen. Maar ik loop inmiddels weer achter zie ik. laughcry

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  miss22 za 14 jul 2012 - 11:03

Je moet je eigen zorgtoeslag niet stopzetten, want op deze manier zie je af van het recht op de toeslag, dus ook na afloop van het jaar als je achteraf wel rechten had gehad.

Je moet op www.toeslagen.nl onder het kopje "mijn toeslagen" even inloggen met je digi-d en daar doorgegeven per welke datum je bent gaan samen wonen, dan vind er automatisch een berekening plaats op basis van 2 personen.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  miss22 za 14 jul 2012 - 11:07

Jilke schreef:Nee wij krijgen geen huurtoeslag. Dat zou ik met mijn salaris alleen niet eens krijgen Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 561177

Ik heb het nu gewoon stopgezet vanaf morgen, verder hoefde ik niks aan te geven of wat dan ook.
Kan ik er vanuit gaan dat ik nog terug moet betalen of krijg ik gewoon niks meer?

Je zult idd nog terug moeten gaan betalen.

De verwerking van deze wijziging is maximaal 8 weken, en op de 20ste van deze maand vinden er betalingen plaats van alle toeslagen dus die van jouw zal hier toch nog in meegenomen worden
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Jilke za 14 jul 2012 - 20:59

Ik heb hem nu stopgezet, dat kan ik nu niet meer wijzigen denk ik.
Maar als ik hem veel hoger instel mijn inkomsten, rekenen ze dan bij andere dingen niet teveel belasting?
En komen ze dan aan het eind van het jaar zelf als je er wel recht op bleek te hebben? Ik doe geen aangifte nl.

Heb zelf ook niet doorgegeven dat we zijn gaan samenwonen, alleen bij de gemeente. Het stond wel bij digid als ik inlog, dus neem aan dat het wel bekend was.

Mijn vriend heeft nooit niks gewijzigd nee, maar dat is niet aan mij. Heb hem er meermaals op gewezen dus hij weet ervan. Samen aanvragen wil hij niet, dan is hij zijn 70 euro kwijt per maand. (oke dat moet hij nu ook terugbetalen neem ik aan maar goed).

Word je inkomen niet automatisch gecontroleerd? Anders zou je toch jarenlang teveel kunnen krijgen, zolang je gewoon niks doorgeeft?

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Lenster za 14 jul 2012 - 21:34

Wij hebben de zorgtoeslag nooit gewijzigd. Daar kwam de BD vanzelf achter toen we opeens fiscaal partners waren, lijkt mij. Of krijg ik nu al 5 jaar lang teveel? Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 878948377
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van toeslagen? - Pagina 2 Empty Re: Iemand verstand van toeslagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum