hoeveel kilo = kledingmaat verschil?
+4
Bliss
Pompoen
Arwyn
Jade
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoeveel kilo = kledingmaat verschil?
Hoeveel kilo moet je gemiddeld afvallen om een kleinere maat te krijgen?
Ik ben nu 5,5 kg kwijt en merk dat mijn taille wat slanker wordt, en dat ik mijn borsten kwijt raak (daar worden blouses/shirts/BH's wijder). Maar om mijn buik heb ik de maat nog wel nodig. De verhouding is dus een beetje zoek (al ziet het er wel mooier uit!).
Mijn broeker zijn ook al wat wijder geworden, maar dit is zeker nog geen maat verschil.
Ik ben benieuwd hoeveel kilo jullie moesten afvallen om een kledingmaat te zakken. Ik zou wel graag terug willen naar maat 40 (heb nu 40/42 van shirts en 42 van broeken, 42 van blouses).
Ik ben nu 5,5 kg kwijt en merk dat mijn taille wat slanker wordt, en dat ik mijn borsten kwijt raak (daar worden blouses/shirts/BH's wijder). Maar om mijn buik heb ik de maat nog wel nodig. De verhouding is dus een beetje zoek (al ziet het er wel mooier uit!).
Mijn broeker zijn ook al wat wijder geworden, maar dit is zeker nog geen maat verschil.
Ik ben benieuwd hoeveel kilo jullie moesten afvallen om een kledingmaat te zakken. Ik zou wel graag terug willen naar maat 40 (heb nu 40/42 van shirts en 42 van broeken, 42 van blouses).
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: hoeveel kilo = kledingmaat verschil?
Ik hoor altijd dat 5kilo 1 kledingmaat is, maar dat heb ik zelf eigenlijk ook nooit zo gemerkt..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Het hangt er ook vanaf of je aan het sporten bent. Ik werd een tijd wel slanker maar niet lichter omdat ik aan het trainen was, spieren zijn zwaarder dan vet dus als je vet verliest maar spieren erbij krijgt sta je soms gewoon stil!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad ze zeggen 5 kg, maar ligt er ook maar net aan waar je afvalt.
Ik had bij 5 kg van onder nog dezelfde maat aan.
Bij 7 kg merk ik dat ik van shirtjes een maat kleiner heb maar broeken is dan nog steeds moeilijk (hang dan net tussen 2 maten in).
Ik had bij 5 kg van onder nog dezelfde maat aan.
Bij 7 kg merk ik dat ik van shirtjes een maat kleiner heb maar broeken is dan nog steeds moeilijk (hang dan net tussen 2 maten in).
Gast- Gast
Arwyn schreef:Ik hoor altijd dat 5kilo 1 kledingmaat is, maar dat heb ik zelf eigenlijk ook nooit zo gemerkt..
hmm, dat is bij mij ook niet van toepassing . jammer, een kleding maat kleiner geeft zo''n fijn gevoel!
Ik sport (helaas!) niet. Ik ga na onze verhuizing in de nieuwe woonplaats wel opzoek naar een sportschool. Ik heb al rond gekeken naar sportscholen.
Ik hoop dat ik dan ook met 7kg een maat verschil krijg .
Jade- Ratel
Volgens mij is 7 kg ongeveer een kledingmaat kleiner!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik ben de afgelopen 4 jaar zo'n 10 kilo aangekomen, maar de kleding die ik toen droeg, kan ik nu bijna allemaal nog aan..
Neemt niet weg dat die 10 kilo er weer af moet trouwens, haha.
Neemt niet weg dat die 10 kilo er weer af moet trouwens, haha.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Ik kan 10kg varieren zonder dat ik gelijk een maat kleiner/groter nodig heb.. Maar goed, ik ben wel lang en verdeel mijn gewicht altijd.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Ik kan 10kg varieren zonder dat ik gelijk een maat kleiner/groter nodig heb.. Maar goed, ik ben wel lang en verdeel mijn gewicht altijd.
Ja, het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang je bent! Als je 1.60 bent en je valt 5 kilo af, zul je dat eerder aan je kleding merken dan wanneer je 1.80 bent.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Bliss schreef:Antibes schreef:Ik kan 10kg varieren zonder dat ik gelijk een maat kleiner/groter nodig heb.. Maar goed, ik ben wel lang en verdeel mijn gewicht altijd.
Ja, het ligt er natuurlijk wel aan hoe lang je bent! Als je 1.60 bent en je valt 5 kilo af, zul je dat eerder aan je kleding merken dan wanneer je 1.80 bent.
ik ben 1.78 . Dus het gaat wat langer duren.. Nouja, dan heb ik nog wat te doen!
Jade- Ratel
Bliss schreef:Antibes schreef:Ik kan 10kg varieren zonder dat ik gelijk een maat kleiner/groter nodig heb.. Maar goed, ik ben wel lang en verdeel mijn gewicht altijd.
Dat ja. Plus dat je gewicht ook meespeelt. Vijf kilo afvallen is nogal een verschil als je 50 of 100 kilo weegt.
Gast- Gast
Ik denk dat het echt heel moeilijk te zeggen is! Zoals hierboven al beschreven ligt het aan hoe lang je bent en hoeveel je weegt en waaruit jouw gewicht bestaat! Je kan door sporten bijvoorbeeld wel een kledingmaat kleiner 'krijgen', terwijl je misschien hetzelfde blijft wegen!
Punk'd leuke avatar!
Punk'd leuke avatar!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ik denk inderdaad dat het lastig te zeggen is aan de hand van alleen maar kilo's. Dat hangt samen met je gewicht, lengte en waar je precies afvalt denk ik!
Wel goed zeg Jade!
Wel goed zeg Jade!
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Ik denk inderdaad dat het lastig te zeggen is aan de hand van alleen maar kilo's. Dat hangt samen met je gewicht, lengte en waar je precies afvalt denk ik!
Wel goed zeg Jade!
dankje! Ik vind het zelf ook best goed .
Maar ik moest echt afvallen, ik heb echt overgewicht! (1.78 bij 89.1 kg (nu 83.7)). Mijn eerste doel is de 80 kg, maar voor een gezond gewicht moet ik eigenlijk nog wel iets meer afvallen.
Ik ben echt gek op lekkere dingen, dus dat is wel lastig. Maar het gaat me eigenlijk nog heel goed af.
Jade- Ratel
Lastig. Ik denk dat het aan je figuur, lengte en gewicht ligt.
Gast- Gast
Ik ben 15 kg afgevallen en dat was maar 1 maat.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik had maat 40/42 en na 10 kg afvallen zit ik op maat 38/40. Ik weet dat ik aan vet meer ben afgevallen dan die 10 kg, toen ik krachttraining erbij ging doen ben ik een paar kg aan spiermassa aangekomen.
Gast- Gast
Chance schreef:Ik ben 15 kg afgevallen en dat was maar 1 maat.
Ik ben 15 kilo aangekomen en dat was ook maar 1 maat .
Het ligt inderdaad aan je verhoudingen. Als ik afval, dan is het meestal overal, dus dan zul je niet zo snel een maat kleiner krijgen.
Alsje bijvoorbeeld heel veel op je heupen of op je buik afvalt natuurlijk wel.
Maar het komt 'vanzelf'. Succes!
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Kowalski schreef:Ik denk dat het echt heel moeilijk te zeggen is! Zoals hierboven al beschreven ligt het aan hoe lang je bent en hoeveel je weegt en waaruit jouw gewicht bestaat! Je kan door sporten bijvoorbeeld wel een kledingmaat kleiner 'krijgen', terwijl je misschien hetzelfde blijft wegen!
Punk'd leuke avatar!
Jeaah haha ik dacht even zomers doen
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel kleding per kledingmaat?
» Nav. kledingmaat, hoeveel kleding?
» hoeveel kilo aangekomen?
» Hoeveel kilo was kan er in jou trommel van de wasmachine?
» Hoeveel kilo aangekomen tijdens zwangerschap?
» Nav. kledingmaat, hoeveel kleding?
» hoeveel kilo aangekomen?
» Hoeveel kilo was kan er in jou trommel van de wasmachine?
» Hoeveel kilo aangekomen tijdens zwangerschap?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: