Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar koop je een pak? (voor een man)

+13
Lavendel
Ooh La La!
Atelier Madame
minoessepoes
Tiana
Guus
silly-one
Ibbeltje
Prosecco
ellibre
Toet
Mamsie
Bliss
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Bliss zo 8 jul 2012 - 10:55

Over twee maanden gaat de broer van mijn vriend trouwen en binnenkort gaan we een keer een pak voor hem (voor mn vriend dus) uitzoeken. Ik heb hier echter totáál geen verstand van en ben dus benieuwd
a) waar je zoal een pak koopt
b) wat jullie mooie pakken vinden. Foto's please, dan kan ik een beetje inspiratie opdoen smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Mamsie zo 8 jul 2012 - 10:57

Dat is natuurlijk wel afhankelijk van wat je er aan wilt uitgeven. Je kunt een pak kopen bij de WE of een pak bij een speciaalzaak.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Toet zo 8 jul 2012 - 11:11

Waar je pakken kan kopen weet ik niet precies, maar ik heb gister wel een aantal ontzettend leuke pakken gezien (was op een black tie feestje)

De meeste hadden een zwart pak met witte blouse, vrij standaard dus maar sommigen sprongen er wel uit. Een iemand had bijvoorbeeld een donkerblauw pak en een licht blauwe blouse eronder, vond ik erg leuk staan. Iemand had een zwarte broek + colbert en daar een roze blouse onder, ook erg leuk! Nouja goed, wat ik vooral wil zeggen: koop een mooie blouse met goede pasvorm, dat maakt het pak wat mij betreft echt af, het jasje gaat uiteindelijk meestal toch uit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  ellibre zo 8 jul 2012 - 11:28

Voor de goedkopere pakken kun je het beste naar C&A gaan, die hebben een hele ruime keuze en de kwaliteit is vaak heel behoorlijk.

Mijn vriend koopt meestal pakken bij Suitsupply of Suitable, maar ik heb het idee dat jouw vriend verder niet vaak een pak zal dragen, dus misschien kun je beter eerst bij C&A gaan kijken.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Prosecco zo 8 jul 2012 - 18:04

ellibre schreef:Voor de goedkopere pakken kun je het beste naar C&A gaan, die hebben een hele ruime keuze en de kwaliteit is vaak heel behoorlijk.

Mijn vriend koopt meestal pakken bij Suitsupply of Suitable, maar ik heb het idee dat jouw vriend verder niet vaak een pak zal dragen, dus misschien kun je beter eerst bij C&A gaan kijken.

Ik vind de pakken van C&A echt afgrijselijk: goedkope stof en slechte pasvorm.

Bliss, ik zou naar Suit Supply gaan. Niet al te duur, wel heel mooi.
Dan zou ik gaan voor een jasje met 2 knopen (geen 3) en 1 achtersplit (geen 2). Let er op dat het jasje mooi getailleerd is maar niet te strak zit op de borst. En laat z de broek niet te kort maken, want dat gebeurd snel. Er mag een kleine knik in de voorkant van de pijp zitten.

Succes!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 18:08

Suit Supply inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Ibbeltje zo 8 jul 2012 - 18:19

Prosecco schreef:
ellibre schreef:Voor de goedkopere pakken kun je het beste naar C&A gaan, die hebben een hele ruime keuze en de kwaliteit is vaak heel behoorlijk.

Mijn vriend koopt meestal pakken bij Suitsupply of Suitable, maar ik heb het idee dat jouw vriend verder niet vaak een pak zal dragen, dus misschien kun je beter eerst bij C&A gaan kijken.

Ik vind de pakken van C&A echt afgrijselijk: goedkope stof en slechte pasvorm.

Bliss, ik zou naar Suit Supply gaan. Niet al te duur, wel heel mooi.
Dan zou ik gaan voor een jasje met 2 knopen (geen 3) en 1 achtersplit (geen 2). Let er op dat het jasje mooi getailleerd is maar niet te strak zit op de borst. En laat z de broek niet te kort maken, want dat gebeurd snel. Er mag een kleine knik in de voorkant van de pijp zitten.

Succes!

Niet mee eens over de C&A. Ze hebben daar super mooie en goede pakken. En goede pasvorm en maken goed op maat als hj korter moet of wat ook.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  silly-one zo 8 jul 2012 - 18:23

Je kan ook mooie pakken vinden bij Set Point. Daar kocht mijn ex altijd zijn pakken voor het werk en ik moet zeggen dat ik het altijd mooie pakken vond. Hij is misschien wel wat duurder dan je verwacht of wat je vriend wil uitgeven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Guus zo 8 jul 2012 - 18:31

Prosecco schreef:
ellibre schreef:Voor de goedkopere pakken kun je het beste naar C&A gaan, die hebben een hele ruime keuze en de kwaliteit is vaak heel behoorlijk.

Mijn vriend koopt meestal pakken bij Suitsupply of Suitable, maar ik heb het idee dat jouw vriend verder niet vaak een pak zal dragen, dus misschien kun je beter eerst bij C&A gaan kijken.

Ik vind de pakken van C&A echt afgrijselijk: goedkope stof en slechte pasvorm.

Bliss, ik zou naar Suit Supply gaan. Niet al te duur, wel heel mooi.
Dan zou ik gaan voor een jasje met 2 knopen (geen 3) en 1 achtersplit (geen 2). Let er op dat het jasje mooi getailleerd is maar niet te strak zit op de borst. En laat z de broek niet te kort maken, want dat gebeurd snel. Er mag een kleine knik in de voorkant van de pijp zitten.

Succes!

+1!!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Tiana zo 8 jul 2012 - 19:05

Bij de V&D hebben ze ook pakken!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  minoessepoes zo 8 jul 2012 - 19:50

C&A en V&D heeft pakken inderdaad, het is te doen als je een heel standaard postuur hebt, maar anders vind ik het bij bijna niemand mooi zitten. De stoffen zijn ook gewoon wat goedkoper, dat zie je naar mijn mening. Dan zou ik met een goed lijf, redelijk standaard postuur nog eerder naar de WE gaan voor een niet te duur pak.

Mijn vriend koopt altijd al zijn pakken bij de Suit Supplier inderdaad. Die worden mooi op maat gemaakt. De meeste pakken zijn 300euro, maar ze hebben ook een lijn met een rood stiksel, op een rode kleerhanger en die zijn duurder. Mocht je er heen gaan, is dat misschien iets om op te letten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Atelier Madame zo 8 jul 2012 - 20:19

Mijn vriend heeft een pak van de v&d voor die drie keer per jaar is dat prima
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Ooh La La! zo 8 jul 2012 - 20:34

Goochempie schreef:
Prosecco schreef:
ellibre schreef:Voor de goedkopere pakken kun je het beste naar C&A gaan, die hebben een hele ruime keuze en de kwaliteit is vaak heel behoorlijk.

Mijn vriend koopt meestal pakken bij Suitsupply of Suitable, maar ik heb het idee dat jouw vriend verder niet vaak een pak zal dragen, dus misschien kun je beter eerst bij C&A gaan kijken.

Ik vind de pakken van C&A echt afgrijselijk: goedkope stof en slechte pasvorm.

Bliss, ik zou naar Suit Supply gaan. Niet al te duur, wel heel mooi.
Dan zou ik gaan voor een jasje met 2 knopen (geen 3) en 1 achtersplit (geen 2). Let er op dat het jasje mooi getailleerd is maar niet te strak zit op de borst. En laat z de broek niet te kort maken, want dat gebeurd snel. Er mag een kleine knik in de voorkant van de pijp zitten.

Succes!

+1!!

+1 Mijn vriend loopt dagelijks in pak en heeft de meeste pakken bij Suit Supply gekocht. Zijn goed betaalbaar en blijven lang mooi!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Lavendel zo 8 jul 2012 - 20:38

Mijn vriend heeft pakken van Van Gils, ook erg mooi.

Ik zou als het niet te duur hoeft te zijn omdat hij het niet voor werk hoeft te gebruiken eerder naar de WE gaan dan C&A. Niks zo lelijk als een slechtzittend pak of een pak met een goedkopere stof. (Ik wil niet zeggen dat C&A dat heeft maar WE is iig wel goed.) Dat vind ik echt heel erg zonde.
En wat iemand als zei, denk aan een mooi overhemd en mooie schoenen/riem! Geen donkerbruine schoenen/riem bij een zwart pak. Cognac kan dan weer wel. Grijs is ook mooi.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Tania zo 8 jul 2012 - 20:44

De pakken die mijn man tot nu toe van de WE heeft gehad waren allemaal vrij snel versleten dus hier niet zulke goede ervaringen met de WE. Hij heeft nu twee pakken van de C&A omdat hij zijn oude pakken niet meer pastte en ze nu toch bijna niet meer aanheeft en die zijn beter van kwaliteit vind ik.
Maar duurdere pakken blijven wel een stuk mooier, als mijn man ze nogsteeds vaak zou moeten dragen zouden we ze weer bij de setpoint of suit supply kopen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  kajaka88 zo 8 jul 2012 - 20:44

Geen idee waar je woont maar mijn vriend heeft zijn pak voor een bruiloft gehaald mij schomaker mannenmode. Niet al te duur.. Maar deze heeft alleen vestigingen in het noorden van het land.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Bliss zo 8 jul 2012 - 20:56

WE dacht ik zelf idd ook al aan en mn vriend had het al over Suit Supply (had ik nog nooit van gehoord haha), dus ik denk dat we daar sowieso wel gaan kijken. Ik heb geen idee wat hij er aan uit wil geven trouwens. Schoenen zijn inderdaad ook belangrijk ja! En wordt een pak vaak met een riem gedragen?

In elk geval bedankt voor de tips tot zover, hier kan ik wel wat mee! Foto's van pakken zijn ook nog welkom trouwens smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 20:57

Heb vorig jaar samen met mijn vriend een heel mooi pak gekocht bij de Bijenkorf in Amsterdam. We werden daar supergoed geholpen en geadviseerd, heel professioneel allemaal smile En het staat hem fantastisch, heel erg mooi getailleerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Bliss zo 8 jul 2012 - 20:58

Zit ff op de site van Suit Supply te kijken, maar op die foto's van pakken vind ik de broeken steeds zo kort!! Hoort dat zo? Vind t best lelijk als hij zn been iets optilt en je meteen de hele sok ziet zitten.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Ooh La La! zo 8 jul 2012 - 21:02

De pijpen van een pantalon horen precies op maat te zijn, als hij schoenen aan heeft. Het hoort niet op de grond te hangen als hij op sokken staat zeg maar. Als hij gaat zitten zal je dus altijd sokken zien (let daar dus op, dat ie geen sportsokken aantrekt Laughing ).

edit: ik zie nu op de site inderdaad erg korte broeken... Ik zou gewoon in de winkel aangeven dat je 'm niet te kort wilt, maar ook niet te lang.

http://www.suitsupply.com/tuxedo/P1109a,nl,pd.html?start=30&cgid=Suits
Deze zit qua lengte erg mooi!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Bliss zo 8 jul 2012 - 21:06

Mn schoonmoeder zei dat de broek, als hij op sokken staat, precies tot de grond moet komen. Klopt dat niet? Ik keek ook ff op de site van de WE en daar vind ik de broeken toch mooier van lengte!
En idd, geen sportsokken dus whaha. (maar die draagt ie toch al nooit gelukkig)

Dit lijkt mij wel een mooie lengte:
http://www.wefashion.nl/Broeken/SLIM-FIT-PANTALON-pcfNgKA4QM.2UAAAElTUU4aFDh1noKA4QM4UMAAAEwuZAgOLpI-wefashion-nl-Site-WFS-nl_NL-EUR.html?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fj5MKA4QMpTYAAAElgDk4aFDh%252FXi0KA4QM2i4AAAElX0U4aFDh%3DfNgKA4QM.2UAAAElTUU4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%252Fj5MKA4QMpTYAAAElgDk4aFDh%3DXi0KA4QM2i4AAAElX0U4aFDh%26CategoryUUIDLevelX%3Dj5MKA4QMpTYAAAElgDk4aFDh%26%40Page%3D2

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Tiana zo 8 jul 2012 - 21:09

De broek moet de lengte hebben dat hij tot de hak van de schoenen komt, dan is de lengte goed.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Lavendel zo 8 jul 2012 - 21:11

Ik zou absoluut geen zwart pak nemen maar voor donkerblauw of donkergrijs gaan. Staat toch wat jonger en minder standaard. Als hij een streepje wil, dan een heeeel kleintje. Qua overhemd vind ik lichtblauw het mooiste. En dan mooie grijze suede schoenen en grijze riem Waar koop je een pak? (voor een man) 3079029344

Waar koop je een pak? (voor een man) Vangils_blauwkost
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Ooh La La! zo 8 jul 2012 - 21:12

Volgens mij hoort de broek net niet op de grond te hangen. Tenminste, als ik de broeken van mijn vriend bekijk. Die zijn op maat gemaakt. Dat kun je bij Suit Supply gewoon aangeven hoor! Weet niet of dat bij WE ook kan.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je dit effect moet zien te voorkomen bij een pantalon. Je hoort in ieder geval sokken te zien als hij gaat zitten.

Waar koop je een pak? (voor een man) Mediaxl3573876


Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Lavendel zo 8 jul 2012 - 21:12

Bliss schreef:Mn schoonmoeder zei dat de broek, als hij op sokken staat, precies tot de grond moet komen. Klopt dat niet? Ik keek ook ff op de site van de WE en daar vind ik de broeken toch mooier van lengte!
En idd, geen sportsokken dus whaha. (maar die draagt ie toch al nooit gelukkig)


Suitsupply maakt op lengte he, dus het zegt niets als het op het plaatje te kort is!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar koop je een pak? (voor een man) Empty Re: Waar koop je een pak? (voor een man)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum