Avondeten 1 jarige
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Avondeten 1 jarige
F eet eigenlijk al een paar maanden gewoon warm eten 's avonds, maar uit een potje. Ik wil hem al een tijdje gewoon met de pot mee laten eten op de dagen dat we niet werken, anders krijgt F veel te laat te eten.
Maar wat? Groente, aardappelen/pasta e.d, maar hoe maak je dat klaar? Heb het wel eens geprobeerd, maar wordt nooit zo lekker smeuig als in een potje? Sausjes zitten weer vol met zout. Hij heeft zijn gebitje al compleet dus grotere stukjes kan hij prima eten.
Maar wat? Groente, aardappelen/pasta e.d, maar hoe maak je dat klaar? Heb het wel eens geprobeerd, maar wordt nooit zo lekker smeuig als in een potje? Sausjes zitten weer vol met zout. Hij heeft zijn gebitje al compleet dus grotere stukjes kan hij prima eten.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Avondeten 1 jarige
Wat eten jullie zelf? Kan hij niet gewoon met jullie mee gaan eten?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Onze zoon krijgt gewoon groente in stukken, een aardappel en een stuk vlees(vervanger) voor zijn neus en eet het dan zo. Of ik maak pasta/rijst. Pastasaus maak ik vaak van tomaten en courgette en dan gehakt, roerbakgroenten en kruiden erdoor.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij eten vaak groente met een sausje, aardappelen en vleesvervanger of vis. Lijkt me zonder sausje zo droog. Maar kan dus? Zit er aan te denken om alles in de stoomkoker te gooien en dan dus gewoon losse stukken te geven.
Misschien wat appelmoes erbij?
Misschien wat appelmoes erbij?
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik zou er persoonlijk geen appelmoes bij geven, want dan moet je dat weer gaan afleren.
En ik zou inderdaad gewoon hetzelfde geven als wat jullie eten, maar dan zonder saus. Eventueel met een beetje kookvocht of boter of olie erdoor.
En ik zou inderdaad gewoon hetzelfde geven als wat jullie eten, maar dan zonder saus. Eventueel met een beetje kookvocht of boter of olie erdoor.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hetzelfde als jullie, eventueel zonder saus of heel klein beetje. Proberen wij ook alleen R. vertikt het om normaal avondeten te eten. R. krijgt af en toe ook appelmoes.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
appelmoes ebij zou ik idd ook niet doen, want aan de zoete smaak daarvan wennen ze erg snel.
Y. krijgt gewoon wat wij eten, alleen hij krijgt het als stuk: dus een aardappel waar hij zelf happen van neemt; een stukje vlees waar hij zelf van hapt en ongesneden groente. Hij is geen prakjes kind
Maar is het hele gebit inclusief alle kiezen al copleet joh? Dat is snel! Y. heeft vooral moeite met het eten van bv gehakt. Hij heeft boven 3 kiezen en onder 4, maar krijgt het gehakt niet door met kauwen, dat is te taai denk ik, dus dat snijden we in kleine stukjes.
Y. krijgt gewoon wat wij eten, alleen hij krijgt het als stuk: dus een aardappel waar hij zelf happen van neemt; een stukje vlees waar hij zelf van hapt en ongesneden groente. Hij is geen prakjes kind
Maar is het hele gebit inclusief alle kiezen al copleet joh? Dat is snel! Y. heeft vooral moeite met het eten van bv gehakt. Hij heeft boven 3 kiezen en onder 4, maar krijgt het gehakt niet door met kauwen, dat is te taai denk ik, dus dat snijden we in kleine stukjes.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: