Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afkeer van avondeten?

+2
Pussycat
PapillonRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Afkeer van avondeten? Empty Afkeer van avondeten?

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 7:45

Kan het dat een kindje echt een afkeer heeft van avondeten in het algemeen? Zo ja, dan denk ik dat we dat hier hebben laughcry

Ze eet de laatste tijd eigenlijk altijd goed, behalve haar avondeten. Pap, melkfles, brood, tussendoortje, sap, fruit, toetje, alles gaat er (bijna) helemaal in. En gretig ook.

Behalve met avondeten. Het maakt ook niks uit wat het is, vers/potje, geprakt/gepureerd/heel, pasta/groente/aardappel/vlees. Ze eet meestal 1 of 2 happen en wordt daarna compleet hysterisch. Ze hoeft het avondeten maar te zien of ze gaat helemaal over de rooie.

Ik bied het elke avond aan, en gaat het niet dan zet ik het maar weer weg. Alleen snap ik er niks van, het lijkt echt of ze er iets tegen heeft. Heb al allerlei soorten eten geprobeerd en ook in allerlei vormen. Verder is het niet te warm of te koud en ik geef haar geen vreemde dingen.

Ik snap het dus niet meer en vraag me af wat of een kindje echt een afkeer kan hebben van avondeten en wat een oorzaak daarvan kan zijn. Mijn moeder heeft het inmiddels ook gezien en die vind ook dat ze echt heel heftig reageert op het avondeten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afkeer van avondeten? Empty Re: Afkeer van avondeten?

Bericht  Pussycat wo 31 aug 2011 - 7:48

Heeft ze een nare ervaring meegemaakt met het warm eten ofzo?

Mijn dochter wil dus echt geen brood eten hoe ik het ook aanbied. Daar heeft ze ook een afkeer tegen. Ik dacht eerst dat ze gewoon niet snapte hoe ze moest kauwen ofzo, maar ik ben er achter gekomen dat ze dat dus wel weet haha.
Voor de rest verslind ze alles zo snel mogelijk behalve brood....
Misschien ook weer zoiets waar je overheen moeten groeien ofzo? Voor jou dus het warm eten en voor ons het brood...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Annie24 wo 31 aug 2011 - 7:49

Heb je bv ook al witlof met appel of bruine bonen met appel gegeven en dan meer appel dan groentes? Het is hier het favo hapje van Y, maarja tis ook lekker zoet natuurlijk angel

Verder kan ik je helaas niet helpen, sorry.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 7:52

@pussycat: Ik kan me geen nare ervaring met het eten bedenken. Weet natuurlijk niet hoe zij alles ervaart, maar er is niks geks gebeurd met eten. Hopelijk groeien ze er overheen inderdaad, jullie ook succes met het brood!

@Annie24: Witlof met appel was hier eerst een van de favoriete hapjes smile Ze at de eerste 2 maanden eigenlijk vrijwel alles 's avonds, wat ik haar ook gaf. En van de ene op de andere dag was dat helaas over. Zelfs de hapjes die ze eerst het lekkerst vond hoeft ze nu niet meer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Thunder wo 31 aug 2011 - 7:53

Ik geloof best dat kinderen een afkeer kunnen hebben met bepaald eten. (De mijne heeft het met brood) Maar ik denk niet dat dat voor ál het avondeten geldt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 31 aug 2011 - 9:31

Ik herken dit wel van mijn dochter, die heeft ook periodes dat ze van bepaalde dingen helemaal niets wilde weten. De ene keer was het inderdaad avondeten, de andere keer wilde ze geen sokken meer aan, toen mocht ik haar niet meer liggend verschonen, ze heeft een hele tijd geweigerd ook maar iets uit een rietje te drinken enzovoorts enzovoorts. Bij D. is het zo dat ze dan gewoon het punt wil maken dat ze een punt kan maken smile. Gewoon koppigheid dus, dat begon bij haar ook al zo vroeg. Hier helpt het dan er helemaal niks op uit te doen, geen strijd over aan te gaan, niet meer te proberen wat ze niet wil en een week later is het over.

Dus misschien gewoon een weekje geen warm eten aanbieden, aangezien ze het toch al niet eet en dan weer proberen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 9:37

Goed idee Twellie, ze eet toch al praktisch niks. Dus dat ene hapje zal ze vast niet gaan missen! En misschien is ze het dan over een week hopelijk 'vergeten' en wil ze weer een beetje beter eten. Het gaat mij dan ook nog niet eens om de hoeveelheid, maar vooral om de manier waarop.

Ben benieuwd waar ze hier nog meer een punt van wil gaan maken als ik dit zo lees :P Tot nu toe is het hier al 2 maanden heel consequent het avondeten. Maar er gaan vast nog wel dingen volgen laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Coco wo 31 aug 2011 - 10:57

Mijn dochtertje had het ook, maar omdat ze al vrij licht is en snel afvalt heb ik echt alles geprobeerd. Rond 12 uur wil ze dus wel warm eten en 's morgens om 8 uur ook wel laughcry maar aan het einde van de dag wil ze er meestal niets van weten en wil ze gewoon warm geroosterd brood. Behalve als het macaroni betreft, dat eet ze wel elk moment van de dag.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Nana wo 31 aug 2011 - 18:11

Misschien houdt ze niet van warm eten? Heb je het al eens koud aangeboden?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  PapillonRose wo 31 aug 2011 - 20:21

Koud wil ze het helaas ook niet hebben Rolling Eyes Zal eens kijken of ze het tussen de middag wil hebben, ben benieuwd!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: