Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is een leuk dorpje binnen Nederland?

+20
Poubelle
kajaka88
Joli86
nina
Susan
Pompoen
rapa nui
Arwyn
Fred
Blond
Flower_L
Bolleke
Polly
Jeanette
Kerel
Red Velvet
mzcharlotte
Schaapke
Bosjesvrouw
Twellie
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is een leuk dorpje binnen Nederland? Empty Wat is een leuk dorpje binnen Nederland?

Bericht  Twellie za 7 jul 2012 - 12:18

Binnenkort in mijn vakantie wil ik er even een paar daagjes tussenuit met mijn oudste dochter van twee. Ik wil dan graag naar een bed and breakfast in een leuk dorpje ergens in Nederland. Het liefst iets met bijvoorbeeld een historisch centrum, een kasteel of iets heel anders leuks dat we kunnen bekijken of gaan doen. Wie weet iets?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is een leuk dorpje binnen Nederland? Empty Re: Wat is een leuk dorpje binnen Nederland?

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 12:55

Vestingstad Bourtange.
Orvelte (terug in de tijd)

Dat zijn toch wel mijn twee favorieten. En in de buurt zijn veel B&B's.

Gast
Gast

Wat is een leuk dorpje binnen Nederland? Empty Re: Wat is een leuk dorpje binnen Nederland?

Bericht  Bosjesvrouw do 12 jul 2012 - 7:31

Maura schreef:Vestingstad Bourtange.
Orvelte (terug in de tijd)

Dat zijn toch wel mijn twee favorieten. En in de buurt zijn veel B&B's.

Dat zijn idd wel mooie dorpen wat betreft oudheid

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Schaapke vr 13 jul 2012 - 0:35

Kom naar de Betuwe. Omgeving Geldermalsen (rondom de rivier de Linge) is erg mooi en er zitten een hoop Bed and Breakfast-gelegeheden.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  mzcharlotte vr 13 jul 2012 - 3:22

Brielle (ZH)

Mij leek Thorn in Limburg ook leuk (van de beelden van Koninginnedag 2011)
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 3:28

Ik ken wel een hele mooie B&B maar dan moet je wel elke reizen om ergens te komen aangezien het midden in een weiland ligt, aan het water. Maar de accommodatie en de ligging zijn wel schitterend!
Het gaat om de B&B de M.e.erwaarde in G.rou

Gast
Gast

Bericht  Red Velvet vr 13 jul 2012 - 10:32

mzcharlotte schreef:Brielle (ZH)

Mij leek Thorn in Limburg ook leuk (van de beelden van Koninginnedag 2011)

Ik woon 'naast' Brielle, en daar zijn bij mijn weten geen/weinig BB's en geen kasteel. Wel erg leuk om door heen te lopen, maar meer voor oudere mensen.

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Kerel vr 13 jul 2012 - 10:38

In het Groene Hart, de oude Zilverstad Schoonhoven. Met B&B's smile Maar Bourtange en Orvelte zijn inderdaad ook leuke plaatsen om te kijken smile
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Jeanette vr 13 jul 2012 - 10:58

Er is een B&B bij Slot Loevenstein, echt binnen de kasteelskern zeg maar. Er gaan vanaf daar vaarponten naar verschillende plaatsen, zoals Gorinchem. Daar heb je ook een grote indoor speeltuin voor kinderen. En ook naar Woudrichem, een oud stadje. Daar heb je ook een restaurant op een boot. Ik weet niet of je zelf een auto hebt, maar er is genoeg in de omgeving te doen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Polly vr 13 jul 2012 - 11:38

Valkenburg.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 20:07

..

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 7:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Bolleke za 14 jul 2012 - 2:00

Thorn is leuk maar je bent er in een uur doorheen gelopen en dan is er niks meer te beleven. Dan zou ik Valkenburg eerder kiezen daar ligt ook nog een leuk pretpark, voor de kleine kindjes " De valkenier".
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Flower_L za 14 jul 2012 - 2:46

Ostara schreef:Groenlo in de Achterhoek.

scratch ben aan het bedenken wat er te beleven valt...ging er altijd alleen heen voor zwembad en kringloop. En de orthodontist haha

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Blond za 14 jul 2012 - 4:24

Serieus, Orvelte? Dat vond ik echt een verschrikking, en wij werden op werkweek nog bezig gehouden ook. Er is daar geen klap te beleven.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Fred zo 15 jul 2012 - 8:22

De peel en dan met name de vestigingsstadjes Grave en Ravenstein. Overloon ligt daarbij ook dichtbij waar een leuke dierentuin is. Zooparc Overloon. Kastelen zijn er ook in de buurt in Mill en Wijchen, maar daar is verder niet veel van de oudheid te zien. Sporen van de WWII, zijn er genoeg te zien zoals het Duitslijntje met verschillende monumentjes op het traject en de peelraamstelling.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Arwyn zo 15 jul 2012 - 8:37

Havelte is ook mooi.
Maar ja, nadeel van de meeste dorpjes is dat je er een uurtje rond kunt lopen en het dan wel klaar is..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:40

Chance schreef:Serieus, Orvelte? Dat vond ik echt een verschrikking, en wij werden op werkweek nog bezig gehouden ook. Er is daar geen klap te beleven.

Het is echt al heel erg lang geleden dat ik daar ben geweest. Maar ik vond het fantastisch. Maar wij zijn er dan ook niet heel erg lang geweest.

Ellert en Brammert in Schoonoord vinden sommige mensen ook geweldig. Als ik nu iets kan noemen wat ik absoluut niet leuk vind, dan is het dat.

Zo vindt iedereen weer iets anders leuk. smile

Gast
Gast

Bericht  rapa nui zo 15 jul 2012 - 9:09

Maura schreef:Ellert en Brammert in Schoonoord vinden sommige mensen ook geweldig. Als ik nu iets kan noemen wat ik absoluut niet leuk vind, dan is het dat.

Dat staat nog steeds op mijn lijstje om weer eens naar toe te gaan. Ben ik als kind een paar keer met mijn ouders en grootouders geweest (zal toen rond de zes-acht jaar oud zijn geweest) en vond het toen geweldig al die kleine plaggenhutjes. Dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Pompoen zo 15 jul 2012 - 9:59

Steenwijk, Blokzeil en die omgeving laughcry. Ik heb erg gewoond, dat vond ik echt een drama (ver van huis als stadsmens uit Amsterdam en vrij eenzaam zonder vrienden), maar de omgeving is er echt prachtig en Steenwijk is een oud stadje met historische kern.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Susan zo 15 jul 2012 - 10:05

Oudewater
Amerongen (dan zit je ook nog vlakbij Ouwehands Dierenpark)
Austerlitz
Doorn
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan zo 15 jul 2012 - 10:06

тыквашка schreef:Steenwijk, Blokzeil en die omgeving Wat is een leuk dorpje binnen Nederland? 394967. Ik heb erg gewoond, dat vond ik echt een drama (ver van huis als stadsmens uit Amsterdam en vrij eenzaam zonder vrienden), maar de omgeving is er echt prachtig en Steenwijk is een oud stadje met historische kern.

Daar in de buurt ligt ook Wilhelminaoord, dat heeft nog een prehistorisch centrum.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  nina zo 15 jul 2012 - 10:44

Het zijn geen dorpjes maar kleine stadjes.

Franeker
Sneek
Harlingen
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Joli86 ma 16 jul 2012 - 9:17

Fred schreef:De peel en dan met name de vestigingsstadjes Grave en Ravenstein. Overloon ligt daarbij ook dichtbij waar een leuke dierentuin is. Zooparc Overloon. Kastelen zijn er ook in de buurt in Mill en Wijchen, maar daar is verder niet veel van de oudheid te zien. Sporen van de WWII, zijn er genoeg te zien zoals het Duitslijntje met verschillende monumentjes op het traject en de peelraamstelling.

Persoonlijk zou ik daar liever gaan voor Dierenrijk Europa in Nuenen ipv Zooparc Overloon. Woon een beetje tussen beide plaatsen in dus ben ik beide meerdere keren geweest.
Dierenrijk Europa is nieuwer en ook wat 'compacter'. In Zooparc Overloon ligt alles best ver en onoverzichtelijk van elkaar af.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  kajaka88 di 17 jul 2012 - 5:01

Idd Vesting Bourtange, en dan heb je op een redelijk afstand Ter Apel, daar zit het Klooster en misschien leuk voor de kleine Wonderwereld..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Poubelle di 17 jul 2012 - 5:09

Jeanette schreef:Er is een B&B bij Slot Loevenstein, echt binnen de kasteelskern zeg maar. Er gaan vanaf daar vaarponten naar verschillende plaatsen, zoals Gorinchem. Daar heb je ook een grote indoor speeltuin voor kinderen. En ook naar Woudrichem, een oud stadje. Daar heb je ook een restaurant op een boot. Ik weet niet of je zelf een auto hebt, maar er is genoeg in de omgeving te doen.

Dit wilde ik ook zeggen, er is genoeg te doen!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: