Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland?

+6
minoessepoes
Zora
Milamber
Caroow
Honey*Bee
rapa nui
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland? Empty Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland?

Bericht  rapa nui wo 2 feb 2011 - 8:09

We hebben een tijdelijke collega uit Azië die we in de weekenden wat van Nederland willen laten zien. Ik heb eigenlijk geen idee wat zijn interesses precies zijn dus moeten dat nog navragen. Maar wat zou jij laten zien? En dan bij voorkeur in het noorden en oosten van het land (Friesland tm ca. Gelderland).
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland? Empty Re: Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland?

Bericht  Honey*Bee wo 2 feb 2011 - 8:22

Een keertje naar Giethoorn in Overijssel? Het Hollands Venetie zeggen ze :P
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland? Empty Re: Wat vind een buitenlander leuk in oost/noord-nederland?

Bericht  Caroow wo 2 feb 2011 - 8:24

Honey*Bee schreef:Een keertje naar Giethoorn in Overijssel? Het Hollands Venetie zeggen ze :P

Dat zou ik dan wel in de zomer doen. Nu is daar weinig te beleven, behalve glibberen over brugjes.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  rapa nui wo 2 feb 2011 - 8:30

Ja, dat is het probleem ook een beetje. Dat bv. Giethoorn in het voorjaar/zomer leuk is maar dat je het nu al wel vrij snel bekeken hebt, want hij vind het erg koud dus om uren erg buiten te lopen is niet helemaal de bedoeling. De polder is bv ook leuk maar dan wel als de bollen bloeien. Ik zit aan bv het Eise Esinga planetariumte denken in Franeker maar weet niet of ze ook engelse rondleidingen doen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Milamber wo 2 feb 2011 - 8:42

Hunebedden in Drenthe. In H.avelte kan je hunebedden bekijken en daar kan je ook leuk wandelen. Vlak bij is er een theehuis. G.iethoorn ben ik toevallig twee weken geleden nog geweest. Wij hebben wel een rondvaart gehad. Ik vond het wel meevallen met de kou, omdat de rondvaartboot overdekt is en er is geloof ik ook even een kacheltje aan geweest. We hadden dit wel van tevoren geboekt en waren met 11 mensen. Ik weet niet of ze varen voor minder mensen. Als je meer wil weten hoor ik het wel.

Edit: het openluchtmuseum in Arnhem lijkt met ook heel leuk voor buitenlanders

Laatst aangepast door Milamber op wo 2 feb 2011 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 9:06

Wandelen op de Veluwe? Een boerderij bezoeken die open is voor publiek? Hanzesteden bezoeken?

Gast
Gast

Bericht  Zora wo 2 feb 2011 - 9:22

Niet 'leuk' maar misschien wel interessant: Westerbork.

Wel leuk: dagje naar een van de eilanden (Texel is misschien het makkelijkst). Dan is meteen de afsluitdijk ook een goeie Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:53

rapa nui schreef:Ja, dat is het probleem ook een beetje. Dat bv. Giethoorn in het voorjaar/zomer leuk is maar dat je het nu al wel vrij snel bekeken hebt, want hij vind het erg koud dus om uren erg buiten te lopen is niet helemaal de bedoeling. De polder is bv ook leuk maar dan wel als de bollen bloeien. Ik zit aan bv het Eise Esinga planetariumte denken in Franeker maar weet niet of ze ook engelse rondleidingen doen.
Ohh zo fout haha.. M`n schoonzus wilde vooral graag hoeren en coffeeshops zien, tja.. angel

Gast
Gast

Bericht  rapa nui wo 2 feb 2011 - 11:14

Hij is vorig weekend al in Amsterdam geweest dus als hij erin geinterresseerd is dan zal hij dat denk ik al wel gezien hebben smile En om nu met een tijdelijke collega naar de hoeren te gaan... Maakt ook niet zo'n beste indruk. Eigenlijk kennen we hem ook helemaal niet, lijkt een vrij serieus iemand. Maar werd gevraagd aan diverse personen wie hem in het weekend iets van Nederland wil laten zien. En om nu weer naar het westen te gaan daar heb ik niet zo veel zin in.

En ik zat ook al aan Zutphen, Deventer of Kampen te denken maar was ik ook niet helemaal tevreden over.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 20:52

De afsluitdijk, dat kwam als eerste in mij naar boven. Waddeneilanden, Schokland, in Friesland heb je mooie historische stadjes zoals Sloten, Stavoren, Hindeloopen. O, en misschien is het Zuiderzeemuseum leuk (in combinatie met de Afsluitdijk)? (weet niet of dat in de winterperiode open is?)

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes wo 2 feb 2011 - 21:08

Het openlucht museum in Arnhem, maar geen idee of dat in de winter open is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kqip wo 2 feb 2011 - 22:16

Groningen, Assen, Openluchtmuseum Arnhem, Hunebedden in Borger, nationaal park hoge veluwe, Zwolle/ Deventer alszijnde hanzestad, Dierenpark Emmen/ Arnhem.

Misschien kun je wat dingen vinden op www.vvv.nl
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 22:19

Deventer is harstikke gezellig! Jammer dat hij er niet is tijdens het Dickens festival, dat moet je echt een keer gezien hebben vind ik.

Misschien het Kröller Müller?

Gast
Gast

Bericht  Mida4you wo 2 feb 2011 - 23:36

Hunebedden museum in Borger.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Pannetoet do 3 feb 2011 - 1:38

Volendam!
Dat is ook leuk om te doen..een oud vissersdorpje, klompen, oude klederdracht; heel leuk om te zien! En misschien nog een fotomomentje » je kan daar foto's laten maken in oude klederdracht
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mida4you do 3 feb 2011 - 1:40

Owja dat is ook zo.... Een paar jaar geleden toen ik nog op school zat hadden we ook 3 jongens uit Laos hier. Toen zijn we een dag naar Schiermonnikoog geweest en hebben we daar een huifkar tocht gemaakt en nog een museum bekeken en dat vonden ze heel interessant. Misschien dan inderdaad ook een idee om naar een waddeneiland te gaan?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Effie_O do 3 feb 2011 - 3:36

In Friesland zou je misschien nog iets kunnen doen met de Elfstedentocht. Wat dorpjes bij langs, het bruggetje, het schaatsmuseum, dat soort dingen. Past ook wel bij het seizoen.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  rapa nui do 3 feb 2011 - 7:38

Leuke ideeën. Bedankt. Er is inmiddels al weer wat veranderd in de plannen dus misschien gaat het wel helemaal niet meer door.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 14:20

Jammer als het niet doorgaat!

Ik wilde ook het openluchtmuseum noemen. En misschien is een rondleiding bij Grolsch in Enschede leuk?

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 4 feb 2011 - 8:21

Megara schreef:Jammer als het niet doorgaat!

Ik wilde ook het openluchtmuseum noemen. En misschien is een rondleiding bij Grolsch in Enschede leuk?

Die rondleiding bij Grolsch wil ik zelf nog altijd een keer doen. Lijkt me best wel leuk en interessant. Heb jij die wel eens gedaan?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: