Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste hapje

+18
Tania
Jazzlyn
*Lookie*
Flower_L
Bruintje Beer
kwak
SarahKey
studiebol
Aimee
Darius
Liadan
Happydobby
Floor
Theezakje13
Pussycat
Printje
Linda
Clapperdie
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Linda vr 6 jul 2012 - 20:16

Sanne schreef:Linda, bedankt voor de link, heb het gelezen. Rapley lijkt mij wel wat. Ik heb het aan mijn vriend voorgesteld en hij vindt het ook een prima methode, had ik niet verwacht.

Aimee, wat een rare reactie van het CB. Hier is het CB juist elke keer positief over borstvoeding. Ik heb in het begin aangegeven dat ik dat 6 maanden wilde geven zonder bijvoeding en daar staan ze helemaal achter.

Wat leuk dat je enthousiast bent!
Naast dat rapley gewoon enorm handig is, het kost weinig moeite, kind kan gelijk met de pot mee eten (even oppassen met zout ed), leert het ook goed naar z'n eigen lichaam luisteren. Wanneer je vol zit bijvoorbeeld, een kind zal zich niet overeten, wat later de kans op overgewicht kan verkleinen.
Ik vind de hele gedachtengang erachter gewoon helder en mooi.

Aimee, zeker een rare reactie.
De WHO adviseert nog steeds om bij te gaan voeden vanaf 6 maanden. Dat advies is al jarenlang zo, nooit gewijzigd.
Ik lees wel eens vaker dat moeders hun mond houden tegen cb, over nachtvoedingen, rapley, lang borstvoeding geven, enz. Ik ben daar zelf op tegen. Ik laat graag tegengeluid horen, anders veranderen ze hun visie nooit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Ayla vr 6 jul 2012 - 20:19

Als ik dit zo lees hebben wij echt een zeer relaxed cb... Alles is prima, als het goed gaat zijn ze tevreden, nooit commentaar/kritiek als ik mijn eigen gevoel volg en denk dat het goed is is het goed. Hun zeiden ook bij de eerste afspraak met 10 dagen dat ze een adviesbureau zijn, dus dat we zelf moeten weten wat we ermee doen.

Hier heeft ze eerst worteltjes gegeten, fruit weet ik niet meer, peer denk ik.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Linda vr 6 jul 2012 - 20:26

Ayla schreef:Als ik dit zo lees hebben wij echt een zeer relaxed cb... Alles is prima, als het goed gaat zijn ze tevreden, nooit commentaar/kritiek als ik mijn eigen gevoel volg en denk dat het goed is is het goed. Hun zeiden ook bij de eerste afspraak met 10 dagen dat ze een adviesbureau zijn, dus dat we zelf moeten weten wat we ermee doen.

Hier heeft ze eerst worteltjes gegeten, fruit weet ik niet meer, peer denk ik.

Beter toch!
Wij woonden hiervoor in Den Haag en hadden daar ook echt een super cb! Maar hier in Gouda is het echt drama... Wat een adviezen ik daar hoor...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Sanne vr 6 jul 2012 - 21:08

Ik ben tot nu toe ook blij met het CB. Ik heb ze in het begin wel een beetje uitgetest over hoe ze denken over bepaalde dingen (buikslapen bijv.). Toen bleek al dat ze goed kijken naar de behoefte van het kind en de gedachtengang en opvattingen van de ouder. Nu geef ik ook gewoon aan als het even niet lekker loopt, vind het prettig dat ik gewoon eerlijk kan zijn bij het CB zonder preken te krijgen etc.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 21:17

Ik prak of rasp. Ik pureer niks.
Had wel een nieuw apparaat gekocht maar die vind ik niet fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Aimee vr 6 jul 2012 - 21:42

Linda: ik zou graag willen dat ik mijn mond wat meer open kon trekken tegen het CB, maar ik begin toch altijd wat aan mezelf te twijfelen als zij iets zo stellig brengen. Nu heb ik wel iets geprutteld over de WHO en rapley enzo, maar vervolgens vraag ik me wel af of zij niet gelijk heeft.
Zze zijn idd ook heel stellig over dat nachtvoedingen niet meer nodig zijn enzo.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Linda vr 6 jul 2012 - 21:50

Ja, ik snap je heel goed hoor. Het is jammer dat ze moeders zo onzeker kunnen maken. Zij hebben zelf ook niet alle wijsheid in pacht.
Als ze weer eens met iets kwamen waar ik het niet mee eens was maar waarbij ik het moeilijk vond om me te verdedigen dan gebruikte ik het argument "maar wij voelen ons hier prettig bij". smile Dat respecteren ze over het algemeen wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 2:03

Hier heeft S. als eerste worteltjes gekregen en daarna sperzieboontjes

Met fruit ben ik het eerste met peer begonnen en daarna met appel

Met banaan moet je wel opletten dat je kindje er wel goed van blijft poepen. Sommige kindjes kunnen er harde ontlasting van krijgen. Ik zou het de eerste keer ook dan maar 1 dagen proberen en een week later weer een keer. Kijken hoe je kindje er op reageert. S. is er erg bijv. echt gevoelig voor en ik zie dat ook aan zijn ontlasting. Van teveel druiven of rozijntjes is het juist andersom Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  _Lana_ za 7 jul 2012 - 10:22

En hoe vond T zijn eerste hapje??
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 20:48

Ja ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is!

Hier moeten we nog even geduld hebben nog een kleine drie maanden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Clapperdie za 7 jul 2012 - 21:01

Eerste hapje - Pagina 3 1270000679 Hij vond het helemaal niks! Eerst spuugde hij alles weer naar buiten. Toen had ik een beetje "meloensap" in zn mondje gedaan dat slikte hij door en moest hij kokhalsen...

Dus vandaag gaan we iets anders proberen. Het moet wel lekker voor hem zijn en niet iets naars om te doen. En anders dan wachten we een paar weekjes en dan proberen we het opnieuw!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  SarahKey za 7 jul 2012 - 21:19

Maar waarom geef je hem nu al iets? Heeft hij niet meer genoeg aan zijn flessen?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Clapperdie za 7 jul 2012 - 21:25

Vrijdag waren we bij het CB en daar waren we in gesprek over zijn interesse en wat hij zoal aangeeft en toen kwamen we tot de conclusie dat hij interesse heeft in eten en dat we hapjes mochten proberen. Hij krijgt nu 4 flessen nog dus op den duur wordt dat natuurlijk wel te weinig.

Maar we forceren niets. Ik heb nu courgette gekookt en gepureerd en als hij na zijn slaapje wakker wordt kijken we wat hij daarvan vindt. Mocht dit weer niets zijn dan wachten we gewoon een paar weekjes en dan proberen we het opnieuw.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 21:26

Haha, maar dat is een vrij logische reactie hoor :P
Als je hem vandaag peer geeft zal hij heel waarschijnlijk precies zo reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Clapperdie za 7 jul 2012 - 21:27

Watermeloen schreef:Haha, maar dat is een vrij logische reactie hoor Eerste hapje - Pagina 3 253468018
Als je hem vandaag peer geeft zal hij heel waarschijnlijk precies zo reageren.

Ja dat zei het CB ook maar dat kokhalsen vond ik zo zielig. Uitspugen ok. maar kokhalsen dan vindt hij het volgens mij echt vies. Ach het is voor ons ook allemaal nieuw. Komt vast goed!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 21:28

Clapperdie schreef:
Watermeloen schreef:Haha, maar dat is een vrij logische reactie hoor Eerste hapje - Pagina 3 253468018
Als je hem vandaag peer geeft zal hij heel waarschijnlijk precies zo reageren.

Ja dat zei het CB ook maar dat kokhalsen vond ik zo zielig. Uitspugen ok. maar kokhalsen dan vindt hij het volgens mij echt vies. Ach het is voor ons ook allemaal nieuw. Komt vast goed!

A. begint te kokhalzen als hij niet meer hoeft. Terwijl hij dan al zo'n 250 gram op heeft.
Het is natuurlijk een totaal nieuwe structuur dat in zijn mondje komt.
Daar moet hij erg aan wennen.
Maar het komt zeker goed hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  SarahKey za 7 jul 2012 - 21:30

Als hij nog genoeg heeft aan de flessen zou ik wachten, ook al kijkt hij het eten uit jullie mond. Maar goed dat zou ik doen. Hier moest ik wel bijvoeden want meneer gaf zelf aan honger te hebben. En sinds de eerste hap gaat alles er prima in. Of hij moet iets echt niet lekker vinden. Zou op dit gebied niet teveel naar het cb luisteren. Wink
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hapje - Pagina 3 Empty Re: Eerste hapje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum