Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding uit de fles

2 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding uit de fles Empty Borstvoeding uit de fles

Bericht  nillis ma 24 jan 2011 - 1:38

Hallo allemaal

Onze dochter T.ess is nu 13 weken en weegt rond 4800gr. Laat haar morgen weer wegen op cb. Ze krijgt volledig bv uit de fles en dat zijn 5 flessen van 140 cc. Ze heeft reflux en gebruikt daar nexium voor. Ik zou haar graag weer op verzoek willen voeden, maar hoe weet ik of ze genoeg binnenkrijgt. Hoe doen jullie dat en welk schema houden jullie aan?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding uit de fles Empty Re: Borstvoeding uit de fles

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 1:49

Maar als je op verzoek voedt, dan gebruik je toch juist geen schema?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje ma 24 jan 2011 - 6:35

@ Nillis: Als je op verzoek voedt heb je idd geen schema. Dat kan ook niet want T. bepaalt dan wanneer en hoeveel ze drinkt. Flesvoeding op verzoek werkt hetzelfde als borstvoeding op verzoek alleen kan de baby als ie aan de borst drinkt precies zelf bepalen wanneer ie stopt en bij met de fles moet de moeder goed op de signalen van de baby letten.

Dit is hoe wij het doen, T krijgt buiten moedermelk uit de borst ook geregeld moedermelk uit de fles:
Als T wakker wordt is dit meestal omdat hij honger heeft, dit laat hij dan ook wel duidelijk merken Very Happy We beginnen met een fles van 150cc, deze drinkt hij meestal helemaal leeg, heel soms laat hij een beetje staan. Als hij na deze fles nog hele erge honger heeft (hij gaat dan wild spartelen en zoeken naar de fles enz) dan maken we nog 40cc bij, heeft hij nog een beetje honger (iets minder hard spartelen en zoeken naar de fles) dan maken we 20cc bij, dit totdat hij vol zit. Ik vind het zonde om melk weg te gooien vandaar dat we met 150cc beginnen. Jij zou dus met 140cc kunnen beginnen.

Hierna laten we hem ong. 20min. rechtop zitten, staan of "lopen", vaak vind hij het leuk om te brabbelen. Daarna leg ik hem op zn buik op het speelkleed met het gezicht naar de tv zodat hij afleiding heeft. Als hij dit niet meer leuk vindt rolt hij vaak vanzelf op zn rug, als dit niet lukt begint hij te krijsen en help ik hem rollen. Dan laat ik hem nog op zn rug onder de babygym liggen. Dit houdt hij vaak lang vol en brabbelt en slaat wat tegen die hangers. Als hij dat moe is pak ik hem nog even bij me en meestal is hij dan zo moe dat hij begint te huilen (dit is iets van de laatste 1,5week, eerder viel hij gewoon op schoot in slaap) en dan leg ik hem in de wieg, hij slaapt dan weer meestal tot hij weer honger heeft.

Als je het nog niet helemaal vertrouwd zou je T. eerst kunnen wegen bij het cb en daarna de tijden en hoeveelheden in een schema kunnen bijhouden. Als je dit 1 of 2 weken zo doet en dan weer gaat wegen heb je een idee hoe het werkt en of het wat is voor jullie.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

xx teddy

ps. ik vind dit echt heel relaxed om alles op verzoek te doen, je hoeft nergens over na te denken, het is gewoon zo als het zo is zeg maar. Het enige is dat als je weg moet dat je zelf moet "plannen" met kolven maar dat heb je ook als je volgens een schema werkt.

Succes!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 7:05

Onze dochter krijgt flesvoeding volledig op verzoek. Zodra ze begint te jengelen is ze óf moe, óf ze heeft honger óf ze wil knuffelen. Afhankelijk van wanneer ze geslapen heeft begin ik vaak met haar op de arm te nemen en te spelen of knuffelen, als ze stil is, dan wil ze waarschijnlijk gewoon bij me zijn. Als ze dan doorgaat met jengelen en ze is nog niet zo lang wakker geef ik de fles, want dan is het eigenlijk altijd honger. Ik begin met het aanbieden van 90cc. Als ze die gulzig leeg drinkt dan maak ik nog weer 90 of 60cc bij. Meestal heeft ze daar wel genoeg aan en anders maak ik nog 30cc bij. Dat is nog nooit helemaal op gegaan. Soms drinkt ze flesjes van 90 cc, maar ook wel eens van 180cc. Als ze een flesje van 90cc drinkt, heeft ze vaak 2 uur later weer honger en dan krijgt ze weer een flesje. Ze regelt het dus op die manier helemaal zelf.

Meestal komen we elke dag wel zo ongeveer op dezelfde tijden uit, de eerste fles is meestal rond half 6, de laatste rond half 9 en daartussen heeft ze meestal 2 of 3 flesjes.

Gast
Gast

Bericht  nillis ma 24 jan 2011 - 8:03

Eerder wachten wij ook altijd tot Tess zelf kwam, maar doordat we van de kinderarts weer terug moesten naar 6x 110,om dat ze teveel bv niet aankon ben ik erg onzeker geworden en nu houden we gewoon strakke tijden aan van 8-12-16-20-23, maar dan moet ik haar dus eigenlijk altijd wakker maken. Daarnaast kan ze ook niet heel veel meer voeding hebben,, want dan begint ze te spugen en heel hard te huilen.

Tess is altijd onrustig geweest na de fles en we gaven dat eerst op te weinig voeding, maar daardoor is ze juist gaan spugen en heeft ze reflux ontwikkelt. Ik ben dus nu weer zoekende. Ik vraag morgen ook nog wel even op het cb.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud