Advies gevraagd
+5
Teddyaapje
Filoria
Darius
Liadan
Stuiterbal
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Re: Advies gevraagd
Ja dat dus Susan. Maar tevens als ik dat aandraag in mijn omgeving krijg ik meestal te horen dat het bij zijn leeftijd hoort. En zeker zit daar een kern van waarheid in want het is ook heel erg leeftijd gedrag. Maar het valt idd op.
Hij heeft trouwens regelmatig op een dag dat hij opeens stil staat, zijn vuisten balt en samen knijpt en zijn gezicht ook helemaal samen knijpt zeg maar. Snappen jullie wat ik bedoel ? En dat komt echt opzetten uit het niets.
Daarnaast eet hij nog steeds papier op. Alles gaat nog steeds in de mond. De stickers van de logopedie halen het niet tot thuis op de sticker kaart. Dan zijn ze namelijk al opgegeten.
En als ik deze dingen dan samen met zijn gedrag optel dan twijfel ik toch wel.
Ik weet niet hoe ik was vroeger. Mijn tante zegt wel het een en ander in hem te herkennen van mij en dan vooral het gillen.
Zijn uiterlijk en tevens ook groot deel karakter is te herkennen vanuit mijn ex. Veel van S lijkt op mijn ex.
Hij heeft trouwens regelmatig op een dag dat hij opeens stil staat, zijn vuisten balt en samen knijpt en zijn gezicht ook helemaal samen knijpt zeg maar. Snappen jullie wat ik bedoel ? En dat komt echt opzetten uit het niets.
Daarnaast eet hij nog steeds papier op. Alles gaat nog steeds in de mond. De stickers van de logopedie halen het niet tot thuis op de sticker kaart. Dan zijn ze namelijk al opgegeten.
En als ik deze dingen dan samen met zijn gedrag optel dan twijfel ik toch wel.
Ik weet niet hoe ik was vroeger. Mijn tante zegt wel het een en ander in hem te herkennen van mij en dan vooral het gillen.
Zijn uiterlijk en tevens ook groot deel karakter is te herkennen vanuit mijn ex. Veel van S lijkt op mijn ex.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ga op je gevoel af! Jij kent zijn gedrag als beste en als je echt een naar onderbuik gevoel over zijn gehoor en zijn gedrag hebt, twijfel dan niet. Dikke knuffel
Gast- Gast
Studiebol, je zei dat ze op het KDV ook vinden dat hij zich regelmatig vervelend gedraagt. Heb je wel eens gevraagd of zij dit als een probleem zien?
Leidsters op een KDV kunnen vaak goed beoordelen of gedrag nog 'binnen de norm' valt of écht zorgelijk is. Dus als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik het zeker eens met ze bespreken.
Leidsters op een KDV kunnen vaak goed beoordelen of gedrag nog 'binnen de norm' valt of écht zorgelijk is. Dus als je dat nog niet hebt gedaan, zou ik het zeker eens met ze bespreken.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als je twijfelt kun je toch altijd een keer advies inwinnen, of bijvoorbeeld vragen of er een keer een gesprek en observatie gepland kan worden? Je hoeft echt niet bang te zijn dat je dan opeens automatisch in een soort stroomversnelling komt, alles wordt besproken in een team en heel zorgvuldig overwogen, mocht men van mening zijn dat zijn gedrag binnen de normale marges valt dan laten ze je heus niet voor de lol in een hulpverleningstraject terechtkomen. Door dat soort dingen aan te vragen maak je niet opeens dat er iets aan de hand is, het is zoals het is en het gaat erom meer duidelijkheid te scheppen. Het kan ook juist een opluchting zijn, een bevestiging dat het gewoon een fase is, of het gevolg van een meer onschuldig probleem.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Morgen word hij 3 en rond de verjaardag krijgen we ook altijd een jaar gesprek dus dat is wel een enorme goede timing nu.
Hij gaat maandag pas weer maar dan ga ik het ook daar vragen. Gisteren schijnt hij heel erg vervelend te zijn geweest Vooral niet luisteren, kindjes opzettelijk pijn doen enz. En dit gebeurt wel wat vaker de laatste tijd.
Maar meer dan dat heb ik nog niet terug gekregen dus zal het idd zelf aandragen
Hij gaat maandag pas weer maar dan ga ik het ook daar vragen. Gisteren schijnt hij heel erg vervelend te zijn geweest Vooral niet luisteren, kindjes opzettelijk pijn doen enz. En dit gebeurt wel wat vaker de laatste tijd.
Maar meer dan dat heb ik nog niet terug gekregen dus zal het idd zelf aandragen
Stuiterbal- Kletskop
@Susan: En dan een observatie bij het kdv ? Of gewoon in de thuis situatie. Ik neig dan eerder naar de thuis situatie omdat ik vorig jaar het kdv ook niet achter me had staan en ze me afdeden als over bezorgde ouder. Terwijl uiteindelijk bleek dat hij een emotionele achterstand had van 8 maanden en een gehoorverlies had van 30 decibel.
Dus zo'n overbezorgde ouder was ik niet.
Dus zo'n overbezorgde ouder was ik niet.
Stuiterbal- Kletskop
Susan- Lady Post-a-lot
Eens met Susan, de gemiddelde peuter is niet de makkelijkste maar ik denk dat niemand zo via het beeldscherm kan beoordelen of er bij jullie nou echt wat aan de hand is of toch niet.
Hier merk ik dat wanneer we ze in een vicieuze circel van negatief gedrag zit, het helpt om gewoon niet mee te doen. Gewoon rust blijven uitstralen en niet teveel reageren op het negatieve gedrag en dan komt ze meestal wel over zo'n bui heen.
Hier merk ik dat wanneer we ze in een vicieuze circel van negatief gedrag zit, het helpt om gewoon niet mee te doen. Gewoon rust blijven uitstralen en niet teveel reageren op het negatieve gedrag en dan komt ze meestal wel over zo'n bui heen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik ken intergrale vroeghulp idd van mijn werk. Wij hebben daar regelmatig contact mee.
Ik zal op internet wat info gaan opzoeken. Beter iets te veel doen dan te weinig en ik doe mijn kind te kort of wat dan ook.
En misschien ook wel goed voor mij voor opvoed tips.
Ik merk ook wel dat ik er tegen aan loop dat ik zelf gewoon een baggere opvoeding heb gehad en geen terug val heb op mijn thuis situatie of een goed voorbeeld. Dat maakt me als moeder zijnde ook vaak onzeker. Ik doe maar wat en hoop dat het goed is.
Ik zal op internet wat info gaan opzoeken. Beter iets te veel doen dan te weinig en ik doe mijn kind te kort of wat dan ook.
Ik merk ook wel dat ik er tegen aan loop dat ik zelf gewoon een baggere opvoeding heb gehad en geen terug val heb op mijn thuis situatie of een goed voorbeeld. Dat maakt me als moeder zijnde ook vaak onzeker. Ik doe maar wat en hoop dat het goed is.
Stuiterbal- Kletskop
Ga jezelf geen dingen kwalijk nemen, hè? Je komt juist heel betrokken over, zodra er twijfels zijn over zijn ontwikkeling trek jij aan de bel en doe je wat je kunt om hem te helpen. Bedenk ook dat mensen die wel een fijne, warme jeugd hebben gehad ook niet alwetend zijn op het gebied van opvoeding. Je bent niks minder dan andere moeders.
Susan- Lady Post-a-lot
Lieve schat je doet het niet zomaar goed, je doet het super. Je geeft zoveel liefde en aandacht aan S., je bent gewoon een super goede moeder! Niet twijfelen aan jezelf.Stuiterbal schreef:Ik ken intergrale vroeghulp idd van mijn werk. Wij hebben daar regelmatig contact mee.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Advies gevraagd
» Advies gevraagd.
» Advies gevraagd..
» Advies gevraagd...
» Advies gevraagd (Clomid)
» Advies gevraagd.
» Advies gevraagd..
» Advies gevraagd...
» Advies gevraagd (Clomid)