Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spoedvraag uitzendbureau

4 plaatsers

Ga naar beneden

Spoedvraag uitzendbureau Empty Spoedvraag uitzendbureau

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 6:10

Mijn contract word 16 juli verlengd, maar wel via een uitzendbureau, nu ben ik nog in dienst bij het bedrijf zelf.
ik heb mn vakantie aangevraagd in april, en het is goedgekeurd.

krijg ik dat dan wel doorbetaald van het uitzendbureau?
Ik krijg een contract van 32 uur voor een jaar.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spoedvraag uitzendbureau Empty Re: Spoedvraag uitzendbureau

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 6:15

Je hebt een contract bij het uitzendbureau, maar krijgt een contract bij het bedrijf zelf? Dan ligt het eraan wanneer je contract ingaat en of dat voor of na je vakantie is. Als het nieuwe contract na je vakantie ingaat, heb je je opgebouwde vakantiedagen van je uitzendcontract. Wanneer het contract voor je vakantie ingaat, heb je nog geen vakantiedagen opgebouwd en zal het dus onbetaald verlof zijn.
Daarom is het soms handiger om je nieuwe contract na je vakantie in te laten gaan.

Maar was jij niet degene waarvan het contract niet verlengd werd en misschien wat anders wilde doen met een andere opleiding? Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 6:18

Lenthe schreef:Je hebt een contract bij het uitzendbureau, maar krijgt een contract bij het bedrijf zelf? Dan ligt het eraan wanneer je contract ingaat en of dat voor of na je vakantie is. Als het nieuwe contract na je vakantie ingaat, heb je je opgebouwde vakantiedagen van je uitzendcontract. Wanneer het contract voor je vakantie ingaat, heb je nog geen vakantiedagen opgebouwd en zal het dus onbetaald verlof zijn.
Daarom is het soms handiger om je nieuwe contract na je vakantie in te laten gaan.

Maar was jij niet degene waarvan het contract niet verlengd werd en misschien wat anders wilde doen met een andere opleiding? Of haal ik je nu door elkaar met iemand anders?

Nee dat was ik, in de eerste instantie werd het niet verlengd alleen nu wel.
Maar mn contract gaat in op 16 juli omdat dan mn huidige contract verlopen is.
Ik kom wel in fase B omdat ik een contract voor bepaalde tijd krijg namelijk een jaar voor 32 uur. Dan heb ik toch gewoon recht op vakantiedagen? En dan maakt het toch niet uit wanneer ik dat opneem? Omdat mn vakantie in april al goedgekeurd was.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 6:18

Of begrijp ik het niet goed en blijf je bij hetzelfde bedrijf werken, maar dan onder contract van een uitzendbureau in plaats van in dienst van het bedrijf zelf?
Ook dan geldt je aantal opgebouwde vakantiedagen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 6:21

Lenthe schreef:Of begrijp ik het niet goed en blijf je bij hetzelfde bedrijf werken, maar dan onder contract van een uitzendbureau in plaats van in dienst van het bedrijf zelf?

Ik blijf bij hetzelfde bedrijf werken, maar via het uitzendbureau. Ik kom 16 juli in dienst bij het uitzendbureau, en 23 juli begint mijn vakantie dan. Dat moeten ze dan toch gewoon uitbetalen? Ik heb toch recht op vakantie, ik krijg toch vakantiedagen aangewezen bij het begin van mn contract? En dan maakt het toch niet uit wanneer ik ze opneem, als dat nou in het begin van mn contract is of in het einde?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 6:21

heartsdale schreef:
Lenthe schreef:Je hebt een contract bij het uitzendbureau, maar krijgt een contract bij het bedrijf zelf? Dan ligt het eraan wanneer je contract ingaat en of dat voor of na je vakantie is. Als het nieuwe contract na je vakantie ingaat, heb je je opgebouwde vakantiedagen van je uitzendcontract. Wanneer het contract voor je vakantie ingaat, heb je nog geen vakantiedagen opgebouwd en zal het dus onbetaald verlof zijn.

Nee dat was ik, in de eerste instantie werd het niet verlengd alleen nu wel.
Maar mn contract gaat in op 16 juli omdat dan mn huidige contract verlopen is.
Ik kom wel in fase B omdat ik een contract voor bepaalde tijd krijg namelijk een jaar voor 32 uur. Dan heb ik toch gewoon recht op vakantiedagen? En dan maakt het toch niet uit wanneer ik dat opneem? Omdat mn vakantie in april al goedgekeurd was.
Ik ben pas een paar maanden aan het werk, hoeveel vakantiedagen mag ik dan opnemen?
Stel je bent in maart in dienst getreden en je gaat in juli op vakantie, dan heb je geen volledig jaar vakantiedagen opgebouwd. Je hebt dan alleen vakantiedagen opgebouwd, over de periode dat je werkzaam bent bij het bedrijf.

http://www.cnvvakmensen.nl/alle-rechten-en-regels-over-je-vakantie/

Je kunt dus geen vakantiedagen opnemen die je nog niet hebt opgebouwd. Dat zal dus onbetaald verlof worden.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 6:24

Dankjewel!
Dan heb ik dus geen vakantie dit jaar Spoedvraag uitzendbureau 1371890812
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 6:24

heartsdale schreef:
Lenthe schreef:Of begrijp ik het niet goed en blijf je bij hetzelfde bedrijf werken, maar dan onder contract van een uitzendbureau in plaats van in dienst van het bedrijf zelf?

Ik blijf bij hetzelfde bedrijf werken, maar via het uitzendbureau. Ik kom 16 juli in dienst bij het uitzendbureau, en 23 juli begint mijn vakantie dan. Dat moeten ze dan toch gewoon uitbetalen? Ik heb toch recht op vakantie, ik krijg toch vakantiedagen aangewezen bij het begin van mn contract? En dan maakt het toch niet uit wanneer ik ze opneem, als dat nou in het begin van mn contract is of in het einde?
Als het goed is heb je vakantiedagen opgebouwd tijdens je periode waarin je onder contract stond bij het bedrijf. Die zullen dus uitbetaald worden bij je laatste salarisstorting. Je krijgt dus niet doorbetaald bij het uitzendbureau tijdens je vakantie, maar dat zal onbetaald verlof moeten worden, maar je krijgt wel extra geld van het bedrijf waar je hebt gewerkt.

Anders bel je morgen even naar het uitzendbureau welke regels zij hanteren?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 6:25

Lenthe schreef:
heartsdale schreef:

Als het goed is heb je vakantiedagen opgebouwd tijdens je periode waarin je onder contract stond bij het bedrijf. Die zullen dus uitbetaald worden bij je laatste salarisstorting. Je krijgt dus niet doorbetaald bij het uitzendbureau tijdens je vakantie, maar dat zal onbetaald verlof moeten worden, maar je krijgt wel extra geld van het bedrijf waar je hebt gewerkt.

Anders bel je morgen even naar het uitzendbureau welke regels zij hanteren?

Oke. Dankjewel voor de info!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 6:28

Succes! Hopelijk heb je veel vakantiedagen opgebouwd en krijg je die lekker uitbetaald als je contract afloopt.
(denk er wel even aan dat er (volgens mij) 40% belasting af gaat van de uitbetaling van de opgebouwde vakantieuren)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 7:38

Dat hoop ik ook!!
En anders gewoon de vakantie doorwerken, het scheelt dat het maar 32 uur is dus ik ben altijd en paar dagen vrij per week, ene week 1 dag en de andere week 3 dagen want dan werk ik het weekend.
En werk is nog altijd belangrijker dan vakantie toch?? Gezien de hoge werkloosheid.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Blond di 3 jul 2012 - 7:41

Nou, ik weet niet boor, maar je hebt toch ook gewoon je vakantie nodig? En 1 week niet betaald krijgen (of maar deels), is dat zo'n ramp?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 7:43

Nee 1 week is niet zo'n ramp,, dat wil ik ook doen.
Maar heb nu 3 weken gereserveerd samen met mn vriend, mits het doorbetaald word.
Maar inderdaad anders 1 week, 3 weken zonder geld word wel wat moeilijk..
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:39

Bij wie heb je die vakantie dan ingediend?

Bij het bedrijf terwijl je eerst dat dacht je er weg ging? confused

Gast
Gast

Bericht  heartsdale di 3 jul 2012 - 22:54

Charlie schreef:Bij wie heb je die vakantie dan ingediend?

Bij het bedrijf terwijl je eerst dat dacht je er weg ging? Spoedvraag uitzendbureau 878948377

Ik heb de vakantie in april ingediend, begin deze maand kreeg ik te horen dat het contract niet werd verlengd, maar nu word het alsnog verlengd omdat iemand van het bedrijf niet akkoord ging, dat ik geen verlenging zou krijgen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  TukTuk wo 4 jul 2012 - 0:38

Kan je niet gewoon in de minuren gaan? Dat compenseert dan de aankomende maanden wel toch? Of kan dat bij een uitzendbureau niet?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  heartsdale wo 4 jul 2012 - 1:58

AngelNyn schreef:Kan je niet gewoon in de minuren gaan? Dat compenseert dan de aankomende maanden wel toch? Of kan dat bij een uitzendbureau niet?

Geen idee of dat kan.
Dat hoop ik wel want dat betekend dat ik alsnog 3 weken vakantie heb...
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud