Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

autostoel groep 2/3

3 plaatsers

Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty autostoel groep 2/3

Bericht  maiadebij wo 15 feb 2012 - 5:34

Wanneer zijn jullie over gegaan naar autostoel groep 2/3?

N.adeem zit nu in de maxi cosi tobi maar de banden spannen erg lastig aan, hij is dus niet helemaal meer in orde. Ik heb hem via internet gekocht bij een winkel in Rotterdam, dus terugsturen is geen optie. We hebben hem ook al ruim 2 jaar dus garantie zal er ook niet meer opzitten. Ik neem hem er ook liever niet meer in mee, gezien de veiligheid. En voor die paar maanden nog een stoep groep 1 kopen is zonde.

Nu wil ik dus een autostoel groep 2/3 kopen, maar die is vanaf 15 kg en N.adeem is even ruim 14 kg dus eigenlijk nog even te klein. Hij draagt maat 98/104 dus zal tegen een meter zijn qua lengte.

Wanneer ging jullie peuter over in deze stoel? Ik wil graag de Maxi cosi rodi airprotect, Rodi XP of Fero. Iemand ervaring met 1 van deze stoelen?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 5:46

Met bijna 15 kg ging de oudste over. Ik geloof dat wij de Rodi XP hebben, die bevalt prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  Dolphinne wo 15 feb 2012 - 9:02

Met de groep 2/3 stoel gebruik je de gewone gordel. Die spant bij remmen/een ongeluk pas goed aan bij 15 kilo heb ik gehoord. Dat zou ik dus eerst nog even nakijken of dit idd zo is.
Mijn zoontje was ruim 16 kilo toen hij overging. Ik denk dat hij toen bijna 3 was.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  maiadebij wo 15 feb 2012 - 9:06

we gaan over een week of 2 wel een keer langs de babydump, even kijken hoe N erin zit voor dat we wat kopen. N is natuurlijk al 3 jaar maar niet groot voor zijn leeftijd en qua lengte zit hij op de onderlijn. Ik wil natuurlijk ook niet dat die gordel in zijn nek snijdt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  Mom-Of-3 wo 15 feb 2012 - 9:46

Wij zijn met de oudste naar de winkel gegaan en daar gaan passen. Wij hebben de fero en daar zit hij goed in, de gordel zit ook zoals het hoort in zijn nek en hij is ook nog geen 16 kilo, ons is verteld dat die halve kilo niet uitmaakt maar dat het meer gaat om de lengte. In de auto van me vriend staat de rodi en daar zit hij ook goed in. Dus ik zou gewoon passen. Want wij hebben al eens eerder gepast en toen was de oudste nog te klein ( met name vanwege de gordel dus zou het niet veilig zijn.)

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  maiadebij wo 15 feb 2012 - 10:08

Ik ben ook bang dat N net even ff te kort is. Hij was de laatste x op het CB (oktober 2011) 92 cm terwijl het zoontje van een vriendin iets ouder is en 102 cm is! We gaan over 2 weken gewoon maar eens op pad om te passen dan weeg ik het zeker.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  Mom-Of-3 wo 15 feb 2012 - 10:33

Hier was hij in halverwege december ongeveer 96 cm ( hij stond niet stil) en woog hij 15,3 kilo. En hij is in december ook overgegaan naar deze stoel. Maar ik zou inderdaad ook gaan passen als ik jou was.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel groep 2/3 Empty Re: autostoel groep 2/3

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum