Wanneer autostoel groep 1?
+10
studiebol
PapillonRose
Happydobby
Floor
Fiwen
Tania
-Ieniemienie-
vlinder-19
Liadan
Aimee
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer autostoel groep 1?
Luuk is pas bijna 9 kilo, dus kan qua gewicht nog prima in de maxi cosi. Ik wil hem er ook het liefst zo lang mogelijk in houden omdat het de veiligste manier van vervoeren schijnt te zijn, maar hij vind het zelf niet zo heel leuk meer Op zich vind ik dat niet zo heel erg; we rijden vaak maar kleine stukjes en dan heeft hij het maar gewoon heel even niet leuk, maar hij probeert steeds rechtop te gaan zitten. Dit lukt natuurlijk niet door de strakke gordels, dus hij zit alleen steeds zijn nek heel ver uit te strekken... Het ziet er heel ongemakkelijk uit, en bij een ongeluk lijkt mij ook niet echt veilig (denk dan dat zijn nek een flinke klap krijgt).
Wanneer zijn jullie kindjes over gegaan naar een vervolgstoel?
Wanneer zijn jullie kindjes over gegaan naar een vervolgstoel?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Wanneer autostoel groep 1?
Allebei de kinderen gingen rond 1 jaar over op de volgende autostoel. Dochter omdat ze het al een tijdje niet meer leuk vond, maar ik wilde haar zeker tot een jaar in de maxicosi houden. Zoon was uit de maxicosi gegroeid en moest dus over.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Als het hoofdje boven de maxi cosi uitsteekt is het tijd voor een vervolg stoel.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
+1Liadan schreef:Allebei de kinderen gingen rond 1 jaar over op de volgende autostoel. Dochter omdat ze het al een tijdje niet meer leuk vond, maar ik wilde haar zeker tot een jaar in de maxicosi houden. Zoon was uit de maxicosi gegroeid en moest dus over.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn zoontje ging met ruim negen maanden maar toe pastte hij ook echt niet meer. Hij vond het ook niet meer leuk maar ik had hem er nog wel wat langer in laten zitten als het nog had gepast.
M. zit gelukkig nog lekker in de maxi cosi, ik denk dat zij er wel iets langer in kan nog. Hopelijk blijft ze het ook nog even leuk vinden.
M. zit gelukkig nog lekker in de maxi cosi, ik denk dat zij er wel iets langer in kan nog. Hopelijk blijft ze het ook nog even leuk vinden.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
J. is 'pas' met 16 maanden over gegaan en eigenlijk paste ze er nog in maar we trokken een van de gordels kapot en dus moest hij gerepareerd worden. Als vervangende stoel konden we alleen een groep 1 stoel krijgen en na een week daarin kregen we haar echt met geen mogelijkheid meer terug in een groep 0. Dus na een week drama hebben we toch maar een groep 1 stoel gekocht.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
met 10 maanden
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Met 11 maanden, toen was hij eruit gegroeid en hij vond het niet leuk meer.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Met ruim 10 maanden. Ze vond het niet erg leuk meer, en de maxi cosi was ook loodzwaar. Niet dat ik het daarvoor gedaan heb, maar vond het wel een opluchting toen ik niet meer met dat ding hoefde te sjouwen!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Oke, allemaal wel wat later dus... Ik laat hem ook nog wel heel even zitten, hopelijk gaat hij het vanzelf weer accepteren
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Hier zitten ze er nu twee weken in. Ze vonden het idd niet meer leuk.. maar ik vond het ook zwaar worden om ze te gelijk te tillen enzo. En toen dacht ik tja als ik er dan toch eerst een in de auto laat staan kunnen ze net zo goed in de vervolg stoelen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Hier al vrij snel, met eend maand of negen al wel. De sluiting was wat lam, dus ze kon m toen zelf open krijgen. Ze was toen al ruim over de 9 kg heen, dus hebben we een groep 1 stoel gekocht en geen nieuwe groep 0 stoel.
Gast- Gast
Met 10,5 maand. Vanaf toen had Y. zijn winterjas aan en kreeg ik hem niet meer goed in de mc. Hij was toen rond de 10 kilo.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Met ongeveer 10 maanden zat ze bij opa en oma in de groep 1 stoel. Een paar weken later bij ons ook.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
We zijn op vakantie gegaan toen ze op 1 week na 11 maanden was, en aangezien ze waarschijnlijk daarna toch in een groep 1 stoel ging en de maxicosi uit zou drijven door de hitte, hebben we haar vlak voor de vakantie in de groep 1 autostoel gezet. Ze was toen al 9 kg geweest. Ze heeft op vakantie geleerd om zelf te gaan zitten (wat ik graag wilde voordat ze in de vervolgstoel ging) dus het ging allemaal redelijk gelijk op. Ze zat toen overigens al wel stevig als we haar neer zetten.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Hier volgens mij al met 9 maanden ofzo. Hij was de maxicosi helemaal beu, huilde alles bij elkaar en de stoel vond hij veel leuker. Hij kon al goed zitten en we hebben hem in het begin wel zo schuin mogelijk gezet (de stoel)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer in groep 1 autostoel?
» Groep 3 autostoel
» Autostoel groep 1
» autostoel groep 2/3
» autostoel groep 1
» Groep 3 autostoel
» Autostoel groep 1