Cytotec
+5
Clapperdie
-Ieniemienie-
Jasmine
Viva
mystery mom
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Cytotec
Morgen moet ik naar de gyn omdat de miskraam er nog niet spontaan uit is gekomen (met de eerste echo met 9w bleek het vruchtje waarschijnlijk al in de eerste week te zijn gestopt met groeien) en zal ik waarschijnlijk Cytotec krijgen om het op te wekken. Hier heb ik een paar vraagjes over...
Wie heeft dit ook gehad en heeft dit (voldoende) geholpen?
Hoe snel werkte het?
Had je veel last van bijwerkingen?
Hoe gaat t in zn werk? Moet je het zelf inbrengen of doet de gyn dat?
Hoelang heeft het geduurd voordat je cyclus weer op gang kwam?
Hoelang erna was je weer zwanger?
Hoe snel werkte het?
mystery mom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12
Re: Cytotec
Ik heb het gehad omdat ik nog placentaresten in mijn baarmoeder had wat er zelf niet uit wilde. Ik heb geen bijwerkingen ervaren en het heeft hier ook niet voldoende geholpen. Maar wellicht kwam dat wel omdat ik maar 2 tabletten hoefde in te brengen per keer. Ik ben alsnog gecuretteerd. Ik moest ze zelf inbrengen.
Ik had nog niet gelezen dat het mis is gegaan. Wat erg meis.. Heel veel sterkte!
Ik had nog niet gelezen dat het mis is gegaan. Wat erg meis.. Heel veel sterkte!
Gast- Gast
Ja, en heeft in principe voldoende geholpen, zie hieronder
Hoe snel werkte het?
12h zijn er 4? pillen door de gyn ingebracht, 5h begon ik krampen te krijgen en tussen 5 en 6 ben ik het vruchtje verloren.
De volgende dag op controle was nog niet alles eruit, heb dinsdag die pillen ingebracht gekregen, en zondag verloor ik het laatste beetje, maar het vruchtje zelf kwam diezelfde dag er nog uit. Heb niet opnieuw pillen ervoor gekregen overigens, de rest deed mijn lichaam zelf nadat het in gang gezet was.
Nee, geen denk ik?
De gyn bracht het bij mij in, even wat geduw vanonder want ze moeten goed ver, niet pijnlijk bij mij tenminste.
Ehm, hard denken, eind dec die pillen gekregen, week van O&N, en 30 jan weer ongesteld geworden, 1 maand dus.
Had overigens toen wel een klap verwacht toen ik weer ongesteld werd, en die kreeg ik ook.
Nou, de 1e ronde, ondanks dat het niet "mocht" wel geprobeerd maar niet gelukt, de 2e ronde wel!
Ja, en heeft in principe voldoende geholpen, zie hieronder
Hoe snel werkte het?
12h zijn er 4? pillen door de gyn ingebracht, 5h begon ik krampen te krijgen en tussen 5 en 6 ben ik het vruchtje verloren.
De volgende dag op controle was nog niet alles eruit, heb dinsdag die pillen ingebracht gekregen, en zondag verloor ik het laatste beetje, maar het vruchtje zelf kwam diezelfde dag er nog uit. Heb niet opnieuw pillen ervoor gekregen overigens, de rest deed mijn lichaam zelf nadat het in gang gezet was.
Nee, geen denk ik?
De gyn bracht het bij mij in, even wat geduw vanonder want ze moeten goed ver, niet pijnlijk bij mij tenminste.
Ehm, hard denken, eind dec die pillen gekregen, week van O&N, en 30 jan weer ongesteld geworden, 1 maand dus.
Had overigens toen wel een klap verwacht toen ik weer ongesteld werd, en die kreeg ik ook.
Nou, de 1e ronde, ondanks dat het niet "mocht" wel geprobeerd maar niet gelukt, de 2e ronde wel!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
mystery mom schreef:Morgen moet ik naar de gyn omdat de miskraam er nog niet spontaan uit is gekomen (met de eerste echo met 9w bleek het vruchtje waarschijnlijk al in de eerste week te zijn gestopt met groeien) en zal ik waarschijnlijk Cytotec krijgen om het op te wekken. Hier heb ik een paar vraagjes over...
Ik heb twee keer Cytotec gehad. De eerste keer heeft het nauwelijks wat gedaan, de tweede keer heeft het gelukkig wel gedaan wat het moest doen.
Hoe snel werkte het?
De eerste keer begon ik na twee uurtjes al krampen en bloedverlies te krijgen, dit hield een paar dagen aan, maar dus voor Jan met de korte achternaam. Uiteindelijk dus toch gecuretteerd.
De tweede keer kreeg ik na een uur of 5 wat zeurende buikpijn, maar niet noemenswaardig. Eind van de dag wat bloedverlies en 's nachts (uur of 15 na het inbrengen) werd ik wakker, doordat het eindelijk op gang kwam. Toen ook binnen 10 minuten het 'kindje' in zijn geheel verloren. Hier naderhand nog twee keer gecuretteerd vanwege placentaresten.
De eerste keer ontzettend veel, de tweede keer totaal niet.
De eerste keer mocht ik het zelf doen, mocht ook thuis. Toen was ik wel ver qua weken, maar toen was het vruchtje al wel (net als bij jou nu) veel eerder gestopt met groeien.
De tweede keer ging het in combinatie met een opname in het ziekenhuis, omdat ik al veel verder was. Het zou toen ook een 'mini-bevalling' worden is mij verteld. Toen heeft de verloskundige van het ziekenhuis de tabletten ingebracht.
De eerste keer 80 dagen, met behulp van medicijnen. En dan nog is het maar de vraag of het toen door de medicijnen is gekomen.
De tweede keer na 46 dagen, helemaal uit mijzelf.
De eerste keer heb ik na die 80 dagen nog één cyclus gehad en was daarna weer zwanger (22 juli gecuretteerd en 29 november een positieve test).
De tweede keer nog niet weer zwanger. Hebben noodgedwongen een paar rondes pauze moeten houden, zit nu in de tweede ronde die we mogen benutten. Heb hier de cytotec gehad op 15/16 februari en op 9 mei nog een extra curettage.
Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar. Mag ook via PM trouwens.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik heb het gehad. Met 12wkn kwamen we erachter dat het niet goed was, en het vruchtje met 9 weken gestopt is met groeien. We hebben het toen nog een week aangekeken en toen besloten met gym om cyotec te proberen.
Ben toen de zelfde dag wel het vruchtje verloren. Maar er waren nog andere resten achter gebleven bleek een aantal weken later bij de controle.
Als ik ooit nog een MK zou krijgen, zou ik meteen kiezen voor curretage ipc cytotec. Vond het erg emotioneel dat ik het vruchtje verloor, en heb echt wel een dag flinke weeen/buikpijn gehad. De curretage viel me reuze mee.
Hoe snel werkte het?
Smorgens ingenomen, kreeg smiddags weeen (pijnlijk maar niet te vergelijken met echte weeen) en savonds het vruchtje verloren.
Nee
Ik heb zelf 2x2 tabletten ingenomen
bn daarna nog gecurreteerd. Daarna was mijn cyclus weer snel gewoon op gang
We hebben toen bewust even een break genomen. Om het te verwerken en eerst onz huis te verkopen.
Een half jaar later zijn we er wee rvoor gegaan en meteen zwanger geraakt van T.
Ik heb het gehad. Met 12wkn kwamen we erachter dat het niet goed was, en het vruchtje met 9 weken gestopt is met groeien. We hebben het toen nog een week aangekeken en toen besloten met gym om cyotec te proberen.
Ben toen de zelfde dag wel het vruchtje verloren. Maar er waren nog andere resten achter gebleven bleek een aantal weken later bij de controle.
Als ik ooit nog een MK zou krijgen, zou ik meteen kiezen voor curretage ipc cytotec. Vond het erg emotioneel dat ik het vruchtje verloor, en heb echt wel een dag flinke weeen/buikpijn gehad. De curretage viel me reuze mee.
Hoe snel werkte het?
Smorgens ingenomen, kreeg smiddags weeen (pijnlijk maar niet te vergelijken met echte weeen) en savonds het vruchtje verloren.
Nee
Ik heb zelf 2x2 tabletten ingenomen
bn daarna nog gecurreteerd. Daarna was mijn cyclus weer snel gewoon op gang
We hebben toen bewust even een break genomen. Om het te verwerken en eerst onz huis te verkopen.
Een half jaar later zijn we er wee rvoor gegaan en meteen zwanger geraakt van T.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb deze ook gehad.
Ik heb alleen nog een versterker gekregen. Dit was een pil die ik 24 uur vóór de vaginale pillen moest innemen.
Vrijdag 12:00 uur heb ik deze pil genomen
Zaterdag om 12:00 uur heb ik de 4 pillen ingebracht
Om 13:00 uur kreeg ik hele erge kramp (nu ik bevallen ben weet ik zeker dat het weeen waren)
Om 17:00 uur begon ik met bloeden en verloor ik het
Daarna heb ik nog zo'n 5 a 7 dagen bloed verloren denk ik. Zie het als een menstruatie.
Ik ben 2 rondes 150 mg clomid daarna weer zwanger geworden en inmiddels 3,5 maand geleden bevallen.
Ik heb alleen nog een versterker gekregen. Dit was een pil die ik 24 uur vóór de vaginale pillen moest innemen.
Vrijdag 12:00 uur heb ik deze pil genomen
Zaterdag om 12:00 uur heb ik de 4 pillen ingebracht
Om 13:00 uur kreeg ik hele erge kramp (nu ik bevallen ben weet ik zeker dat het weeen waren)
Om 17:00 uur begon ik met bloeden en verloor ik het
Daarna heb ik nog zo'n 5 a 7 dagen bloed verloren denk ik. Zie het als een menstruatie.
Ik ben 2 rondes 150 mg clomid daarna weer zwanger geworden en inmiddels 3,5 maand geleden bevallen.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
mystery mom schreef:Morgen moet ik naar de gyn omdat de miskraam er nog niet spontaan uit is gekomen (met de eerste echo met 9w bleek het vruchtje waarschijnlijk al in de eerste week te zijn gestopt met groeien) en zal ik waarschijnlijk Cytotec krijgen om het op te wekken. Hier heb ik een paar vraagjes over...
Ik heb ze ok gehad, bij kin heeft het niet genoeg geholpen, ik heb ontzettend gebloed van die pillen, maar er was een hoop weefsel achter gebleven, waardoor ik alsnog gecurreteerd ben
Hoe snel werkte het?
Ongeveer drie uur na het inbrengen kreeg ik enorm krampen (soort weeën) viert uur later ben ik eea verloren, het hele heftige bloedverlies bleef nog dagen
Ja heel erg
Ik moest ze zelf inbrengen
Ik heb PCO, mijn cyclus idd weer opgewekt. De ronde hierna was ik met Clomid weer zwanger
De tweede cyclus na de miskraam. De eerste mochten we niet maar heb ik ook geen Clomid gebruikt. Heb die ronde wel echo's gehad om te zien of ik schoon was, en heb geen eisprong gehad dus eerder had ook niet gekund
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ik heb ook cytotec gekregen om het op te wekken. Bij mij heeft het gedeeltelijk 'geholpen'. Het kindje is er wel volledig uitgekomen incl.wat bloedstolsels. Maar bij een nacontrole bleek er nog aardig wat weefsel te zitten en ben ik dezelfde dag nog gecurreteerd.
Hoe snel werkte het?
Ik heb de Cytotec rond 9u zelf vaginaal ingebracht en rond 16u kreeg ik krampen (te vergellijken met lichte weeen) en rond 17.30 kwam ons kindje.
Nadat ik het kindje verloren ben, heb ik enkel bloedverlies gehad. En later bleek er dan nog restweefsel te zitten.
Ik kreeg 3 tbl van de gyn en deze heb ik de volgende dag zef vaginaal ingebracht
Na de curretage was ik na 33 dgn weer ongesteld, daarna zoals voorheen regelmatig ongesteld.
Binnen 4maanden was ik weer zwanger.
Ik heb ook cytotec gekregen om het op te wekken. Bij mij heeft het gedeeltelijk 'geholpen'. Het kindje is er wel volledig uitgekomen incl.wat bloedstolsels. Maar bij een nacontrole bleek er nog aardig wat weefsel te zitten en ben ik dezelfde dag nog gecurreteerd.
Hoe snel werkte het?
Ik heb de Cytotec rond 9u zelf vaginaal ingebracht en rond 16u kreeg ik krampen (te vergellijken met lichte weeen) en rond 17.30 kwam ons kindje.
Nadat ik het kindje verloren ben, heb ik enkel bloedverlies gehad. En later bleek er dan nog restweefsel te zitten.
Ik kreeg 3 tbl van de gyn en deze heb ik de volgende dag zef vaginaal ingebracht
Na de curretage was ik na 33 dgn weer ongesteld, daarna zoals voorheen regelmatig ongesteld.
Binnen 4maanden was ik weer zwanger.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Helaas heb ik dit ook gehad. Woensdag de slechte echo, moest 's avonds een pil inslikken en zoveel uur later (36 uur volgens mij) 2 vaginaal inbrengen en weer 4 uur later nog eens 2.
Het heeft bij mij goed geholpen.
Hoe snel werkte het:
Niet zo snel als wat ik hierboven lees. Op woensdagavond dan de pil ingeslikt en donderdagavond kreeg ik eerst menstruatiekrampen die steeds erger werden. Uur lang soort van weeen gehad en voelde me aardig beroerd. Maar toen kwam alles eruit en knapte met de minuut op.
Nee niet veel, vond alleen de pijn van de 'weeen' niet fijn.
Ik moest thuis alles zelf doen erin doen.
na 37 dagen werd ik weer ongesteld.
Dit gebeurde met oud en nieuw, in april waren we weer toe aan de volgende stap. Tot die tijd waren wij er allebei geestelijk nog niet aan toe.
In mei weer aan de clomid en meteen eerste ronde raak.
Heel veel sterkte met dit verlies, wat sneu. En ik hoop dat de pillen mogen gaan werken. Een curretage lijkt mij persoonlijk echt erg. Ik vond het juist fijn om thuis afscheid te nemen van het vruchtje en gewoon in je eigen omgeving het verdriet verwerken.
Helaas heb ik dit ook gehad. Woensdag de slechte echo, moest 's avonds een pil inslikken en zoveel uur later (36 uur volgens mij) 2 vaginaal inbrengen en weer 4 uur later nog eens 2.
Het heeft bij mij goed geholpen.
Hoe snel werkte het:
Niet zo snel als wat ik hierboven lees. Op woensdagavond dan de pil ingeslikt en donderdagavond kreeg ik eerst menstruatiekrampen die steeds erger werden. Uur lang soort van weeen gehad en voelde me aardig beroerd. Maar toen kwam alles eruit en knapte met de minuut op.
Nee niet veel, vond alleen de pijn van de 'weeen' niet fijn.
Ik moest thuis alles zelf doen erin doen.
na 37 dagen werd ik weer ongesteld.
Dit gebeurde met oud en nieuw, in april waren we weer toe aan de volgende stap. Tot die tijd waren wij er allebei geestelijk nog niet aan toe.
In mei weer aan de clomid en meteen eerste ronde raak.
Heel veel sterkte met dit verlies, wat sneu. En ik hoop dat de pillen mogen gaan werken. Een curretage lijkt mij persoonlijk echt erg. Ik vond het juist fijn om thuis afscheid te nemen van het vruchtje en gewoon in je eigen omgeving het verdriet verwerken.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil jou/jullie wel heel veel sterkte wensen vandaag!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Misschien wat laat omdat je vandaag je afspraak hebt, maar ik wilde toch nog reageren.
Ook wil ik je veel sterkte wensen.
Ik heb het donderdagavond ingebracht, 's nachts bloeding gekregen, maar het zette niet door. Vrijdagavond nog een keer ingebracht, maar het zette weer niet door. Ik verloor bloed en stolseltjes, maar geen heftige krampen of veel bloedverlies.
Hoe snel werkte het?
Niet dus bij mij...
Ja, ik werd er misselijk van, maar ik was ook nog steeds misselijk van de zwangerschap. Verder geen bijwerkingen gehad.
Ik moest het zelf inbrengen, maar dat viel heel erg mee, is niet moeilijk en niet eng. Bij mijn nichtje heeft de gyn ze ingebracht. Is dus verschillend.
Geen idee, ik heb 2 weken geleden de curettage gehad, dus heb nog geen nieuwe cyclus. De gyn zei dat ik ongeveer 6 weken na de curettage ongesteld zou worden.
Geen idee, nog niet dus... is net 2 weken geleden.
Ook wil ik je veel sterkte wensen.
Ik heb het donderdagavond ingebracht, 's nachts bloeding gekregen, maar het zette niet door. Vrijdagavond nog een keer ingebracht, maar het zette weer niet door. Ik verloor bloed en stolseltjes, maar geen heftige krampen of veel bloedverlies.
Hoe snel werkte het?
Niet dus bij mij...
Ja, ik werd er misselijk van, maar ik was ook nog steeds misselijk van de zwangerschap. Verder geen bijwerkingen gehad.
Ik moest het zelf inbrengen, maar dat viel heel erg mee, is niet moeilijk en niet eng. Bij mijn nichtje heeft de gyn ze ingebracht. Is dus verschillend.
Geen idee, ik heb 2 weken geleden de curettage gehad, dus heb nog geen nieuwe cyclus. De gyn zei dat ik ongeveer 6 weken na de curettage ongesteld zou worden.
Geen idee, nog niet dus... is net 2 weken geleden.
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb vanmiddag idd 2x4 tabletten cytotec meegekregen en moest die zelf inbrengen. De gyn wilde in eerste instantie een beetje aansturen op een curettage, volgens haar was er maar 40% kans dat het voldoende zou werken. Maar ik vind de risico's van een curettage te groot om de medicatie niet eerst te proberen. Het verhaaltje dat de kans klein is dat er complicaties optreden heb ik vaker gehoord, en helaas behoor ik dan vaak nét tot de groep pechvogels...
Ik heb de tabletten om 12.30u ingebracht en toen ik om 16u naar de wc ging had ik een beetje bloed met afvegen. Ook kreeg ik hele lichte menstruatie krampen. Toen ik om 19u weer naar de wc ging had ik meer bloed verloren en op de wc verloor ik een stolsel, en na wat 'druk' zetten kwamen er nog 2. Niet heel groot, maar het vruchtje was met de echo meting maar 2mm.
Verder heb ik eigenlijk (nog) nergens last van, de menstruatiekrampen zijn eigenlijk ook niet echt benoemenswaardig. Zou dit het al kunnen zijn? En zou alles al weg kunnen zijn? Of kan het niet dat dit alles was en staat me nog meer te wachten? Het is de eerste keer dat ik dit meemaak (gelukkig) dus ik heb echt totaal geen idee.
Ik heb vanmiddag idd 2x4 tabletten cytotec meegekregen en moest die zelf inbrengen. De gyn wilde in eerste instantie een beetje aansturen op een curettage, volgens haar was er maar 40% kans dat het voldoende zou werken. Maar ik vind de risico's van een curettage te groot om de medicatie niet eerst te proberen. Het verhaaltje dat de kans klein is dat er complicaties optreden heb ik vaker gehoord, en helaas behoor ik dan vaak nét tot de groep pechvogels...
Ik heb de tabletten om 12.30u ingebracht en toen ik om 16u naar de wc ging had ik een beetje bloed met afvegen. Ook kreeg ik hele lichte menstruatie krampen. Toen ik om 19u weer naar de wc ging had ik meer bloed verloren en op de wc verloor ik een stolsel, en na wat 'druk' zetten kwamen er nog 2. Niet heel groot, maar het vruchtje was met de echo meting maar 2mm.
Verder heb ik eigenlijk (nog) nergens last van, de menstruatiekrampen zijn eigenlijk ook niet echt benoemenswaardig. Zou dit het al kunnen zijn? En zou alles al weg kunnen zijn? Of kan het niet dat dit alles was en staat me nog meer te wachten? Het is de eerste keer dat ik dit meemaak (gelukkig) dus ik heb echt totaal geen idee.
mystery mom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: