aardappeltjes uit oven
+6
Zora
love
Niekske
Suus
Ella
flower
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
aardappeltjes uit oven
Een tijdje terug had iemand hier een heel lekker recept van aardappeltjes uit de oven, alleen kan ik deze niet meer vinden.
Wie weet welk recept ik bedoel?
Wie weet welk recept ik bedoel?
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Re: aardappeltjes uit oven
Heb geen idee welke het was maar ik maak ze altijd zo:
Aardappels schoonboenen en in partjes snijden. In een overschaal met olijfolie, rozemarijn, tijm, zeezout en veel knoflook. Uurtje in de over en heerlijk smullen
Aardappels schoonboenen en in partjes snijden. In een overschaal met olijfolie, rozemarijn, tijm, zeezout en veel knoflook. Uurtje in de over en heerlijk smullen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Yvette: BEdankt die bedoelde ik, hoe heet zet je de oven?
SMikkel.. ohh die ziet er ook lekker uit, hoe maak je die?
flower- Prater
Ik krijg gelijk trek van jouw foto, Smikkell! Ik moet het toch maar eens gaan proberen
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Suus schreef:Ik krijg gelijk trek van jouw foto, Smikkell! Ik moet het toch maar eens gaan proberen
+1 ziet er heerlijk uit!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Smikkell schreef:Bedoel je deze?
Hasselback Potatoes
Kun je hier ook het recept van geven
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Je kunt gewoon even googlen, er zijn verschillende manieren om 'm nog te kruiden enzo
Aardappel wassen, insnijden, maar dus niet helemaal doorsnijden. In de oven op 220 voor ongeveer 40 minuten. Ik doe er meestal nog boter of olie overheen, kruiden soms, maar iig zeezout.
Aardappel wassen, insnijden, maar dus niet helemaal doorsnijden. In de oven op 220 voor ongeveer 40 minuten. Ik doe er meestal nog boter of olie overheen, kruiden soms, maar iig zeezout.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Of dunne plakjes knofloof tussen de sneetjes en dan zeezout. Of kaas, of rozemarijn en zeezout, of spek.Zora schreef:Je kunt gewoon even googlen, er zijn verschillende manieren om 'm nog te kruiden enzo
Ik had de naam er bijgedaan, zodat men zelf op google kon zoeken naar een lekker recept.
Gast- Gast
flower schreef:Yvette: BEdankt die bedoelde ik, hoe heet zet je de oven?
Volgens mij op 200 graden zal het vnavaond even voor de zekerheid aan mijn man vragen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
http://www.seasaltwithfood.com/2009/05/hasselback-potatoes.html
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Smikkell schreef:Of dunne plakjes knofloof tussen de sneetjes en dan zeezout. Of kaas, of rozemarijn en zeezout, of spek.Zora schreef:Je kunt gewoon even googlen, er zijn verschillende manieren om 'm nog te kruiden enzo
Ik had de naam er bijgedaan, zodat men zelf op google kon zoeken naar een lekker recept.
Ohja, kaas doe ik er ook vaak over. Laatst nog met wat texmex kruiden. Was ook lekker! En altijd met creme fraiche
Zora- Ratel
koken jullie de aardappelen nooit eerst voor?? Ik heb het een keer geprobeerd zonder voor te koken maar toen waren ze nog helemaal hard! Misschien dat ik ze te kort gebakken heb dan maar deed het volgens een recept!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
myloon schreef:koken jullie de aardappelen nooit eerst voor?? Ik heb het een keer geprobeerd zonder voor te koken maar toen waren ze nog helemaal hard! Misschien dat ik ze te kort gebakken heb dan maar deed het volgens een recept!
Nee, niet voorkoken!! Je laat ze sowieso in de schil, en het duurt inderdaad wel even voordat ze goed gaar zijn. Bij ons minstens ongeveer 45 minuten in de oven.
Zora- Ratel
OKe, dan zal ik het nog eens proberen en inderdaad wat langer!!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Gebruik je er speciale aardappelen voor?
flower- Prater
Nee, gewoon vastkokend Ik vind het trouwens wel lekkerder om wat kleinere aardappels te nemen.
Zora- Ratel
Zora schreef:Nee, gewoon vastkokend Ik vind het trouwens wel lekkerder om wat kleinere aardappels te nemen.
Dat is wel een goede tip, aan de hand van het plaatje zou ik namelijk juist voor grote aardappelen gekozen hebben.
Misschien ga ik het vanavond wel proberen
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Wij doen meestal krieltjes in een overnschaal met wat olijfolie. Hier gaan chilipepers, knoflookpoeder, citroen in partjes, uitje gesnipperd en nog een losse knoflookteen bij. En dit zetten we in de oven voor ongeveer 45 minuten. Wel tussendoor omscheppen :-). Heerlijk!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
De hassalback aardappelen staan in de oven.. ik ben erg benieuwd!!
flower- Prater
NOu we hebben ze op.. best lekker maar aan de binnenkant een beetje flauw.. ik had ze ingesmeerd met knoflook, peper en zout.. in de hoop dat het er ook wat tussen zou gaan zitten maar dat is niet gebeurd.. iemand tips?
flower- Prater
Hmmm, andere aardappels? Ik gebruik soms van die fijnproevers, dan zit er iets meer smaak aan. Maar ik eet ze ook vaak met een likje zure room. Yum!
Zora- Ratel
Ik maak Hasselback Potatoes altijd met wat knoflook en olijfolie er tussen en grof zeezout. Enkele keer ook wat parmezaanse kaas er over heen geraspt. Ik vind grote aardappels juist fijner daarbij!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik doe schijfjes knofloof tussen in de sneetjes en gebruik ook grote aardappels.flower schreef:NOu we hebben ze op.. best lekker maar aan de binnenkant een beetje flauw.. ik had ze ingesmeerd met knoflook, peper en zout.. in de hoop dat het er ook wat tussen zou gaan zitten maar dat is niet gebeurd.. iemand tips?
Gast- Gast
Ik snijd aardappels in partjes en laat even de kook erover gaan.
Dan spreid ik ze uit over een bakplaat en maak een mengsel van olie en knoflook. Dat roer ik door de partjes en strooi er tot slot rozemarijn overheen. Half uurtje in de oven en klaar.
Ee hebben ze toevallig vanavond nog gegeten.
Dan spreid ik ze uit over een bakplaat en maak een mengsel van olie en knoflook. Dat roer ik door de partjes en strooi er tot slot rozemarijn overheen. Half uurtje in de oven en klaar.
Ee hebben ze toevallig vanavond nog gegeten.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» zak aardappeltjes invriezen?
» Aardappeltjes invriezen?
» Vis uit de oven
» Kip in de oven
» Wat bij een hele kip uit de oven?
» Aardappeltjes invriezen?
» Vis uit de oven
» Kip in de oven
» Wat bij een hele kip uit de oven?
Pagina 1 van 1