Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kattenvraag: ervaring met pension?

+2
banjer49
Pompoen
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kattenvraag: ervaring met pension? Empty Kattenvraag: ervaring met pension?

Bericht  Pompoen zo 1 jul 2012 - 0:01

Normaal gaat mijn kat bij mijn zusje logeren, maar mijn ouders waren me helaas voor met hun kat, die gaan precies dezelfde periode weg. Hun kat gaat normaal wel eens bij mijn oma logeren, maar dat gaat nu niet want hun kat is ziek. Mijn kat kan niet naar mijn oma want die is veel te speels en loopt graag tussen je benen door enzo. Ik ben veel te bang dat hij haar een doodsmak laat maken.
Helaas heb ik nog niemand anders kunnen vinden om voor mijn lieve katertje te zorgen in mijn huis of die hem te logeren kan hebben, behalve dan iemand die heeft aangeboden om 'm 1 keer per dag eten te komen geven. Meenemen is eigenlijk geen optie, ook al blijven we in Nederland. Hij vind dat reizen vreselijk en we zijn iets van 6 uur onderweg en bovendien slapen we in een huisje met maar 1 kamertje waarin we hem nooit binnen kunnen houden. En hij is al twee keer kwijt geweest dus we zijn erg bang dat hij dan weer zoek raakt (hij is scheel en niet bijster slim dus hij raakt gewoon de weg kwijt).

Ik zit dus nu na te gaan wat onze opties zijn en vraag me af of er hier mensen zijn met ervaring met een pension? Zo ja hoe beviel dat en wat waren jullie daaraan kwijt?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvraag: ervaring met pension? Empty Re: Kattenvraag: ervaring met pension?

Bericht  banjer49 zo 1 jul 2012 - 0:02

ik heb geen ervaring met pension, maar je schrijft dat je al iemand hebt die hem een keer per dag eten kan geven, ik zou dat lekker doen hoor, dan kan hij lekker in zijn eigen omgeving blijven, is beter voor hem.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 0:04

....

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 6:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Shisha zo 1 jul 2012 - 0:04

Onze katten zijn 2x naar een pension geweest. Op zich ging dit aardig goed en de katten zagen er prima uit toen we ze weer ophaalde maar toch gaf het mij geen fijn gevoel. De ruimte waar ze in zitten zijn toch vrij klein en ik heb ze gewoon liever thuis of bij iemand die ik ken en vertrouw.
Qua kosten waren we iets van 5 euro per kat per dag kwijt maar dit verschilt heel erg per pension.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Pompoen zo 1 jul 2012 - 0:08

Degene die 'm kan verzorgen is de 17-jarige zoon van mijn man, die is op zich heel lief met katten hoor, maar wel een warhoofd. Voor een week zouden we het zeker doen, maar wij gaan twee weken weg en dan vind ik het eigenlijk gewoon te lang!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen zo 1 jul 2012 - 0:11

Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat 1x per dag iemand die 'm even knuffelt en eten geeft beter is dan 2 weken pension?

Ik vind het allebei zielig :-(!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 0:12

Is er geen kattenhotel/pension in de buurt? Ik heb vorig jaar onze kat naar een hotel gebracht voor de eerste keer en dat is goed bevallen. Het was een kattenhotel waar een dierenartsenpraktijk bij hoorde, dus misschien kun je ook eens bij verschillende dierenartsen proberen? Uit mijn ervaring weet ik dat de katten vrijuit in een grote ren mochten lopen, rennen, springen. + de dageliijkse verzorging die erbij komt kijken, wij hebben echt geen problemen ervaren. Ik weet niet hoe je kat is ten opzichte van andere katten maar het is te proberen als het goed gaat met andere katten.

Hoe lang blijven jullie weg? Anders kun je altijd als 2de optie de buren vragen of ze voor je kat willen zorgen, maar dan moet je ze wel vertrouwen. Misschien anders een goede vriend of vriendin die elke dag kan komen kijken.

Gast
Gast

Bericht  Raindrop zo 1 jul 2012 - 0:22

Wij hebben onze kat vorig jaar naar een kattenpension gebracht, we hadden zelf niemand die voor onze kat kon zorgen.
We hebben op google gezocht naar kattenpensions en bij veel kattenpensions hebben de katten niet veel ruimte. Wij wilden dat niet en uiteindelijk hebben we er wel 1 gevonden waar de katten vrij veel ruimte hebben. We zijn ook eerst gaan kijken (dat stelde de mevrouw zelf voor) en toen liet ze ook alle verblijven zien. Wij konden kiezen uit een gezamenlijke kamer met buitenren, aparte kamer zonder buitenren en een aparte kamer met buitenren (katten kunnen via planken naar buiten lopen/klimmen).
We hebben toen zelf gekozen voor een aparte kamer met buitenren. Ik moet wel zeggen dat ik er heel erg tegenop zag om onze kat daar achter te laten, hij is sowieso best bang en na een paar dagen was hij ook pas echt op zijn gemak. Ik wist wel dat hij in goede handen was, dat was wel een geruststelling. Alleen denk ik dat onze kat echt gehecht is aan zijn vertrouwde omgeving maar ik vind het ook niet fijn dat hij dan heel veel alleen zou zijn (als iemand hem elke dag wat eten komt geven). Geen idee dus wat we de volgende keer zouden doen.

Ik denk trouwens dat we voor het veblijf van onze kat 10,50 euro per dag moesten betalen (eten moesten we zelf meebrengen). Ik zie nu trouwens dat de prijzen verhoogd zijn naar 11,00 euro per dag.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Raindrop zo 1 jul 2012 - 0:25

тыквашка schreef:Maar jullie zeggen dus eigenlijk dat 1x per dag iemand die 'm even knuffelt en eten geeft beter is dan 2 weken pension?

Ik vind het allebei zielig :-(!

Ik dus ook. Ik weet ook niet wat we de volgende keer doen. Het kattenpension kent onze kat nu wel dus hij zal zich wel sneller op zijn gemak voelen maar dan nog voel ik me er toch rot door.

De mevrouw van het kattenpension waar onze kat heen ging stelde wel voor om wat speeltjes, mand oid van je kat mee te geven en evt. een t-shirt voor de geur. Dan heeft de kat toch wel vertrouwde dingen en een vertrouwde geur om zich heen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Chocoholic zo 1 jul 2012 - 2:39

Mijn 2 katten gaan tijdens mijn (12 daagse) vakantie naar mijn ouders. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik 't niks vind om mijn moeder elke dag langs te laten komen (10 km verderop) om ze eten en drinken te geven; dat is vervelend voor haar, en de katten krijgen dan amper aandacht. Een pension vind ik ook een eng idee, je weet namelijk nooit echt goed hoe ze verzorgd worden, of ze genoeg aandacht krijgen, etc. En daarnaast vind ik 't voor zo'n lange periode nogal prijzig. Dus ik breng ze nu voor 't eerst naar mijn ouders met alle spullen die ze nodig hebben zodat 't zo vertrouwd mogelijk wordt. Een een paar dagen van te voren zal ik al met ze langs gaan om ze te laten wennen, en te kijken waar nog rekening mee gehouden moet worden. Wanneer ze er echt blijven, blijf ik de nacht slapen, zodat ze weten dat het goed is. Hopelijk gaat dan alles goed. Jij hebt verder naast je zus niemand bij wie je kat eventueel kan blijven? Dan is een pension imo inderdaad de enige keuze, er zijn er als het goed is genoeg. Hopelijk ook in jouw buurt; eentje waarbij je je goed voelt smile

Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Blond zo 1 jul 2012 - 4:48

Mijn kat ging eerder wel naar het pension (als ik met m'n ouders op vakantie ging). Daar ging het echt prima hoor. Hij zat op een 'afdeling' met andere dieetkatten. Hij loopt de hele dag tussen de andere katten, tot ze eten krijgen, dat krijgen ze dan allemaal apart. Zijn ruime vertrekken dus hij zit niet in een klein hokje. Alleen eten dus in zijn eigen 'kamer'. Maar dat is dus een half uur per dag?
Hij wordt daar echt heel goed verzorgd en we brengen hem er met gerust hart heen. Ik heb daar een zomer gewerkt dus weet dat ze daar goed voor de katten zorgen.

Zit in R.henen trouwens, ik weet niet of het voor jou te doen is, maar echt een aanrader smile

Edit: kost 6 euro per dag.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Chocoholic zo 1 jul 2012 - 6:11

Hebben zij ook een website oid Chance? Het klinkt nl wel goed, en ben toch benieuwd hoe zoiets er dan uitziet. smile En dat je er gewerkt hebt is inderdaad de beste referentie die je kan geven!
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Blond zo 1 jul 2012 - 6:22

Www.kattenpension.nl

Je mag ook altijd langskomen om eens te kijken, hebben wij ook gedaan voordat de kat er voor het eerst heen ging.

Ik zie trouwens dat ze inmiddels 7 euro per kat rekenen. Maar het is ook 9 jaar geleden dat ik daar werkte Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen zo 1 jul 2012 - 7:25

Ik vind dat pension er wel goed uit zien inderdaad! Maar ik twijfel toch nog, want in zijn eigen omgeving blijven vind ie waarschijnlijk zelf toch prettiger. Hij vind andere katten leuk, maar heeft moeite zich aan de juiste sociale regels te houden. Hij sjeest er gewoon zonder meer op af en springt er enthousiast bovenop, dat vinden de meeste katten niet erg leuk. Hij ligt over het algemeen 90% van de tijd te slapen en kan dan ook gewoon lekker naar buiten. En ik bedacht me dat A's zoon het misschien ook wel helemaal niet erg vind om eens een avondje bij ons voor de buis te gaan hangen in plaats van thuis. Dan kan Thomas lekker bij 'm op schoot. Ik ga dat vragen, of hij dat zou willen doen af en toe, dus dat ie wat langer blijft en dan bijvoorbeeld even tv gaat zitten kijken, dat doet ie sowieso vaak als ie bij ons is en volgens mij vind hij dat ook wel lekker rustig.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: