Kattenvraag
+6
Sorella
RioolSpook
Minx
Rush
Lejow
Hoochie
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kattenvraag
Ooooooooooooh ik word af en toe niet goed van die kat van ons, hij is zo nieuwsgierig en eigenwijs. Het is een jonge kat, maar blijkbaar nu dus groot genoeg om op het aanrecht te springen (wat die dus niet mag), maar mijn vraag hij heeft aan rauwe kip zitten likken rauwe kip is natuurlijk niet zo best, maar wat kan/moet je eraan doen bij een kat?
Laatst aangepast door Hoochie op ma 2 jan 2012 - 2:18; in totaal 1 keer bewerkt
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Kattenvraag
Vrees dat je er niet veel meer aan kunt doen? Gewoon in de gaten houden of het beestje niet ziek wordt en ik het vervolg de kip opbergen
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ze heeft er alleen aan gelikt? Dan gebeurd er niks hoor.
Katten koken hun buitenvangst toch ook niet van te voren?
Katten koken hun buitenvangst toch ook niet van te voren?
Laatst aangepast door Rush op ma 2 jan 2012 - 2:21; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Lejow schreef:Vrees dat je er niet veel meer aan kunt doen? Gewoon in de gaten houden of het beestje niet ziek wordt en ik het vervolg de kip opbergen
Helaas moet ik echt alles voor hem opbergen Tot vandaag was het aanrecht nog veilig voor hem dus ik had het even laten staan, omdat ik het te laat uit de vriezer had gehaald, maar dat was inderdaad dus ook de laatste keer geweest. Hoop dat hij er geen last van krijgt.
Hoochie- Prater
Onze kat krijgt gewoon ook wel rauw vlees. Katten kweken geen salmonella.
Laatst aangepast door Rush op ma 2 jan 2012 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
De kip koken, en aan de kat voeren. Jij gaat hem neem ik aan toch niet meer opeten. Verder schijnen veel mensen ook kip gewoon rauw aan hun katten te voeren. Anderen koken hem eerst. Salmonella schijnt niet zo'n uitwerking op katten te hebben als op mensen. Die schijnen er beter tegen te kunnen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Rauwe kip is helemaal niet zo erg. Als ze een kuikentje krijgen oid wordt deze ook niet van te voren gekookt.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Nou gelukkig maar dan hoef ik me daar niet druk over te maken
Hoochie- Prater
Fairytale schreef:De kip koken, en aan de kat voeren. Jij gaat hem neem ik aan toch niet meer opeten. Verder schijnen veel mensen ook kip gewoon rauw aan hun katten te voeren. Anderen koken hem eerst. Salmonella schijnt niet zo'n uitwerking op katten te hebben als op mensen. Die schijnen er beter tegen te kunnen.
Dan ben ik vast ranzig, maar als mijn kat aan de kip gelikt heeft kan me dat echt niet schelen. Het wordt daarna toch nog gebakken dus het beetje wat er aan bacterien inzit, gaat dan vast dood
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Zolang je hem regelmatig ontwormt is er niks aan de hand hoor! Kip kan je ook gewoon rauw geven!
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Volgens mij heeft het ook te maken met de zuurgraad in de maag van een kat en dat ze daarom prima rauwe kip kunnen eten?
Wel vervelend dat hij op 't aanrecht springt! Hem met de plantenspuit straffen, werkt dat?
Wel vervelend dat hij op 't aanrecht springt! Hem met de plantenspuit straffen, werkt dat?
Gast- Gast
Helaas is 1 van mijn katten ook erg nieuwsgierig en vind hij rauw vlees errrrug lekker haha.
Heb het al meerdere keren gehad dat er wat gehakt of kip in de verpakking op het aanrecht stond en dat hij het gewoon open kreeg en er van stond te eten. Voor je kat is het geen probleem.
En trouwens als dat is gebeurd, bak ik het ook gewoon nog op voor mezelf hoor.
Heb het al meerdere keren gehad dat er wat gehakt of kip in de verpakking op het aanrecht stond en dat hij het gewoon open kreeg en er van stond te eten. Voor je kat is het geen probleem.
En trouwens als dat is gebeurd, bak ik het ook gewoon nog op voor mezelf hoor.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Oreo schreef:Volgens mij heeft het ook te maken met de zuurgraad in de maag van een kat en dat ze daarom prima rauwe kip kunnen eten?
Met de plantenspuit zijn we gestopt, want hij is er niet van onder de indruk. Als hij er zin in heeft gaat hij zelfs onder de douche staan dus van de plantenspuit heeft hij niks.
Hoochie- Prater
Oreo schreef:Volgens mij heeft het ook te maken met de zuurgraad in de maag van een kat en dat ze daarom prima rauwe kip kunnen eten?
Ik heb al zoveel geprobeerd om m'n kat van het aanrecht af te jagen, maar op een 1 of andere manier leert hij het maar niet
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Hier krijgen ze ook wel eens rauwe kip! Krijgen ze helemaal niks van, is juist goed voor ze
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Hoochie schreef:Oreo schreef:Volgens mij heeft het ook te maken met de zuurgraad in de maag van een kat en dat ze daarom prima rauwe kip kunnen eten?
Met de plantenspuit zijn we gestopt, want hij is er niet van onder de indruk. Als hij er zin in heeft gaat hij zelfs onder de douche staan dus van de plantenspuit heeft hij niks.
En een hard geluid? Bijvoorbeeld in je handen klappen, of goed hard "nee" roepen? Moet je er wel elke keer bij zijn natuurlijk, als jij er niet bent zal ie t vast ook wel doen. Dus dan blijft het lastig.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Tinus schreef:Hoochie schreef:Oreo schreef:Volgens mij heeft het ook te maken met de zuurgraad in de maag van een kat en dat ze daarom prima rauwe kip kunnen eten?
En een hard geluid? Bijvoorbeeld in je handen klappen, of goed hard "nee" roepen? Moet je er wel elke keer bij zijn natuurlijk, als jij er niet bent zal ie t vast ook wel doen. Dus dan blijft het lastig.
Of bijvoorbeeld een sok tot een bolletje rollen en dat de kant van de kat op gooien / tegen de kat aan gooien (wel zachtjes natuurlijk)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
De plantenspuit werkt hier nog steeds, maar waar ze nog veel meer van onder de indruk zijn is het "blazen" wat katten ook kunnen als ze bang/boos zijn. Dan zijn ze zo verdwenen hier
Gast- Gast
Hier krijgen ze bijna alleen maar rauw vlees en zijn ontzettend gezond. Rauw vlees is het beste vlees wat je kunt geven. Las ook ergens dat je kip kunt koken. Dat is eigenlijk alleen maar als ze ziek zijn. Dan is het wat lichter verteerbaar. Katten lopen niet de hele dag met een kooktoestel onder de arm om muizen, kippen, kuikens en vogels te bakken of te koken. Dus dat gaat echt wel goed. Behalve varkensvlees, dat is voor katten niet goed.
Terra wil ook alles weten en overal bij zitten. Wij hebben alles geprobeerd en de hoop maar opgegeven. Als wij vlees of iets laten ontdooien zetten wij het wel op een plaats waar ze er niet bij kan. Ik was ooit eens vergeten om de biefstuk uit de boodschappen tas te halen. Even later loopt Luna er mee door de kamer. Tja, dat was niet zo slim van mij. Maar heb ze toen allebei maar een stuk gegeven. Ze hebben toen dus heel lux gegeten.
Terra wil ook alles weten en overal bij zitten. Wij hebben alles geprobeerd en de hoop maar opgegeven. Als wij vlees of iets laten ontdooien zetten wij het wel op een plaats waar ze er niet bij kan. Ik was ooit eens vergeten om de biefstuk uit de boodschappen tas te halen. Even later loopt Luna er mee door de kamer. Tja, dat was niet zo slim van mij. Maar heb ze toen allebei maar een stuk gegeven. Ze hebben toen dus heel lux gegeten.
Gast- Gast
Het probleem is dat hij dondersgoed weet wat hij wel en niet mag. Ben vandaag al 4 keer in de keuken gelopen en meneer zat op zijn gemakkie in de gootsteen. Hij hoeft me maar te zien en hij vliegt er vanaf en dat is met andere dingen ook zo, maar hij blijft het proberen
Hoochie- Prater
Ik ken het probleem... Onze kat zit ook vaak op het aanrecht en in de gootsteen. 's nachts hebben we haar altijd in de keuken en vaak ook nog als we allebei niet thuis zijn.
Ik heb me er maar een beetje bij neergelegd dat ze op het aanrecht zit, omdat ze ook haar gang kan gaan als we er niet zijn... Heb wel als 'regel' dat ze er niet op mag als ik aan het aanrecht bezig ben (met de afwas of het koken). Inmiddels snapt ze dat wel aardig. En vlees op 't aanrecht hoef ik écht niet te proberen. Dat zet ik inmiddels bovenop de keukenkastjes
Mevrouw weet precies wanneer het koken klaar is en als wij dan in de woonkamer zitten te eten, snuffelt zij het aanrecht af op zoek naar iets eetbaars...
Ik heb me er maar een beetje bij neergelegd dat ze op het aanrecht zit, omdat ze ook haar gang kan gaan als we er niet zijn... Heb wel als 'regel' dat ze er niet op mag als ik aan het aanrecht bezig ben (met de afwas of het koken). Inmiddels snapt ze dat wel aardig. En vlees op 't aanrecht hoef ik écht niet te proberen. Dat zet ik inmiddels bovenop de keukenkastjes
Mevrouw weet precies wanneer het koken klaar is en als wij dan in de woonkamer zitten te eten, snuffelt zij het aanrecht af op zoek naar iets eetbaars...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Soortgelijke onderwerpen
» Even een kattenvraag?
» Ook hier een kattenvraag..
» Kattenvraag: ervaring met pension?
» Weer een kattenvraag (na jaren naar buiten)
» Ook hier een kattenvraag..
» Kattenvraag: ervaring met pension?
» Weer een kattenvraag (na jaren naar buiten)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: