Even een kattenvraag?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Even een kattenvraag?
Hoe snel wennen katten aan elkaar?
Stel je hebt een kat wat doodsbang/boos tegen andere katten doet, is de kans dan groot dat ze aan een andere kat gaat wennen? Ook als het een kitten is?
Dit omdat wij z'n bange Diva in huis hebben wat helemaal niks van andere katten moet weten terwijl ze uit het asiel komt. Ik zou best een 2de kat/poes willen, een speelkamaraatje voor haar of een kleine kitten in de hoop dat ze gaat moederen maar mijn vriend wil dit niet omdat hij bang is dat het niet goed gaat en hij uiteindelijk een kat/poes weg moet brengen omdat het helemaal niet goed gaat. Wij zijn overdag werken dus stel het gaat mis kunnen wij niet ingrijpen.
En stel het kan wel, wat zou beter zijn een extra kater erbij of een poes? Onze Aag is een poes.
Stel je hebt een kat wat doodsbang/boos tegen andere katten doet, is de kans dan groot dat ze aan een andere kat gaat wennen? Ook als het een kitten is?
Dit omdat wij z'n bange Diva in huis hebben wat helemaal niks van andere katten moet weten terwijl ze uit het asiel komt. Ik zou best een 2de kat/poes willen, een speelkamaraatje voor haar of een kleine kitten in de hoop dat ze gaat moederen maar mijn vriend wil dit niet omdat hij bang is dat het niet goed gaat en hij uiteindelijk een kat/poes weg moet brengen omdat het helemaal niet goed gaat. Wij zijn overdag werken dus stel het gaat mis kunnen wij niet ingrijpen.
En stel het kan wel, wat zou beter zijn een extra kater erbij of een poes? Onze Aag is een poes.
Gast- Gast
Re: Even een kattenvraag?
Bij ons duurde het ongeveer een week voordat we ze bij elkaar durfden te laten zonder toezicht. De oudere poes was doodsbang voor hem. Sloten dus de kleine op in een andere kamer als we weggingen. Het is wel zo dat Henk (de kitten toen) vrij dominant is, zij heeft zich wel altijd door hem laten domineren. Maar dat kan natuurlijk verschillen per kat.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Onze kat was 5,5 toen we een kitten namen. De eerste dag was drama. De tweede dag moesten ze wel samen in 1 ruimte zijn toen wij gingen werken. Die avond zaten ze beide op de bank. Wel beide aan een kant. En de volgende dag lagen ze naast elkaar. En sinds toen zijn ze onafscheidelijk. Ze maken heus wel eens ruzie maar geen geblaas ofzo.
Onze kitten is wel een boef die heeft laatst een stuk oor van de kater gebeten
Onze kitten is wel een boef die heeft laatst een stuk oor van de kater gebeten
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt , als ik dit zo lees is het beter om misschien een kitten erbij te gaan halen. Hoop echt dat zoiets goed gaat want een beesje weg doen lijkt mij zo ontzettend moeilijk!
Gast- Gast
Trouwens, ik zou een aantal dagen vrij nemen om aan zo'n kitten te wennen. Er komen weer een aantal feestdagen aan waardoor de weekenden wat langer zijn. Als je vriend en jij allebei ombeurten nog een dagje pakken heb je zo 5 of 6 dagen achter elkaar.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Dat was ik sowieso van plan. Ik heb als het een beetje meezit 5 weken vakantie alleen gaan wij op het einde van de vakantie nog naar Italie. En Aag is bekend met het kattenhotel, maar om een kitten gelijk 10 dagen weg te doen, lijkt mij niet erg handig.
Gast- Gast
Bij ons vrij snel. Nala moest de eerste dag ook niks van Simba weten, ze deed heel lelijk naar hem. Simba liet zich echter niet van de wijs er van brengen en keek echt van "wat is je probleem?" en ging gewoon brokjes eten etc, terwijl zij van een meter afstand zat te blazen. Als ze langs elkaar liepen gaven ze elkaar wat tikken etc, maar Simba bleef gewoon lekker eigenwijs en zijn ding doen, alsof hij er al maanden was. Dachten echt dat het niks zou worden, want Nala bleef heel bang / bozig doen.
Bij de 2e dag moesten we ze wel alleen laten want mijn vriend moest werken en ik naar school. Toen hij thuis kwam smiddags lagen ze tegen elkaar aan te slapen op de bank
Bij de 2e dag moesten we ze wel alleen laten want mijn vriend moest werken en ik naar school. Toen hij thuis kwam smiddags lagen ze tegen elkaar aan te slapen op de bank
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het verschillende keren meegemaakt dat er een nieuwe kat bijkwam en in alle gevallen is dat vrij snel goed gegaan. Mijn ervaring is wel dat het met een kitten beter gaat, en dat twee verschillende geslachten elkaar ook sneller accepteren.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Kattenvraag
» Ook hier een kattenvraag..
» Kattenvraag: ervaring met pension?
» Weer een kattenvraag (na jaren naar buiten)
» Ook hier een kattenvraag..
» Kattenvraag: ervaring met pension?
» Weer een kattenvraag (na jaren naar buiten)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: