uitstapjes nederland
+4
Darius
Mizz_S
Caroow
PrimaBella
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
uitstapjes nederland
In de week van 16 juli ga ik met mijn vriend een aantal dagen weg in Nederland. Mijn vriend werkt bij een hotelketen en via zijn werk kunnen we heel erg goedkoop verschillende hotels boeken door het land.
Nu willen we bijvoorbeeld al 1 of 2 nachten naar een hotel in Den Haag zodat we ook een dagje naar Scheveningen kunnen. We zijn er nog niet over uit waar we de andere dagen en nachten heen zullen gaan. Qua uitstapjes willen we het graag goedkoop houden, maar we willen wel iets doen, want de hele week in het hotel of in een winkelstad hangen is ook niets.
Iemand tips wat een leuke stad is en waar genoeg (goedkope) dingen te doen/zien zijn?
Edit: Amsterdam zijn we trouwens al vaker geweest. Maar daar komen we ook niet veel verder dan winkelen, het vondelpark en de wallen bekijken?!
Nu willen we bijvoorbeeld al 1 of 2 nachten naar een hotel in Den Haag zodat we ook een dagje naar Scheveningen kunnen. We zijn er nog niet over uit waar we de andere dagen en nachten heen zullen gaan. Qua uitstapjes willen we het graag goedkoop houden, maar we willen wel iets doen, want de hele week in het hotel of in een winkelstad hangen is ook niets.
Iemand tips wat een leuke stad is en waar genoeg (goedkope) dingen te doen/zien zijn?
Edit: Amsterdam zijn we trouwens al vaker geweest. Maar daar komen we ook niet veel verder dan winkelen, het vondelpark en de wallen bekijken?!
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Re: uitstapjes nederland
Naar een waddeneiland? Of, wat ik zelf ook erg leuk vind, Giethoorn?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Waar woon je zelf, en waar staan die hotels? Dan is het misschien makkelijker wat te verzinnen... En hebben jullie beschikking over een auto?
Wat ik nu al zo kan bedenken:
- Maastricht/Valkenburg, gewoon al leuk om daar rond te lopen, en je zou bv de grotten kunnen bezoeken in valkenburg
- Den Bosch, lekker winkelen, de Sint Jan bezichtigen, boottochtje maken
- Een dagje naar de Hoge Veluwe, fietsen op de witte fietsen en evt het Kroller muller museum bezoeken
- Vlissingen, lekker slenteren en langs het strand wandelen
- Utrecht, de dom beklimmen en shoppen
Wat ik nu al zo kan bedenken:
- Maastricht/Valkenburg, gewoon al leuk om daar rond te lopen, en je zou bv de grotten kunnen bezoeken in valkenburg
- Den Bosch, lekker winkelen, de Sint Jan bezichtigen, boottochtje maken
- Een dagje naar de Hoge Veluwe, fietsen op de witte fietsen en evt het Kroller muller museum bezoeken
- Vlissingen, lekker slenteren en langs het strand wandelen
- Utrecht, de dom beklimmen en shoppen
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Sneek is erg leuk om te shoppen.
Openluchtmuseum in Arnhem vind ik ook een aanrader.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
De hotels liggen vooral in de hoek van de randstad. Maar ook op de Veluwe ligt er een en in Flevoland liggen er ook meerdere.
Zelf komen we uit (zuid) Limburg dus uitstapjes daar zijn al uitgesloten
Een dagje naar een Waddeneiland lijkt me inderdaad wel erg leuk!
Maar eens kijken hoe dat te regelen valt. We hebben gelukkig wel de beschikking over een auto!
Zelf komen we uit (zuid) Limburg dus uitstapjes daar zijn al uitgesloten
Een dagje naar een Waddeneiland lijkt me inderdaad wel erg leuk!
Maar eens kijken hoe dat te regelen valt. We hebben gelukkig wel de beschikking over een auto!
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Als je een dagje naar een waddeneiland wilt, zou je ook naar Texel kunnen gaan. Dan boek je een hotel in de buurt van Den Helder, en neem je daar de boot. Je zou dan de auto daar kunnen parkeren en te voet kunnen gaan, en op texel de bus pakken. Met de auto op de boot is namelijk nog best wel prijzig volgens mij. Texel lijkt me het meest geschikt omdat dat maar 20 minuten varen is, je bent er dus zo, en dan is het goed te doen voor een dagje. Anderzijds is er het wel het grootste eiland, dus in 1 dag kun je niet alles zien.
Mizz_S- Kletskop
Sneek? Voor een hele dag?Darius schreef:Sneek is erg leuk om te shoppen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
je zou ook een dagje naar een pretpark of dierentuin kunnen gaan trouwens, al is dat meestal niet echt low-budget.
Mizz_S- Kletskop
Kijk eens op vakantieveilingen! Daar kun je voor weinig kaartjes kopen voor dierentuinen, pretparken vanalles!
Dolfinarium, Avifauna, diverse dierentuinen.
Erg leuk!
Dolfinarium, Avifauna, diverse dierentuinen.
Erg leuk!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Den Bosch is leuk!
Efteling ligt er ook redelijk dichtbij, dus kun je eventueel ook aandoen.
Efteling ligt er ook redelijk dichtbij, dus kun je eventueel ook aandoen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Een museumkaart kost 40 euro per persoon en is het hele jaar geldig. Je kunt er ook mee naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen, Openluchtmuseum in Arnhem, Stoomtrein/stoomtram Medemblik/Den Hoorn en dat zijn dus dingen die ook leuk zijn om te doen met mooi weer. Voordeel is dat je in een stad sneller even een museum instapt omdat je er niet aparte toegang voor moet betalen, bv het Scheepvaartmuseum kost al ca. 15 euro toegang dus met 3 museumbezoeken heb je het er al uit. Paleis op de Dam in Amsterdam is ook echt mooi en ook gratis met de Museumkaart. '
Zoek eens op evenementen in die week. Zijn ook vaak gratis en erg leuk.
Zoek eens op evenementen in die week. Zijn ook vaak gratis en erg leuk.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Soortgelijke onderwerpen
» Hotel in Nederland
» Leuke dreumes/peuter uitstapjes?
» Nu op nederland 3...
» Goedemorgen Nederland!
» dagjes weg in Nederland
» Leuke dreumes/peuter uitstapjes?
» Nu op nederland 3...