Het is niet goed..
+124
Steep
TukTuk
Silver
vlinder-19
*Troela*
Poisongirl
SparklingEyes
Sjaantje
Theeleut
Parisienne
Jezzie
Alex
Kat1980
Sugarfall
nillis
Makamba
Raindrop
_Lana_
TNMN
Roodkapje
Printje
Rovine
_Lacey_
Suus
Poubelle
Lejow
Shy
Knillis
nina
Muis
blondje1313
Twellie
Liz
Pien
snoezel
Snoes
Carra
Verona
Ayla
shadow
Diese
Juutjepetuutje
Slakje
RYW
Susan
pindaatje
Puzzle
Wennes
Flower_L
Viva
sanne-84
PapillonRose
Sayuri
L!ND@
liesje
Minx
Caroow
Liadan
Lady4
Inge
Weegschaal
Creabea_28
Jasmine
Monte
M@niek
Lady1984
Tiara
Sarah1985
Arwyn
Lindsya
Flip Fluitketel
Fiebje
Le Chat Noir
Amber-
Theezakje13
Aimee
Fiwen
Annemie
Penélope
chipa
Tania
smooch
Clapperdie
Jade
moepie
Happinaz
Linda
SoGood
Ilargi
LindaK
loesje
Filoria
Océane
Esperanza
Rose
litllejoy
Elin
Gympie
Oasis
Mamsie
Monnie
June
Blond
Puggle
Blair
Stuiterbal
Rush
mzcharlotte
studiebol
Muppetje
Rumble
MissD
Muus
LDJ
Fearie
Sanne
Pussycat
Angel1982
Happydobby
SuperGrover
Marin
Floor
Darius
Paper Crown
128 plaatsers
Pagina 4 van 12
Pagina 4 van 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12
Re: Het is niet goed..
Oh nee he, PC!
Ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht
Ik wens jou en je man heel veel sterkte en kracht
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Mamsie schreef:loesje schreef:Paper Crown schreef:loesje schreef:wat een rot nieuws! maar komt down syndroom verder in jullie familie voor??
Nee, mijn moeder heeft op haar 34ste nog een volledig gezond kindje gekregen. Verder komt het nergens voor, maar het is niet echt zo dat down erfelijk is. Het kan erfelijk zijn. Ik weet niet, ik ga wel vervolgonderzoeken doen. De kans dat het door een vervolgonderzoek misgaat is kleiner dan het risico dan dat er echt wat mis is met het kind.
en wat als het echt down is laat je het dan weghalen?
Ik kan me je schik wel een heel klein beetje inbeelden want wij kregen dan met de 20 weken echo van a te horen dat hij een schises had (is helemaal goed gekomen heeft operatie gehad en we zijn helemaal gek op ons kereltje). Maar op dat moment schokken wij ons best wel en van wat moeten we nu. Bij ons in de familie heeft ook niemand schises.
Hier heeft ze al antwoord op gegeven.
(Ik vind een schisis nou ook niet echt te vergelijken met een kindje met Down. Bij een kindje met een shisis overweeg je niet om het te laten weghalen.)
Toevallig hoorde ik van de verloskundige daar een ander verhaal over (maar ik vind het ook niet te vergelijken hoor)
PC, sterkte met de verdere onderzoeken. Hopelijk is jullie kindje gezond.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie kindje behoort tot de 29 en dus gezond is.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
nee het is niet helemaal te vergelijken nee maar het heeft bijde inpact op je leven en dat vergeten jullie. google maar eens op schisis het eten en praten is heel anders dan bij een gewoon kindje.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
loesje schreef:nee het is niet helemaal te vergelijken nee maar het heeft bijde inpact op je leven en dat vergeten jullie. google maar een op schisis.
Ik weet wat het is, dus dat hoef ik niet te googlen. Dat het ingrijpend is kan ik me ook voorstellen, lijkt me ook heel heftig als je kindje dat heeft en ik vergeet zeker niets.
Maar daar is dit topic niet voor.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
loesje schreef:nee het is niet helemaal te vergelijken nee maar het heeft bijde inpact op je leven en dat vergeten jullie. google maar eens op schisis het eten en praten is heel anders dan bij een gewoon kindje.
Nou ja, praten en eten..
Een downkindje heeft (of kan hebben o.a.)dit:
Hartafwijking: In 35 á 40 % van de gevallen heeft een kindje met het Syndroom van Down ernstige hartafwijkingen.
De meeste van die hartafwijkingen kunnen met een operatie worden verholpen.
Infecties: Er bestaat een verhoogd risico op infecties.
Leukemie: Hoger risico op bepaalde vormen van leukemie, maar het is zeldzaam.
Darmproblemen: Er kan een vernauwing van de slokdarm of van de twaalvingerige darm voorkomen.
Dit kan door een operatie worden verholpen.
Ogen: Door spierslapte kan de coördinatie van de ogen vertraagd verlopen.
Daar bedoelen we mee, scheelzien. Meestal verdwijnt dat na verloop van tijd.
Ook andere oogproblemen komen voor, daarom is regelmatige controle noodzakelijk.
Oren: Slecht gehoor aan één of beide oren komt regelmatig voor.
Dit is mede oorzaak van vertraagde taalontwikkeling. Ook zijn er vaak oorinfecties.
Tanden: Vertraagde of verstoorde ontwikking van het gebit.
Regelmatige controles zijn nodig.
Rug: Soms liggen de ligamenten tussen de twee eerste halswervels te los
waardoor gemakkelijk verschuivingen kunnen optreden en het ruggenmerg beschadigd kan worden.
Gestalte: Personen met het Syndroom van Down zijn meestal kleiner
dan hun leefdtijdgenoten en hebben de neiging tot zwaarlijvigheid.
Daarom is voldoende aandacht voor een evenwichtge voeding
en aangepaste lichaamsbeweging zeer belangrijk.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Jeetje, wat heftig nieuws! Veel sterkte & kracht!
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Plus de zorg en toekomstbeeld van een downkindje lijkt me erg zwaar, om op je te nemen als ouder.
Maar ik ga heeeeeeeel hard voor je hopen dat je je hierna geen zorgen meer hoeft te maken en dat het goed komt!
Maar ik ga heeeeeeeel hard voor je hopen dat je je hierna geen zorgen meer hoeft te maken en dat het goed komt!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik dacht dat ze tegenwoordig toch ook een bloedtest kunnen doen en dat je dan voor 100% zeker weet of het kindje down heeft of niet? Was een tijd geleden op het nieuws.
Sterkte!
Sterkte!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Marin schreef:Plus de zorg en toekomstbeeld van een downkindje lijkt me erg zwaar, om op je te nemen als ouder.
Uiteindelijk zullen we moeten kiezen in het belang van ons kind en niet onszelf. Het is verschrikkelijk als je altijd verantwoordelijk bent voor je kind, ook als het 50 is. Het leven is niet perfect, dat moet je het ook niet willen maken maar als je het van te voren weet, is het in ene een achtbaan waarin je zit.
Wat een nachtmerrie.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wat heftig, en wat zul je geschrokken zijn.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws en het maken van de moeilijke keuzes die nu voor jullie liggen.
Probeer in je achterhoofd te houden dat 1 op de 30 met down nog altijd betekend dat 29 op de 30 een ´gezond´ kind krijgen, het is moeilijk om nu positief te blijven denken maar de kans dat jullie kindje geen down heeft is gelukkig nog vele malen groter dan dat hij/zij het wel heeft.
En ik wil ook nog even zeggen dat welke keuzes jullie ook maken er in zo´n geval nooit een goed of fout is. Of jullie nu wel of niet voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan, als jullie het hierover eens zijn is het goed. En ook in een later stadium, als in het ergste geval zou blijken dat jullie kindje down heeft, dan moeten jullie samen beslissen of jullie deze zwangerschap laten doorgaan of niet. Die keuze ligt volledig bij jullie en daar hoef je aan niemand verantwoording voor af te leggen. Laat je dan ook ajb niet beinvloeden door de meningen van anderen, zij staan niet in jullie schoenen en jullie zullen met welke keuze dan ook voor altijd moeten leven. Zolang jullie het samen eens zijn zal het zeker heel moeilijk zijn maar is wel elke keuze die je maakt goed.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat natuurlijk dat jullie kindje een van die 29 blijkt te zijn!
Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws en het maken van de moeilijke keuzes die nu voor jullie liggen.
Probeer in je achterhoofd te houden dat 1 op de 30 met down nog altijd betekend dat 29 op de 30 een ´gezond´ kind krijgen, het is moeilijk om nu positief te blijven denken maar de kans dat jullie kindje geen down heeft is gelukkig nog vele malen groter dan dat hij/zij het wel heeft.
En ik wil ook nog even zeggen dat welke keuzes jullie ook maken er in zo´n geval nooit een goed of fout is. Of jullie nu wel of niet voor een vlokkentest of vruchtwaterpunctie gaan, als jullie het hierover eens zijn is het goed. En ook in een later stadium, als in het ergste geval zou blijken dat jullie kindje down heeft, dan moeten jullie samen beslissen of jullie deze zwangerschap laten doorgaan of niet. Die keuze ligt volledig bij jullie en daar hoef je aan niemand verantwoording voor af te leggen. Laat je dan ook ajb niet beinvloeden door de meningen van anderen, zij staan niet in jullie schoenen en jullie zullen met welke keuze dan ook voor altijd moeten leven. Zolang jullie het samen eens zijn zal het zeker heel moeilijk zijn maar is wel elke keuze die je maakt goed.
Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat natuurlijk dat jullie kindje een van die 29 blijkt te zijn!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Marin schreef:Plus de zorg en toekomstbeeld van een downkindje lijkt me erg zwaar, om op je te nemen als ouder.
idd.
Loesje hier is dit topic gewoon niet voor.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Fiwen schreef:Wat heftig, en wat zul je geschrokken zijn.
Mooi verwoord en helemaal mee eens!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Eens...Mamsie schreef:Marin schreef:Plus de zorg en toekomstbeeld van een downkindje lijkt me erg zwaar, om op je te nemen als ouder.
idd.
Loesje hier is dit topic gewoon niet voor.
Gast- Gast
Helemaal met Fiwen eens, zij heeft het mooi verwoord!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
heftig nieuws! heel veel sterkte pc!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Sterkte!!
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Wat een rotnieuws...hoop heel erg dat de andere uitslagen goed zijn!!! Veel sterkte!
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
He gatver wat een vervelend nieuws.
Sterkte en veel succes maandag, hopelijk hoor je bij de 29 vrouwen die een gezond kindje op de wereld zet.
Sterkte en veel succes maandag, hopelijk hoor je bij de 29 vrouwen die een gezond kindje op de wereld zet.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Wat een naar nieuws! Heel veel sterkte.....
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Wat een naar nieuws. Ik wil je heel veel sterkte toe wensen en succes maandag.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Wat een heftig nieuws zeg..
Alsof jullie nog niet genoeg op je bordje hebben gekregen voor het krijgen van een kindje.
Ben het helemaal eens met Fiwen.
Heel veel sterkte en probeer inderdaad toch positief te blijven!
De kans op een gezond kindje is alsnog 29 keer zo groot.
Alsof jullie nog niet genoeg op je bordje hebben gekregen voor het krijgen van een kindje.
Ben het helemaal eens met Fiwen.
Heel veel sterkte en probeer inderdaad toch positief te blijven!
De kans op een gezond kindje is alsnog 29 keer zo groot.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
jeetje wat schrik ik hier van. Wat erg zeg voor jullie
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449