London
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
London
In april ga ik 4 daagjes naar London.
Waar moet ik echt heen?
Waar kun je lekker lunchen en dineren?
En hoe kun je het beste van London city airport in het centrum van London komen.
Het hotel zit hier vlak bij
Kensington High Street en het metrostation Earls Court. Op 15 minuten lopen vindt u Harrods, Oxford Street, Hyde Park en Piccadilly.
Waar moet ik echt heen?
Waar kun je lekker lunchen en dineren?
En hoe kun je het beste van London city airport in het centrum van London komen.
Het hotel zit hier vlak bij
Kensington High Street en het metrostation Earls Court. Op 15 minuten lopen vindt u Harrods, Oxford Street, Hyde Park en Piccadilly.
afrika1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 11
Punten : 31
Registratiedatum : 27-12-10
Re: London
* Westminister abbey
* Picadilly Circus
* Wisseling van de wacht bij Buckingham Palace
* Harrods
* Hyde Park / Green Park
* Touwer bridge
* London Eye
Ik zou voor die 4 dagen een dal openbaar vervoer kaart kopen, dan kun je als ik het goed heb compleet zone 1 doorkruisen (is alweer even geleden dat ik in Londen ben geweest, moet er nodig weer eens heen). Eten heb ik buiten Londen gedaan, maar ik vind Fish & Chips, als je het in een goede tent eet, erbij horen bij een bezoek aan Engeland
* Picadilly Circus
* Wisseling van de wacht bij Buckingham Palace
* Harrods
* Hyde Park / Green Park
* Touwer bridge
* London Eye
Ik zou voor die 4 dagen een dal openbaar vervoer kaart kopen, dan kun je als ik het goed heb compleet zone 1 doorkruisen (is alweer even geleden dat ik in Londen ben geweest, moet er nodig weer eens heen). Eten heb ik buiten Londen gedaan, maar ik vind Fish & Chips, als je het in een goede tent eet, erbij horen bij een bezoek aan Engeland
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Aanvullingen op wat Zwoesj al zei:
- St Pauls bezoeken
- naar Notting Hill
- over de Millenium Bridge lopen en naar The Globe
- winkelen in Oxford Street en Regent Street
- naar een musical op West End
- St Pauls bezoeken
- naar Notting Hill
- over de Millenium Bridge lopen en naar The Globe
- winkelen in Oxford Street en Regent Street
- naar een musical op West End
Gast- Gast
Leukkk, ik ben er pas geweest . Laatst heb ik in een topic Sweety een boel tips gegeven, maar het meeste staat hierboven al. Ik weet alleen niet meer precies welk topic het was, iets wat niks met reizen had te maken in elk geval.
Ik vind Covent Garden altijd heel leuk qua sfeer, oude markthallen waar nu veel straatartiesten komen. In die buurt zitten ontzettend veel leuke en niet te dure restaurantjes. Oh en als je van Sushi houdt: Yo Sushi!!!! Super vers, en op een lopende band.
Ik vond Tate Modern ook een leuk museum, is voor een groot gedeelte gratis toegang (zoals de meeste musea in Londen) en heeft echt een prachtig uitzicht vanaf de bovenste verdieping waar het cafe en restaurant zit. Vanaf daar kan je ook makkelijk naar het oude shakespeare theater en aan de zuidkant van de Thames lopen. Een super mooi stuk, waar trouwens ook veel restaurantjes zitten.
Ik vind Covent Garden altijd heel leuk qua sfeer, oude markthallen waar nu veel straatartiesten komen. In die buurt zitten ontzettend veel leuke en niet te dure restaurantjes. Oh en als je van Sushi houdt: Yo Sushi!!!! Super vers, en op een lopende band.
Ik vond Tate Modern ook een leuk museum, is voor een groot gedeelte gratis toegang (zoals de meeste musea in Londen) en heeft echt een prachtig uitzicht vanaf de bovenste verdieping waar het cafe en restaurant zit. Vanaf daar kan je ook makkelijk naar het oude shakespeare theater en aan de zuidkant van de Thames lopen. Een super mooi stuk, waar trouwens ook veel restaurantjes zitten.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Heb gelijk zin om ook weer naar Londen te gaan
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Als je het een beetje budget aan wilt doen maar je wilt toch de Westminster Abbey en St. Pauls van binnen zien dan kun je er dagelijks om 17.00 uur naar toe gaan. Er is dan een evensong (er is ook een dag dat er in plaats van een koor een korte dienst is maar die is ook wel speciaal om eens mee te maken) met gratis toegang. Je kunt dan niet alles bekijken maar je krijgt wel een idee. Dit duurt ongeveer een half uur/drie kwartier.
Als je je voeten voelt en je wilt even uitrusten dan is het ook leuk om een boottocht over de Theems naar Greenwich te maken. De Old Royal Naval College is daar een mooi gebouw en deels gratis toegankelijk. Als je de heuvel op loopt naar de Observatory (ook gratis toegang) dan is daar de Meridiaan waar je met elke voet in een andere tijdzone kunt staan. Je hebt vanaf daar een mooi uitzicht op Londen en als je geluk hebt ook een mooie zonsondergang.
Een afternoon tea is ook leuk. Op deze site http://www.afternoontea.co.uk/ kun je zoeken op London by price met leuke aanbiedingen.
De museums zijn grotendeels gratis en erg de moeite waard: Science Museum, British Museum, V&A Museum. Alleen was bij de laatste mijn favoriete deel Fashion ivm renovatie gesloten. Bij de laatste hebben ze een erg goed restaurant dus lekker lunchen en ook heerlijke cake/taart.
Ik ben naar een optreden in The Royal Albert Hall geweest, hier zit een behoorlijk prijskaartje aan maar was wel zo'n beetje het hoogtepunt van mijn weekje Londen ivm de speciale sfeer.
Als je je voeten voelt en je wilt even uitrusten dan is het ook leuk om een boottocht over de Theems naar Greenwich te maken. De Old Royal Naval College is daar een mooi gebouw en deels gratis toegankelijk. Als je de heuvel op loopt naar de Observatory (ook gratis toegang) dan is daar de Meridiaan waar je met elke voet in een andere tijdzone kunt staan. Je hebt vanaf daar een mooi uitzicht op Londen en als je geluk hebt ook een mooie zonsondergang.
Een afternoon tea is ook leuk. Op deze site http://www.afternoontea.co.uk/ kun je zoeken op London by price met leuke aanbiedingen.
De museums zijn grotendeels gratis en erg de moeite waard: Science Museum, British Museum, V&A Museum. Alleen was bij de laatste mijn favoriete deel Fashion ivm renovatie gesloten. Bij de laatste hebben ze een erg goed restaurant dus lekker lunchen en ook heerlijke cake/taart.
Ik ben naar een optreden in The Royal Albert Hall geweest, hier zit een behoorlijk prijskaartje aan maar was wel zo'n beetje het hoogtepunt van mijn weekje Londen ivm de speciale sfeer.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» London
» Ervaringen Lipsy London?
» Primark London vs Rotterdam
» Opening Olympische Spelen London
» Van London Stansted Airport naar Waterloo
» Ervaringen Lipsy London?
» Primark London vs Rotterdam