Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

+4
Jerry
Carra
Gympie
Sarah1985
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 di 19 jun 2012 - 23:02

Ik heb begin juni een home cinema set gekocht bij bol.com. Ding koste 369 euro. Nu maakt de blu-ray speler hele tijd een brom geluid en af en toe nog meer rare geluiden. Ik contact opgenomen met LG daar is die van. Zij adviseerden een update te doen. Maar dat hielp niks.

Dus ik contact opgenomen met Bol.com. Zij adviseerden hem terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Maar de nieuwe bieden ze aan voor 479. Ze zeggen dat ze het nu niet meer voor 369 kunnen aanbieden en ik moet maar die 110 euro verschil betalen.

Mag dat zomaar?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gympie di 19 jun 2012 - 23:04

Wat staat er op je bon/garantiebewijs?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Carra di 19 jun 2012 - 23:05

Of het mag weet ik niet, maar ik zou dat absoluut niet doen. Zij hebben hem geleverd. Als je een nieuwe wilt, zullen ze het ook voor hetzelfde bedrag moeten doen.

Ik zou in ieder geval niet het verschil betalen. Desnoods terugsturen en je geld terugvragen. Dan kan je een andere kiezen.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 23:08

Je hebt gewoon recht op een goed werkend product voor het bedrag dat je er voor betaald hebt. Je hebt immers met de koop een overeenkomst gesloten! Dus ik zou er zeker geen genoegen mee nemen. Dikke doei.

Gewoon een mailtje sturen met de klacht. Als dat niet helpt wat wetsartikelen er tegenaan gooien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 di 19 jun 2012 - 23:10

ik heb ze dus al een mail gestuurd dat ik het artikel voor die prijs wil hebben. Maar ze zeggen dat het niet kan want word nu voor meer aangeboden. Ik heb gewoon nu de neiging om dan maar een kapot artikel te houden.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 23:11

Ik zou weer rechtstreeks contact opnemen met LG, daarbij kun je aangeven dat de update niet heeft geholpen. Lijkt mij dat er op die blu ray wel een fabrieksgarantie zit. Als het niet rechtsom kan, dan maar linksom.

En het aanbod van bol.com zou ik zeker niet accepteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 di 19 jun 2012 - 23:12

Dat is inderdaad een goede om lg te mailen. En ga zeker het aanbod van bol.com niet accepteren.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Jerry di 19 jun 2012 - 23:23

Ik vind 't altijd bijzonder dat bedrijven zelf niet weten welke rechten een klant heeft, want volgens mij zit Bol hier absoluut fout..
Ik zou ook het product terugsturen en je geld terugvragen.
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 23:54

Dat zou helemaal mooi zijn zeg.
Nee, dat mag niet. Als je bij Blokker iets koopt wat kapot is en het artikel heb je in de aanbieding gekocht, hoef je voor een nieuw artikel toch ook niet bij te leggen?

Grappenmakers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 0:23

Ik zou op Kieskeurig.nl kijken of je die set nog ergens voor de oude prijs kunt bestellen, als dat zo is zou ik 'm terugsturen naar Bol.com en bij dat andere bedrijf opnieuw bestellen. Ik zou in geen geval die hogere prijs betalen. Als er geen enkele optie is zou ik of die set terugsturen en mijn geld in mijn zak houden voor als er ergens een keer een andere goede aanbieding komt, of er werk van maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sanne wo 20 jun 2012 - 0:28

Dat mag niet van Bol.com. Het gaat hier om een consumentenkoop (koopovereenkomst tussen een particuliere koper en een bedrijfsmatige verkoper). Bij een consumentenkoop krijgt de koper een hele hoop rechten die door de verkoper niet uitgesloten kunnen worden, waaronder (in Jip en Janneke-taal) een wettelijke garantie van 6 maanden. Omdat jouw bluerayspeler binnen 3 weken kapot is gegaan, is Bol.com verplicht om te zorgen voor herstel of vervanging. Ik zou wat meer op m'n strepen gaan staan bij Bol.com. Op internet kun je vast wel wat voorbeeldbrieven/mails vinden. Mijn ervaring is dat als je een bedrijf laat merken dat je weet wat jouw rechten zijn, dat ze dan sneller tegemoet komen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 wo 20 jun 2012 - 0:47

die set is helaas nergens anders goedkoper. was een aanbieding toen.

ik had net weer een mail van bol die set die ze nu op internet hebben te staan word verkocht door een partner van hun. Die ik kocht was gewoon via bol Weet niet of het dan anders is

Heb in ieder geval LG gemaild of het mogelijk is of hun het kunnen repareren
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 0:49

Maar is die andere precies hetzelfde type dan? Want als dat zo is mogen ze er absoluut niet meer geld voor vragen als het alleen wordt omgeruild. Als het een andere type is dan is het een ander verhaal en dan begrijp ik wel dan je moet bijbetalen. Ik zou het artikel gewoon retourneren, je geld terug vragen en ergens anders een nieuwe kopen. Bij grote aankopen zou ik het gewoon in de winkel kopen (of het moet echt veel schelen) dat is toch makkelijker met garantie enzo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 wo 20 jun 2012 - 0:54

het is hetzelfde artikel
Ik wil het liever niet in de winkel kopen want daar is het 300 euro duurder scheelt mij teveel
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 0:55

Als het hetzelfde artikel is, mag bol.com dit niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 1:09

Maar dat hele zakelijke verhaal is toch hun probleem, daar hoor jij toch geen boodschap aan te hebben? Het lijkt mij dat zij dat verlies gewoon horen te nemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Rush wo 20 jun 2012 - 1:18

Susan schreef:Maar dat hele zakelijke verhaal is toch hun probleem, daar hoor jij toch geen boodschap aan te hebben? Het lijkt mij dat zij dat verlies gewoon horen te nemen.
Inderdaad, zo simpel is het!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 wo 20 jun 2012 - 1:55

nou ik mag nu van hun het artikel ter reparatie op sturen. Ook al fijn
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  MaiMai wo 20 jun 2012 - 2:22

Sarah1985 schreef:nou ik mag nu van hun het artikel ter reparatie op sturen. Ook al fijn

Zou ik wel voor de zekerheid vragen of er geen kosten aan verbonden zijn, anders zou ik het met Bol.com proberen uit te vechten. Is niet eerlijk als jij er de dupe van wordt.
MaiMai
MaiMai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 17
Registratiedatum : 12-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Rush wo 20 jun 2012 - 2:24

MaiMai schreef:
Sarah1985 schreef:nou ik mag nu van hun het artikel ter reparatie op sturen. Ook al fijn

Zou ik wel voor de zekerheid vragen of er geen kosten aan verbonden zijn, anders zou ik het met Bol.com proberen uit te vechten. Is niet eerlijk als jij er de dupe van wordt.
Inderdaad, dat zou ik wel even goed checken!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Sarah1985 wo 20 jun 2012 - 2:42

volgens de mail zaten er geen kosten aan omdat het onder de garantie valt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 2:43

Ik had jaren geleden een mp3 speler gekocht via bol. Na nog geen week kreeg het ding al kuren, dat kun je gewoon een keer treffen. Maar wat een gedoe ik heb gehad om het terug te kunnen sturen en te laten maken, pfff!

Het duurde 3 weken voordat ze akkoord gingen om dat ding te repareren, want ik had het waarschijnlijk laten vallen of iets in de richting was hun verklaring. Nadat ik het had opgestuurd kreeg ik steeds maar geen bericht over de status daarvan. Blijkt dat ze een aantal maanden erover mogen doen om het te repareren werd mij verteld. Ik was het na weer 3 weken helemaal zat en heb gezegd dat ik mijn geld terug wilde. Die kreeg ik na wéér drie weken eindelijk terug. In totaal dus meer dan 2 maanden problemen gehad voordat ik het geld terug kreeg. Dat was gelijk de laatste keer dat ik daar electronica heb gekocht.

Ik hoop dat het bij jou allemaal wat makkelijker gaat. Mij heeft het veel tijd en energie gekost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 9:18

Peachy: Ik heb hetzelfde gehad, ook met een mp3-speler van bol.com, maar bij mij deden ze totaal niet moeilijk. Ik kon het ding gelijk opsturen en kreeg een nieuwe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help wat te doen (artikel bol.com gekocht ) Empty Re: Help wat te doen (artikel bol.com gekocht )

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum