Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Artikel publiceren

3 plaatsers

Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Artikel publiceren

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 22:08

Ik mag hoogstwaarschijnlijk mijn scriptie gaan publiceren. Niet in een internationaal tijdschrift, maar in een Nederlands tijdschrift.
Ik moet samen met mijn thesiscoördinator nog tijdschriften gaan benaderen, maar de intentie is er (ook van haar en mijn stagebegeleiders die hebben meegelezen). Mijn scriptie is op dit moment nog niet publiceerbaar, want de lang en moet sowieso zaken worden aangepast en dergelijke.

De tijd die ik nodig heb om het aan te passen mag ik betaald gaan doen vanuit mijn stageinstelling ( cheers ).

Maar.. Iemand enig idee hoeveel tijd hier nog in gaat zitten? En wie heeft er nog meer gepubliceerd en hoe gaat het dan allemaal in zijn werk?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:21

Oh wow en dat mag je betaald gaan doen? Lekker lang over doen dan :P

Over 't algemeen moet je een scriptie wel echt helemaal gaan ombouwen naar een journal article, die zien er wel heel anders uit. Ik ga er wel vanuit dat je vaak genoeg journal articles hebt gelezen om te weten hoe ze er uit zien, en anders moet je dat maar gauw gaan doen (maar hoe heb je dan een scriptie uberhaupt geschreven?). En anders kan je thesis coordinator je hier ook tips bij geven.

Je kunt heel erg goed dat format aanhouden en dus eigenlijk alles herschrijven. Dat is dus wel even werk, maar zeker als je het vrij snel na je scriptie doet, zit het er nog wel goed in je hoofd waarschijnlijk. Het kost wel even tijd, maar als je er echt even voor gaat zitten zou het op zich in een paar dagen te doen moeten zijn. Een journal article is veel korter dan een scriptie, en veel samenvattender.

Wat betreft het publiceren en de uitgever:

Kies een aantal journals uit waar je graag in zou willen publiceren. Kies een paar hoog gerankte, en een paar minder hoog gerankte; immers het is pas je eerste publicatie, dus misschien zijn ze niet bij alles geinteresseerd.

Op de websites van de uitgeverijen en/of journals zelf (en vaak ook wel achterin/voorin de journals) staan de richtlijnen voor het schrijven van een stuk. Vaak is er een woordenlimiet (het is maar erg klein, zo'n journal article), en er staat wel uitgelegd hoe je het kunt aanleveren. Vaak gebeurt dit digitaal tegenwoordig, en het verschilt per uitgever of ze een heel article willen of een abstract of een extract.

Nou dan schrijf je dat dus, en stuur je het op, en is het afwachten. Maar misschien kan je thesis coordinator hier ook bij helpen, zij heeft er misschien ook meer verstand van.

Het kan wel even duren, en soms kan het zelfs JAREN duren voordat een artikel gepubliceerd wordt, dus daar moet je wel rekening mee houden.


Ik heb zelf overigens nog niet gepubliceerd, maar mijn scriptie was ook publicatie waardig en moet ik ook nog steeds ombouwen tot journal article. Dat wil ik ook nog steeds zelf doen. Maar ik heb wel een workshop gevolgd vorig jaar in Cambridge over het publiceren van articles, dus vandaar dat ik dit weet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Blond wo 25 mei 2011 - 22:26

Haha ja mijn thesis is wel opgebouwd als een artikel, met literatuurstudie, methoden, resultaten, discussie. Maar veel te lang om te publiceren, ik heb zonder referentielijst al 28 pagina's.

Een paar dagen.. Hmm hoopte meer op een paar weken Wink Mag op mijn stage namelijk ook blijven om administratief werk te gaan doen en dat zou dan mooi aansluiten.

Thnx voor de tips!

En jij ook snel aan de slag om te publiceren Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 22:32

Ja de meeste theses zien er zo uit :P

Maar niet elk journal article. Maar goed, dat moet je maar verder met je thesis coordinator bespreken, welke vorm je het beste aan kan nemen.

Oh ja dat was ik nog vergeten te vertellen: Bij mij journals tellen de referenties (als lijst aan het einde) OOK mee in de word count van het article. Dat is dus mooi balen, want dan heb je nog minder ruimte. Dus je moet wel goed uitzoeken welke referenties essentieel zijn, en die je er echt in moet hebben. Het is dus nog wel even sleutelen.

En kan je niet aan je thesis coordinator vragen hoe veel tijd je er voor krijgt? Het is wel fijn om een soort tijdsindicatie te hebben. Tegen mij is gezegd een paar dagen, maar misschien is dat meer voor ervaren mensen? Ik weet het ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Antibes wo 25 mei 2011 - 22:33

Wauw, heel gaaf zeg!!

Bij de eindopdracht van een honoursvak wat ik nu volg, zijn er wel eens reviews gepubliceerd.. Maar die studenten kostte het nog anderhalf jaar van moment "goh dit is wel geschikt voor publicatie" tot daadwerkelijke goedkeuring..

Eerst hebben ze er zelf nog een periode aan gewerkt (op grond van de feedback van docenten na het inleveren), toen docenten feedback gehad, toen de peer review... En in de tussentijd moest het steeds aangepast worden, omdat er nieuwe artikelen uitkwamen en het wel een complete review moest zijn..

Maar goed, dat was dus een review. Jouw onderzoek is jouw onderzoek en daar zal niet heel veel nieuws in verwerkt hoeven te worden.. Het ombouwen naar een artikel zou niet heel lang moeten hoeven duren en ik weet niet hoe het traject bij publicatie is in jouw vakgebied qua peer reviews?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Susan wo 25 mei 2011 - 23:01

Ik had mijn scriptie samen met een studiegenote geschreven en wij mochten ook een artikel publiceren, in ons geval het Adoptietijdschrift. Het was uiteraard wel heel erg ingekort en to-the-point, het artikel was twee pagina's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Artikel publiceren Empty Re: Artikel publiceren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum