Tot wanneer in wieg en wandelwagenbak?
+16
Teddyaapje
meisje
Dolphinne
Ayla
Slakje
pindaatje
_Lana_
*Lookie*
Floor
chipa
vlinder-19
SarahKey
Aimee
Thunder
MamaDaan
Wennes
20 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tot wanneer in wieg en wandelwagenbak?
Hoe oud waren jullie kindjes dat ze niet meer in de wieg konden of in de wandelwagenbak?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tot wanneer in wieg en wandelwagenbak?
Hij is met 5 maanden in de wandelwageninzet gegaan, wieg paste nog maar net, was al langer wat krap, heb trouwens een mutsy, die volgens mij ook wel bekend staan om krappe wagenbak!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
De oudste met 5 maanden ongeveer en de jongste is rond 7 maanden naar de buggy inzet gegaan en met 10 maanden naar een ledikant.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Mijn zoontje is uit de wieg gegaan toen we hem gingen inbakeren (met ongeveer 2 maand). Ik vond het eng dat ik hem door de hoge zijkanten van de wieg niet goed kon zien, in het ledikant ging dit wel.
In de wandelwagenbak ligt hij nu nog steeds en past hij ook nog wel eventjes in (heeft nog zo'n 10 cm speling in lengte). Ik hoop dat hij het ook nog eventjes accepteert om in de bak te liggen...
In de wandelwagenbak ligt hij nu nog steeds en past hij ook nog wel eventjes in (heeft nog zo'n 10 cm speling in lengte). Ik hoop dat hij het ook nog eventjes accepteert om in de bak te liggen...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn zoontje heeft 9 maanden in de wieg gelegen. Dit was wel een grote wieg, zo'n ouderwetse.
Onze jongste 2 hebben tot 9 maanden in de wiegbakjes gelegen, viel me erg mee, aangezien die veel smaller zijn.
De oudste heeft in de normale wiegbak gelegen, en die ging met 7 maanden over, maar meer omdat ze het niet leuk meer vond. Het paste toen nog wel. Zoontje heeft daar zelden ingelegen, we hadden toen een tandemwagen waar hij in een nestje lag.
Gemiddeld genomen hier dus 9 maanden, zowel wieg als wiegbak. Moet er wel bij zeggen dat zoontje en de tweeling braaf bleven liggen, maar er zijn natuurlijk zat kindjes die al veel eerder over de rand gaan hangen.
Onze jongste 2 hebben tot 9 maanden in de wiegbakjes gelegen, viel me erg mee, aangezien die veel smaller zijn.
De oudste heeft in de normale wiegbak gelegen, en die ging met 7 maanden over, maar meer omdat ze het niet leuk meer vond. Het paste toen nog wel. Zoontje heeft daar zelden ingelegen, we hadden toen een tandemwagen waar hij in een nestje lag.
Gemiddeld genomen hier dus 9 maanden, zowel wieg als wiegbak. Moet er wel bij zeggen dat zoontje en de tweeling braaf bleven liggen, maar er zijn natuurlijk zat kindjes die al veel eerder over de rand gaan hangen.
Gast- Gast
Ik heb een oudere model mutsy en een grotere bak als de wagens van tegenwoordig.
Siem ligt nog steeds in de wagenbak, hopenlijk doet hij dat ook nog wel een paar maanden.
In de wieg was al hij snel uit want hij knalde steeds met zijn hoofd tegen de bovenkant aan.
Siem ligt nog steeds in de wagenbak, hopenlijk doet hij dat ook nog wel een paar maanden.
In de wieg was al hij snel uit want hij knalde steeds met zijn hoofd tegen de bovenkant aan.
Hier heeft ze er zn 9 mnd ingelegen. Ik heb een maxicosi mura en dit is een vrij ruime bak, F.ay was ook lang klein.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Tot ongeveer 6 mnd in de bak vd mura.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Met 2.5 maand is hij van zijn wiegje naar ledikant gegaan. Wiegje stond op onze kamer maar ik was zo doodop van het te weinig slapen dat ik hem daar heb neergelegd, hij sliep daar prima en ik kon ook beter slapen zonder dat hij lang m'n hoofd lag te snurken.
Met 5 maanden is hij naar de wandelwagen gegaan, de reiswieg paste nog prima, daar past hij nu nog in maar hij ging telkens op handen en knieen zitten in de reiswieg om over de rand te kunnen kijken tijdens het wandelen dat vond ik toch niet zo veilig.
Met 5 maanden is hij naar de wandelwagen gegaan, de reiswieg paste nog prima, daar past hij nu nog in maar hij ging telkens op handen en knieen zitten in de reiswieg om over de rand te kunnen kijken tijdens het wandelen dat vond ik toch niet zo veilig.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
De wieg tot zo'n 3 of 4 maanden, hij paste er nog zat in maar begon aan de bekleding te trekken, niet echt veilig.
De kinderwagenbak heb ik deze week verruild voor de wandelwagen, en hij is nu 6,5 maand. Kinderwagen paste nog maar nét en ik merkte dat hij graag wat meer om zich heen wou kijken, vandaar..
De kinderwagenbak heb ik deze week verruild voor de wandelwagen, en hij is nu 6,5 maand. Kinderwagen paste nog maar nét en ik merkte dat hij graag wat meer om zich heen wou kijken, vandaar..
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Floor schreef:Met 2.5 maand is hij van zijn wiegje naar ledikant gegaan. Wiegje stond op onze kamer maar ik was zo doodop van het te weinig slapen dat ik hem daar heb neergelegd, hij sliep daar prima en ik kon ook beter slapen zonder dat hij lang m'n hoofd lag te snurken.
Op handen en knieën? Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Hier liggen ze gewoon op hun rug in de wagenbak. Volgens mij kunnen ze nog heel lang in de wagenbakjes liggen, de komende maanden in ieder geval nog wel, gok ik.
Laatst aangepast door _Lana_ op zo 17 jun 2012 - 7:38; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Dochter ging met bijna 6 maand uit de wagenbak, ze begon zich er toen aan op te trekken.
Zoon is nu 5 maand en vind het allemaal nog prima in de wagenbak, hopelijk houd hij dat nog even zo.
Zoon is nu 5 maand en vind het allemaal nog prima in de wagenbak, hopelijk houd hij dat nog even zo.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Louise is ondertussen ook verhuisd naar de buggy. Maar wel nog plat. Ze heeft sowieso niet lang in de draagmand gelegen vanwege reflux.
Wij gaan deze maand ergens het grotere ledikant opzetten.
Wij gaan deze maand ergens het grotere ledikant opzetten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
De zoon van Floor is errug snel met alles
Hier met 5 mnd in de wandelwageninzet, wel nog helemaal plat. Nu soms met kleine stukjes rechtop, kan ze lekker om zich heen kijken. Wiegje hebben we nooit gehad dus daar heb ik geen antwoord op
Hier met 5 mnd in de wandelwageninzet, wel nog helemaal plat. Nu soms met kleine stukjes rechtop, kan ze lekker om zich heen kijken. Wiegje hebben we nooit gehad dus daar heb ik geen antwoord op
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Beide hebben nooit in een wiegje gelegen.
H. is rond de 3½ maand naar de wandelinzet gegaan.
A. rond de 4 maanden.
H. is rond de 3½ maand naar de wandelinzet gegaan.
A. rond de 4 maanden.
Gast- Gast
Mijn zoontje sliep de eerste tijd elke nacht in de wagenbak. Met 3,5/4 maand hebben we een campingbedje naast ons bed neergezet waardoor hij nog bij ons op de kamer kon slapen. (overdag sliep hij wel in zijn eigen kamer in zijn ledikantje). Daar heeft hij tot 6 mnd ingeslapen 's nachts (en van 4 tot 6 maand altijd omdat ik toen bij mn ouders thuis woonde). Daarna sliep hij altijd in zijn eigen kamertje in zijn ledikantje.
Toen hij 5,5 maand was heb ik de wagenbak ingewisseld voor de wandelwagen inzet.
Toen hij 5,5 maand was heb ik de wagenbak ingewisseld voor de wandelwagen inzet.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
S. ging met 6 maanden naar haar ledikantje (sliep ze overdag al wel in) en rond de 7/8 maanden in de wandelwageninzet.
N. heeft tot ruim 7 maanden in de wieg gelegen en ook rond de 7/8 maanden in de wandelwageninzet
N. heeft tot ruim 7 maanden in de wieg gelegen en ook rond de 7/8 maanden in de wandelwageninzet
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Beide 6 mnd. Toen werd t krapjes en begon hij zich aan de rand onhoog te trekken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Tot een maand of 6 in het wiegje, daar werd ze te beweeglijk voor (spijltjes en dan overdwars in het wiegje liggen was geen succes). In de wagenbak nog tot 8 maanden, toen werd hij echt te krap.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
F heeft nooit in een wiegje gelegen, vanaf het begin in zijn ledikant. Hij ligt nog altijd in de wagenbak. Hij accepteert het nog, trekt zich niet omhoog, doet geen rolpogingen erin, zolang daar zo blijft én hij erin past, blijft hij er ook in.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Gewoon omdraaien in de bak en dan in kruiphouding om wat te kunnen zien (moest de zonnekap naar beneden doen anders ging hij ook nog verder draaien), dus compleet niet veilig en hij bleef het maar doen, ik ben toen maar direct naar huis gewandeld want ik liep in de bossen en met al dat gestuiter vanwege de ondergrond moest ik hem ook nog vasthouden._Lana_ schreef:Floor schreef:Met 2.5 maand is hij van zijn wiegje naar ledikant gegaan. Wiegje stond op onze kamer maar ik was zo doodop van het te weinig slapen dat ik hem daar heb neergelegd, hij sliep daar prima en ik kon ook beter slapen zonder dat hij lang m'n hoofd lag te snurken.
Op handen en knieën? Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Hier liggen ze gewoon op hun rug in de wagenbak. Volgens mij kunnen ze nog heel lang in de wagenbakjes liggen, de komende maanden in ieder geval nog wel, gok ik.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wieg 2 maand, ze sliep niet bepaald geluidloos
Wagenbak 6 maand, het kon nog net qua lengte, maar ze werd zo nieuwschierig.
De zat en kroop ook met 6 maand.
Wagenbak 6 maand, het kon nog net qua lengte, maar ze werd zo nieuwschierig.
De zat en kroop ook met 6 maand.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier geen wieg maar meteen in het ledikant.
De wandelwagen bak gebruik ik al een poosje niet meer, ze vonden het gewoon minder leuk, gewoon zo plat liggen zie je alleen maar de lucht. Ik klik nu altijd de maxicosi's op de kinderwagen en dat vinden ze prettig, kunnen ze alle kanten op kijken en ook echt wat zien.
De wandelwagen bak gebruik ik al een poosje niet meer, ze vonden het gewoon minder leuk, gewoon zo plat liggen zie je alleen maar de lucht. Ik klik nu altijd de maxicosi's op de kinderwagen en dat vinden ze prettig, kunnen ze alle kanten op kijken en ook echt wat zien.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Floor schreef:Gewoon omdraaien in de bak en dan in kruiphouding om wat te kunnen zien (moest de zonnekap naar beneden doen anders ging hij ook nog verder draaien), dus compleet niet veilig en hij bleef het maar doen, ik ben toen maar direct naar huis gewandeld want ik liep in de bossen en met al dat gestuiter vanwege de ondergrond moest ik hem ook nog vasthouden._Lana_ schreef:Floor schreef:Met 2.5 maand is hij van zijn wiegje naar ledikant gegaan. Wiegje stond op onze kamer maar ik was zo doodop van het te weinig slapen dat ik hem daar heb neergelegd, hij sliep daar prima en ik kon ook beter slapen zonder dat hij lang m'n hoofd lag te snurken.
Wat een ondernemend mannetje . Ik kan me voorstellen dat je dat niet prettig meer vond. En zit hij een beetje lekker in de wandelwagen?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand ervaring met de wieg: Childwood Wieg Rotan
» nav wieg, Plaats een foto van de wieg
» Wieg kinderwagen
» Wieg of ledikant?
» Wieg/ledikant
» nav wieg, Plaats een foto van de wieg
» Wieg kinderwagen