Bijhouden van een dagboek
+5
Rumble
Niki
Gizmo
Caresses
SparklingEyes
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bijhouden van een dagboek
Al jaren probeer ik iedere keer een dagboek bij te houden. Soms hou ik het welgeteld een week vol om iedere dat wat te schrijven, maar soms gaat het na 1 dag al mis. En dat vind ik jammer.. Ik zou er echt baat bij hebben om iedere dag gewoon even wat op papier te zetten, maar soms vergeet ik het gewoon!
Iemand tips hoe ik gewoon dagelijks wat op kan schrijven?? Mijn dagboek zit al continue in mijn tas, zodat ik hem vrijwel altijd bij me heb..
Ik hoop dat jullie een ideetje hebben!
SE
Iemand tips hoe ik gewoon dagelijks wat op kan schrijven?? Mijn dagboek zit al continue in mijn tas, zodat ik hem vrijwel altijd bij me heb..
Ik hoop dat jullie een ideetje hebben!
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Bijhouden van een dagboek
Elke dag 1 zin schrijven, als je dan behoefte hebt aan meer dan schrijf je meer. Wanneer je geen zin hebt het gewoon bij één zin houden die dag.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Caresses schreef:Elke dag 1 zin schrijven, als je dan behoefte hebt aan meer dan schrijf je meer. Wanneer je geen zin hebt het gewoon bij één zin houden die dag.
moet ik niet vergeten om één zin te schrijven.. Ik heb als ik begin echt wel e.a.a. te schrijven .. maar ik vergeet soms gewoon dat ik 'moet' schrijven..
En dat wil ik dus graag dat ik het niet meer vergeet!
SparklingEyes- Prater
Wellicht werkt het voor jou beter om een dagboek in Word bij te houden? Dat je daar sneller aan denkt dan aan je dagboek pakken en daarin te gaan schrijven.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Gizmo schreef:Wellicht werkt het voor jou beter om een dagboek in Word bij te houden? Dat je daar sneller aan denkt dan aan je dagboek pakken en daarin te gaan schrijven.
Ik heb mijn laptop nog nauwelijks aan... Vaak de Ipad en die gebruikt mijn man ook, dus dat vind ik niet zo fijn... Ik bedoel, vertrouw hem wel, maar sommige gedachten hou ik liever voor mezelf, snap je!
Maar bedankt voor het meedenken!
SparklingEyes- Prater
SparklingEyes schreef:Gizmo schreef:Wellicht werkt het voor jou beter om een dagboek in Word bij te houden? Dat je daar sneller aan denkt dan aan je dagboek pakken en daarin te gaan schrijven.
Ik heb mijn laptop nog nauwelijks aan... Vaak de Ipad en die gebruikt mijn man ook, dus dat vind ik niet zo fijn... Ik bedoel, vertrouw hem wel, maar sommige gedachten hou ik liever voor mezelf, snap je!
Oh ja, dat kan ik me goed voorstellen! Dacht inderdaad, als je toch regelmatig op je eigen laptop zit...
Heb je geen vast momentje per dag dat je er even voor kan gaan zitten? Als de kinderen in bed liggen ofzo?
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Gizmo schreef:SparklingEyes schreef:Gizmo schreef:Wellicht werkt het voor jou beter om een dagboek in Word bij te houden? Dat je daar sneller aan denkt dan aan je dagboek pakken en daarin te gaan schrijven.
Oh ja, dat kan ik me goed voorstellen! Dacht inderdaad, als je toch regelmatig op je eigen laptop zit...
Heb je geen vast momentje per dag dat je er even voor kan gaan zitten? Als de kinderen in bed liggen ofzo?
Dat probeer ik wel, maar ik vergeet het dus gewoon haha.
Ik denk dat ik maar een reminder in mijn telefoon ga zetten..
SparklingEyes- Prater
Ik hou een dagboekje bij met foto´s en kaartjes van bioscoop, bonnetjes, treinkaartjes, folders, visite kaartjes enz enz.. Daar staat de datum op en dan kan ik onthouden wanneer ik wat heb gedaan..
Maar sommige dagen schrijf ik ook gewoon in. Je moet het leuk voor jezelf maken, dat je er wel elke dag eraan denkt. Misschien ook een vaste tijdstip ervoor maken, bijvoorbeeld s´avonds na het avondeten. Succes ermee!
Maar sommige dagen schrijf ik ook gewoon in. Je moet het leuk voor jezelf maken, dat je er wel elke dag eraan denkt. Misschien ook een vaste tijdstip ervoor maken, bijvoorbeeld s´avonds na het avondeten. Succes ermee!
Kun je hem bij je tandenborstel leggen? Of bij je pil?
Of in ieder geval ergens waar je er dagelijks aan denkt?
Of in ieder geval ergens waar je er dagelijks aan denkt?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ja wat je zelf al zegt. Een reminder in je telefoon, dat elke dag het alarm daarvoor af gaat.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
oh das ook leuk, met die dingen er in plakken en zo! Die ga ik onthouden...
Ik heb mijn dagboek echt nodig om dingen een plek te geven, ik merk dat dat werkt (als ik het wel een paar dagen vol hou ). ..
Ik begin maar met een reminder. Ik denk dat het net als een ander eetpatroon, het gewoon in moet slijten..
Ik heb mijn dagboek echt nodig om dingen een plek te geven, ik merk dat dat werkt (als ik het wel een paar dagen vol hou ). ..
Ik begin maar met een reminder. Ik denk dat het net als een ander eetpatroon, het gewoon in moet slijten..
SparklingEyes- Prater
Waarom zou je elke dag in een dagboek schrijven? Als je gewoon Schrijft wanneer je wilt schrijven, dan is het volhouden waarschijnlijk ook vele malen makkelijker.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Statler schreef:Waarom zou je elke dag in een dagboek schrijven? Als je gewoon Schrijft wanneer je wilt schrijven, dan is het volhouden waarschijnlijk ook vele malen makkelijker.
omdat dat in mijn ogen de essentie van een dagboek is... en als ik nou af en toe een dag vergeet, maar er zit soms weten tussen en dat is niet wat ik wil
SparklingEyes- Prater
Ik hou er ook van om mijn hoofd leeg te maken voordat ik ga slapen en 'overdenk' een dag altijd nog even in bed. Wat mij helpt is een lijstje maken van 3 leuke punten van die dag en 3 ( of minder) minder leuke punten. Zo hoef je geen hele verhalen te schrijven, ben je het toch kwijt en sluit je de dag af.
succes!
succes!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Ik zou dat ook wel weer willen, vroeger was ik heel actief in het schrijven, eerst gewoon in dagboeken en schriften en later op de computer. Op een gegeven moment ben ik daarmee opgehouden en het lukt me niet om het weer op te pakken zoals ik dat toen deed, het moet nu van mezelf altijd 'mooi' en 'boeiend' worden en dat blokkeert me dan enorm.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
kun je het schriftje niet op een vaste plek leggen, zoals bijv in/op je nachtkastje? dan zie je dit wanneer je naar bed gaat
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Soortgelijke onderwerpen
» mijlpalen ed bijhouden?
» M'n oude dagboek gevonden!
» Bijhouden van kennis Verpleegkundigen
» Wie schrijven er nog meer in een dagboek?
» Op welke sites curve bijhouden
» M'n oude dagboek gevonden!
» Bijhouden van kennis Verpleegkundigen
» Wie schrijven er nog meer in een dagboek?
» Op welke sites curve bijhouden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: