Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

+7
MissD
loesje
Coco
Liadan
Tania
duckie
TukTuk
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  TukTuk zo 10 jun 2012 - 7:56

Ik wil iets kopen voor mijn nichtje van bijna 3 maanden, om op te kunnen "spelen" / rollen etc, en dan voornamelijk voor in de tuin straks met het mooie weer. Ze is druk bezig met omrollen in de box.
Nu had ik al zitten kijken naar die speelkleden met zo'n boog er boven, maar ik vraag me af tot welke leeftijd ze hier plezier van zal hebben? Of is een foammat leuker? Of is ze hiervoor nog te jong en is dit nog te hard?

Hoor graag meningen van de ervaringsdeskundigen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  duckie zo 10 jun 2012 - 8:02

ik zou denk ik voor een foampuzzel/mat gaan.... dat is ook wat dikker als je het in de tuin legt en dan kun je elke keer met speelgoed wat afwisselen... ik weet alleen niet precies of het op die leeftijd te hard misschien is...

ik lees net (in mn eigen topic) dat je ze later ook nog kunt gebruiken onder een glijbaan oid
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Tania zo 10 jun 2012 - 8:02

Ik heb buiten gewoon een boxkleed op de grond liggen dat is nog groot genoeg voor nu. Maar zo'n boog is wel leuk voor die kleintjes hoor, zo'n foammat zou ik pas kopen als ze wat groter is dat zou ik zelf nog niet leuk vinden voor 3 maanden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  TukTuk zo 10 jun 2012 - 8:05

Tot welke leeftijd is zo'n boog leuk? Kwam van de week een leuke tegen en die was tot 5 of 6 maanden geloof ik en dat is ook weer zo zonde, aangezien die dingen vrij duur zijn.

Zeker als ze nu ze het op de rug liggen al een heel stuk minder leuk vind, vraag ik me af hoeveel plezier ze nog van zo'n boog heeft dan. Vind dat lastig in te schatten!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Liadan zo 10 jun 2012 - 8:07

Een foammat vind ik zelf niet zo leuk op die leeftijd. Een speelkleed met boog vind ik wel leuk, maar omdat het vooral voor buiten is zou ik dat ook niet doen. Ik zou dan zo'n groot picknickkleed met geplastificeerde onderkant kopen, die zijn groot genoeg om lekker op te rollen en ideaal voor buiten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Tania zo 10 jun 2012 - 8:14

Ja ligt helemaal aan je kindje. Voor J. hebben we hem wel langer gebruikt (maar die wordt ook nogsteeds enthousiast van z'n nijntje muziekmobiel nu en daar staat ook op tot 5 maanden Very Happy), ik denk tot een maand of 10 dat ik hem wel neerzette. Op z'n buik lag hij er ook vaak op dan zat hij aan van die kraakpapiertjes te frummelen.
M. ligt er nu ook op haar buik op als ze niet op haar rug wil liggen, we wisselen het gewoon af. Deze vind ik zelf ook heel leuk:

http://www.gigaspeelgoed.nl/merken/details/267/185/merken/little-tikes/little-tikes-speelgoed/little-tikes-babygym-3-in-1-ocean-gym.html

Maar dan moet je er nog wel zelf een kleed onderleggen natuurlijk. (Terwijl je juist een kleed zocht nerd )

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Coco zo 10 jun 2012 - 8:25

Tania schreef:
http://www.gigaspeelgoed.nl/merken/details/267/185/merken/little-tikes/little-tikes-speelgoed/little-tikes-babygym-3-in-1-ocean-gym.html

Maar dan moet je er nog wel zelf een kleed onderleggen natuurlijk. (Terwijl je juist een kleed zocht Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? 827601 )



Zoiets is natuurlijk wel heel leuk op een foammat Very Happy ik had er ook zulke dingen op.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  loesje zo 10 jun 2012 - 19:28

ik zou voor zo'n boog gaan a heeft er heel lang plezier van gehad tot een maand of 9
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  MissD zo 10 jun 2012 - 22:11

Wij hebben beiden. T. speelt met de speelboog en die foammat ja daar kan ze lekker op liggen buiten (leg er altijd nog een kleed over heen... ) maar ze doet er niks mee.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  SarahKey zo 10 jun 2012 - 22:14

Wij hebben ook beide. Foammat ligt nog op zolder, we gebruiken nu vaak de speelboog. Enige nadeel is dat S nog niet bij de speeltjes aan de boog kan. Dus die haal ik er los af en leg deze zo bij hem neer zodat hij toch ermee kan spelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Slakje zo 10 jun 2012 - 23:25

Louise was haal speelkleed met boog héél snel beu. Ik vond het ook erg klein, bij het minste dat ze zich omdraait of verschuift zit ze al naast het kleed. We hadden ook een grotere gekregen van mijn papa, maar die konden we dan weer niet leggen in onze woonkamer en als ze zich erop probeerde af te zetten om te kruipen of te verschuiven, gleed ze weg. Nu heb ik een foammat en die is helemaal goed. Groter dan de eerste speelmat maar kleiner an de tweede , en ze heeft er meer grip op. Bovendien kan ik deze gemakkelijker afkuisen als ze spuugt. Louise moet ivm haar plat hoofdje nu héél veel op haar buikje liggen, maar ze spuugt gemakkelijk een beetje en dan moest ik elke keer weer die speelmat gaan wassen en drogen. Dat grote ding ging mijn wasmachine niet eens in... Nu kan ik het gewoon afkuisen met een vodje en wat water.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:47

Ik heb ook een foam puzzelmat liggen, als vloer in de playpen. Ze vinden het helemaal geweldig met al die kleuren (ik iets minder) en halen m regelmatig helemaal uit elkaar. En het is ideaal met schoonmaken, sopje dettol en klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Annie24 zo 10 jun 2012 - 23:55

Y. heeft de babygym tm 6 maanden gebruikt. Toen ging hij kruipen/tijgeren en lag elke keer klem tegen die bogen aan. Babygym weggedaan en die foamstukken neergelegd met speeltjes erop. Die foamblokken hebben er gelegen tot een maand of 10. Toen ging hij lopen en was zo bewegelijk dat ze geen nut meer hadden.

Afgelopen warme periode hadden we zijn zwembadje erop gezet met nog wat stukken er omheen (hebben 3 pakketten met 10 tegels Laughing ) Nu liggen ze te wachten op zijn kamer tot het weer warmer wordt zodat het zwembad er weer op kan Laughing

Ik zou dus voor de foamblokken gaan. Oja....bij de Blokker kosten ze 5 euro voor 10 stuks. Bij de Bart Smit/Intertoys e.d. 10 euro voor 10 stuks. Bij de Blokker kan je dus 2 pakken halen waar je er bij de rest maar 1 pak voor hebt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 0:42



Deze hebben wij pas aangeschaft, heel erg leuke mat!!



http://www.babyzaak-online.nl/product.php?productid=23166


Laatst aangepast door Laurientje85 op ma 11 jun 2012 - 1:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  -Ieniemienie- ma 11 jun 2012 - 0:57

Wij hebben voor T een speelkleed met boog gekocht voor sinterklaas. Hij was toen 3mnd.
Maar achteraf was het zonde geld. Met 4 maanden kon hij rollen en rolde hij er steeds af.
En zeker nu hij al even tijgert en kruipt. Heb ik hem maar op zolder gelegd.

Foammat heb ik gekocht toen M 6 maanden was. Ze vond hem erg leuk, en speelt er nu nog veel mee.
We hebben hem nu voor buiten en ze haalt hem nu uit elkaar en puzzelt ermee. Of gebruikt hem om op te spelen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 1:45

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat ik toch meer neig naar de foammatten, omdat ze daar langer iets aan heeft.
En dan kan ik eventueel wel zo'n speel ding voor er boven op kopen, even kijken of ik een leuke kan vinden!

Bedankt Annie24 voor de tip, volgende week eens bij de Blokker kijken!
Zag er op Ebay ook een hoop leuke.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Slakje ma 11 jun 2012 - 3:40

Stomme vraag #345658: Wat is tijgeren?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 3:43

Slakje schreef:Stomme vraag #345658: Wat is tijgeren?

op de buik liggen en dan met de elleboogjes vooruit bewegen zeg maar. Dus niet dat de knietjes er echt onder gezet worden. Dit dus:

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Php8VoZIl

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Annie24 ma 11 jun 2012 - 3:55

Rejoy; had je dat niet kunnen tekenen?

*ik zat gister via de zoekfunctie te zoeken naar zwemvleugeltjes en toen kwam ik jouw tekening tegen van hoe een kindje in de Swimtrainer ligt Laughing *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of  foammat? Empty Re: Wat is leuker/nuttiger;speelkleed met speelboog of foammat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum