Cupcakes -> Beginneling! -----> Foto pagina 2
+4
Lejow
Jerry
JustMeDaan
Sazzle
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Cupcakes -> Beginneling! -----> Foto pagina 2
Ik wil deze week beginnen met het maken van cupcakes. Ik denk dat ik als eerst cc's wil maken zonder toef, maar met een fondant laagje erop.
Bij de Xenos heb ik wat spulletjes gehaald. Ik zag ook van die blokken fondant liggen. Werkt dit goed? En wat is eigenlijk de smaak daarvan? En hoe laat je dat 'plakken' aan de cupcake? D.m.v icing ofzo?
Weten jullie waar ik nog meer leuke spulletjes (uitstekers etc.) kan halen voor cupcakes? Geen webshop.
In omgeving Harderwijk?
Bedankt alvast!
Bij de Xenos heb ik wat spulletjes gehaald. Ik zag ook van die blokken fondant liggen. Werkt dit goed? En wat is eigenlijk de smaak daarvan? En hoe laat je dat 'plakken' aan de cupcake? D.m.v icing ofzo?
Weten jullie waar ik nog meer leuke spulletjes (uitstekers etc.) kan halen voor cupcakes? Geen webshop.
In omgeving Harderwijk?
Bedankt alvast!
Laatst aangepast door Sazzle op do 14 jun 2012 - 8:36; in totaal 1 keer bewerkt
Sazzle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Cupcakes -> Beginneling! -----> Foto pagina 2
Marsepein hebben ze alleen maar bij de xenos dacht ik, en die zou ik niet nemen.
Fondant/marsepein laat je plakken met botercreme of chocopasta.
Shops bij je in de buurt heb ik geen idee van, maar een Jamin verkoopt ook spullen ervoor.
Dus als je die in je buurt hebt kun je daar eens kijken.
Shops bij je in de buurt heb ik geen idee van, maar een Jamin verkoopt ook spullen ervoor.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
JustMeDaan schreef:Marsepein hebben ze alleen maar bij de xenos dacht ik, en die zou ik niet nemen.
Ja die hebben we wel! Ga ik meteen even kijken. Maar dat is ook 'goed spul'?
Sazzle- Fluisteraar
Fondant/marsepein van de Jamin vind ik beter dan 't spul van de Xenos...
En kijk anders even in 't taarten/cupcakes-topic, daar worden al je vragen beantwoord en krijg je misschien ook nog wat extra tips
En kijk anders even in 't taarten/cupcakes-topic, daar worden al je vragen beantwoord en krijg je misschien ook nog wat extra tips
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, die heb ik al een paar keer doorgelezen
Ik heb inmiddels een winkel in de buurt gevonden.
Maar omdat ik dus een fondant laagje erover heen wil doen, dacht ik dat het misschien lekker was om ze te vullen. Dat kan dus met jam, las ik. Maar kan dat ook bijvoorbeeld met een mona toetje ofzo? En is dat dan een dag te bewaren?
Ik heb inmiddels een winkel in de buurt gevonden.
Maar omdat ik dus een fondant laagje erover heen wil doen, dacht ik dat het misschien lekker was om ze te vullen. Dat kan dus met jam, las ik. Maar kan dat ook bijvoorbeeld met een mona toetje ofzo? En is dat dan een dag te bewaren?
Sazzle- Fluisteraar
Je kunt goed vullen met de mona kwark, de pudding is wat dun.
Fondant en marsepein van de Xenos is niet te vreten...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Je kunt goed vullen met de mona kwark, de pudding is wat dun.
Dan is die van Jamin beter?
Ik ga morgen naar een winkel waar ze spullen van de Bakzolder verkopen. Dat lijkt mij wel goed spul?
Sazzle- Fluisteraar
Jamin is hetzelfde als funcakes, alleen met een ander stickertje er op.
Dat is goed spul.
Bakzolder heeft leuke dingen!
Dat is goed spul.
Bakzolder heeft leuke dingen!
Lejow- Lady Post-a-lot
In ermelo schijnt een winkeltje te zitten die veel spullen voor taarten en cupcakes verkoopt, iets met Molen in de naam geloof ik. Misschien weet jij dan toevallig wat ik bedoel? Anders kan ik het even voor je navragen..
Gast- Gast
_Jackie schreef:In ermelo schijnt een winkeltje te zitten die veel spullen voor taarten en cupcakes verkoopt, iets met Molen in de naam geloof ik. Misschien weet jij dan toevallig wat ik bedoel? Anders kan ik het even voor je navragen..
Ja, ik weet wat je bedoelt! Die heb ik toevallig ook gevonden op internet gisteren. Ga er vandaag even kijken!
Sazzle- Fluisteraar
Haha okay!Sazzle schreef:_Jackie schreef:In ermelo schijnt een winkeltje te zitten die veel spullen voor taarten en cupcakes verkoopt, iets met Molen in de naam geloof ik. Misschien weet jij dan toevallig wat ik bedoel? Anders kan ik het even voor je navragen..
Ja, ik weet wat je bedoelt! Die heb ik toevallig ook gevonden op internet gisteren. Ga er vandaag even kijken!
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ik hoorde er van een collega over.
Ik ben benieuwd of ze er veel hebben, dan wil ik er ook eens gaan kijken
Ik heb trouwens het boek van Rudolph van Veen en ik vind dat daar echt hele leuke dingen in staan, plus dat ook de basisdingen goed uitgelegd worden.
Gast- Gast
Lejow schreef:Je kunt goed vullen met de mona kwark, de pudding is wat dun.
Ik probeerde 't nog een soort van subtiel te brengen...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Haha, dus die van xenos moet ik duidelijk niet kopen!
Ja de boeken van Rudolph heb ik ook. Ik durf alleen niet te beginnen. Of je moet er veel aparte dingetjes voor halen of ik vind het toch wel moeilijk allemaal.
Ja de boeken van Rudolph heb ik ook. Ik durf alleen niet te beginnen. Of je moet er veel aparte dingetjes voor halen of ik vind het toch wel moeilijk allemaal.
Sazzle- Fluisteraar
Sazzle schreef:Haha, dus die van xenos moet ik duidelijk niet kopen!
Het valt best wel mee hoor vond ik. Toen ik eenmaal begonnen was vond ik het best wel simpel.
Wat ik altijd doe als ik een nieuw recept uit ga proberen en ik begrijp het niet helemaal of ik vind het er moeilijk uit zien, is het recept opschrijven in mijn eigen woorden. Dan heb je vaak een stuk minder tekst en op een voor jou logischere manier geschreven
Gast- Gast
In Nunspeet heb je ook een winkel met spulletjes van de Bakzolder Mmmuffins heet het.
Sneeuwpopje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 21
Punten : 39
Registratiedatum : 02-01-11
Ik wil met het kinderfeestje van mijn dochter cupcakes versieren, en ga dit wel met die van Xenos doen, aangezien we geen Jamin direct in de buurt hebben. Ach, het is ook meer om mee te kleien voor die kleintjes...
Iemand daar nog leuke tips voor?
Ik heb wel een paar bloemuitstekertjes enz. Ik had dus het plan om ze gewoon wat te laten kleien. Kijken wat het wordt.
Ik heb wel een paar bloemuitstekertjes enz. Ik had dus het plan om ze gewoon wat te laten kleien. Kijken wat het wordt.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Ik wil met het kinderfeestje van mijn dochter cupcakes versieren, en ga dit wel met die van Xenos doen, aangezien we geen Jamin direct in de buurt hebben. Ach, het is ook meer om mee te kleien voor die kleintjes...
Je kunt ook glazen neerzetten, daar kunnen ze rondjes mee uitsteken.
En ze gewoon lekker laten kleien inderdaad, en zelf dingetjes in elkaar laten flansen, dat wordt vaak het leukste!
Lejow- Lady Post-a-lot
Nou, volgens mij ben ik goed geslaagd.
Ik heb verschillende kleuren fondant, wat uitstekertjes, paar figuurtjes, wat van die strooiseltjes etc.
Maar nu bedacht ik me, ik zag zo'n boetseer(?)setje bij Xenos liggen, is dat echt nodig of kan ik ook een normaal mesje en bijv. satéprikkers gebruiken?
Ik heb verschillende kleuren fondant, wat uitstekertjes, paar figuurtjes, wat van die strooiseltjes etc.
Maar nu bedacht ik me, ik zag zo'n boetseer(?)setje bij Xenos liggen, is dat echt nodig of kan ik ook een normaal mesje en bijv. satéprikkers gebruiken?
Sazzle- Fluisteraar
ik vind cupcakes met een toef lekkerder dan met een fondantlaagje.
nu lees ik dat je de cupcakes ook kan vullen (en dan fondant erop), maar mijn vraag; hoe vul je ze? want dan blijf je toch een gat zien (en loopt het daar niet uit?)
nu lees ik dat je de cupcakes ook kan vullen (en dan fondant erop), maar mijn vraag; hoe vul je ze? want dan blijf je toch een gat zien (en loopt het daar niet uit?)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
sanne-84 schreef:ik vind cupcakes met een toef lekkerder dan met een fondantlaagje.
Je kunt ze vullen voordat je ze gaat bakken; laagje beslag, laagje vulling (bv. jam, lemon curd of banketbakkersroom) en weer 'n laagje beslag. Of kokos of chocoladesnippers door het beslag mengen en daar de cupjes mee vullen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
sanne-84 schreef:ik vind cupcakes met een toef lekkerder dan met een fondantlaagje.
Ik heb ergens gelezen dat daar een appelboortje voor gebruikt wordt. Dan 'boor' je een gaatje in de bovenkant, niet helemaal door tot onderen en daar doe je dan je vulling in. Dan kan je het kapje er later weer opzetten.
Sazzle- Fluisteraar
Sazzle schreef:sanne-84 schreef:ik vind cupcakes met een toef lekkerder dan met een fondantlaagje.
Ik heb ergens gelezen dat daar een appelboortje voor gebruikt wordt. Dan 'boor' je een gaatje in de bovenkant, niet helemaal door tot onderen en daar doe je dan je vulling in. Dan kan je het kapje er later weer opzetten.
Dat kan ik wel eens proberen!
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Sazzle schreef:sanne-84 schreef:ik vind cupcakes met een toef lekkerder dan met een fondantlaagje.
Dat kan ik wel eens proberen!
Ik ga het ook proberen, vrijdag
Sazzle- Fluisteraar
Ik snij met een aardappelschil mesje er een bolletje uit. Dan vul ik ze, snij ik de cake van het bolletje af en doe ik alleen het dakje terug op de cake! (na het bakken)
Lejow- Lady Post-a-lot
ik denk dat ik donderdag minicupcakes ga maken, en die zijn toch moeilijk te vullen. ga nu verschillende toefen proberen. ik wil de wittechocolade/monchoutoef proberen, en speculaastoef.
iemand nog een lekkere toef?
wat is een makkelijk recept voor botercreme?
en kun je de vullingen die op leukstetaarten.nl beschreven staan ook gebruiken als toef?
iemand nog een lekkere toef?
wat is een makkelijk recept voor botercreme?
en kun je de vullingen die op leukstetaarten.nl beschreven staan ook gebruiken als toef?
sanne-84- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wij hebben de sleutel! (De na-foto's op pagina 3)
» Chococupcake is bevaallleeen!!! FOTO'S PAGINA 7!
» Cupcakes
» Cupcakes!
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
» Chococupcake is bevaallleeen!!! FOTO'S PAGINA 7!
» Cupcakes
» Cupcakes!
» Weg zonder kinderen in verlof.Foto's op laatste pagina.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: